Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf

Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen GolfMotor
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen GolfMotor
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf
Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen GolfMotor
jakość łączy się tu z atrakcyjnym wyglądem. Niewielka kierownica.
jakość łączy się tu z atrakcyjnym wyglądem. Niewielka kierownica.Motor
deska rozdzielcza – klasyczna w formie i świetnie wykonana. Obsługa jest łatwa, ale kierownica przeładowana przyciskami.
deska rozdzielcza – klasyczna w formie i świetnie wykonana. Obsługa jest łatwa, ale kierownica przeładowana przyciskami.Motor
Peugeot 308 to udane auto, ale to VW Golf jeździ lepiej, nie pozwalając sobie na żadne wpadki

Peugeot 308, Volkswagen Golf

Aby zmienić stację radiową, wystarczy tylko wybrać menu przyciskiem z boku ekranu.
Aby zmienić stację radiową, wystarczy tylko wybrać menu przyciskiem z boku ekranu.Motor
Lusterko na drzwiach nie ogranicza tak bardzo widoczności.
Lusterko na drzwiach nie ogranicza tak bardzo widoczności.Motor
Kieszenie w drzwiach wyłożono tkaniną, co zapobiega hałasowaniu umieszczonych w nich przedmiotów.
Kieszenie w drzwiach wyłożono tkaniną, co zapobiega hałasowaniu umieszczonych w nich przedmiotów.Motor
W bagażniku: gniazdko 12V i wieszak, np. na torby.
W bagażniku: gniazdko 12V i wieszak, np. na torby.Motor
Spore pokrętła automatycznej klimatyzacji działają z dużą dokładnością i są łatwe w obsłudze.
Spore pokrętła automatycznej klimatyzacji działają z dużą dokładnością i są łatwe w obsłudze.Motor
Kieszenie są nawet bardziej obszerne niż w VW, ale bez tkaniny.
Kieszenie są nawet bardziej obszerne niż w VW, ale bez tkaniny.Motor
Gniazdko 12V, umieszczone z lewej strony tylnej półki, „obsługuje” kanapę i bagażnik.
Gniazdko 12V, umieszczone z lewej strony tylnej półki, „obsługuje” kanapę i bagażnik.Motor
Radio i inne media dostępne są w tym samym menu. Aby wybrać np. konkretną...
Radio i inne media dostępne są w tym samym menu. Aby wybrać np. konkretną...Motor
Klimatyzację w 308 obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego.
Klimatyzację w 308 obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego.Motor
Z tyłu Golf wyróżnia się większą przestrzenią na kolana i na głowy pasażerów. Plus za nawiewy klimatyzacji.
Z tyłu Golf wyróżnia się większą przestrzenią na kolana i na głowy pasażerów. Plus za nawiewy klimatyzacji.Motor
Fotele VW są bardziej sprężyste niż w 308 i lepiej sprawdzają się przy szybkiej jeździe.
Fotele VW są bardziej sprężyste niż w 308 i lepiej sprawdzają się przy szybkiej jeździe.Motor
Bagażnik o pojemności 380- -1270 l oferuje dwa ustawienia wysokości podłogi.
Bagażnik o pojemności 380- -1270 l oferuje dwa ustawienia wysokości podłogi.Motor
Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline
Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI HighlineMotor
Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline
Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI HighlineMotor
Opcjonalne skórzane fotele 308 z funkcją masażu są wygodne, ale regulowany zagłówek ciężko się przesuwa.
Opcjonalne skórzane fotele 308 z funkcją masażu są wygodne, ale regulowany zagłówek ciężko się przesuwa.Motor
Brakuje nawiewów na kanapę, a ilość miejsca na nogi jest ograniczona.
Brakuje nawiewów na kanapę, a ilość miejsca na nogi jest ograniczona.Motor
Bagażnik jest duży (398-1206 l). Po złożeniu oparć nie powstaje jednak płaska powierzchnia.
Bagażnik jest duży (398-1206 l). Po złożeniu oparć nie powstaje jednak płaska powierzchnia.Motor
Osobny joystick aktywnego tempomatu. Wygodny.
Osobny joystick aktywnego tempomatu. Wygodny.Motor
...stację radiową, należy przejść przez kilka ekranów. To zawiłe.
...stację radiową, należy przejść przez kilka ekranów. To zawiłe.Motor
Słupek dachowy tworzy z lusterkiem sporą „martwą strefę”.
Słupek dachowy tworzy z lusterkiem sporą „martwą strefę”.Motor
Jakość łączy się tu z atrakcyjnym wyglądem. Niewielka kierownica.
Jakość łączy się tu z atrakcyjnym wyglądem. Niewielka kierownica.Motor
Deska rozdzielcza – klasyczna w formie i świetnie wykonana. Obsługa jest łatwa, ale kierownica przeładowana przyciskami.
Deska rozdzielcza – klasyczna w formie i świetnie wykonana. Obsługa jest łatwa, ale kierownica przeładowana przyciskami.Motor
Pod względem wymiarów są identyczne. Niższa szyba tylna ogranicza widoczność w lusterku wstecznym Peugeota.
Pod względem wymiarów są identyczne. Niższa szyba tylna ogranicza widoczność w lusterku wstecznym Peugeota.Motor

Peugeot 308, Volkswagen Golf - podsumowanie

Dane techniczne

Dane techniczne: Peugeot 308 1.6 THP 155 Allure, Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline

 
Peugeot
Volkswagen
Model
308
Golf
Wersja
1.6 THP 155 Allure
1.4 TSI Highline
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
1395 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
156 KM/6000
140 KM/4500
Maks. moment obrotowy
240 Nm/1400
250 Nm/1500
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
425/180/146 cm
426/179/145 cm
Rozstaw osi
262 cm
264 cm
Średnica zawracania
10,4 m
10,9 m
Masa/ładowność
1300/470 kg
1270/587 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
398/1206 l
380/1270 l
Poj. zbiornika paliwa
53 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
205/55 R16
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
213 km/h
212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,4 s
8,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,7 s
8,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,7 s (4. bieg)
7,2 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
15,6 s (6. bieg)
11,3 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,5 m →
36,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,0 m →
36,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB
66,1 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
2,7
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,9/4,6/5,8
6,6/4,5/5,3
Teoretyczny zasięg
910 km
940 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,9/5,3/6,6
7,6/5,1/6,4
Rzeczywisty zasięg
800 km
780 km
Cena wersji podstawowej**
83 600 zł
76 890 zł
Cena
83 600 zł
81 290 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem;

Punktacja - segment: auta kompaktowe

Punktacja - segment: auta kompaktowe
Punktacja - segment: auta kompaktoweMotor