Skoda Octavia 1.5 TSI. Rozpoczynamy test długodystansowy

Skoda Octavia z silnikiem 1.5 TSI i wersji Sportline to samochód, który trafił do naszej redakcji na test długodystansowy. W ciągu najbliższych tygodni samochód będzie pełnił rolę redakcyjnego "wołu roboczego", dzięki czemu poznamy jego wszystkie wady i zalety.

Skoda Octavia Sportline
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL

Nasza "testówka" to samochód z nadwoziem typu liftback, pomalowanym w rzucający się oczy, opcjonalny kolor o nazwie "pomarańczowy Phoenix" i w wyróżniającej się sportowymi dodatkami wersji Sportline.

Skoda Octavia z technologią mild hybrid

Skoda Octavia napędzana jest silnikiem 1.5 TSI wyposażonym w technologię typu mild hybrid. O co chodzi w tym rozwiązaniu? Niewielki silnik elektryczny pełni rolę alternatora i rozrusznika, a wśród jego możliwości jest chwilowe wzmocnienie silnika spalinowego podczas przyśpieszania. Auto potrafi również odzyskiwać energię podczas hamowania oraz "żeglować" z wyłączonym silnikiem spalinowym.

I co najważniejsze, tego typu rozwiązanie jest stosunkowo tanie. Octavia mild hybrid ma skrzynię automatyczną jest tylko o kilka tysięcy droższa od wersji 1.5 TSI bez układu MHEV i z manualną przekładnią.

Auto zapewnia więcej niż dobre osiągi, przyspieszając do 100 km/h w 8,5 s. Spalanie natomiast, według danych fabrycznych, to średnio niecałe 6 l/100 km, co z pewnością zweryfikujemy podczas naszego testu.

Skoda Octavia Sportline

Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL
Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL

Skoda Octavia. Praktyczność ponad wszystko

Obecna generacja Octavii zachowała wszystkie cechy, dzięki którym samochody przez lata podbijał serca i portfele Polaków. Głównie chodzi tu o pozbawione ekstrawagancji, stonowane nadwozie, obszerne wnętrze i bagażnik, który bez problemu pomieści wakacyjne bagaże całej rodziny (imponujące 600 l pojemności).

Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL

Warto zwrócić uwagę, że Octavia to samochód, który można uznać za atrakcyjnie wyceniony, szczególnie jeśli porównamy ją z konkurencją. Ceny tego modelu zaczynają się już (i śmiało można użyć tego słowa) od 100 200 zł, a mówimy przecież o samochodzie pozycjonowanym ponad klasą kompaktową, pod wieloma względami zahaczającym o klasę średnią.

Skoda Octavia SportlineMirosław DomagałaINTERIA.PL

Skoda Octavia. Drogo czy wprost przeciwnie?

Oczywiście nasz redakcyjny egzemplarz to już pojazd znacznie lepiej wyposażony i droższy, ale w dobie szalejących podwyżek cenę około 150 tys. zł wciąż można uznać za godną rozważenia. Oczywiście nadal mając w głowie ceny samochodów konkurencyjnych, a nie przeciętną polską płacę.

Jak sprawdzi się Octavia podczas dalszych wyjazdów i codziennej miejskiej eksploatacji? Przekonamy się już wkrótce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas