Porsche Panamera Turbo - test

Świetne osiągi Panemry Turbo idą w parze z rozsądnym zużyciem paliwa.
Świetne osiągi Panemry Turbo idą w parze z rozsądnym zużyciem paliwa.Motor
Srebrzysta łopatka służy do manualnej zmiany biegów zautomatyzowanej skrzyni PDK.
Srebrzysta łopatka służy do manualnej zmiany biegów zautomatyzowanej skrzyni PDK.Motor

Porsche Panamera Turbo

Porsche Panamera Turbo
Porsche Panamera TurboMotor
Typowa bardziej dla pilotów do telewizora niż samochodów konsola środkowa okazuje się wygodna w obsłudze. Przycisk świateł awaryjnych mógłby być większy.
Typowa bardziej dla pilotów do telewizora niż samochodów konsola środkowa okazuje się wygodna w obsłudze. Przycisk świateł awaryjnych mógłby być większy.Motor
Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem.
Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem.Motor
Standardem są 19-calowe obręcze ze stopów lekkich.
Standardem są 19-calowe obręcze ze stopów lekkich.Motor
Najmocniejsza wersja silnikowa Panamery wyróżnia się czterema chromowanymi końcówkami wydechu.
Najmocniejsza wersja silnikowa Panamery wyróżnia się czterema chromowanymi końcówkami wydechu. Motor
Porsche Panamera Turbo
Porsche Panamera TurboMotor
Porsche Panamera Turbo
Porsche Panamera TurboMotor
Porsche Panamera Turbo
Porsche Panamera TurboMotor
Spoiler podnosi się i rozsuwa na boki przy prędkości ok. 90 km/h.
Spoiler podnosi się i rozsuwa na boki przy prędkości ok. 90 km/h. Motor
Światła LED do jazdy dziennej, w nocy sprawdzają się adaptacyjne biksenony.
Światła LED do jazdy dziennej, w nocy sprawdzają się adaptacyjne biksenony.Motor
Przyciski na ścianie bagażnika służą do sterowania... hakiem. Dzięki temu auto wygląda elegancko, a może ciągnąć przyczepę.
Przyciski na ścianie bagażnika służą do sterowania... hakiem. Dzięki temu auto wygląda elegancko, a może ciągnąć przyczepę.Motor
Elektryczna regulacja foteli to standard. Podobnie jak skórzana tapicerka.
Elektryczna regulacja foteli to standard. Podobnie jak skórzana tapicerka.Motor
Wzmacniacz umieszczono pod podłogą bagażnika.
Wzmacniacz umieszczono pod podłogą bagażnika. Motor
Czwórka pasażerów nie zmieści tu bagaży na dalszą podróż (bagażnik mieści 432 l).
Czwórka pasażerów nie zmieści tu bagaży na dalszą podróż (bagażnik mieści 432 l).Motor
Na ekranie wyświetlane są także ustawienia pneumatycznego zawieszenia i wskazania ciśnienia doładowania.
Na ekranie wyświetlane są także ustawienia pneumatycznego zawieszenia i wskazania ciśnienia doładowania.Motor
Srebrzysta łopatka służy do manualnej zmiany biegów zautomatyzowanej, 7-biegowej skrzyni PDK.
Srebrzysta łopatka służy do manualnej zmiany biegów zautomatyzowanej, 7-biegowej skrzyni PDK.Motor
Wysuwany uchwyt na kubek (drugi na tunelu środkowym) umieszczono przed pasażerem.
Wysuwany uchwyt na kubek (drugi na tunelu środkowym) umieszczono przed pasażerem.Motor
W schowku podłokietnika jest miejsce na słuchawkę wbudowanego telefonu i odtwarzacz MP3.
W schowku podłokietnika jest miejsce na słuchawkę wbudowanego telefonu i odtwarzacz MP3.Motor
Np. może być ekranem nawigacji satelitarnej.
Np. może być ekranem nawigacji satelitarnej.Motor
Ekran po prawej stronie obrotomierza ma wiele różnych funkcji.
Ekran po prawej stronie obrotomierza ma wiele różnych funkcji. Motor
Tu od lat nic się nie zmienia - pięć okrągłych wskaźników. Centralne miejsce dla obrotomierza.
Tu od lat nic się nie zmienia - pięć okrągłych wskaźników. Centralne miejsce dla obrotomierza.Motor
W stacyjce jest na stałe widoczne na zdjęciu pokrętło służące do uruchamiania silnika.
W stacyjce jest na stałe widoczne na zdjęciu pokrętło służące do uruchamiania silnika.Motor
Centrum sterowania oświetleniem wnętrza jest dość skomplikowane w obsłudze. Umieszczenie tu przycisku wyłączającego czujniki parkowania nie jest zbyt szczęśliwym pomysłem. Plus za oryginalny kształt panelu.
Centrum sterowania oświetleniem wnętrza jest dość skomplikowane w obsłudze. Umieszczenie tu przycisku wyłączającego czujniki parkowania nie jest zbyt szczęśliwym pomysłem. Plus za oryginalny kształt panelu.Motor
Kluczyk w kształcie samochodu wystarczy mieć w kieszeni.
Kluczyk w kształcie samochodu wystarczy mieć w kieszeni. Motor
Tworzywa najwyższej jakości, podobnie spasowanie. Królują szlachetne materiały - skóra, drewno i metal.
Tworzywa najwyższej jakości, podobnie spasowanie. Królują szlachetne materiały - skóra, drewno i metal. Motor
Siedzący z tyłu mogą ustawić temperaturę indywidualnie. Fotele są podgrzewane i wentylowane.
Siedzący z tyłu mogą ustawić temperaturę indywidualnie. Fotele są podgrzewane i wentylowane.Motor

Dane techniczne: Porsche Panamera Turbo

Silnik
benzynowy, biturbo
Pojemność skokowa
4806 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
500 KM/6000
Maks. moment obrotowy
700 Nm/2250
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut. PDK/7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe went.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
12,0 m
Masa/ładowność
1970/530 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
432/1250 l
Pojemność zbiornika paliwa
100 l (Pb 95)
Opony
255/45; 285/40 R19
Wymiar (dł./szer./wys.)
497/193/142 cm
Rozstaw osi
292 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
303 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
18,0/8,9/12,2
Emisja dwutlenku węgla
286 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
3,9 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
33,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
33,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
18,5/11,3