Volvo V60 D5 AWD aut. Summum Polestar Performance - test

V60 przeszło właśnie lifting. Trudno nazwać go dyskretnym, bo mocno zmienił się przód nadwozia.
V60 przeszło właśnie lifting. Trudno nazwać go dyskretnym, bo mocno zmienił się przód nadwozia.Motor
Najbardziej widoczny efekt liftingu to wyświetlacz zamiast zestawu zegarów. Jego zawartość i wygląd kierowca może konfigurować na kilka sposobów. Szkoda, że przy okazji nie uproszczono systemu sterowania multimediami i nawigacją.
Najbardziej widoczny efekt liftingu to wyświetlacz zamiast zestawu zegarów. Jego zawartość i wygląd kierowca może konfigurować na kilka sposobów. Szkoda, że przy okazji nie uproszczono systemu sterowania multimediami i nawigacją.Motor

Zobacz również:

    Volvo V60 D5 AWD aut. Summum Polestar Performance

    V60 przeszło właśnie lifting. Trudno nazwać go dyskretnym, bo mocno zmienił się przód nadwozia.
    V60 przeszło właśnie lifting. Trudno nazwać go dyskretnym, bo mocno zmienił się przód nadwozia.Motor
    Szlachetne, jak na diesla, brzmienie i świetne osiągi. Silnik D5 to mocny punkt V60.
    Szlachetne, jak na diesla, brzmienie i świetne osiągi. Silnik D5 to mocny punkt V60.Motor
    Dwustopniowe podwyższenia siedzisk dla dzieci w tylnej kanapie to świetne rozwiązanie. Do tego rozsądnie wycenione (1240 zł).
    Dwustopniowe podwyższenia siedzisk dla dzieci w tylnej kanapie to świetne rozwiązanie. Do tego rozsądnie wycenione (1240 zł).Motor
    To najbardziej sportowe fotele dostępne w V60. Tradycyjnie dla marki, zagłówek nie jest regulowany, a mimo to wygodny.
    To najbardziej sportowe fotele dostępne w V60. Tradycyjnie dla marki, zagłówek nie jest regulowany, a mimo to wygodny.Motor
    Najbardziej widoczny efekt liftingu to wyświetlacz zamiast zestawu zegarów. Jego zawartość i wygląd kierowca może konfigurować na kilka sposobów. Szkoda, że przy okazji nie uproszczono systemu sterowania multimediami i nawigacją.
    Najbardziej widoczny efekt liftingu to wyświetlacz zamiast zestawu zegarów. Jego zawartość i wygląd kierowca może konfigurować na kilka sposobów. Szkoda, że przy okazji nie uproszczono systemu sterowania multimediami i nawigacją.Motor
    System Sensus Connected Touch bazuje na Androidzie, co pozwala na budowanie bazy aplikacji.
    System Sensus Connected Touch bazuje na Androidzie, co pozwala na budowanie bazy aplikacji.Motor
    Aplikacja TuneIn pozwala słuchać setek stacji radiowych z całego świata.
    Aplikacja TuneIn pozwala słuchać setek stacji radiowych z całego świata.Motor
    W schowku przed pasażerem zestaw wejść i czytnik kart SD. W port USB można wpiąć modem internetowy z kartą SIM.
    W schowku przed pasażerem zestaw wejść i czytnik kart SD. W port USB można wpiąć modem internetowy z kartą SIM.Motor
    Kombi klasy średniej z bagażnikiem 430 litrów? Kompaktowe kombi są znacznie lepsze.
    Kombi klasy średniej z bagażnikiem 430 litrów? Kompaktowe kombi są znacznie lepsze.Motor
    Standardowo silnik D5 ma 215 KM. Z pakietem Polestar moc wzrasta do 230 KM.
    Standardowo silnik D5 ma 215 KM. Z pakietem Polestar moc wzrasta do 230 KM.Motor

    Volvo V60 D5 AWD aut. Summum Polestar Performance - podsumowanie

    • duża moc,
    • przyjemne brzmienie silnika,
    • wysoki poziom bezpieczeństwa,
    • jakość wykonania,
    • komfort jazdy.
    • mało miejsca na tylnej kanapie,
    • niewielki bagażnik,
    • koszt pakietu Polestar,
    • cena zakupu... porównywalna z XC60.

    Dane techniczne: Volvo V60 D5 AWD aut. Summum Polestar Performance

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2400 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R5/20
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    230 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    470 Nm/1750
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    464/187/184 cm
    Rozstaw osi
    278 cm
    Średnica zawracania
    11,3 m
    Masa/ładowność
    1813/467 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    430/1240 l
    Poj. zbiornika paliwa
    68 l (ON)
    Opony
    235/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    225 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,5 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,7 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,8 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,5 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,3 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,6/5,2/6,4
    Teoretyczny zasięg
    1060 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,8/6,6/8,2
    Rzeczywisty zasięg
    830 km
    Cena wersji podstawowej**
    179 700 zł
    Cena
    209 500 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem