Renault Clio 0.9 TCe 90 Dynamique - test

Nowe Clio to jedno z najbardziej atrakcyjnych aut miejskich.
Nowe Clio to jedno z najbardziej atrakcyjnych aut miejskich.Motor
Kokpit wygląda atrakcyjnie – to zasługa nie tylko ciekawego projektu, ale i materiałów użytych do jego wykończenia. Co prawda są one raczej twarde, ale za to bardzo zróżnicowane. Seryjny w Clio Dynamique plastikowy element na kierownicy sprawia, że pocą się oparte o niego dłonie.
Kokpit wygląda atrakcyjnie – to zasługa nie tylko ciekawego projektu, ale i materiałów użytych do jego wykończenia. Co prawda są one raczej twarde, ale za to bardzo zróżnicowane. Seryjny w Clio Dynamique plastikowy element na kierownicy sprawia, że pocą się oparte o niego dłonie.Motor

Renault Clio 0.9 TCe 90 Dynamique

Z boku - wyraźne przetłoczenia błotników, szerokie listwy oraz ukryte w słupkach klamki tylnych drzwi.
Z boku - wyraźne przetłoczenia błotników, szerokie listwy oraz ukryte w słupkach klamki tylnych drzwi.Motor
Fotele są spore i wygodne, ale brak im lepszego podparcia w zakrętach.
Fotele są spore i wygodne, ale brak im lepszego podparcia w zakrętach.Motor
Z tyłu największym problemem jest niezbyt duża ilość miejsca na nogi podróżnych.
Z tyłu największym problemem jest niezbyt duża ilość miejsca na nogi podróżnych.Motor
Pod podłogą – zestaw naprawczy do kół. Zamiana go na koło zapasowe kosztuje dodatkowo 310 zł.
Pod podłogą – zestaw naprawczy do kół. Zamiana go na koło zapasowe kosztuje dodatkowo 310 zł.Motor
Po złożeniu kanapy powstaje próg, ale długość przestrzeni rośnie do 135 cm.
Po złożeniu kanapy powstaje próg, ale długość przestrzeni rośnie do 135 cm.Motor
Bagażnik Clio jest spory (pojemność 300 litrów) i całkiem foremny.
Bagażnik Clio jest spory (pojemność 300 litrów) i całkiem foremny.Motor
Ładne wskaźniki z klasycznym obrotomierzem i cyfrowym prędkościomierzem są bardzo czytelne. Plus za bardzo dokładny wskaźnik poziomu paliwa oraz za komputer pokładowy komunikujący się z kierowcą w języku polskim.
Ładne wskaźniki z klasycznym obrotomierzem i cyfrowym prędkościomierzem są bardzo czytelne. Plus za bardzo dokładny wskaźnik poziomu paliwa oraz za komputer pokładowy komunikujący się z kierowcą w języku polskim.Motor
System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym nieźle brzmi i sprawnie łączy sie z zewnętrznymi źródłami dźwięku (także przez Bluetooth).
System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym nieźle brzmi i sprawnie łączy sie z zewnętrznymi źródłami dźwięku (także przez Bluetooth).Motor
Kokpit wygląda atrakcyjnie – to zasługa nie tylko ciekawego projektu, ale i materiałów użytych do jego wykończenia. Co prawda są one raczej twarde, ale za to bardzo zróżnicowane. Seryjny w Clio Dynamique plastikowy element na kierownicy sprawia, że pocą się oparte o niego dłonie.
Kokpit wygląda atrakcyjnie – to zasługa nie tylko ciekawego projektu, ale i materiałów użytych do jego wykończenia. Co prawda są one raczej twarde, ale za to bardzo zróżnicowane. Seryjny w Clio Dynamique plastikowy element na kierownicy sprawia, że pocą się oparte o niego dłonie.Motor
Nowe Clio to jedno z najbardziej atrakcyjnych aut miejskich.
Nowe Clio to jedno z najbardziej atrakcyjnych aut miejskich.Motor
Z tyłu zagościł wielki dyfuzor.
Z tyłu zagościł wielki dyfuzor.Motor

Renault Clio 0.9 TCe 90 Dynamique: gama silnikowa i ceny

Wersja
1.2 16V Energy
0.9 TCe
1.5 dCi Energy
1.5 dCi
Moc maksymalna
75 KM
90 KM
75 KM
90 KM
Prędkość maksymalna
167 km/h
182 km/h
168 km/h
178 km/h
Przyspieszenie
15,4 s
12,2 s
14,3 s
11,7 s
Średnie zużycie paliwa
5,5
4,5
3,6
3,6
Cena
40 950 zł
48 900
52 850 zł
56 650 zł

Renault Clio 0.9 TCe 90 Dynamique - podsumowanie

Widoczność z wnętrza

Tyle widzi osoba o wzroście 170 cm. Wyższym lusterko bardzo dużo zasłania.
Tyle widzi osoba o wzroście 170 cm. Wyższym lusterko bardzo dużo zasłania.Motor
Okienko w tylnym słupku jest symboliczne – widoczność w tył okazuje się kiepska.
Okienko w tylnym słupku jest symboliczne – widoczność w tył okazuje się kiepska.Motor

Dane techniczne: Renault Clio 0.9 TCe 90 Dynamique

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
898 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
90 KM/5250
Maks. moment obrotowy
135 Nm/2500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./bębnowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Średnica zawracania
10,6 m
Masa/ładowność
1009/579 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
300/1146 l
Pojemność zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
Opony
195/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
406/173/145 cm
Rozstaw osi
259 cm
Teoretyczny zasięg
1000 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,6/3,9/4,5
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
11,2 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
19,7 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,2 dB
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,0/4,8
Rzeczywisty zasięg
760 km
Cena wersji podstawowej*
48 900 zł
Cena
53 500 zł
*z tym samym silnikiem