Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic - test

Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic
Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE DynamicMotor
4,4-litrowy silnik V8 ma niedźwiedzią siłę praktycznie przy każdych obrotach
Przepych, ład i porządek. Te rzeczowniki najlepiej opisują wnętrze Range'a. Deska rozdzielcza została w większości pokryta skórą. Bardzo dobre spasowanie.
Przepych, ład i porządek. Te rzeczowniki najlepiej opisują wnętrze Range'a. Deska rozdzielcza została w większości pokryta skórą. Bardzo dobre spasowanie.Motor

Zobacz również:

    Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic

    Centrum zarządzania charakterystyką auta.
    Centrum zarządzania charakterystyką auta.Motor
    Range Rover Sport na drodze potrafi znakomicie tuszować masę niemal 2,4 tony.
    Range Rover Sport na drodze potrafi znakomicie tuszować masę niemal 2,4 tony.Motor
    Ma 485 cm długości, 178 cm wysokości i wygląda zgrabnie. Obręcze – o średnicy 21 cali.
    Ma 485 cm długości, 178 cm wysokości i wygląda zgrabnie. Obręcze – o średnicy 21 cali.Motor
    Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic
    Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE DynamicMotor
    Ogromne, utrzymujące ciało w zakrętach i fantastycznie wygodne fotele.
    Ogromne, utrzymujące ciało w zakrętach i fantastycznie wygodne fotele.Motor
    Seryjnie – tylko nawiew na tył. Ogrzewane siedzenia to płatna opcja.
    Seryjnie – tylko nawiew na tył. Ogrzewane siedzenia to płatna opcja.Motor
    Jest tu o 8 cm szerzej niż w Porsche Cayenne. Wystarczająco dużo miejsca na kolana.
    Jest tu o 8 cm szerzej niż w Porsche Cayenne. Wystarczająco dużo miejsca na kolana.Motor
    Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic
    Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE DynamicMotor
    Standardowy prześwit wynosi 21,3 cm. Można go zmniejszyć do 16,3 cm lub zwiększyć do wysokości 27,8 cm!
    Standardowy prześwit wynosi 21,3 cm. Można go zmniejszyć do 16,3 cm lub zwiększyć do wysokości 27,8 cm!Motor
    Opcjonalny „Tryb dynamiczny” jest najlepszy do szybkiej jazdy po drogach asfaltowych.
    Opcjonalny „Tryb dynamiczny” jest najlepszy do szybkiej jazdy po drogach asfaltowych.Motor
    Przepych, ład i porządek. Te przymiotniki najlepiej opisują wnętrze Range'a. Deska rozdzielcza została w większości pokryta skórą. Bardzo dobre spasowanie.
    Przepych, ład i porządek. Te przymiotniki najlepiej opisują wnętrze Range'a. Deska rozdzielcza została w większości pokryta skórą. Bardzo dobre spasowanie.Motor
    Bagażnik ma pojemność 489-1761 l. Jest bardzo długi, stąd utrudnione sięganie w głąb.
    Bagażnik ma pojemność 489-1761 l. Jest bardzo długi, stąd utrudnione sięganie w głąb.Motor
    W bagażniku Range'a mieści się pełnowymiarowe koło zapasowe. To opcja w wersji 5-miejscowej.
    W bagażniku Range'a mieści się pełnowymiarowe koło zapasowe. To opcja w wersji 5-miejscowej.Motor
    W każdym programie Terrain Response wpływa na zawieszenie, przekładnię i trakcję.
    W każdym programie Terrain Response wpływa na zawieszenie, przekładnię i trakcję.Motor
    Ogrzewanie foteli ustawia się za pomocą odpowiedniego ekranu systemu multimedialnego.
    Ogrzewanie foteli ustawia się za pomocą odpowiedniego ekranu systemu multimedialnego.Motor
    Rozdział powietrza w kabinie obsługuje się głównie poprzez centralny ekran dotykowy.
    Rozdział powietrza w kabinie obsługuje się głównie poprzez centralny ekran dotykowy.Motor

    Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic - podsumowanie

    • znakomite wykończenie,
    • szlachetne materiały,
    • łatwa obsługa,
    • niespotykany komfort akustyczny
    • system multimedialny nie przystoi do klasy auta,
    • przeciętna przestrzeń z tyłu
    • wysoka kultura pracy silnika,
    • bardzo dobre osiągi,
    • świetna reakcja na gaz,
    • przyjemne brzmienie,
    • fantastyczna przekładnia
    • duże zużycie paliwa w ruchu miejskim
    • niezwykle komfortowe zawieszenie,
    • pewne prowadzenie,
    • precyzyjny układ kierowniczy,
    • świetnie właściwości terenowe
    • przeciętne hamulce
    • bardzo bogate wyposażenie seryjne,
    • mnogość płatnych opcji,
    • bezpłatne rozszerzenie gwarancji do 5 lat z limitem do 150 tys. km
    • wysoka cena zakupu,
    • drogie dodatki

    Dane techniczne: Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic

     
    Range Rover Sport
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    4367 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V8/32
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    340 KM/3500
    Maks. moment obrotowy
    700 Nm/1750
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    485/193/178 cm
    Rozstaw osi
    292 cm
    Średnica zawracania
    12,1 m
    Masa/ładowność
    2398/802 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    489/1761 l
    Poj. zbiornika paliwa
    105 l (ON)
    Opony
    275/45 R21
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    225 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,0 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    16,9 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,4 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,1 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,1 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,8
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    11,5/7,6/8,7
    Teoretyczny zasięg
    1210 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    15,7/7,2/11,5
    Rzeczywisty zasięg
    910 km
    Cena wersji podstawowej**
    452 900 zł
    Cena
    452 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem