Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen Amarok

Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen Amarok
Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen AmarokMotor
deska rozdzielcza może nie zachwyca, ale jest ergonomiczna i wykonana solidnie. Fabryczną nawigację można sobie darować – jest zbyt droga, jak na to, co oferuje. Jej plus to wbudowana kamera cofania.
deska rozdzielcza może nie zachwyca, ale jest ergonomiczna i wykonana solidnie. Fabryczną nawigację można sobie darować – jest zbyt droga, jak na to, co oferuje. Jej plus to wbudowana kamera cofania.Motor
deska Amaroka wygląda może nowocześniej niż u konkurenta, ale przy bliższym kontakcie sporo traci (jest twarda). Widoczny na zdjęciu radioodtwarzacz z nawigacją wymaga dopłaty aż 9700 zł.
deska Amaroka wygląda może nowocześniej niż u konkurenta, ale przy bliższym kontakcie sporo traci (jest twarda). Widoczny na zdjęciu radioodtwarzacz z nawigacją wymaga dopłaty aż 9700 zł.Motor

Toyota Hilux, Volkswagen Amarok

Skórzane fotele (7055 zł) są praktyczne - łatwo wyczyścić je z błota.
Skórzane fotele (7055 zł) są praktyczne - łatwo wyczyścić je z błota.Motor
Zaletą w terenie jest reduktor (mała dźwignia). Wadą na szosie – brak centralnego dyferencjału.
Zaletą w terenie jest reduktor (mała dźwignia). Wadą na szosie – brak centralnego dyferencjału.Motor
Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4: deska rozdzielcza może nie zachwyca, ale jest ergonomiczna i wykonana solidnie. Fabryczną nawigację można sobie darować – jest zbyt droga, jak na to, co oferuje. Jej plus to wbudowana kamera cofania.
Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4: deska rozdzielcza może nie zachwyca, ale jest ergonomiczna i wykonana solidnie. Fabryczną nawigację można sobie darować – jest zbyt droga, jak na to, co oferuje. Jej plus to wbudowana kamera cofania.Motor
Wadą auta jest niska ładowność. 702 kg oznacza, że przy 5 pasażerach na ładunek zostaje tylko 400 kg.
Wadą auta jest niska ładowność. 702 kg oznacza, że przy 5 pasażerach na ładunek zostaje tylko 400 kg.Motor
Fotele są wyraźnie twardsze niż w Hiluxie, ale lepiej podpierają na boki.
Fotele są wyraźnie twardsze niż w Hiluxie, ale lepiej podpierają na boki.Motor
Trzeci klawisz od góry pozwala blokować tylny „dyfer” (2770 zł), czwarty – włącza „terenowy” ABS.
Trzeci klawisz od góry pozwala blokować tylny „dyfer” (2770 zł), czwarty – włącza „terenowy” ABS.Motor
Przestrzeń ładunkowa ma podobną wielkość jak u konkurenta. Ładowność Amaroka jest o 140 kg wyższa.
Przestrzeń ładunkowa ma podobną wielkość jak u konkurenta. Ładowność Amaroka jest o 140 kg wyższa.Motor
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION: deska Amaroka wygląda może nowocześniej niż u konkurenta, ale przy bliższym kontakcie sporo traci (jest twarda). Widoczny na zdjęciu radioodtwarzacz z nawigacją wymaga dopłaty aż 9700 zł.
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION: deska Amaroka wygląda może nowocześniej niż u konkurenta, ale przy bliższym kontakcie sporo traci (jest twarda). Widoczny na zdjęciu radioodtwarzacz z nawigacją wymaga dopłaty aż 9700 zł.Motor
Dołączany napęd 4x4 Toyoty lepiej sprawdza się w terenie, a z kolei Amarok ma przewagę na szosie dzięki centralnemu dyferencjałowi.
Dołączany napęd 4x4 Toyoty lepiej sprawdza się w terenie, a z kolei Amarok ma przewagę na szosie dzięki centralnemu dyferencjałowi.Motor
Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4, Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION
Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4, Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTIONMotor
Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4, Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION
Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4, Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTIONMotor

Toyota Hilux, Volkswagen Amarok - podsumowanie

Dane techniczne: Toyota Hilux, Volkswagen Amarok

 
Toyota
Volkswagen
Model
Hilux
Amarok
Wersja
3.0 D-4D 171 KM SR5 A/T 4x4
2.0 BiTDI 180 KM Dark Label 4MOTION
Silnik
turbodiesel
diesel biturbo
Pojemność skokowa
2982 cm3
1968 cm3
Moc maksymalna
171 KM/3600
180 KM/4000
Maks. moment obrotowy
343 Nm/1400
400 Nm/1500
Napęd
4x4
4x4
Skrzynia biegów
aut./5-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./bębnowe
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
526/184/185 cm
518/195/183 cm
Rozstaw osi
309 cm
310 cm
Średnica zawracania
12,2 m
13,0 m
Masa/ładowność
2001/729 kg
1978/842 kg
Maksymalna masa przyczepy
2800 kg
3000 kg
Poj. zbiornika paliwa
80 l (ON)
80 l (ON)
Opony
255/70 R15
205/70 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
170 km/h
181 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,0 s
10,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s →
11,4 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
41,3 m →
39,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,4 m →
39,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,8 dB
67,0 dB →
Zużycie paliwa 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,5/6,7/7,7
9,7/7,0/7,9
Teoretyczny zasięg
1040 km
1010 km
Średnie zużycie testowe (w l/100 km)
9,5
9,2
Rzeczywisty zasięg
840 km
870 km
Cena wersji podstawowej*
141 900 zł
128 920 zł
Cena
146 900 zł
151 290 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*z tym samym silnikiem
Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen Amarok
Porównanie: Toyota Hilux, Volkswagen AmarokMotor