Peugeot 208. Dłuższy i niższy
Jest o 82 mm dłuższy od poprzednika (mierzy dokładnie 4055 mm) i o 6 mm szerszy, a jednocześnie o 30 mm niższy. Rozstaw osi zwiększył się o 16 mm, do 2540 mm. W opisie nowej 208 marketingowcy, bo o tym samochodzie tu mowa Peugeota sięgają po takie określenia jak: młodzieńczy, spontaniczny, emanujący energią, porywający, ekspresyjny, zmysłowy... My ograniczymy się do stwierdzenia, że samochód prezentuje się świeżo i oryginalnie.
Cofnięcie przedniej szyby wydłużyło maskę i pozwoliło na jej mocniejsze wyprofilowanie. Uwagę zwraca ciekawy kształt wlotu powietrza w przednim zderzaku, duży grill i "kocie" akcenty: charakterystyczne ślady lwich pazurów w przednich i tylnych światłach (te ostatnie świecą się stale, w dzień i w nocy, niezależnie od położenia włącznika) oraz "kły" ledowych świateł dziennych.
Nie rozczarowuje również wnętrze auta. Porządne, miłe w dotyku materiały, solidny montaż, sporo schowków, przemyślana ergonomia...
Więcej no nowy peugeocie 208 napiszemy niebawem po pierwszych jazdach, które odbywają się właśnie w Portugalii. A na razie zapraszamy do galerii zdjęć najnowszego "francuza".
Peugeot 208 na zdjęciach
Volkswagen Polo od początku swego istnienia jest Volkswagenem Polo, Ford Fiesta - Fordem Fiestą. Peugeot kolejnym wcieleniom swoich hatchbacków segmentu B nadawał numery. Po kultowym 205 mieliśmy zatem bardzo popularne i długo pozostające w produkcji 206, potem 207 i 208. Jednak od pewnego czasu francuska marka porzuciła ów zwyczaj. Następca dotychczasowego 208 to nadal 208 (podobnie było w przypadku modeli 308 i 508). Co bynajmniej nie oznacza, że pierwszą generację od drugiej dzieli jedynie, jak to często bywa, faceliftingowa kosmetyka. Przeciwnie, przeobrażenia są bardzo znaczące, o czym możesz przekonać się na poniższych zdjęciach.