Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line - test
Sportowe zawieszenie i 18-calowe koła poprawiają właściwości jezdne, ale niekoniecznie pasują do charakteru VW Beetle'a.
O gustach się nie dyskutuje - jedni uznają, że kosztujący 3620 zł pakiet R-Line (m.in. zmodyfikowane zderzaki, sportowe fotele i kierownica) powoduje, że testowy Beetle wygląda zadziornie i ciekawiej niż standardowy, inni - że wręcz przeciwnie.
Odmiana Sport ma seryjnie 18-calowe obręcze z oponami o rozmiarze 235/45 R18 (Beetle w podstawowej wersji Design - 215/55 R17). Zapewniają gigantyczne rezerwy przyczepności, co jest nie do przecenienia podczas dynamicznej jazdy po zakrętach. Ale w zestawieniu z utwardzonym zawieszeniem (seryjne z silnikiem 2.0 TSI, opcja z jednostkami 1.2 i 1.4 TSI) "osiemnastki" sprawiają, że Beetle staje się nieprzyjemnie niekomfortowy na wyboistych drogach. Podskakuje i trzęsie, co szczególnie mocno odczuwają pasażerowie tylnej kanapy. Wydaje się, że do zrelaksowanego charakteru Beetle'a zdecydowanie bardziej pasuje zawieszenie o komfortowych nastawach oraz 17-calowe felgi z oponami o wyższym profilu.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line (czytaj test)
Silnik 1.4 wspomagany kompresorem i turbosprężarką rozwija 160 KM oraz 240 Nm. To w zupełności wystarcza do szybkiej i dynamicznej jazdy. Trzeba jednak pamiętać, że jednostka ta bardziej lubi pracę na wysokich niż niskich obrotach - pełnię swoich możliwości pokazuje powyżej 3 tys. obr./min. Skrzynia biegów działa precyzyjnie i ma długie przełożenia - setkę osiągnąć można na biegu drugim, a na "trójce" rozpędzić się nawet do 160 km/h.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line (czytaj test)
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line - podsumowanie
Bardziej miękkie zawieszenie, mniejsze felgi oraz skrzynia DSG. I Beetle jest fantastyczny.
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line: plusy
- stylizacja,
- dużo miejsca z przodu,
- ustawny bagażnik,
- wygodne fotele,
- pewne prowadzenie,
- dobre osiągi
Volkswagen Beetle 1.4 TSI Sport R-Line: minusy
- słaby komfort resorowania,
- mało miejsca z tyłu,
- głośne szumy wiatru od ok. 140 km/h,
- cienka kierownica
Silnik | benz. komp./turb. |
Pojemność skokowa | 1390 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 160 KM/5800 |
Maks. moment obrotowy | 240 Nm/1500 |
Skrzynia biegów | man./6-biegowa |
Napęd | przedni |
Dług./szer./wys. | 428/181/149 cm |
Rozstaw osi | 254 cm |
Masa/ładowność | 1284/466 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 310/905 l |
Poj. zbiornika paliwa | 55 l (Pb 95) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 208 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,3 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 8,7/5,3/6,6 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 10,2/7,5/8,8 |
Cena | 94 710 zł |
Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała