Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Fender - test

Sam w sobie jest jeżdżącym gadżetem na kołach. VW Beetle 2.0 TDI DSG z systemem dźwiękowym Fender zamienia się zaś w małą salę koncertową.

Beetle ma ładne proporcje i świetnie nawiązuje do legendarnego „Garbusa”.
Beetle ma ładne proporcje i świetnie nawiązuje do legendarnego „Garbusa”.Motor
W odmianie Sport kierownica wielofunkcyjna to wyposażenie seryjne. Niezła jest jakość, a obsługa – łatwa. Lakierowany pas to wyraźne nawiązanie do „Garbusa”.Motor

Przy cenie wynoszącej przynajmniej 99 990 zł zakup zestawu Fender, wycenionego na 2990 zł (lub 2610 zł w odmianie Sport) jest kroplą w morzu wydatków. Powstał on we współpracy z renomowanym amerykańskim producentem instrumentów muzycznych, znanym m.in. ze stworzenia pierwszej gitary basowej.

Fender w przypadku Beetle'a oznacza zastosowanie 10-kanałowego wzmacniacza o łącznej mocy 400 W. W aucie znalazło się 8 głośników oraz subwoofer, umieszczony w bagażniku. Żadnego audiofila taka kombinacja wprawdzie nie zaskoczy, ale przeciętna osoba, lubiąca słuchać muzyki w samochodzie, będzie miała powody do zadowolenia. Nawet na mocno podbitych basach i przy głośności "odkręconej" na maksimum, z głośników płyną czyste dźwięki, niezakłócone przez żadne zniekształcenia.

Zestaw multimedialny Beetle'a świetnie współpracuje z iPodem, dając szybki dostęp do list odtwarzania. Przy tym jego obsługa, za pomocą dotykowego ekranu, jest prosta i intuicyjna.

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport Fender

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Fender (czytaj test)

Dwa miejsca na tylnej kanapie i ciasnota. Do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych.Motor
Bardzo wygodne fotele zapewniają dobre trzymanie w zakrętach.Motor
W odmianie Sport kierownica wielofunkcyjna to wyposażenie seryjne. Niezła jest jakość, a obsługa – łatwa. Lakierowany pas to wyraźne nawiązanie do „Garbusa”.Motor
...niewielkich „kolumnach” przy lusterkach wstecznych. W aucie jest 8 głośników.Motor
...umieszczonym w bagażniku subwooferze oraz na...Motor
Logo Fendera znajdziemy na...Motor
Beetle ma ładne proporcje i świetnie nawiązuje do legendarnego „Garbusa”.Motor
Pod tylną pokrywą kryje się bagażnik o pojemności 310-905 l.Motor

140-konny silnik TDI z DSG sprawia, że VW jest naprawdę żwawy. Do 100 km/h rozpędza auto w 9,4 s, chętnie wchodzi na obroty i wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Przekładnia DSG tradycyjnie już jest szybka, a tryb ręczny - znakomity. Zastrzeżenia można mieć jedynie do sporej zwłoki przy przełączaniu dźwigni z N lub P na D albo R.

Beetle na opcjonalnych 18-calowych obręczach z lekkich stopów ma jedną podstawową wadę - niechęć do pojedynczych nierówności. Jeśli trafi na takie, mocno dobija, a spod jego podłogi wydobywa się dźwięk, jakby właśnie doszło do urwania koła.

Za to spadkobierca "Garbusa" prowadzi się pewnie, wykazując się przy tym sporą dynamiką. Czyli lubi zakręty i ma bezpośredni układ kierowniczy z porządnym wspomaganiem. Szkoda tylko, że jest taki drogi.

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport Fender

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Fender (czytaj test)

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor
Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport FenderMotor

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport Fender: plusy

  • dobre osiągi,
  • elastyczny i ekonomiczny silnik,
  • dobre właściwości jezdne,
  • niezła jakość wykonania,
  • porządny sprzęt audio.

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport Fender: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • sztywne zawieszenie źle wybierające pojedyncze nierówności,
  • mała ilość miejsca z tyłu,
  • niewielki bagażnik.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
140 KM/4200
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Napęd
przedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)
310/905 l
Długość/szerokość/wysokość
428/181/147 cm
Rozstaw osi
254 cm
Opony
215/60 R16
Osiągi
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
6,9/4,6/5,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
8,3/5,9
Cena
104 690 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas