Używany Volkswagen Golf GTI - poradnik kupującego

Używany Volkswagen Golf GTI - poradnik kupującego
Używany Volkswagen Golf GTI - poradnik kupującegoMotor

Volkswagen Golf III z silnikami 2.0 8V i 2.0 16V

Volkswagen Golf III z silnikami 2.0 8V i 2.0 16V
Volkswagen Golf III z silnikami 2.0 8V i 2.0 16VMotor
Sprawdźmy dokładnie, czy bąble nie wychodzą już na dach. Naprawa tego miejsca to koszmar blacharski.
Czerwone wstawki i niebieski panel radia to seryjne wyposażenie Golfa III GTI. Z rzadka zdarza się Climatronic.
Czerwone wstawki i niebieski panel radia to seryjne wyposażenie Golfa III GTI. Z rzadka zdarza się Climatronic.Motor

Zobacz również:

    topowa wersja Golfa otrzymała 6-cylindrowy silnik 2.8 VR6 osiągający moc 174 KM i napęd Syncro.
    topowa wersja Golfa otrzymała 6-cylindrowy silnik 2.8 VR6 osiągający moc 174 KM i napęd Syncro.Volkswagen
    • Wypadające biegi - usterka skrzyni biegów w wersji 16V.
    • Korozja - wokół przedniej szyby i na błotnikach.
    • Usterki elektroniki sterującej silnikiem.

    Volkswagen Golf IV z silnikami 1.8 20VT i 2.3 V5

    Volkswagen Golf IV z silnikami 1.8 20VT i 2.3 V5
    Volkswagen Golf IV z silnikami 1.8 20VT i 2.3 V5Motor
    Volkswagen Golf IV z silnikami 1.8 20VT i 2.3 V5
    Volkswagen Golf IV z silnikami 1.8 20VT i 2.3 V5Motor
    Wszystkie GTI mają obręcze kół ze stopów lekkich. W zależności od gustu klienta montowano wersję 5-ramienną (jak na zdjęciu), albo drobnoszprychowaną.
    Wprawdzie silnik 2.3 V5 pięknie brzmi i (na papierze) ma lepsze osiągi, ale jego zużycie paliwa jest nieakceptowalne.
    Obecność znaczka GTI nie jest równoznaczna z bogatym wyposażeniem. Tablica przyrządów wygląda jak z „normalnego” Golfa.
    Obecność znaczka GTI nie jest równoznaczna z bogatym wyposażeniem. Tablica przyrządów wygląda jak z „normalnego” Golfa.Motor
    Teoretycznie GTI zostało nieco poprawione, żeby miało więcej sportowego charakteru. Ale i tak rywale prowadzą się precyzyjniej.
    Fotele są znakomite. Firmuje je Recaro. Idealna twardość, dobre trzymanie boczne.
    Fotele są znakomite. Firmuje je Recaro. Idealna twardość, dobre trzymanie boczne.Motor
    W zależności od rynku, silnik pod maską ma oznaczenie „1.8 T” lub „20V Turbo”. To ta sama jednostka.
    W zależności od rynku, silnik pod maską ma oznaczenie „1.8 T” lub „20V Turbo”. To ta sama jednostka.Volkswagen
    Volkswagen Golf IV GTI: typowe usterki
    Volkswagen Golf IV GTI: typowe usterkiMotor
    • Uszkodzenia przepustnicy (na fot.) - wymiana na używaną wymaga adaptacji.
    • Usterki cewek zapłonowych.
    • Zgrzytanie łańcuszka łączącego wałki rozrządu.
    • Zużycie turbosprężarki - fabryczna wytrzymuje i tak ponad 200 tys. km.
    VW Golf R32 miał silnik 3.2 VR6 rozwijający 250 KM. Napęd 4MOTION stosowano seryjnie. Opcjonalnie: skrzynia DSG.
    VW Golf R32 miał silnik 3.2 VR6 rozwijający 250 KM. Napęd 4MOTION stosowano seryjnie. Opcjonalnie: skrzynia DSG.Volkswagen

    Volkswagen Golf V z silnikami 2.0 TFSI (200 KM i 230 KM)

    Volkswagen Golf V z silnikami 2.0 TFSI (200 KM i 230 KM)
    Volkswagen Golf V z silnikami 2.0 TFSI (200 KM i 230 KM)Motor
    Volkswagen Golf V z silnikami 2.0 TFSI (200 KM i 230 KM)
    Volkswagen Golf V z silnikami 2.0 TFSI (200 KM i 230 KM)Motor
    Na zdjęciach samochód z pakietem tuningowym firmy MTM obejmującym felgi, fotele i detale stylistyczne z przodu. Tuning z umiarem to nic złego.
    Odradzamy samochody na ekstremalnie dużych felgach i niskoprofilowych oponach. Polskie dziury bardzo szybko je zniszczą.
    Nadwozie wykonano znakomicie. Szczeliny montażowe są małe i równe. Jeśli tak nie jest, to znaczy, że samochód prawdopodobnie miał w przeszłości wypadek.
    Golf V GTI nie był dostępny z napędem na 4 koła, choć taka opcja istniała w słabszych wersjach „cywilnych”, a była seryjna w topowym modelu R32.
    Aluminiowe wykończenia to standard, podobnie jak pogrubiona kierownica. Rzadkością jest natomiast kolorowa nawigacja RNS.
    Aluminiowe wykończenia to standard, podobnie jak pogrubiona kierownica. Rzadkością jest natomiast kolorowa nawigacja RNS.Motor
    Fotele w kratkę wyróżniają wersję GTI. Na zdjęciu limitowany model z okazji 30. jubileuszu GTI.
    Fotele w kratkę wyróżniają wersję GTI. Na zdjęciu limitowany model z okazji 30. jubileuszu GTI.Volkswagen
    „Manual” to optymalny wybór do Golfa V GTI. Działa precyzyjnie i jest niezawodny.
    „Manual” to optymalny wybór do Golfa V GTI. Działa precyzyjnie i jest niezawodny.Volkswagen
    W przypadku skrzyni DSG, biegi można zmieniać ręcznie łopatkami na kole kierownicy.
    W przypadku skrzyni DSG, biegi można zmieniać ręcznie łopatkami na kole kierownicy.Motor
    Napis FSI Turbo oznacza, że zastosowano turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Obecnie to standard we wszystkich Golfach.
    Napis FSI Turbo oznacza, że zastosowano turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Obecnie to standard we wszystkich Golfach.Volkswagen
    Tylne zawieszenie wielowahaczowe jest naprawdę trwałe. Ale trzeba dbać o jego właściwą geometrię.
    Tylne zawieszenie wielowahaczowe jest naprawdę trwałe. Ale trzeba dbać o jego właściwą geometrię.Volkswagen
    Volkswagen Golf V GTI: typowe usterki
    Volkswagen Golf V GTI: typowe usterkiVolkswagen
    • Uszkodzenia mechaniki sterowanej elektronicznie w skrzyni DSG.
    • Przepalone cewki zapłonowe.
    • Niedziałająca sprężarka klimatyzacji.
    • Nagary w dolocie - po przebiegu ponad 100 tys. km.
    • Zużyte tylne opony - efekt niewłaściwej geometrii zawieszenia.
    w stosunku do poprzednika był tylko o 10 KM mocniejszy. Pod maską nadal silnik 3.2 VR6 bez doładowania. Lata produkcji: 2007-2009.
    w stosunku do poprzednika był tylko o 10 KM mocniejszy. Pod maską nadal silnik 3.2 VR6 bez doładowania. Lata produkcji: 2007-2009.Volkswagen

    Volkswagen Golf VI z silnikiem 2.0 TFSI

    Volkswagen Golf VI z silnikiem 2.0 TFSI
    Volkswagen Golf VI z silnikiem 2.0 TFSIMotor
    Volkswagen Golf VI z silnikiem 2.0 TFSI
    Volkswagen Golf VI z silnikiem 2.0 TFSIMotor
    System symuluje działanie mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu. Przyhamowuje koło w zakręcie, by zapobiec podsterowności.
    Klasyka: kraciasta tapicerka i czerwona nitka na kierownicy oraz mieszku biegów. Jakość wykonania: na piątkę z plusem.
    Klasyka: kraciasta tapicerka i czerwona nitka na kierownicy oraz mieszku biegów. Jakość wykonania: na piątkę z plusem.Motor
    koniec z silnikami V6. Golf R to po prostu wzmocnione GTI z napędem na 4 koła (2.0 TFSI 270 KM).
    koniec z silnikami V6. Golf R to po prostu wzmocnione GTI z napędem na 4 koła (2.0 TFSI 270 KM).Volkswagen
    Pojemność ta sama, moc nieco większa: od 211 do 235 KM. Napęd rozrządu nadal paskiem, w odróżnieniu od 1.4/1.8 TFSI.
    Pojemność ta sama, moc nieco większa: od 211 do 235 KM. Napęd rozrządu nadal paskiem, w odróżnieniu od 1.4/1.8 TFSI.Motor
    • Uszkodzenia zaworu upustowego w turbosprężarce.
    • Skrzypienie wnętrza.
    • Usterki pompy wody.