Volkswagen Transporter Rockton Expedition - test

Napęd na obie osie (Haldex 4) i blokada mostu powodują, że w terenie auto jest dość dzielne.
Napęd na obie osie (Haldex 4) i blokada mostu powodują, że w terenie auto jest dość dzielne.Motor
Tu akcentów terenowych jest niewiele: po prawej stronie kierownicy jest przycisk do blokowania tylnego mostu. Pomocne w terenie są skrócone przełożenia biegów.
Tu akcentów terenowych jest niewiele: po prawej stronie kierownicy jest przycisk do blokowania tylnego mostu. Pomocne w terenie są skrócone przełożenia biegów.Motor

Volkswagen Transporter Rockton Expedition

Rockton może przewieść w terenie aż 1200 kg ładunku.
Rockton może przewieść w terenie aż 1200 kg ładunku.Motor
Napęd na obie osie (Haldex 4) i blokada mostu powodują, że w terenie auto jest dość dzielne.
Napęd na obie osie (Haldex 4) i blokada mostu powodują, że w terenie auto jest dość dzielne.Motor
Tu akcentów terenowych jest niewiele: po prawej stronie kierownicy jest przycisk do blokowania tylnego mostu. Pomocne w terenie są skrócone przełożenia biegów.
Tu akcentów terenowych jest niewiele: po prawej stronie kierownicy jest przycisk do blokowania tylnego mostu. Pomocne w terenie są skrócone przełożenia biegów.Motor
Podwozie ma osłony plastikowe, a za dopłatą – metalowe.
Podwozie ma osłony plastikowe, a za dopłatą – metalowe.Motor
Rockton ma terenowe opony i zwiększony aż o 6 cm prześwit.
Rockton ma terenowe opony i zwiększony aż o 6 cm prześwit.Motor
Silnik 2.0 TDI ma sporo mocy, ale brak mu momentu tuż powyżej biegu jałowego.
Silnik 2.0 TDI ma sporo mocy, ale brak mu momentu tuż powyżej biegu jałowego.Motor
W wersji Expedition koło zapasowe mocowane jest pionowo w bagażniku.
W wersji Expedition koło zapasowe mocowane jest pionowo w bagażniku.Motor
...(w środkowym i tylnym rzędzie nie mają też regulacji), ale za to są ekstremalnie odporne na zabrudzenia.
...(w środkowym i tylnym rzędzie nie mają też regulacji), ale za to są ekstremalnie odporne na zabrudzenia.Motor
Fotele w układzie 2+2+3 są najwyżej przeciętnie wygodne...
Fotele w układzie 2+2+3 są najwyżej przeciętnie wygodne...Motor
  • dobre własności terenowe,
  • duża ładowność (jak na auto terenowe),
  • dobre wyposażenie,
  • umiarkowane zużycie paliwa.
  • ograniczona wygoda podróżowania z tyłu,
  • brak mocniejszego silnika 180 KM w wersji Expedition,
  • kiepskie przyspieszenie.

Dane techniczne: Volkswagen Transporter Rockton Expedition

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
140 KM/3500
Maks. moment obrotowy
340 Nm/1750
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
4x4
Poj. bagażnika
maks. 5800 l
Opony
225/75 R16
Długość/szerokość/wysokość
489/190/206 cm
Rozstaw osi
300 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
167 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
16,2 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
11,4/7,5/8,9
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
11,5/8,2
Cena wersji podstawowej
148 039 zł