Volvo V60 T5 Drive-E Summum - test

Volvo V60 T5 Drive-E Summum
Volvo V60 T5 Drive-E SummumMotor
Pozycja za kierownicą jest znakomita. Obsługa nie sprawia żadnych problemów, a jakość materiałów stoi na wysokim poziomie.
Pozycja za kierownicą jest znakomita. Obsługa nie sprawia żadnych problemów, a jakość materiałów stoi na wysokim poziomie.Motor

Volvo V60 T5 Drive-E Summum

Volvo V60 T5 Drive-E Summum
Volvo V60 T5 Drive-E SummumMotor
Tryb elegance.
Tryb elegance.Motor
Tryb performance.
Tryb performance.Motor
W najbogatszej wersji wyposażenia Summum zamiast tradycyjnych wskaźników seryjny jest wyświetlacz. Jego wygląd oraz sposób prezentacji danych można zmieniać. Do wyboru są trzy tryby: eco (na zdjęciu), performance i elegance.
W najbogatszej wersji wyposażenia Summum zamiast tradycyjnych wskaźników seryjny jest wyświetlacz. Jego wygląd oraz sposób prezentacji danych można zmieniać. Do wyboru są trzy tryby: eco (na zdjęciu), performance i elegance.Motor
Testowany egzemplarz ma sportowe zawieszenie i 18-calowe koła z oponami 235/40. Auto przekonuje pewnym zachowaniem na drodze i zaskakuje komfortem resorowania.
Testowany egzemplarz ma sportowe zawieszenie i 18-calowe koła z oponami 235/40. Auto przekonuje pewnym zachowaniem na drodze i zaskakuje komfortem resorowania.Motor
Sportowe fotele dobrze podpierają ciało i są wygodne. Wysokim osobom przeszkadzają nieregulowane zagłówki.
Sportowe fotele dobrze podpierają ciało i są wygodne. Wysokim osobom przeszkadzają nieregulowane zagłówki.Motor
Biegi można zmieniać także łopatkami (opcja za 740 zł).
Biegi można zmieniać także łopatkami (opcja za 740 zł).Motor
Pozycja za kierownicą jest znakomita. Obsługa nie sprawia żadnych problemów, a jakość materiałów stoi na wysokim poziomie.
Pozycja za kierownicą jest znakomita. Obsługa nie sprawia żadnych problemów, a jakość materiałów stoi na wysokim poziomie.Motor
Bagażnik jest skromnych rozmiarów. Jego pojemność wynosi 430 litrów, w tym 50 l w schowku pod podłogą.
Bagażnik jest skromnych rozmiarów. Jego pojemność wynosi 430 litrów, w tym 50 l w schowku pod podłogą.Motor

Volvo V60 T5 Drive-E Summum - podsumowanie

  • dynamiczny silnik,
  • płynna zmiana biegów,
  • wyjątkowo cicha praca zawieszenia,
  • bardzo wygodne fotele,
  • wysoka jakość wykonania
  • mało miejsca na kolana oraz stopy z tyłu,
  • niewielki bagażnik,
  • zużycie paliwa wyraźnie odbiegające od danych fabrycznych

Nowy napęd Volvo – Drive-E

Nowy napęd Volvo – Drive-E
Nowy napęd Volvo – Drive-EVolvo
Nowy napęd Volvo – Drive-E
Nowy napęd Volvo – Drive-EMotor

Dane techniczne: Volvo V60 T5 Drive-E Summum

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1969 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
245 KM/5600
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1550
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
464/187/148 cm
Rozstaw osi
278 cm
Średnica zawracania
11,9 m
Masa/ładowność
1639/521 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
430/1241 l
Poj. zbiornika paliwa
68 l (Pb 95)
Opony
215/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,4 s
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,2 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
43,6 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
44,1 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,2 dB
Rzeczywista prędkość**
94 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,5/4,9/6,2
Teoretyczny zasięg
1100 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,8/7,9/9,8
Rzeczywisty zasięg
690 km
Cena wersjii podstawowej***
148 100 zł
Cena
177 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*pomiar na oponach zimowych, przy temp. -8˚C, na suchej nawierzchni;
**przy wskazaniu 100 km/h; ***z tym samym silnikiem