Porównanie: Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance

Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST: gruba kierownica ze znaczkiem ST dobrze leży w dłoniach. Zbyt duża liczba przycisków utrudnia obsługę.
Ford Focus ST: gruba kierownica ze znaczkiem ST dobrze leży w dłoniach. Zbyt duża liczba przycisków utrudnia obsługę.Motor
Volkswagen Golf GTI Performance: znakomita jakość i bardzo prosta obsługa. Trójramienna kierownica ma cieńszy wieniec niż ta w Fordzie.
Volkswagen Golf GTI Performance: znakomita jakość i bardzo prosta obsługa. Trójramienna kierownica ma cieńszy wieniec niż ta w Fordzie.Motor

Porównanie: Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance

Jak na standardy klasy kompakt – dużo miejsca z tyłu.
Jak na standardy klasy kompakt – dużo miejsca z tyłu.Motor
Tapicerka w kratę nawiązuje do pierwszego GTI i każdego następnego. Fotele są duże i obszerne, a pozycja za kierownicą – bez zastrzeżeń.
Tapicerka w kratę nawiązuje do pierwszego GTI i każdego następnego. Fotele są duże i obszerne, a pozycja za kierownicą – bez zastrzeżeń.Motor
W trasie zużywa 8,7 l paliwa na 100 km. Ale przy ostrej jeździe jest oszczędniejszy niż silnik ST.
W trasie zużywa 8,7 l paliwa na 100 km. Ale przy ostrej jeździe jest oszczędniejszy niż silnik ST.Motor
Zamiast dźwigni – przycisk hamulca elektrycznego. Nie pasuje do charakteru auta.
Zamiast dźwigni – przycisk hamulca elektrycznego. Nie pasuje do charakteru auta.Motor
Wygodnie umieszczona łopatka za kierownicą do zmiany przełożenia na wyższe.
Wygodnie umieszczona łopatka za kierownicą do zmiany przełożenia na wyższe.Motor
Znakomita jakość i bardzo prosta obsługa. Trójramienna kierownica ma cieńszy wieniec niż ta w Fordzie.
Znakomita jakość i bardzo prosta obsługa. Trójramienna kierownica ma cieńszy wieniec niż ta w Fordzie.Motor
Niższy o 8 cm (64 cm nad ziemią) próg załadunkowy niż w ST i większy bagażnik: 380-1270 l.
Niższy o 8 cm (64 cm nad ziemią) próg załadunkowy niż w ST i większy bagażnik: 380-1270 l.Motor
Z tyłu auto oferuje mniej przestrzeni na nogi i głowę niż konkurent.
Z tyłu auto oferuje mniej przestrzeni na nogi i głowę niż konkurent.Motor
W Focusie siedzi się zbyt wysoko. Elektrycznie regulowane fotele świetnie trzymają ciało, ale są twarde i wąskie.
W Focusie siedzi się zbyt wysoko. Elektrycznie regulowane fotele świetnie trzymają ciało, ale są twarde i wąskie.Motor
Wszystko dla kierowcy. Dobrze, że Ford nadal stosuje klasyczny hamulec ręczny.
Wszystko dla kierowcy. Dobrze, że Ford nadal stosuje klasyczny hamulec ręczny.Motor
Tylko w ST – zegary temperatury cieczy chłodzącej, ciśnienia doładowania i ciśnienia oleju.
Tylko w ST – zegary temperatury cieczy chłodzącej, ciśnienia doładowania i ciśnienia oleju.Motor
Gruba kierownica ze znaczkiem ST dobrze leży w dłoniach. Zbyt duża liczba przycisków utrudnia obsługę.
Gruba kierownica ze znaczkiem ST dobrze leży w dłoniach. Zbyt duża liczba przycisków utrudnia obsługę.Motor
Bagażnik ma pojemność 363-1148 l. Korzystanie z niego utrudnia wysoki próg załadunkowy.
Bagażnik ma pojemność 363-1148 l. Korzystanie z niego utrudnia wysoki próg załadunkowy.Motor
2-litrowy silnik o mocy 250 KM przy spokojnej jeździe w trasie zużywa 8,1 l/100 km.
2-litrowy silnik o mocy 250 KM przy spokojnej jeździe w trasie zużywa 8,1 l/100 km.Motor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor

Porównanie: Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance

Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST
Ford Focus STMotor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor
Volkswagen Golf GTI Performance, Ford Focus ST
Volkswagen Golf GTI Performance, Ford Focus STMotor
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance
Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI PerformanceMotor

Ford Focus ST, VW Golf GTI Performance - podsumowanie

Dane techniczne: Ford Focus ST, VW Golf GTI Performance

 
Ford
Volkswagen
Model
Focus
Golf
Wersja
ST2
GTI DSG Performance
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2000 cm3
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
250 KM/5500
230 KM/4700
Maks. moment obrotowy
360 Nm/2000
350/1500
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
automat./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
436/182/148 cm
427/179/144 cm
Rozstaw osi
265 cm
263 cm
Średnica zawracania
11,0 m
10,9 m
Masa/ładowność
1362/688 kg
1402/543 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
363/1148 l
380/1270 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
235/40 R18
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
247 km/h
248 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,5 s
6,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,6 s
6,1 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
15,5 s
14,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m →
33,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,9 m →
33,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,8 dB
64,0 dB
Okrążenie toru testowego
2:31,0 min
2:28,4 min
Prędkość w slalomie (co 18 m)
68,4 km/h
68,7 km/h
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
1,8
2,5
Zużycie paliwa
 
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,9/5,6/7,2
8,1/5,4/6,4
Teoretyczny zasięg
760 km
780 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
13,4/8,1/10,8
12,1/8,7/10,4
Rzeczywisty zasięg
510 km
480 km
Cena wersji podstawowej**
116 250 zł
113 050 zł
Cena
120 050 zł
121 050 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem