Renault Clio Grandtour - pierwsza jazda

Gama nowego Clio została poszerzona o miejskie kombi.

Clio Grandtour to najładniejsze małe kombi, jakie w tej chwili można kupić.
Clio Grandtour to najładniejsze małe kombi, jakie w tej chwili można kupić.Renault
Kabina Clio jest przestronna i nie wieje z niej nudą. Kolorowe tworzywa połączone z wzorową ergonomią i atrakcyjną stylizacją zapewniają komfortowe warunki nawet w czasie dłuższej podróży.Renault

Na rynku nie ma zbyt wielu samochodów miejskich z nadwoziem typu kombi, a ze świecą szukać w tej grupie ładnego auta. Tymczasem trzeba przyznać, że Renault również w odmianie Grandtour udało się zachować atrakcyjny wygląd znany z hatchbacka.

Rozstaw osi nie uległ zmianie, ale nadwozie wydłużono o ponad 20 cm, dzięki czemu wzrosła praktyczność auta. Już Clio w wersji hatchback jest pojemne, a w kombi mamy do dyspozycji ponad 440-litrowy bagażnik (włączając w to schowek pod jego podłogą). Składając asymetrycznie dzieloną tylną kanapę przestrzeń można powiększyć do prawie 1400 l, a jej maksymalna długość (od schowka z przodu do klapy bagażnika) wynosi niemal 2,5 m.

Wnętrze Clio Grandtour jest tak samo wesołe i praktyczne, jak w wersji pięciodrzwiowej. Dzięki ciekawej stylizacji i żywym kolorom nie przeszkadzają nawet twarde tworzywa sztuczne użyte do jego wykończenia. Na konsoli środkowej króluje jedna z dwóch wersji dotykowych ekranów o przekątnej 7 cali. Wygoda obsługi tańszego z nich (Media-Nav) jest dyskusyjna, zdecydowanie bardziej funkcjonalny jest dostępny za dopłatą R-Link wyposażony w dodatkowe przyciski.

Cieszy fakt, że zachowano poprawne własności jezdne hatchbacka. Grandtour prowadzi się bezpiecznie i przyjemnie, zachowując wysoki komfort jazdy. Znakomicie pasuje do niego 90-konny turbodiesel 1.5 dCi. Jest elastyczny, przyspiesza chętnie już przy niskich obrotach i charakteryzuje go wysoka kultura pracy. Zadyszki dostaje dopiero na autostradzie, tam też przydałaby się 6-stopniowa skrzynia biegów.

Niestety, ta wersja jest w tej chwili najdroższą w gamie. Klienci o mniej zasobnych portfelach muszą wybierać spośród innych jednostek napędowych. Najtańsze są benzynowe odmiany z silnikiem 1,2 l (75 KM) i turbodoładowanym trzycylindrowym 0,9 l (90 KM). Niedługo do oferty ma dołączyć nowa benzynowa, także turbodoładowana jednostka o pojemności 1,2 l (120 KM), współpracująca z dwusprzęgłową skrzynią EDC.

Na koniec ostatnia dobra wiadomość - Clio w wersji kombi jest niewiele droższe od hatchbacka. Jego ceny rozpoczynają się poniżej 43 tys. zł.

Renault Clio Grandtour

Renault Clio Grandtour - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Wiele z funkcji systemu R-Link można uruchomić głosem.Renault
Nadwozie Renault Clio wersji Grandtour jest dłuższe od hatchbacka o 20,5 cm, rozstaw osi nie uległ zmianie i wynosi 259 cm.Renault
Clio Grandtour to najładniejsze małe kombi, jakie w tej chwili można kupić.Renault
Krawędź bagażnika znajduje się 60 cm nad ziemią, o 11 cm niżej od hatchbacka.Renault
Centralne miejsce w zestawie wskaźników zajmuje cyfrowy prędkościomierz.Renault
Kabina Clio jest przestronna i nie wieje z niej nudą. Kolorowe tworzywa połączone z wzorową ergonomią i atrakcyjną stylizacją zapewniają komfortowe warunki nawet w czasie dłuższej podróży.Renault
Asymetrycznie składana tylna kanapa pozwala powiększyć bagażnik do 1380 l. Pod podłogą ukryto schowek o pojemności 85 l.Renault
Wersja
1.2
0.9 TCe 90
1.5 dCi 75
1.5 dCi 90
Silnik
benzynowy
benzynowy, turbo
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1149 cm3
898 cm3
1461 cm3
1461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R3/12
R4/8
R4/8
Moc maksymalna
75 KM/5500
90 KM/5250
75 KM/4000
90 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
107 Nm/4250
90 Nm/5250
200 Nm/1750
220 Nm/1750
Osiągi
Prędkość maksymalna
167 km/h
182 km/h
168 km/h
178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,5 s
12,2 s
14,3 s
11,6 s
Zużycie paliwa w l/100 km*
7,0/4,7/5,5
5,6/3,9/4,5
4,3/3,2/3,6
4,1/3,3/3,6
Cena
43 950 zł
52 500 zł
53 450 zł
60 250 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Łukasz Kifer

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas