Sportowe odmiany Volkswagena Golfa

Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf RMotor
wnętrze uporządkowane jak w każdym Golfie. W wersjach GTD i GTI kokpit wykończono ciemnym plastikiem z ciekawym wzorem.
wnętrze uporządkowane jak w każdym Golfie. W wersjach GTD i GTI kokpit wykończono ciemnym plastikiem z ciekawym wzorem.Motor
tak jak w pozostałych odmianach, za nawigację trzeba dopłacić – bazowa z ekranem 5,8'' kosztuje 3740 zł, topowa (8'') – 7560 zł.
tak jak w pozostałych odmianach, za nawigację trzeba dopłacić – bazowa z ekranem 5,8'' kosztuje 3740 zł, topowa (8'') – 7560 zł.Motor
flagowy Golf niewiele różni się od pozostałych. Fragmenty kokpitu i kierownicy wykończono błyszczącym czarnym tworzywem.
flagowy Golf niewiele różni się od pozostałych. Fragmenty kokpitu i kierownicy wykończono błyszczącym czarnym tworzywem.Motor

Zobacz również:

    Sportowe odmiany Volkswagena Golfa

    Tylko ta wersja kompaktowego VW oferuje dodatkowy tryb Race.
    Tylko ta wersja kompaktowego VW oferuje dodatkowy tryb Race.Motor
    R jest też jedynym Golfem, w którym można wyłączyć ESP.
    R jest też jedynym Golfem, w którym można wyłączyć ESP.Motor
    Tarcze hamulcowe GTD mają średnicę 312 mm (przód) i 253 mm (tył). Seryjnie felgi 17'', 18-calowe (fot.) za dopłatą.
    Tarcze hamulcowe GTD mają średnicę 312 mm (przód) i 253 mm (tył). Seryjnie felgi 17'', 18-calowe (fot.) za dopłatą.Motor
    GTD ma podwójną końcówkę wydechu. Na zewnątrz dźwięk nie zachwyca, ale w kabinie GTD z pakietem Sport&Sound brzmi lepiej niż niejedno auto benzynowe.
    GTD ma podwójną końcówkę wydechu. Na zewnątrz dźwięk nie zachwyca, ale w kabinie GTD z pakietem Sport&Sound brzmi lepiej niż niejedno auto benzynowe.Motor
    Golf GTI Performance, zamiast takich jak w GTD, ma tarcze o średnicy 340/310 mm (przód/tył). Koła 18'' na zdjęciu to opcja.
    Golf GTI Performance, zamiast takich jak w GTD, ma tarcze o średnicy 340/310 mm (przód/tył). Koła 18'' na zdjęciu to opcja.Motor
    Dwie osobne końcówki wydechu po obu stronach zderzaka – w Golfie GTI układ wydechowy przypomina samochody sportowe. Brzmienie – rasowe, ale nieco za ciche.
    Dwie osobne końcówki wydechu po obu stronach zderzaka – w Golfie GTI układ wydechowy przypomina samochody sportowe. Brzmienie – rasowe, ale nieco za ciche.Motor
    Tylko w Golfie R 18-calowe obręcze (fot.) są seryjne. Hamulce są tej samej wielkości, co w wersji GTI Performance.
    Tylko w Golfie R 18-calowe obręcze (fot.) są seryjne. Hamulce są tej samej wielkości, co w wersji GTI Performance.Motor
    To już nie przelewki – taki zestaw czterech dużych końcówek wydechu to cecha aut sportowych z potężnymi silnikami. Jego bulgot najlepiej brzmi przy niskich obrotach.
    To już nie przelewki – taki zestaw czterech dużych końcówek wydechu to cecha aut sportowych z potężnymi silnikami. Jego bulgot najlepiej brzmi przy niskich obrotach.Motor
    Tryb Individual pozwala ustawić samochód „pod siebie”.
    Tryb Individual pozwala ustawić samochód „pod siebie”.Motor
    Także na wieńcu kierownicy zagościły czerwone szwy.
    Także na wieńcu kierownicy zagościły czerwone szwy.Motor
    Tak jak w pozostałych odmianach, za nawigację trzeba dopłacić – bazowa z ekranem 5,8'' kosztuje 3740 zł, topowa (8'') – 7560 zł.
    Tak jak w pozostałych odmianach, za nawigację trzeba dopłacić – bazowa z ekranem 5,8'' kosztuje 3740 zł, topowa (8'') – 7560 zł.Motor
    Ta tapicerka jest równie legendarna jak sam Golf GTI. Towarzyszy mu od 1976 r.
    Ta tapicerka jest równie legendarna jak sam Golf GTI. Towarzyszy mu od 1976 r.Motor
    Klasyczny „manual” z typową dla GTI gałką przypominającą piłkę golfową.
    Klasyczny „manual” z typową dla GTI gałką przypominającą piłkę golfową.Motor
    Flagowy Golf niewiele różni się od pozostałych. Fragmenty kokpitu i kierownicy wykończono błyszczącym czarnym tworzywem.
    Flagowy Golf niewiele różni się od pozostałych. Fragmenty kokpitu i kierownicy wykończono błyszczącym czarnym tworzywem.Motor
    Ten skromny napis zdradza największy, poza 300-konnym silnikiem, atut Golfa R.
    Ten skromny napis zdradza największy, poza 300-konnym silnikiem, atut Golfa R.Motor
    Wśród sportowych Golfów tylko R nie ma tapicerki w kratkę. Jest tu za to alcantara.
    Wśród sportowych Golfów tylko R nie ma tapicerki w kratkę. Jest tu za to alcantara.Motor
    ...zmienianych przy pomocy przycisku między fotelami.
    ...zmienianych przy pomocy przycisku między fotelami.Motor
    Krata na siedzeniach odmiany GTD utrzymana jest w szarej tonacji.
    Krata na siedzeniach odmiany GTD utrzymana jest w szarej tonacji.Motor
    Wnętrze uporządkowane jak w każdym Golfie. W wersjach GTD i GTI kokpit wykończono ciemnym plastikiem z ciekawym wzorem.
    Wnętrze uporządkowane jak w każdym Golfie. W wersjach GTD i GTI kokpit wykończono ciemnym plastikiem z ciekawym wzorem.Motor
    Sport – w GTD i GTI to najostrzejszy z dostępnych trybów...
    Sport – w GTD i GTI to najostrzejszy z dostępnych trybów...Motor
    Łopatki ułatwiają zmiany biegów świetnie pasującej do turbodiesla skrzyni DSG.
    Łopatki ułatwiają zmiany biegów świetnie pasującej do turbodiesla skrzyni DSG.Motor
    Volkswagen Golf R, Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTI
    Volkswagen Golf R, Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTIMotor
    Golf GTD jest najbardziej podsterowny, choć i tak prowadzi się bardzo neutralnie. Wyjątkową zwinność zapewnia mu progresywny układ kierowniczy – seryjny w całej trójce.
    Golf GTD jest najbardziej podsterowny, choć i tak prowadzi się bardzo neutralnie. Wyjątkową zwinność zapewnia mu progresywny układ kierowniczy – seryjny w całej trójce.Motor
    Golf R to inna liga. W szczególnych sytuacjach (np. wejście w wyjątkowo ciasny zakręt) przegrywa z GTI, ale generalnie żaden przednionapędowy kompakt nie ma z nim szans.
    Golf R to inna liga. W szczególnych sytuacjach (np. wejście w wyjątkowo ciasny zakręt) przegrywa z GTI, ale generalnie żaden przednionapędowy kompakt nie ma z nim szans.Motor
    Pakiet Performance (a konkretnie porządna mechaniczna „szpera”, którą on zawiera) czyni z Golfa GTI mistrza zakrętów. Trakcja na wyjściu z łuków jest fenomenalna.
    Pakiet Performance (a konkretnie porządna mechaniczna „szpera”, którą on zawiera) czyni z Golfa GTI mistrza zakrętów. Trakcja na wyjściu z łuków jest fenomenalna.Motor
    Volkswagen Golf R, Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTI
    Volkswagen Golf R, Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTIMotor

    Sportowe odmiany Volkswagena Golfa - podsumowanie

    Dane techniczne: Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf R

     
    GTD
    GTI
    R
    Wersja
    GTD DSG
    GTI Performance
    R DSG
    Silnik, pojemność skokowa
    turbodiesel, 1968 cm3
    benz., turbo, 1984 cm3
    benz., turbo, 1984 cm3
    Moc maksymalna
    184 KM/3500
    230 KM/4700
    300 KM/5500
    Maks. moment obrotowy
    380 Nm/1750
    350 Nm/1500
    380 Nm/1800
    Napęd, skrzynia biegów
    przedni, aut./6-bieg.
    przedni, man./6-bieg.
    4x4, aut./6-bieg.
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    427/179/144 cm
    427/179/144 cm
    428/179/144 cm
    Rozstaw osi
    263 cm
    263 cm
    263 cm
    Masa/ładowność
    1354/526 kg
    1307/543 kg
    1420/560 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    380/1270 l
    380/1270 l
    343/1233 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    50 l (Pb 95)
    55 l (Pb 98)
    Opony
    225/45 R17
    225/45 R17
    225/40 R18
    Prześwit
    133 mm
    133 mm
    128 mm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    228 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,5 s
    6,4 s
    4,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,5 s
    6,3 s
    5,0 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    19,2 s →
    14,8 s
    11,4 s
    Elast. 60-100/80-120 km/h*
    4,1/5,2 s
    3,0/4,1 s
    2,5/3,1 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne/ciepłe)
    35,1/35,0 m
    35,5/35,5 m
    34,9/34,5 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,4 dB →
    66,6 dB →
    66,5 dB →
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,5/4,0/4,5
    7,5/5,1/6,0
    8,8/5,9/6,9
    Teoretyczny zasięg
    1110 km
    830 km
    800 km
    Dane testowe
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,6/5,6/6,6
    11,8/7,6/9,7
    13,0/8,2/10,6
    Rzeczywisty zasięg
    760 km
    520 km
    520 km
    Cena wersji podstawowej**
    115 790 zł
    114 490 zł
    149 190 zł
    Cena
    123 890 zł
    114 490 zł
    157 290 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *minimalny czas rozpędzania się;
    **z tym samym silnikiem
    Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf R
    Volkswagen Golf GTD, Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf RMotor