Volvo V40 T3 Geartronic Momentum - test

Volvo V40
Volvo V40Motor
Typowy dla Volvo kokpit ze schowkiem za cienką konsolą centralną okazuje się bardzo przyjazny w obsłudze. Uwagę zwraca dwukolorowa kierownica, a nocą – podświetlona dźwignia automatu.
Typowy dla Volvo kokpit ze schowkiem za cienką konsolą centralną okazuje się bardzo przyjazny w obsłudze. Uwagę zwraca dwukolorowa kierownica, a nocą – podświetlona dźwignia automatu.Motor
Opcjonalny ekran 8'' zamiast zegarów ma 3 tryby. Standardowy to Elegance [1]. W ustawieniu ECO [2] po lewej stronie zestawu widać wskaźnik ekonomicznej jazdy. Tryb Performance [3] – centralny obrotomierz z cyfrowym prędkościomierzem.
Opcjonalny ekran 8'' zamiast zegarów ma 3 tryby. Standardowy to Elegance [1]. W ustawieniu ECO [2] po lewej stronie zestawu widać wskaźnik ekonomicznej jazdy. Tryb Performance [3] – centralny obrotomierz z cyfrowym prędkościomierzem. Motor
Fotele są komfortowe i zapewniają przyzwoite podparcie boczne. Ciekawa kraciasta tapicerka.
Fotele są komfortowe i zapewniają przyzwoite podparcie boczne. Ciekawa kraciasta tapicerka.Motor
Kanapa – wygodna tylko dla dwóch osób. I to niezbyt wysokich.
Kanapa – wygodna tylko dla dwóch osób. I to niezbyt wysokich.Motor
[1] Gdy na kanapie nikt nie siedzi, tylne zagłówki można złożyć, by nie zasłaniały widoku w lusterku wstecznym. [2] Środkowa część siedziska kanapy kryje dwa uchwyty na napoje.
[1] Gdy na kanapie nikt nie siedzi, tylne zagłówki można złożyć, by nie zasłaniały widoku w lusterku wstecznym. [2] Środkowa część siedziska kanapy kryje dwa uchwyty na napoje.Motor
Pojemność 324 l to bardzo przeciętny wynik. Dostęp utrudnia próg. Pod podłogą mieści się m.in. zestaw naprawczy do ogumienia. Koło zapasowe kosztuje 280 zł.
Pojemność 324 l to bardzo przeciętny wynik. Dostęp utrudnia próg. Pod podłogą mieści się m.in. zestaw naprawczy do ogumienia. Koło zapasowe kosztuje 280 zł.Motor
To rzadko spotykane, żeby najsłabsza, podstawowa wersja dawała tak dużo przyjemności z jazdy.
To rzadko spotykane, żeby najsłabsza, podstawowa wersja dawała tak dużo przyjemności z jazdy.Motor
1,5-litrowy silnik zaskakuje dobrą dynamiką i cichą pracą. Jedyny minus to spore spalanie w mieście.
1,5-litrowy silnik zaskakuje dobrą dynamiką i cichą pracą. Jedyny minus to spore spalanie w mieście.Motor
Rzadkość wśród kompaktów – czujniki układu bezkluczykowego we wszystkich drzwiach.
Rzadkość wśród kompaktów – czujniki układu bezkluczykowego we wszystkich drzwiach.Motor
Volvo V40
Volvo V40Motor

VOLVO V40 T3 GEARTRONIC: CENA NA TLE KONKURENTÓW

Dane techniczne, osiągi, dane testowe: Volvo V40 T3 Geartronic Momentum

 
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1498 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
152 KM/5000
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1700
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
automatyczna/6-biegowa
Długość/szerokość/wysokość
437/186/142 cm
Rozstaw osi
265 cm
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1479/486 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
324/1032 l
Poj. zbiornika paliwa
62 l (Pb 95)
Opony
205/55 R16
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
Zużycie paliwa*
7,3/4,5/5,5
Zasięg
1120 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,1 m 
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,8 m 
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB 
Zużycie paliwa*
9,8/5,8/7,8
Rzeczywisty zasięg
790 km
Cena
114 300 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

VOLVO V40 T3 GEARTRONIC: PLUSY I MINUSY

VOLVO V40 T3 GEARTRONIC: PODSUMOWANIE

Oryginalny tył ma swoje wady – mała tylna szyba i szerokie słupki ograniczają widoczność.
Oryginalny tył ma swoje wady – mała tylna szyba i szerokie słupki ograniczają widoczność.Motor

Volvo V40 T3 Geartronic Momentum

Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor
Volvo V40 T3 Geartronic Momentum
Volvo V40 T3 Geartronic MomentumMotor