Używany Volkswagen Golf V (2003-2008)

Na zakup turbodiesla w dobrym stanie trzeba przygotować ok. 25 tys. zł. Za 30 tys. zł można kupić wersję 4Motion.
Na zakup turbodiesla w dobrym stanie trzeba przygotować ok. 25 tys. zł. Za 30 tys. zł można kupić wersję 4Motion.Motor
Trójramienna kierownica występuje tylko w lepszych wersjach wyposażenia lub w... egzemplarzach powypadkowych.
Trójramienna kierownica występuje tylko w lepszych wersjach wyposażenia lub w... egzemplarzach powypadkowych.Motor

Volkswagen Golf V (2003-2008)

Sedan (Jetta/Bora): Jetta dołączyła do gamy w 2005 roku. Egzemplarze używane są zazwyczaj dobrze wyposażone i kosztują nie mniej niż 23 tys. zł.
Sedan (Jetta/Bora): Jetta dołączyła do gamy w 2005 roku. Egzemplarze używane są zazwyczaj dobrze wyposażone i kosztują nie mniej niż 23 tys. zł.Volkswagen
Hatchback 3D: podstawowa, trzydrzwiowa wersja. Warto się nią zainteresować tylko wtedy, gdy chodzi o auto sportowe, doskonale wyposażone.
Hatchback 3D: podstawowa, trzydrzwiowa wersja. Warto się nią zainteresować tylko wtedy, gdy chodzi o auto sportowe, doskonale wyposażone.Volkswagen
Golf Plus: w produkcji od 2005 roku. 22 tys. zł to absolutne minimum, które trzeba przygotować na zakup Golfa Plusa.
Golf Plus: w produkcji od 2005 roku. 22 tys. zł to absolutne minimum, które trzeba przygotować na zakup Golfa Plusa.Motor
Nowością jest natomiast spora ilość miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń.
Nowością jest natomiast spora ilość miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń.Motor
Fotele z podstawowej, najtańszej konfiguracji wyposażenia. Na szczęście i tak są solidne.
Fotele z podstawowej, najtańszej konfiguracji wyposażenia. Na szczęście i tak są solidne.Motor
Wysoka jakość wykończenia to już tradycja.
Wysoka jakość wykończenia to już tradycja.Motor
Na zakup turbodiesla w dobrym stanie trzeba przygotować ok. 25 tys. zł. Za 30 tys. zł można kupić wersję 4Motion.
Na zakup turbodiesla w dobrym stanie trzeba przygotować ok. 25 tys. zł. Za 30 tys. zł można kupić wersję 4Motion.Motor
Konsolę centralną podświetlają małe, czerwone diody umieszczone pod sufitem.
Konsolę centralną podświetlają małe, czerwone diody umieszczone pod sufitem.Motor
Klimatyzacja automatyczna, podobnie jak rozbudowany odtwarzacz, była płatną opcją.
Klimatyzacja automatyczna, podobnie jak rozbudowany odtwarzacz, była płatną opcją.Motor
Elektryczne sterowanie szybami przednimi było seryjne. Tylnymi – za dopłatą.
Elektryczne sterowanie szybami przednimi było seryjne. Tylnymi – za dopłatą.Motor
W zależności od wersji Golf V może mieć „dojazdówkę” lub pełnowymiarowe koło zapasowe.
W zależności od wersji Golf V może mieć „dojazdówkę” lub pełnowymiarowe koło zapasowe.Motor
Trójramienna kierownica występuje tylko w lepszych wersjach wyposażenia lub w... egzemplarzach powypadkowych.
Trójramienna kierownica występuje tylko w lepszych wersjach wyposażenia lub w... egzemplarzach powypadkowych.Motor
Bagażnik Golfa V hatchback ma pojemność 350/1305 l.
Bagażnik Golfa V hatchback ma pojemność 350/1305 l.Motor
Kapryśne silniki 1.4 TSI: prawdziwa loteria. Niektóre sprawują się bez zarzutu, inne drenują portfele użytkowników.
Kapryśne silniki 1.4 TSI: prawdziwa loteria. Niektóre sprawują się bez zarzutu, inne drenują portfele użytkowników.Motor
W Comfortline i Sportline fotele mają wyraźnie profilowane „boczki” i lepszą tapicerkę.
W Comfortline i Sportline fotele mają wyraźnie profilowane „boczki” i lepszą tapicerkę.Motor
Najważniejsze innowacje Golfa V to m.in.: modułowa budowa drzwi, elektryczne wspomaganie kierownicy, wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz skrzynia DSG.
Najważniejsze innowacje Golfa V to m.in.: modułowa budowa drzwi, elektryczne wspomaganie kierownicy, wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz skrzynia DSG.Motor
Hatchback 5D: najbardziej popularny, pięciodrzwiowy model. Już w podstawowej wersji ma lakierowane zderzaki. Alufelgi oferowano za dopłatą.
Hatchback 5D: najbardziej popularny, pięciodrzwiowy model. Już w podstawowej wersji ma lakierowane zderzaki. Alufelgi oferowano za dopłatą.Motor
TDI: dobre, ale... Polecamy 1.9 TDI. 2.0 TDI mają problemy z głowicami i droższe pompowtryskiwacze.
TDI: dobre, ale... Polecamy 1.9 TDI. 2.0 TDI mają problemy z głowicami i droższe pompowtryskiwacze.Motor
Zdecydowana większość Golfów ma zwykłą, ręcznie sterowaną klimatyzację.
Zdecydowana większość Golfów ma zwykłą, ręcznie sterowaną klimatyzację.Motor
Bagażnik praktycznego kombi mieści od 505 do 1550 l.
Bagażnik praktycznego kombi mieści od 505 do 1550 l.Motor
Lewarek opcjonalnej, dwusprzęgłowej skrzyni DSG.
Lewarek opcjonalnej, dwusprzęgłowej skrzyni DSG.Motor
Kombi (Variant): Golf V kombi debiutował dopiero w 2007 roku. Ceny egzemplarzy używanych rozpoczynają się od około 26 tysięcy złotych.
Kombi (Variant): Golf V kombi debiutował dopiero w 2007 roku. Ceny egzemplarzy używanych rozpoczynają się od około 26 tysięcy złotych.Motor

Volkswagen Golf V R32

Volkswagen Golf V R32
Volkswagen Golf V R32Motor
  • Awarie głowic i pompowtryskiwaczy w silnikach 2.0 TDI.
  • Zacieranie się układu sterowania kierownicami powietrza w turbosprężarkach ze zmienną geometrią.
  • Świeci się kontrolka ESP? Prawdopodobnie auto miało wypadek i po naprawie nie skalibrowano układu kierowniczego.
  • Źle dopasowane drzwi. Ślady odkręcania ich zewnętrznego panelu świadczą o naprawie powypadkowej lub o popularnych dla tego modelu problemach z zamkami.
  • Awarie łańcuchowego rozrządu oraz pompy cieczy chłodzącej w silnikach 1.4 TSI.
  • Awarie zaworów EGR.
  • Wysoki (jak na swoją klasę) komfort jazdy.
  • Szerokie zaplecze części zamiennych.
  • Duży wybór wersji silnikowych.
  • Zdecydowanie wyższe niż w przypadku poprzednika koszty eksploatacji.
  • Wiele aut jest kradzionych "na części".
  • Wersji z silnikiem 1.6 8V, które są tanie w serwisowaniu i doskonale spisują się na LPG.
  • Zadbanych wersji z silnikiem 1.9 TDI.
  • Egzemplarzy ze skrzynią DSG z dużym przebiegiem bez dokumentacji potwierdzającej wymianę oleju w skrzyni.
  • Okazyjnie tanich Golfów 2.0 TDI.

Dane techniczne: Volkswagen Golf V (2003-2008) - wersje benzynowe

Wersje
1.4 16V
1.4 TSI
1.4 TSI
1.6 8V
2.0 FSI
2.0 GTI
Silnik
benz.
t. benz.
t. k. benz.
benz.
benz.
t. benz.
Pojemność skokowa
1390 cm3
1390 cm3
1390 cm3
1595 cm3
1984 cm3
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
80 KM
122 KM
140 KM
102 KM
150 KM
200 KM
Maksymalny moment obrotowy
132 Nm
200 Nm
220 Nm
148 Nm
200 Nm
280 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
166 km/h
197 km/h
205 km/h
184 km/h
207 km/h
235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,9 s
9,4 s
8,8 s
11,4 s
9,2 s
7,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,9
6,3
7,1
7,4
8,0
8,4

Dane techniczne: Volkswagen Golf V (2003-2008) - wersje wysokoprężne

Wersje
1.9 TDI
2.0 TDI
2.0 TDI
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1986 cm3
1968 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8 lub 16
R4/16
Moc maksymalna
105 KM
140 KM
170 KM
Maksymalny moment obrotowy
250 Nm
320 Nm
350 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
187 km/h
205 km/h
220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s
9,3 s
8,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
5,1
5,7
5,8