Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220 - test

Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220
Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220Motor
Deska rozdzielcza wygląda skromnie i elegancko. Obsługa auta nie stwarza problemów, plus za wysoką jakość materiałów.
Deska rozdzielcza wygląda skromnie i elegancko. Obsługa auta nie stwarza problemów, plus za wysoką jakość materiałów.Motor

Zobacz również:

    Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220

    Niedawny lifting wyraźnie odmłodził auto. Megane kombi wygląda dynamicznie, sylwetka dobrze maskuje olbrzymi bagażnik.
    Niedawny lifting wyraźnie odmłodził auto. Megane kombi wygląda dynamicznie, sylwetka dobrze maskuje olbrzymi bagażnik.Motor
    Dzięki pokaźnej szerokości, głębokości i wysokości jest niezwykle pakowny.
    Dzięki pokaźnej szerokości, głębokości i wysokości jest niezwykle pakowny.Motor
    Bagażnik ma 524 litry i mieści koło zapasowe.
    Bagażnik ma 524 litry i mieści koło zapasowe.Motor
    Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220
    Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220Motor
    Seryjne koła z oponami Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18. Świetnie wyglądają i zapewniają bardzo dobrą przyczepność.
    Seryjne koła z oponami Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40 R18. Świetnie wyglądają i zapewniają bardzo dobrą przyczepność.Motor
    Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest mnóstwo. Przednie fotele, choć może na to nie wyglądają, zapewniają rewelacyjne trzymanie w zakrętach. Do tego są wygodne.
    Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest mnóstwo. Przednie fotele, choć może na to nie wyglądają, zapewniają rewelacyjne trzymanie w zakrętach. Do tego są wygodne.Motor
    Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220
    Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220Motor
    220-konny silnik wywodzi się z jednostki napędzającej topową odmianę RS. Zapewnia rewelacyjne osiągi, okupione wysokim spalaniem.
    220-konny silnik wywodzi się z jednostki napędzającej topową odmianę RS. Zapewnia rewelacyjne osiągi, okupione wysokim spalaniem.Motor
    Zestaw zegarów wyróżnia tylko dyskretny emblemat „Renault Sport" na prędkościomierzu. Czytelność wskazań jest bez zarzutu.
    Zestaw zegarów wyróżnia tylko dyskretny emblemat „Renault Sport" na prędkościomierzu. Czytelność wskazań jest bez zarzutu.Motor
    Deska rozdzielcza wygląda skromnie i elegancko. Obsługa auta nie stwarza problemów, plus za wysoką jakość materiałów.
    Deska rozdzielcza wygląda skromnie i elegancko. Obsługa auta nie stwarza problemów, plus za wysoką jakość materiałów.Motor
    Takie czasy: w testowanej wersji Renault Megane wykorzystano głośniki z energooszczędnej (!) serii Bose.
    Takie czasy: w testowanej wersji Renault Megane wykorzystano głośniki z energooszczędnej (!) serii Bose.Motor

    Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220 - podsumowanie

    • znakomite osiągi,
    • przestronne wnętrze,
    • duży bagażnik,
    • wysoka jakość wykonania
    • mocno ograniczony komfort jazdy,
    • wysokie zużycie paliwa,
    • umiarkowana precyzja układu kierowniczego

    Dane techniczne: Renault Megane Grandtour 2.0 TCe GT220

     
    Renault Megane Grandtour
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunkt.
    Moc maksymalna
    220 KM/4750
    Maks. moment obrotowy
    340 Nm/2400
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    457/181/153 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    Średnica zawracania
    11,1 m
    Masa/ładowność
    1464/445 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    524/1600 l
    Poj. zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    Opony
    225/45 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    240 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,6 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,2 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    4,3 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    8,7 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,6 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,5 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    67,5 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    94 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,9
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,6/6,0/7,3
    Teoretyczny zasięg
    820 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    13,1/10,4/11,8
    Rzeczywisty zasięg
    510 km
    Cena wersji podstawowej**
    94 950 zł
    Cena
    94 950 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem