Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen Amarok

Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen Amarok
Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen AmarokMotor
deska rozdzielcza może nie zachwyca, ale jest ergonomiczna i wykonana solidnie. Fabryczną nawigację można sobie darować – jest zbyt droga, jak na to, co oferuje. Jej plus to wbudowana kamera cofania.
deska rozdzielcza może nie zachwyca, ale jest ergonomiczna i wykonana solidnie. Fabryczną nawigację można sobie darować – jest zbyt droga, jak na to, co oferuje. Jej plus to wbudowana kamera cofania.Motor
deska Amaroka wygląda może nowocześniej niż u konkurenta, ale przy bliższym kontakcie sporo traci (jest twarda). Widoczny na zdjęciu radioodtwarzacz z nawigacją wymaga dopłaty aż 9700 zł.
deska Amaroka wygląda może nowocześniej niż u konkurenta, ale przy bliższym kontakcie sporo traci (jest twarda). Widoczny na zdjęciu radioodtwarzacz z nawigacją wymaga dopłaty aż 9700 zł.Motor

Zobacz również:

    Toyota Hilux, Volkswagen Amarok

    Skórzane fotele (7055 zł) są praktyczne - łatwo wyczyścić je z błota.
    Skórzane fotele (7055 zł) są praktyczne - łatwo wyczyścić je z błota.Motor
    Zaletą w terenie jest reduktor (mała dźwignia). Wadą na szosie – brak centralnego dyferencjału.
    Zaletą w terenie jest reduktor (mała dźwignia). Wadą na szosie – brak centralnego dyferencjału.Motor
    Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4: deska rozdzielcza może nie zachwyca, ale jest ergonomiczna i wykonana solidnie. Fabryczną nawigację można sobie darować – jest zbyt droga, jak na to, co oferuje. Jej plus to wbudowana kamera cofania.
    Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4: deska rozdzielcza może nie zachwyca, ale jest ergonomiczna i wykonana solidnie. Fabryczną nawigację można sobie darować – jest zbyt droga, jak na to, co oferuje. Jej plus to wbudowana kamera cofania.Motor
    Wadą auta jest niska ładowność. 702 kg oznacza, że przy 5 pasażerach na ładunek zostaje tylko 400 kg.
    Wadą auta jest niska ładowność. 702 kg oznacza, że przy 5 pasażerach na ładunek zostaje tylko 400 kg.Motor
    Fotele są wyraźnie twardsze niż w Hiluxie, ale lepiej podpierają na boki.
    Fotele są wyraźnie twardsze niż w Hiluxie, ale lepiej podpierają na boki.Motor
    Trzeci klawisz od góry pozwala blokować tylny „dyfer” (2770 zł), czwarty – włącza „terenowy” ABS.
    Trzeci klawisz od góry pozwala blokować tylny „dyfer” (2770 zł), czwarty – włącza „terenowy” ABS.Motor
    Przestrzeń ładunkowa ma podobną wielkość jak u konkurenta. Ładowność Amaroka jest o 140 kg wyższa.
    Przestrzeń ładunkowa ma podobną wielkość jak u konkurenta. Ładowność Amaroka jest o 140 kg wyższa.Motor
    Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION: deska Amaroka wygląda może nowocześniej niż u konkurenta, ale przy bliższym kontakcie sporo traci (jest twarda). Widoczny na zdjęciu radioodtwarzacz z nawigacją wymaga dopłaty aż 9700 zł.
    Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION: deska Amaroka wygląda może nowocześniej niż u konkurenta, ale przy bliższym kontakcie sporo traci (jest twarda). Widoczny na zdjęciu radioodtwarzacz z nawigacją wymaga dopłaty aż 9700 zł.Motor
    Dołączany napęd 4x4 Toyoty lepiej sprawdza się w terenie, a z kolei Amarok ma przewagę na szosie dzięki centralnemu dyferencjałowi.
    Dołączany napęd 4x4 Toyoty lepiej sprawdza się w terenie, a z kolei Amarok ma przewagę na szosie dzięki centralnemu dyferencjałowi.Motor
    Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4, Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION
    Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4, Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTIONMotor
    Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4, Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION
    Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4, Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTIONMotor

    Toyota Hilux, Volkswagen Amarok - podsumowanie

    Dane techniczne: Toyota Hilux, Volkswagen Amarok

     
    Toyota
    Volkswagen
    Model
    Hilux
    Amarok
    Wersja
    3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4
    2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION
    Silnik
    turbodiesel
    diesel biturbo
    Pojemność skokowa
    2982 cm3
    1968 cm3
    Moc maksymalna
    171 KM/3600
    180 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    343 Nm/1400
    400 Nm/1500
    Napęd
    4x4
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./5-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./bębnowe
    tarcz. went./bębnowe
    Długość/szerokość/wysokość
    526/184/185 cm
    518/195/183 cm
    Rozstaw osi
    309 cm
    310 cm
    Średnica zawracania
    12,2 m
    13,0 m
    Masa/ładowność
    2001/729 kg
    1978/842 kg
    Maksymalna masa przyczepy
    2800 kg
    3000 kg
    Poj. zbiornika paliwa
    80 l (ON)
    80 l (ON)
    Opony
    255/70 R15
    205/70 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    170 km/h
    181 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,0 s
    10,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,3 s →
    11,4 s →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    41,3 m →
    39,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    41,4 m →
    39,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    68,8 dB
    67,0 dB →
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,5/6,7/7,7
    9,7/7,0/7,9
    Teoretyczny zasięg
    1040 km
    1010 km
    Średnie zużycie testowe (w l/100 km)
    9,5
    9,2
    Rzeczywisty zasięg
    840 km
    870 km
    Cena wersji podstawowej*
    141 900 zł
    128 920 zł
    Cena
    146 900 zł
    151 290 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *z tym samym silnikiem
    Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen Amarok
    Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen AmarokMotor