Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic - test

Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic
Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE DynamicMotor
4,4-litrowy silnik V8 ma niedźwiedzią siłę praktycznie przy każdych obrotach
Przepych, ład i porządek. Te rzeczowniki najlepiej opisują wnętrze Range'a. Deska rozdzielcza została w większości pokryta skórą. Bardzo dobre spasowanie.
Przepych, ład i porządek. Te rzeczowniki najlepiej opisują wnętrze Range'a. Deska rozdzielcza została w większości pokryta skórą. Bardzo dobre spasowanie.Motor

Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic

Centrum zarządzania charakterystyką auta.
Centrum zarządzania charakterystyką auta.Motor
Range Rover Sport na drodze potrafi znakomicie tuszować masę niemal 2,4 tony.
Range Rover Sport na drodze potrafi znakomicie tuszować masę niemal 2,4 tony.Motor
Ma 485 cm długości, 178 cm wysokości i wygląda zgrabnie. Obręcze – o średnicy 21 cali.
Ma 485 cm długości, 178 cm wysokości i wygląda zgrabnie. Obręcze – o średnicy 21 cali.Motor
Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic
Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE DynamicMotor
Ogromne, utrzymujące ciało w zakrętach i fantastycznie wygodne fotele.
Ogromne, utrzymujące ciało w zakrętach i fantastycznie wygodne fotele.Motor
Seryjnie – tylko nawiew na tył. Ogrzewane siedzenia to płatna opcja.
Seryjnie – tylko nawiew na tył. Ogrzewane siedzenia to płatna opcja.Motor
Jest tu o 8 cm szerzej niż w Porsche Cayenne. Wystarczająco dużo miejsca na kolana.
Jest tu o 8 cm szerzej niż w Porsche Cayenne. Wystarczająco dużo miejsca na kolana.Motor
Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic
Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE DynamicMotor
Standardowy prześwit wynosi 21,3 cm. Można go zmniejszyć do 16,3 cm lub zwiększyć do wysokości 27,8 cm!
Standardowy prześwit wynosi 21,3 cm. Można go zmniejszyć do 16,3 cm lub zwiększyć do wysokości 27,8 cm!Motor
Opcjonalny „Tryb dynamiczny” jest najlepszy do szybkiej jazdy po drogach asfaltowych.
Opcjonalny „Tryb dynamiczny” jest najlepszy do szybkiej jazdy po drogach asfaltowych.Motor
Przepych, ład i porządek. Te przymiotniki najlepiej opisują wnętrze Range'a. Deska rozdzielcza została w większości pokryta skórą. Bardzo dobre spasowanie.
Przepych, ład i porządek. Te przymiotniki najlepiej opisują wnętrze Range'a. Deska rozdzielcza została w większości pokryta skórą. Bardzo dobre spasowanie.Motor
Bagażnik ma pojemność 489-1761 l. Jest bardzo długi, stąd utrudnione sięganie w głąb.
Bagażnik ma pojemność 489-1761 l. Jest bardzo długi, stąd utrudnione sięganie w głąb.Motor
W bagażniku Range'a mieści się pełnowymiarowe koło zapasowe. To opcja w wersji 5-miejscowej.
W bagażniku Range'a mieści się pełnowymiarowe koło zapasowe. To opcja w wersji 5-miejscowej.Motor
W każdym programie Terrain Response wpływa na zawieszenie, przekładnię i trakcję.
W każdym programie Terrain Response wpływa na zawieszenie, przekładnię i trakcję.Motor
Ogrzewanie foteli ustawia się za pomocą odpowiedniego ekranu systemu multimedialnego.
Ogrzewanie foteli ustawia się za pomocą odpowiedniego ekranu systemu multimedialnego.Motor
Rozdział powietrza w kabinie obsługuje się głównie poprzez centralny ekran dotykowy.
Rozdział powietrza w kabinie obsługuje się głównie poprzez centralny ekran dotykowy.Motor

Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic - podsumowanie

  • znakomite wykończenie,
  • szlachetne materiały,
  • łatwa obsługa,
  • niespotykany komfort akustyczny
  • system multimedialny nie przystoi do klasy auta,
  • przeciętna przestrzeń z tyłu
  • wysoka kultura pracy silnika,
  • bardzo dobre osiągi,
  • świetna reakcja na gaz,
  • przyjemne brzmienie,
  • fantastyczna przekładnia
  • duże zużycie paliwa w ruchu miejskim
  • niezwykle komfortowe zawieszenie,
  • pewne prowadzenie,
  • precyzyjny układ kierowniczy,
  • świetnie właściwości terenowe
  • przeciętne hamulce
  • bardzo bogate wyposażenie seryjne,
  • mnogość płatnych opcji,
  • bezpłatne rozszerzenie gwarancji do 5 lat z limitem do 150 tys. km
  • wysoka cena zakupu,
  • drogie dodatki

Dane techniczne: Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE Dynamic

 
Range Rover Sport
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
4367 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
340 KM/3500
Maks. moment obrotowy
700 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
485/193/178 cm
Rozstaw osi
292 cm
Średnica zawracania
12,1 m
Masa/ładowność
2398/802 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
489/1761 l
Poj. zbiornika paliwa
105 l (ON)
Opony
275/45 R21
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,0 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
16,9 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,4 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,1 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,1 dB →
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,8
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,5/7,6/8,7
Teoretyczny zasięg
1210 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
15,7/7,2/11,5
Rzeczywisty zasięg
910 km
Cena wersji podstawowej**
452 900 zł
Cena
452 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem