Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line - test

Sportowe zawieszenie i 18-calowe koła poprawiają właściwości jezdne, ale niekoniecznie pasują do charakteru VW Beetle'a.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor

O gustach się nie dyskutuje - jedni uznają, że kosztujący 3620 zł pakiet R-Line (m.in. zmodyfikowane zderzaki, sportowe fotele i kierownica) powoduje, że testowy Beetle wygląda zadziornie i ciekawiej niż standardowy, inni - że wręcz przeciwnie.

Zdjęcie nie oddaje wyjątkowego wrażenia, jakie robi na żywo deska rozdzielcza. Materiały są porządne, ale gorsze niż np. w Golfie VII.Motor

Odmiana Sport ma seryjnie 18-calowe obręcze z oponami o rozmiarze 235/45 R18 (Beetle w podstawowej wersji Design - 215/55 R17). Zapewniają gigantyczne rezerwy przyczepności, co jest nie do przecenienia podczas dynamicznej jazdy po zakrętach. Ale w zestawieniu z utwardzonym zawieszeniem (seryjne z silnikiem 2.0 TSI, opcja z jednostkami 1.2 i 1.4 TSI) "osiemnastki" sprawiają, że Beetle staje się nieprzyjemnie niekomfortowy na wyboistych drogach. Podskakuje i trzęsie, co szczególnie mocno odczuwają pasażerowie tylnej kanapy. Wydaje się, że do zrelaksowanego charakteru Beetle'a zdecydowanie bardziej pasuje zawieszenie o komfortowych nastawach oraz 17-calowe felgi z oponami o wyższym profilu.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line (czytaj test)

Regulowany na wysokość podłokietnik utrudnia korzystanie z hamulca ręcznego.Motor
Z przodu jest przestronnie, a fotele są bardzo wygodne. Z tyłu panuje ciasnota.Motor
Zdjęcie nie oddaje wyjątkowego wrażenia, jakie robi na żywo deska rozdzielcza. Materiały są porządne, ale gorsze niż np. w Golfie VII.Motor
Silnik o mocy 160 KM jest doładowany kompresorem i turbosprężarką.Motor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Opony 235/45 R18 zapewniają znakomitą trakcję, ale nie wygodę.Motor
Spoiler na klapie bagażnika zaburza piękną, płynną linię tyłu nadwozia.Motor

Silnik 1.4 wspomagany kompresorem i turbosprężarką rozwija 160 KM oraz 240 Nm. To w zupełności wystarcza do szybkiej i dynamicznej jazdy. Trzeba jednak pamiętać, że jednostka ta bardziej lubi pracę na wysokich niż niskich obrotach - pełnię swoich możliwości pokazuje powyżej 3 tys. obr./min. Skrzynia biegów działa precyzyjnie i ma długie przełożenia - setkę osiągnąć można na biegu drugim, a na "trójce" rozpędzić się nawet do 160 km/h.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line (czytaj test)

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-LineMotor

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line - podsumowanie

Bardziej miękkie zawieszenie, mniejsze felgi oraz skrzynia DSG. I Beetle jest fantastyczny.

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line: plusy

  • stylizacja,
  • dużo miejsca z przodu,
  • ustawny bagażnik,
  • wygodne fotele,
  • pewne prowadzenie,
  • dobre osiągi

Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line: minusy

  • słaby komfort resorowania,
  • mało miejsca z tyłu,
  • głośne szumy wiatru od ok. 140 km/h,
  • cienka kierownica
Silnik
benz. komp./turb.
Pojemność skokowa
1390 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
160 KM/5800
Maks. moment obrotowy
240 Nm/1500
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
428/181/149 cm
Rozstaw osi
254 cm
Masa/ładowność
1284/466 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
310/905 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,7/5,3/6,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,2/7,5/8,8
Cena
94 710 zł

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas