Skoda Octavia RS TDI, VW Golf GTD - porównanie

Dla dwójki osób optymalnym wyborem będzie Golf. Jednak jako auto rodzinne nie ma on szans ze Skodą.
Dla dwójki osób optymalnym wyborem będzie Golf. Jednak jako auto rodzinne nie ma on szans ze Skodą.Motor
Golf to wręcz poziom mistrzowski, jeżeli chodzi o jakość tworzyw.
Golf to wręcz poziom mistrzowski, jeżeli chodzi o jakość tworzyw.Motor
Wnętrze Octavii nawet po kilkudziesięciu tys. km brutalnej eksploatacji wygląda jak nowe.
Wnętrze Octavii nawet po kilkudziesięciu tys. km brutalnej eksploatacji wygląda jak nowe.Motor

Skoda Octavia RS 2.0 TDI, Volkswagen Golf GTD

Zaletą komputera Golfa GTD jest możliwość wyświetlania temperatury oleju.
Zaletą komputera Golfa GTD jest możliwość wyświetlania temperatury oleju.Motor
Dla dwójki osób optymalnym wyborem będzie nowszy i ładniejszy Golf. Jednak jako auto rodzinne nie ma on już szans ze Skodą.
Dla dwójki osób optymalnym wyborem będzie nowszy i ładniejszy Golf. Jednak jako auto rodzinne nie ma on już szans ze Skodą.Motor
Fotele są wygodne i wykończone skórą, alcantarą i perforowanym materiałem.
Fotele są wygodne i wykończone skórą, alcantarą i perforowanym materiałem.Motor
Bagażnik ma 560 l i tym samym jest większy niż w jakimkolwiek kompakcie.
Bagażnik ma 560 l i tym samym jest większy niż w jakimkolwiek kompakcie.Motor
W Skodzie znaczek "RS" oznacza mniej więcej tyle, co "GTI". Tu pod maską pracuje 2.0 TDI 170 KM.
W Skodzie znaczek "RS" oznacza mniej więcej tyle, co "GTI". Tu pod maską pracuje 2.0 TDI 170 KM.Motor
Za dwusprzęgłową skrzynię DSG w Skodzie trzeba dopłacić 8200 zł. Naszym zdaniem połączenie TDI i DSG nie jest jednak optymalnym rozwiązaniem.
Za dwusprzęgłową skrzynię DSG w Skodzie trzeba dopłacić 8200 zł. Naszym zdaniem połączenie TDI i DSG nie jest jednak optymalnym rozwiązaniem.Motor
Systemu ESP w Golfie nie da się całkowicie wyłączyć.
Systemu ESP w Golfie nie da się całkowicie wyłączyć.Motor
W wersji RS mamy pełnowartościowy komputer z dużym wyświetlaczem.
W wersji RS mamy pełnowartościowy komputer z dużym wyświetlaczem.Motor
Zaletą Skody jest możliwość wyłączania ESP. Jak pokazują liczne przykłady, to coraz rzadsze.
Zaletą Skody jest możliwość wyłączania ESP. Jak pokazują liczne przykłady, to coraz rzadsze.Motor
Wnętrze Octavii nawet po kilkudziesięciu tys. km brutalnej eksploatacji wygląda jak nowe. Widoczne radio z nawigacją Columbus kosztuje niestety aż 6900 zł.
Wnętrze Octavii nawet po kilkudziesięciu tys. km brutalnej eksploatacji wygląda jak nowe. Widoczne radio z nawigacją Columbus kosztuje niestety aż 6900 zł.Motor
Skoda Octavia RS 2.0 TDI kontra Volkswagen Golf GTD
Skoda Octavia RS 2.0 TDI kontra Volkswagen Golf GTDMotor
Skoda Octavia RS 2.0 TDI kontra Volkswagen Golf GTD
Skoda Octavia RS 2.0 TDI kontra Volkswagen Golf GTDMotor
Tapicerka Jacky (tu z białym akcentem) nawiązuje do pierwszych Golfów GTI.
Tapicerka Jacky (tu z białym akcentem) nawiązuje do pierwszych Golfów GTI.Motor
W wersji z "dojazdówką" bagażnik liczy 275 l (z zestawem naprawczym 350 l).
W wersji z "dojazdówką" bagażnik liczy 275 l (z zestawem naprawczym 350 l).Motor
VW powrócił do tradycji nazywania skrótem "GTD" Golfów z najmocniejsyzm turbodieslem pod maską.
VW powrócił do tradycji nazywania skrótem "GTD" Golfów z najmocniejsyzm turbodieslem pod maską.Motor
W Golfie GTD skrzynia DSG kosztuje nawet nieco taniej niż w Octavii RS - 7900 zł. Ale podobnie jak u konkurenta - lepiej wybrać skrzynię ręczną.
W Golfie GTD skrzynia DSG kosztuje nawet nieco taniej niż w Octavii RS - 7900 zł. Ale podobnie jak u konkurenta - lepiej wybrać skrzynię ręczną.Motor
Sportowy akcent to możliwość zmiany trybu pracy zawieszenia. ESP nie da się całkowicie wyłączyć.
Sportowy akcent to możliwość zmiany trybu pracy zawieszenia. ESP nie da się całkowicie wyłączyć.Motor
To wręcz poziom mistrzowski, jeżeli chodzi o jakość tworzyw. Takich materiałów wnętrza nie ma żaden kompakt. Radio "510" z nawigacją kosztuje 5070 zł.
To wręcz poziom mistrzowski, jeżeli chodzi o jakość tworzyw. Takich materiałów wnętrza nie ma żaden kompakt. Radio "510" z nawigacją kosztuje 5070 zł.Motor

Dane techniczne: Skoda Octavia RS 2.0 TDI, Volkswagen Golf GTD

Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
170 KM/4000
170 KM/4000
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1750-2500
350 Nm/1750-2500
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa (DSG)
aut./6-biegowa (DSG)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Średnica zawracania
10,9 m
10,9 m
Masa/ładowność
1430/555 kg
1351/559 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
560/1420 l
275/1305 l
Pojemność zbiornika paliwa
55 l (ON)
55 l (ON)
Opony
225/45 R17
225/45 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
460/180/145 cm
420/178/148 cm
Rozstaw osi
258 cm
258 cm
Wynik w teście Euro NCAP
4 gwiazdki
5 gwiazdek
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
224 km/h
220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,4 s
8,1 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,9/4,9/6,0
7,2/4,7/5,6
Emisja dwutlenku węgla
159 g/km
147 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
8,1 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,5 m
39,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,0 m
39,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,6 dB
66,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,3/5,7
7,2/5,5