Porsche 911 Targa 4S PDK - test

Porsche 911 Targa 4S PDK
Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
Łatwo znaleźć tu wygodną pozycję do jazdy. Problemu z miejscem nie będzie miał nawet prowadzący o wzroście ponad 190 cm. Biegi w opcjonalnej skrzyni PDK można w trybie ręcznym zmieniać dźwignią na konsoli środkowej lub wygodnymi łopatkami pod kierownicą.
Łatwo znaleźć tu wygodną pozycję do jazdy. Problemu z miejscem nie będzie miał nawet prowadzący o wzroście ponad 190 cm. Biegi w opcjonalnej skrzyni PDK można w trybie ręcznym zmieniać dźwignią na konsoli środkowej lub wygodnymi łopatkami pod kierownicą.Motor

Zobacz również:

    Porsche 911 Targa 4S PDK

    Porsche 911 Targa 4S PDK
    Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
    Gdy we wnęce nie spoczywa panel dachu, można w niej położyć płaskie przedmioty.
    Gdy we wnęce nie spoczywa panel dachu, można w niej położyć płaskie przedmioty.Motor
    Ani w menu komputera, ani w nawigacji nie ma języka polskiego. To wielu osobom może utrudnić obsługę.
    Ani w menu komputera, ani w nawigacji nie ma języka polskiego. To wielu osobom może utrudnić obsługę.Motor
    Stoper to element pakietu Sport Chrono, oferującego m.in. procedurę startową umożliwiającą optymalne przyspieszenie.
    Stoper to element pakietu Sport Chrono, oferującego m.in. procedurę startową umożliwiającą optymalne przyspieszenie.Motor
    ...spojler, skutecznie ograniczając zawirowania powietrza w kabinie.
    ...spojler, skutecznie ograniczając zawirowania powietrza w kabinie.Motor
    Porsche 911 Targa 4S PDK
    Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
    Z tyłu jest bardzo ciasno, ale dobrze, że dwa dodatkowe miejsca w ogóle tu są.
    Z tyłu jest bardzo ciasno, ale dobrze, że dwa dodatkowe miejsca w ogóle tu są.Motor
    Opcjonalne, bardzo wygodne i dobrze podpierające ciało sportowe fotele mają elektryczną regulację.
    Opcjonalne, bardzo wygodne i dobrze podpierające ciało sportowe fotele mają elektryczną regulację.Motor
    Na ekranie po prawej stronie obrotomierza można m.in. obserwować rozdział momentu obrotowego między osiami.
    Na ekranie po prawej stronie obrotomierza można m.in. obserwować rozdział momentu obrotowego między osiami.Motor
    Łatwo znaleźć tu wygodną pozycję do jazdy. Problemu z miejscem nie będzie miał nawet prowadzący o wzroście ponad 190 cm. Biegi w opcjonalnej skrzyni PDK można w trybie ręcznym zmieniać dźwignią na konsoli środkowej lub wygodnymi łopatkami pod kierownicą.
    Łatwo znaleźć tu wygodną pozycję do jazdy. Problemu z miejscem nie będzie miał nawet prowadzący o wzroście ponad 190 cm. Biegi w opcjonalnej skrzyni PDK można w trybie ręcznym zmieniać dźwignią na konsoli środkowej lub wygodnymi łopatkami pod kierownicą.Motor
    Bagażnik z przodu ma zaledwie 125 litrów. To co się tu nie zmieści, musi zostać zabrane do wnętrza i umieszczone za przednimi fotelami.
    Bagażnik z przodu ma zaledwie 125 litrów. To co się tu nie zmieści, musi zostać zabrane do wnętrza i umieszczone za przednimi fotelami.Motor
    Po otwarciu dachu, z ramy szyby wysuwa się...
    Po otwarciu dachu, z ramy szyby wysuwa się...Motor
    Porsche 911 Targa 4S PDK
    Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
    Porsche 911 Targa 4S PDK
    Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
    Porsche 911 Targa 4S PDK
    Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
    Porsche 911 Targa 4S PDK
    Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
    Porsche 911 Targa 4S PDK
    Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
    Porsche 911 Targa 4S PDK
    Porsche 911 Targa 4S PDKMotor
    Składanie i rozkładanie dachu trwa 20 s: Targa jest wyposażona w elektrycznie otwierany i zamykany dach. Obie czynności można wykonywać jedynie na postoju. Środkowa część dachu jest zrobiona ze stopu magnezu i pokryta tkaniną. Chowa się w specjalnym zagłębieniu pod podnoszoną tylną szybą.
    Składanie i rozkładanie dachu trwa 20 s: Targa jest wyposażona w elektrycznie otwierany i zamykany dach. Obie czynności można wykonywać jedynie na postoju. Środkowa część dachu jest zrobiona ze stopu magnezu i pokryta tkaniną. Chowa się w specjalnym zagłębieniu pod podnoszoną tylną szybą.Motor
    Targa 4S ma seryjnie 20-calowe felgi. Te na zdjęciach to wzór opcjonalny 911 Turbo (dopłata 6734 zł).
    Targa 4S ma seryjnie 20-calowe felgi. Te na zdjęciach to wzór opcjonalny 911 Turbo (dopłata 6734 zł).Motor

    Porsche 911 Targa 4S PDK - podsumowanie

    • dużo miejsca z przodu,
    • znakomite wykonanie,
    • wygodne fotele,
    • dobre wyciszenie,
    • niezła widoczność
    • bardzo mały bagażnik,
    • składanie dachu na postoju,
    • skrzypienie dachu
    • świetne osiągi i trakcja,
    • całkiem akceptowalne zużycie paliwa,
    • znakomity ręczny tryb zmiany biegów,
    • brzmienie silnika
    • niedostępna wersja z tylnym napędem
    • możliwość wyboru trybów pracy zawieszenia,
    • bardzo pewne prowadzenie,
    • mocne hamulce,
    • wyjątkowo precyzyjny układ kierowniczy
    • wstrząsy na poprzecznych nierównościach
    • wystarczająco bogate wyposażenie seryjne,
    • szeroka oferta opcji i dodatków
    • bardzo wysoka cena,
    • drogie opcje,
    • aż o 58 700 zł droższe od Carrery Coupe

    49 lat ewolucji Porsche 911 Targa

    49 lat ewolucji Porsche 911 Targa
    49 lat ewolucji Porsche 911 TargaMotor

    Dane techniczne: Porsche 911 Targa 4S PDK

     
    Porsche 911 Targa
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    3800 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    B6/24
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    400 KM/7400
    Maks. moment obrotowy
    440 Nm/5600
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    449/185/129 cm
    Rozstaw osi
    245 cm
    Średnica zawracania
    11,1 m
    Masa/ładowność
    1575/405 kg
    Poj. bagażnika
    125 l
    Poj. zbiornika paliwa
    68 l (Pb 98)
    Opony (przód; tył)
    245/35 R20; 305/30 R20
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    294 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,6 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,9 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    10,8 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h
    17,0 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    33,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    33,5 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    72,1 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    98 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    12,5/7,1/9,2
    Teoretyczny zasięg
    740 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    14,2/9,4/11,8
    Rzeczywisty zasięg
    580 km
    Cena wersji podstawowej**
    617 000 zł
    Cena
    635 058 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem