Renault Clio Grandtour - pierwsza jazda
Gama nowego Clio została poszerzona o miejskie kombi.
Na rynku nie ma zbyt wielu samochodów miejskich z nadwoziem typu kombi, a ze świecą szukać w tej grupie ładnego auta. Tymczasem trzeba przyznać, że Renault również w odmianie Grandtour udało się zachować atrakcyjny wygląd znany z hatchbacka.
Rozstaw osi nie uległ zmianie, ale nadwozie wydłużono o ponad 20 cm, dzięki czemu wzrosła praktyczność auta. Już Clio w wersji hatchback jest pojemne, a w kombi mamy do dyspozycji ponad 440-litrowy bagażnik (włączając w to schowek pod jego podłogą). Składając asymetrycznie dzieloną tylną kanapę przestrzeń można powiększyć do prawie 1400 l, a jej maksymalna długość (od schowka z przodu do klapy bagażnika) wynosi niemal 2,5 m.
Wnętrze Clio Grandtour jest tak samo wesołe i praktyczne, jak w wersji pięciodrzwiowej. Dzięki ciekawej stylizacji i żywym kolorom nie przeszkadzają nawet twarde tworzywa sztuczne użyte do jego wykończenia. Na konsoli środkowej króluje jedna z dwóch wersji dotykowych ekranów o przekątnej 7 cali. Wygoda obsługi tańszego z nich (Media-Nav) jest dyskusyjna, zdecydowanie bardziej funkcjonalny jest dostępny za dopłatą R-Link wyposażony w dodatkowe przyciski.
Cieszy fakt, że zachowano poprawne własności jezdne hatchbacka. Grandtour prowadzi się bezpiecznie i przyjemnie, zachowując wysoki komfort jazdy. Znakomicie pasuje do niego 90-konny turbodiesel 1.5 dCi. Jest elastyczny, przyspiesza chętnie już przy niskich obrotach i charakteryzuje go wysoka kultura pracy. Zadyszki dostaje dopiero na autostradzie, tam też przydałaby się 6-stopniowa skrzynia biegów.
Niestety, ta wersja jest w tej chwili najdroższą w gamie. Klienci o mniej zasobnych portfelach muszą wybierać spośród innych jednostek napędowych. Najtańsze są benzynowe odmiany z silnikiem 1,2 l (75 KM) i turbodoładowanym trzycylindrowym 0,9 l (90 KM). Niedługo do oferty ma dołączyć nowa benzynowa, także turbodoładowana jednostka o pojemności 1,2 l (120 KM), współpracująca z dwusprzęgłową skrzynią EDC.
Na koniec ostatnia dobra wiadomość - Clio w wersji kombi jest niewiele droższe od hatchbacka. Jego ceny rozpoczynają się poniżej 43 tys. zł.
Renault Clio Grandtour
Renault Clio Grandtour - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Wersja | 1.2 | 0.9 TCe 90 | 1.5 dCi 75 | 1.5 dCi 90 |
Silnik | benzynowy | benzynowy, turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1149 cm3 | 898 cm3 | 1461 cm3 | 1461 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R3/12 | R4/8 | R4/8 |
Moc maksymalna | 75 KM/5500 | 90 KM/5250 | 75 KM/4000 | 90 KM/4000 |
Maksymalny moment obrotowy | 107 Nm/4250 | 90 Nm/5250 | 200 Nm/1750 | 220 Nm/1750 |
Osiągi | ||||
Prędkość maksymalna | 167 km/h | 182 km/h | 168 km/h | 178 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,5 s | 12,2 s | 14,3 s | 11,6 s |
Zużycie paliwa w l/100 km* | 7,0/4,7/5,5 | 5,6/3,9/4,5 | 4,3/3,2/3,6 | 4,1/3,3/3,6 |
Cena | 43 950 zł | 52 500 zł | 53 450 zł | 60 250 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
Łukasz Kifer