Volvo V60 T5 Drive-E Summum - test

Volvo V60 T5 Drive-E Summum
Volvo V60 T5 Drive-E SummumMotor
Pozycja za kierownicą jest znakomita. Obsługa nie sprawia żadnych problemów, a jakość materiałów stoi na wysokim poziomie.
Pozycja za kierownicą jest znakomita. Obsługa nie sprawia żadnych problemów, a jakość materiałów stoi na wysokim poziomie.Motor

Zobacz również:

    Volvo V60 T5 Drive-E Summum

    Volvo V60 T5 Drive-E Summum
    Volvo V60 T5 Drive-E SummumMotor
    Tryb elegance.
    Tryb elegance.Motor
    Tryb performance.
    Tryb performance.Motor
    W najbogatszej wersji wyposażenia Summum zamiast tradycyjnych wskaźników seryjny jest wyświetlacz. Jego wygląd oraz sposób prezentacji danych można zmieniać. Do wyboru są trzy tryby: eco (na zdjęciu), performance i elegance.
    W najbogatszej wersji wyposażenia Summum zamiast tradycyjnych wskaźników seryjny jest wyświetlacz. Jego wygląd oraz sposób prezentacji danych można zmieniać. Do wyboru są trzy tryby: eco (na zdjęciu), performance i elegance.Motor
    Testowany egzemplarz ma sportowe zawieszenie i 18-calowe koła z oponami 235/40. Auto przekonuje pewnym zachowaniem na drodze i zaskakuje komfortem resorowania.
    Testowany egzemplarz ma sportowe zawieszenie i 18-calowe koła z oponami 235/40. Auto przekonuje pewnym zachowaniem na drodze i zaskakuje komfortem resorowania.Motor
    Sportowe fotele dobrze podpierają ciało i są wygodne. Wysokim osobom przeszkadzają nieregulowane zagłówki.
    Sportowe fotele dobrze podpierają ciało i są wygodne. Wysokim osobom przeszkadzają nieregulowane zagłówki.Motor
    Biegi można zmieniać także łopatkami (opcja za 740 zł).
    Biegi można zmieniać także łopatkami (opcja za 740 zł).Motor
    Pozycja za kierownicą jest znakomita. Obsługa nie sprawia żadnych problemów, a jakość materiałów stoi na wysokim poziomie.
    Pozycja za kierownicą jest znakomita. Obsługa nie sprawia żadnych problemów, a jakość materiałów stoi na wysokim poziomie.Motor
    Bagażnik jest skromnych rozmiarów. Jego pojemność wynosi 430 litrów, w tym 50 l w schowku pod podłogą.
    Bagażnik jest skromnych rozmiarów. Jego pojemność wynosi 430 litrów, w tym 50 l w schowku pod podłogą.Motor

    Volvo V60 T5 Drive-E Summum - podsumowanie

    • dynamiczny silnik,
    • płynna zmiana biegów,
    • wyjątkowo cicha praca zawieszenia,
    • bardzo wygodne fotele,
    • wysoka jakość wykonania
    • mało miejsca na kolana oraz stopy z tyłu,
    • niewielki bagażnik,
    • zużycie paliwa wyraźnie odbiegające od danych fabrycznych

    Nowy napęd Volvo – Drive-E

    Nowy napęd Volvo – Drive-E
    Nowy napęd Volvo – Drive-EVolvo
    Nowy napęd Volvo – Drive-E
    Nowy napęd Volvo – Drive-EMotor

    Dane techniczne: Volvo V60 T5 Drive-E Summum

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1969 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    245 KM/5600
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm/1550
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    464/187/148 cm
    Rozstaw osi
    278 cm
    Średnica zawracania
    11,9 m
    Masa/ładowność
    1639/521 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    430/1241 l
    Poj. zbiornika paliwa
    68 l (Pb 95)
    Opony
    215/50 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    230 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,4 s
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,2 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    43,6 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    44,1 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    63,2 dB
    Rzeczywista prędkość**
    94 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,5/4,9/6,2
    Teoretyczny zasięg
    1100 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    11,8/7,9/9,8
    Rzeczywisty zasięg
    690 km
    Cena wersjii podstawowej***
    148 100 zł
    Cena
    177 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *pomiar na oponach zimowych, przy temp. -8˚C, na suchej nawierzchni;
    **przy wskazaniu 100 km/h; ***z tym samym silnikiem