Subaru Legacy 2.5 GT - test

Wizerunek nowego Legacy stracił nieco z niepowtarzalnego charakteru poprzednika. Nie sposób jednak odmówić temu modelowi sportowego zacięcia.

Wlot powietrza na masce zapowiada spore emocje. Efektowny, perłowy lakier Subaru nie wymaga dopłaty.
Wlot powietrza na masce zapowiada spore emocje. Efektowny, perłowy lakier Subaru nie wymaga dopłaty.Motor

Można narzekać, że nowe modele Subaru to już nie to samo co kiedyś. Że Impreza nie wygląda zbyt dobrze, że Forester i Legacy straciły niepowtarzalny charakter. Wygląd to jednak rzecz gustu, a na szczęście to, co najważniejsze zostało bez zmian. Mowa o doskonałym napędzie Symmetrical AWD, silnikach bokser i turbodoładowaniu.

Subaru Legacy 2.5 GT

Subaru Legacy 2.5 GT - test (czytaj artykuł)

Subaru Legacy 2.5 GTMotor
Subaru Legacy 2.5 GTMotor
Fotele są bardzo wygodne, ale jak na auto o mocy 265 KM zdecydowanie zbyt słabo wyprofilowane.Motor
Automat ma 5 przełożeń, a biegi można zmieniać łopatkami.Motor
Wybrany tryb pracy systemu odnajdziemy na wyświetlaczu pomiędzy zegarami. I - przeznaczony do spokojnej, oszczędnej jazdy, S - tryb uniwersalny, S# - maksymalne osiągi. Motor
Kamera cofania działa za to bez zarzutu.Motor
Nawigacja z dotykowym ekranem to standard w Legacy GT, niestety jest nieprzydatna (brak mapy Polski). Motor
Pokrętło systemu SI-DRIVE.Motor
Sportowy charakter wersji GT podkreślają aluminiowe nakładki na pedały. Obszyta skórą kierownica świetnie leży w dłoniach.Motor

Sportowa limuzynaNowe Legacy w wersji sedan zasługuje teraz na miano limuzyny. Zwłaszcza za sprawą wymiarów. Nadwozie liczy 473 cm długości, a rozstaw osi 275 cm. W porównaniu do poprzednika to wyraźna zmiana. Najważniejsze jest jednak to, że kabina Legacy jest bardzo obszerna. Docenią to zwłaszcza osoby podróżujące na tylnej kanapie. Kierowca Legacy GT nie powinien mieć zbyt wielu powodów do narzekań. Mieszane uczucia budzi fotel. Jest bardzo wygodny, elektrycznie regulowany, podgrzewany i obszyty skórą. Jest jednak jedno "ale" - brakuje tu dobrego podparcia bocznego. O ile w słabszych wersjach można to wytłumaczyć troską o wygodę i komfort, to w przypadku odmiany GT o mocy 265 KM fotel jest zbyt "kanapowy". Poza tym, kabina jest starannie wykończona, a jakość tworzyw jest na dobrym poziomie. Duże lusterka zewnętrzne są bardzo praktyczne. Widoczność z miejsca kierowcy zasługuje na wysoką ocenę.Zaskakujące połączenieNajmocniejsza wersja Legacy dostępna jest tylko z klasyczną skrzynią automatyczną, w przeciwieństwie do wersji 2.5i (167 KM) która występuje z bezstopniową przekładnią Lineartronic. Stosowane wcześniej przez Subaru "automaty" nie cieszyły się najlepszą opinią. Były mało nowoczesne, a ich praca powolna. Na szczęście to już przeszłość. Nowa skrzynia, mimo że ma tylko 5 przełożeń, działa bardzo sprawnie. Zmiana biegów odbywa się szybko i bez szarpnięć. Kierowca ma też do dyspozycji tryb manualny. Przełożenia zmienia się za pomocą łopatek przy kierownicy. Turbodoładowany silnik zapewnia rewelacyjną dynamikę i błyskawiczną reakcję na dodanie gazu. Redakcyjne pomiary testowe wykazały, że Legacy zasługuje na oznaczenie GT.Świetne osiągiLimuzyna Subaru przyspiesza od 0 do 100 km/h w lepszym czasie niż deklaruje producent. Wynik 5,8 s jest rewelacyjny i godny samochodu sportowego. Co ważne, zużycie paliwa można uzna za rozsądne. Na trasie Kraków - Warszawa wyniosło 11 l/100 km. W ruchu miejskim utrzymuje się na poziomie 16 l/100 km, co jak na auto o masie 1633 kg z automatyczną skrzynią, mocnym silnikiem i stałym napędem 4x4 jest niezłym wynikiem.

System SI-DRIVE

System SI-DRIVEMotor

Ten system ma na celu maksymalizację osiągów i wydajności silnika. Wybierając jedno z trzech ustawień, kierowca ma wpływ na charakterystykę pracy jednostki napędowej. Tryb I (Intelligent) zalecany jest do jazdy w mieście i na śliskiej nawierzchni. S (Sport) jest najbardziej uniwersalny, a S# (Sport Sharp) zapewnia maksymalne osiągi. Wybrany tryb pracy systemu odnajdziemy na wyświetlaczu pomiędzy zegarami.

Wojtek Jurko

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2457 cm3
Układ cylindrów/zawory
B4/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
265 KM/5600
Maks. moment obrotowy
350 Nm/240
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,0 m
Masa/ładowność
1633/437 kg
Pojemność bagażnika
486 l
Pojemność zbiornika paliwa
65 l (Pb 95)
Opony
225/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
245 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,2 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
14,9/8,1/10,6
Emisja dwutlenku węgla
250 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-50 km/h
2,2 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
43,5 m
Poziom hałasu przy 50 km/h
55,6 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,6 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
16,0/11,0
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas