Volkswagen Golf R DSG - test

Volkswagen Golf R DSG
Volkswagen Golf R DSGMotor
Wnętrze wersji R nie ocieka sportowym duchem, a pod względem jakości jest typowe dla Golfa. Kierownica – nieco przeładowana.
Wnętrze wersji R nie ocieka sportowym duchem, a pod względem jakości jest typowe dla Golfa. Kierownica – nieco przeładowana.Motor

Volkswagen Golf R DSG

Volkswagen Golf R DSG
Volkswagen Golf R DSGMotor
Kabina z tyłu jest naprawdę obszerna. Kanapa – taka, jak w innych Golfach.
Kabina z tyłu jest naprawdę obszerna. Kanapa – taka, jak w innych Golfach.Motor
Volkswagen Golf R DSG
Volkswagen Golf R DSGMotor
Volkswagen stworzył bardzo dobre warunki za kierownicą. Golf R to samochód, który świetnie nadaje się do weekendowych szaleństw na torze. Nawet w wykonaniu niewprawnego kierowcy.
Volkswagen stworzył bardzo dobre warunki za kierownicą. Golf R to samochód, który świetnie nadaje się do weekendowych szaleństw na torze. Nawet w wykonaniu niewprawnego kierowcy.Motor
ESP pracuje w jednym z dwóch trybów – normalnym lub Sport. Daje się też dezaktywować.
ESP pracuje w jednym z dwóch trybów – normalnym lub Sport. Daje się też dezaktywować.Motor
Odmiana z nawigacją Discover Pro za 7560 zł ma m.in. zmieniarkę CD i wejścia na karty SD.
Odmiana z nawigacją Discover Pro za 7560 zł ma m.in. zmieniarkę CD i wejścia na karty SD.Motor
Volkswagen Golf R DSG
Volkswagen Golf R DSGMotor
Volkswagen Golf R DSG
Volkswagen Golf R DSGMotor
Mocno wyprofilowane fotele nie są przesadnie twarde i sprawdzają się w zakrętach. Oparcie ma płynną regulację, a za kierownicą siedzi się bardzo dobrze.
Mocno wyprofilowane fotele nie są przesadnie twarde i sprawdzają się w zakrętach. Oparcie ma płynną regulację, a za kierownicą siedzi się bardzo dobrze.Motor
Bagażnik ma pojemność od 343 do 1233 l. Pod jego podłogą znalazło się dojazdowe koło zapasowe. Z boku zaś – haczyki np. na torby z zakupami.
Bagażnik ma pojemność od 343 do 1233 l. Pod jego podłogą znalazło się dojazdowe koło zapasowe. Z boku zaś – haczyki np. na torby z zakupami.Motor
Wnętrze wersji R nie ocieka sportowym duchem, a pod względem jakości jest typowe dla Golfa. Kierownica – nieco przeładowana.
Wnętrze wersji R nie ocieka sportowym duchem, a pod względem jakości jest typowe dla Golfa. Kierownica – nieco przeładowana.Motor
Szkoda, że nawet VW Golf R nie został zaopatrzony w tradycyjny hamulec ręczny.
Szkoda, że nawet VW Golf R nie został zaopatrzony w tradycyjny hamulec ręczny.Motor
Golf R to nie żaden usportowiony hatchback z mocnym silnikiem. To auto sportowe w kompaktowym nadwoziu

Volkswagen Golf R DSG - podsumowanie

  • wysoka jakość wykonania,
  • obszerna kabina,
  • łatwa obsługa,
  • świetna pozycja kierowcy,
  • wygodne fotele,
  • dobra widoczność
  • kierownica przeładowana przyciskami
  • fantastyczne osiągi,
  • łatwość wchodzenia na wysokie obroty,
  • niewielkie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe,
  • szybka zmiana biegów,
  • dźwięk silnika
  • tryb ręczny ingeruje w zmianę przełożeń
  • wysoka stabilność,
  • znakomita trakcja,
  • precyzyjny układ kierowniczy,
  • zwinność w zakrętach,
  • w pełni akceptowalny komfort podróżowania,
  • dostępność 5 trybów jazdy
  • niezłe wyposażenie seryjne,
  • przeglądy co 30 tys. km,
  • dostępność pakietów serwisowych
  • wysoka cena zakupu
  • przekładnia DSG to wydatek aż 8100 zł,
  • tylko 2 lata gwarancji

Z kart historii Volkswagena Golfa R

Golf IV R32 4MOTION
Golf IV R32 4MOTIONVolkswagen
Golf V R32 4MOTION
Golf V R32 4MOTIONVolkswagen
Golf VI R 4MOTION
Golf VI R 4MOTIONVolkswagen

Ustawienia auta

Jedyny słuszny, najbardziej sportowy tryb Race. W nim Golf godny jest litery R.
Jedyny słuszny, najbardziej sportowy tryb Race. W nim Golf godny jest litery R.Motor
Tryb Individual pozwala kierowcy na dobranie optymalnych dla niego ustawień...
Tryb Individual pozwala kierowcy na dobranie optymalnych dla niego ustawień...Motor
...i zmienia m.in.: pracę zawieszenia oraz silnika. Do wyboru są trzy opcje.
...i zmienia m.in.: pracę zawieszenia oraz silnika. Do wyboru są trzy opcje.Motor

Volkswagen Golf R na torze testowym i wyniki na tle konkurentów

Wejście w zakręt. Przechyły nadwozia są niewielkie, układ ESP nie ma nic do roboty, auto szybko odpowiada na skręt kierownicą.
Wejście w zakręt. Przechyły nadwozia są niewielkie, układ ESP nie ma nic do roboty, auto szybko odpowiada na skręt kierownicą.Motor
Wewnętrzne koła obu osi przyhamowuje elektroniczna szpera. Opony Bridgestone Potenza S001 są bardzo skuteczne.
Wewnętrzne koła obu osi przyhamowuje elektroniczna szpera. Opony Bridgestone Potenza S001 są bardzo skuteczne.Motor
Wyjście z zakrętu. Włączone ESP nie pozwala na minimalną utratę trakcji. Przy wyłączonym – można szybciej odjechać z łuku.
Wyjście z zakrętu. Włączone ESP nie pozwala na minimalną utratę trakcji. Przy wyłączonym – można szybciej odjechać z łuku.Motor
Volkswagen Golf R na torze testowym i wyniki na tle konkurentów
Volkswagen Golf R na torze testowym i wyniki na tle konkurentówMotor

Dane techniczne: Volkswagen Golf R DSG

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
300 KM/5500
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1800
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
428/179/144 cm
Rozstaw osi
263 cm
Średnica zawracania
12,0 m
Masa/ładowność
1420/560 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
343/1233 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
Opony
225/40 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,7 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
10,8 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
18,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
34,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
32,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,8/5,9/6,9
Teoretyczny zasięg
800 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,4/8,3/9,4
Rzeczywisty zasięg
580 km
Cena wersji podstawowej**
149 190 zł
Cena
157 290 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem