Używany Volkswagen Golf III GTI (1991-1997)

Chociaż Golf III GTI seryjnie miał obniżone zawieszenie, i tak nie prowadził się przesadnie sportowo. Był oceniany jako zbyt miękki.
Chociaż Golf III GTI seryjnie miał obniżone zawieszenie, i tak nie prowadził się przesadnie sportowo. Był oceniany jako zbyt miękki.Motor
Czerwone wstawki to znak rozpoznawczy linii GTI już od prawie 37 lat. Radio miało fabrycznie niebieski panel – to oryginalne wyposażenie. Niektóre auta mają nawet klimatyzację automatyczną.
Czerwone wstawki to znak rozpoznawczy linii GTI już od prawie 37 lat. Radio miało fabrycznie niebieski panel – to oryginalne wyposażenie. Niektóre auta mają nawet klimatyzację automatyczną.Motor
Szesnastozaworowy GTI w bogatej wersji Edition to naszym zdaniem najlepsza odmiana Golfa III

Volkswagen Golf III GTI (1991-1997)

Pierwszy Golf GTI.
Pierwszy Golf GTI.Volkswagen
GTI czy nie, 320-litrowy bagażnik pozostaje sporą zaletą.
GTI czy nie, 320-litrowy bagażnik pozostaje sporą zaletą.Motor
Kubełkowe fotele Recaro są po prostu fantastyczne.
Kubełkowe fotele Recaro są po prostu fantastyczne.Motor
Mały wyświetlacz z prawej obsługuje komputer pokładowy.
Mały wyświetlacz z prawej obsługuje komputer pokładowy.Motor
Czerwone wstawki to znak rozpoznawczy linii GTI już od prawie 37 lat. Radio miało fabrycznie niebieski panel – to oryginalne wyposażenie. Niektóre auta mają nawet klimatyzację automatyczną.
Czerwone wstawki to znak rozpoznawczy linii GTI już od prawie 37 lat. Radio miało fabrycznie niebieski panel – to oryginalne wyposażenie. Niektóre auta mają nawet klimatyzację automatyczną.Motor
Przepalony moduł sterujący silnika: usterka wynikająca z zaawansowanego wieku.
Przepalony moduł sterujący silnika: usterka wynikająca z zaawansowanego wieku.Motor
Czerwone wstawki to znak rozpoznawczy linii GTI już od prawie 37 lat. Radio miało fabrycznie niebieski panel – to oryginalne wyposażenie. Niektóre auta mają nawet klimatyzację automatyczną.
Czerwone wstawki to znak rozpoznawczy linii GTI już od prawie 37 lat. Radio miało fabrycznie niebieski panel – to oryginalne wyposażenie. Niektóre auta mają nawet klimatyzację automatyczną.Motor
Takie detale jak oryginalnie przyciemnione lampy, nienaruszone plastikowe poszerzenia nadkoli, fabryczna lotka nad klapą czy aluminiowe felgi BBS znacząco podnoszą wartość danego egzemplarza.
Takie detale jak oryginalnie przyciemnione lampy, nienaruszone plastikowe poszerzenia nadkoli, fabryczna lotka nad klapą czy aluminiowe felgi BBS znacząco podnoszą wartość danego egzemplarza.Motor
Bogata wersja GTI Edition została zaprezentowana w 1994 r.
Bogata wersja GTI Edition została zaprezentowana w 1994 r.Motor
Silnik 2.0 8V to stara, dobra szkoła: jest naprawdę trwały.
Silnik 2.0 8V to stara, dobra szkoła: jest naprawdę trwały.Motor

Volkswagen Golf III GTI (1991-1997) - podsumowanie

  • Rdza wokół przedniej szyby, na błotnikach i na progach.
  • Uszkodzenia elektroniki sterującej silnikiem, złe ustawienia wtrysku (za bogata mieszanka).
  • Niedziałające podnośniki szyb.
  • Awarie skrzyni biegów w mocniejszych wersjach - zużyte synchronizatory i wodziki.
  • Usterki modułu ABS.
  • Opadające drzwi (3d).

Dane techniczne: Volkswagen Golf III GTI (1991-1997)

Wersja
2.0 8V
2.0 16V
1.9 TDI
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1984 cm3
1984 cm3
1896 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
115 KM
150 KM
110 KM
Maksymalny moment obrotowy
166 Nm
180 Nm
235 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
198 km/h
215 km/h
193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,1 s
8,3 s
10,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,3
8,2
6,6