Porsche 911 Targa 4S PDK - test

Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Łatwo znaleźć tu wygodną pozycję do jazdy. Problemu z miejscem nie będzie miał nawet prowadzący o wzroście ponad 190 cm. Biegi w opcjonalnej skrzyni PDK można w trybie ręcznym zmieniać dźwignią na konsoli środkowej lub wygodnymi łopatkami pod kierownicą.
Łatwo znaleźć tu wygodną pozycję do jazdy. Problemu z miejscem nie będzie miał nawet prowadzący o wzroście ponad 190 cm. Biegi w opcjonalnej skrzyni PDK można w trybie ręcznym zmieniać dźwignią na konsoli środkowej lub wygodnymi łopatkami pod kierownicą.Motor

Porsche 911 Targa 4S PDK

Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Gdy we wnęce nie spoczywa panel dachu, można w niej położyć płaskie przedmioty.
Gdy we wnęce nie spoczywa panel dachu, można w niej położyć płaskie przedmioty.Motor
Ani w menu komputera, ani w nawigacji nie ma języka polskiego. To wielu osobom może utrudnić obsługę.
Ani w menu komputera, ani w nawigacji nie ma języka polskiego. To wielu osobom może utrudnić obsługę.Motor
Stoper to element pakietu Sport Chrono, oferującego m.in. procedurę startową umożliwiającą optymalne przyspieszenie.
Stoper to element pakietu Sport Chrono, oferującego m.in. procedurę startową umożliwiającą optymalne przyspieszenie.Motor
...spojler, skutecznie ograniczając zawirowania powietrza w kabinie.
...spojler, skutecznie ograniczając zawirowania powietrza w kabinie.Motor
Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Z tyłu jest bardzo ciasno, ale dobrze, że dwa dodatkowe miejsca w ogóle tu są.
Z tyłu jest bardzo ciasno, ale dobrze, że dwa dodatkowe miejsca w ogóle tu są.Motor
Opcjonalne, bardzo wygodne i dobrze podpierające ciało sportowe fotele mają elektryczną regulację.
Opcjonalne, bardzo wygodne i dobrze podpierające ciało sportowe fotele mają elektryczną regulację.Motor
Na ekranie po prawej stronie obrotomierza można m.in. obserwować rozdział momentu obrotowego między osiami.
Na ekranie po prawej stronie obrotomierza można m.in. obserwować rozdział momentu obrotowego między osiami.Motor
Łatwo znaleźć tu wygodną pozycję do jazdy. Problemu z miejscem nie będzie miał nawet prowadzący o wzroście ponad 190 cm. Biegi w opcjonalnej skrzyni PDK można w trybie ręcznym zmieniać dźwignią na konsoli środkowej lub wygodnymi łopatkami pod kierownicą.
Łatwo znaleźć tu wygodną pozycję do jazdy. Problemu z miejscem nie będzie miał nawet prowadzący o wzroście ponad 190 cm. Biegi w opcjonalnej skrzyni PDK można w trybie ręcznym zmieniać dźwignią na konsoli środkowej lub wygodnymi łopatkami pod kierownicą.Motor
Bagażnik z przodu ma zaledwie 125 litrów. To co się tu nie zmieści, musi zostać zabrane do wnętrza i umieszczone za przednimi fotelami.
Bagażnik z przodu ma zaledwie 125 litrów. To co się tu nie zmieści, musi zostać zabrane do wnętrza i umieszczone za przednimi fotelami.Motor
Po otwarciu dachu, z ramy szyby wysuwa się...
Po otwarciu dachu, z ramy szyby wysuwa się...Motor
Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Składanie i rozkładanie dachu trwa 20 s: Targa jest wyposażona w elektrycznie otwierany i zamykany dach. Obie czynności można wykonywać jedynie na postoju. Środkowa część dachu jest zrobiona ze stopu magnezu i pokryta tkaniną. Chowa się w specjalnym zagłębieniu pod podnoszoną tylną szybą.
Składanie i rozkładanie dachu trwa 20 s: Targa jest wyposażona w elektrycznie otwierany i zamykany dach. Obie czynności można wykonywać jedynie na postoju. Środkowa część dachu jest zrobiona ze stopu magnezu i pokryta tkaniną. Chowa się w specjalnym zagłębieniu pod podnoszoną tylną szybą.Motor
Targa 4S ma seryjnie 20-calowe felgi. Te na zdjęciach to wzór opcjonalny 911 Turbo (dopłata 6734 zł).
Targa 4S ma seryjnie 20-calowe felgi. Te na zdjęciach to wzór opcjonalny 911 Turbo (dopłata 6734 zł).Motor

Porsche 911 Targa 4S PDK - podsumowanie

  • dużo miejsca z przodu,
  • znakomite wykonanie,
  • wygodne fotele,
  • dobre wyciszenie,
  • niezła widoczność
  • bardzo mały bagażnik,
  • składanie dachu na postoju,
  • skrzypienie dachu
  • świetne osiągi i trakcja,
  • całkiem akceptowalne zużycie paliwa,
  • znakomity ręczny tryb zmiany biegów,
  • brzmienie silnika
  • niedostępna wersja z tylnym napędem
  • możliwość wyboru trybów pracy zawieszenia,
  • bardzo pewne prowadzenie,
  • mocne hamulce,
  • wyjątkowo precyzyjny układ kierowniczy
  • wstrząsy na poprzecznych nierównościach
  • wystarczająco bogate wyposażenie seryjne,
  • szeroka oferta opcji i dodatków
  • bardzo wysoka cena,
  • drogie opcje,
  • aż o 58 700 zł droższe od Carrery Coupe

49 lat ewolucji Porsche 911 Targa

49 lat ewolucji Porsche 911 Targa
49 lat ewolucji Porsche 911 TargaMotor

Dane techniczne: Porsche 911 Targa 4S PDK

 
Porsche 911 Targa
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
3800 cm3
Układ cylindrów/zawory
B6/24
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
400 KM/7400
Maks. moment obrotowy
440 Nm/5600
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
449/185/129 cm
Rozstaw osi
245 cm
Średnica zawracania
11,1 m
Masa/ładowność
1575/405 kg
Poj. bagażnika
125 l
Poj. zbiornika paliwa
68 l (Pb 98)
Opony (przód; tył)
245/35 R20; 305/30 R20
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
294 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,6 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,9 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
10,8 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
17,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
33,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
33,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
72,1 dB →
Rzeczywista prędkość*
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
12,5/7,1/9,2
Teoretyczny zasięg
740 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
14,2/9,4/11,8
Rzeczywisty zasięg
580 km
Cena wersji podstawowej**
617 000 zł
Cena
635 058 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem