Porównanie: Alfa Romeo Giulietta QV, Ford Focus ST

Dwa mocne hatchbacki o specjalnych barwach nadwozia. Gdyby kierować się tylko nimi, jaskrawy Focus pokonałby Alfę. Jednak kolor to nie wszystko!
Dwa mocne hatchbacki o specjalnych barwach nadwozia. Gdyby kierować się tylko nimi, jaskrawy Focus pokonałby Alfę. Jednak kolor to nie wszystko!Motor
Alfa Romeo Giulietta QV: piękne akcenty – aluminiowy pas biegnący przez cały kokpit, pedały oraz gałka zmiany biegów. Trójramienna kierownica jest dobrze wyprofilowana, ale ma nieco zbyt cienki wieniec.
Alfa Romeo Giulietta QV: piękne akcenty – aluminiowy pas biegnący przez cały kokpit, pedały oraz gałka zmiany biegów. Trójramienna kierownica jest dobrze wyprofilowana, ale ma nieco zbyt cienki wieniec.Motor
Ford Focus ST: nie tak ładnie zaprojektowana, jak w Alfie i wykonana z gorszych materiałów. Deska rozdzielcza Focusa przytłacza bardzo rozbudowaną konsolą środkową z dużą liczbą niewielkich przycisków.
Ford Focus ST: nie tak ładnie zaprojektowana, jak w Alfie i wykonana z gorszych materiałów. Deska rozdzielcza Focusa przytłacza bardzo rozbudowaną konsolą środkową z dużą liczbą niewielkich przycisków.Motor

Porównanie: Alfa Romeo Giulietta QV, Ford Focus ST

Dwa mocne hatchbacki o specjalnych barwach nadwozia. Gdyby kierować się tylko nimi, jaskrawy Focus pokonałby Alfę. Jednak kolor to nie wszystko!
Dwa mocne hatchbacki o specjalnych barwach nadwozia. Gdyby kierować się tylko nimi, jaskrawy Focus pokonałby Alfę. Jednak kolor to nie wszystko!Motor
Ford wygląda zadziorniej niż Alfa, od której jest dłuższy o 1 cm. Uwagę zwraca wyrazisty spoiler nad pokrywą bagażnika.
Ford wygląda zadziorniej niż Alfa, od której jest dłuższy o 1 cm. Uwagę zwraca wyrazisty spoiler nad pokrywą bagażnika.Motor
Dwa razy turbosprężarka i wtrysk bezpośredni. 235 KM przeciwko 250 KM. Konie mechaniczne Giulietty zużywają mniej paliwa niż te w Focusie, szczególnie w ruchu miejskim.
Dwa razy turbosprężarka i wtrysk bezpośredni. 235 KM przeciwko 250 KM. Konie mechaniczne Giulietty zużywają mniej paliwa niż te w Focusie, szczególnie w ruchu miejskim.Motor
Na wyjściu z zakrętu Giulietta QV zapewnia znacznie lepszą trakcję niż Focus ST.
Na wyjściu z zakrętu Giulietta QV zapewnia znacznie lepszą trakcję niż Focus ST.Motor
Klasyka po włosku, czyli zgrabna sylwetka Giulietty. W wersji QV wyróżnia się m.in. dokładkami progów i srebrnymi obudowami lusterek.
Klasyka po włosku, czyli zgrabna sylwetka Giulietty. W wersji QV wyróżnia się m.in. dokładkami progów i srebrnymi obudowami lusterek.Motor
Do Forda nie przewidziano innych felg niż 18-calowe.
Do Forda nie przewidziano innych felg niż 18-calowe.Motor
18-calowe obręcze kół wymagają dopłaty 4000 zł.
18-calowe obręcze kół wymagają dopłaty 4000 zł.Motor
W pierwszym rzędzie – nieco za mało miejsca dla dużych pasażerów i fotele o zbyt krótkim siedzisku.
W pierwszym rzędzie – nieco za mało miejsca dla dużych pasażerów i fotele o zbyt krótkim siedzisku.Motor
Z tyłu Giulietta także nie rozpieszcza nadmiarem przestrzeni, szczególnie na szerokość.
Z tyłu Giulietta także nie rozpieszcza nadmiarem przestrzeni, szczególnie na szerokość.Motor
Piękne akcenty – aluminiowy pas biegnący przez cały kokpit, pedały oraz gałka zmiany biegów. Trójramienna kierownica jest dobrze wyprofilowana, ale ma nieco zbyt cienki wieniec.
Piękne akcenty – aluminiowy pas biegnący przez cały kokpit, pedały oraz gałka zmiany biegów. Trójramienna kierownica jest dobrze wyprofilowana, ale ma nieco zbyt cienki wieniec.Motor
W trybie Dynamic można na bieżąco obserwować ciśnienie ładowania turbosprężarki i moc.
W trybie Dynamic można na bieżąco obserwować ciśnienie ładowania turbosprężarki i moc.Motor
Perfekcyjnie czytelne zegary Alfy. Pośrodku – wyświetlacz komputera pokładowego.
Perfekcyjnie czytelne zegary Alfy. Pośrodku – wyświetlacz komputera pokładowego.Motor
Przełącznik systemu D.N.A., który pozwala zmieniać ustawienia samochodu.
Przełącznik systemu D.N.A., który pozwala zmieniać ustawienia samochodu.Motor
Dostęp do bagażnika utrudnia wysoki próg załadunkowy.
Dostęp do bagażnika utrudnia wysoki próg załadunkowy.Motor
Nie tak ładnie zaprojektowana, jak w Alfie i wykonana z gorszych materiałów. Deska rozdzielcza Focusa przytłacza bardzo rozbudowaną konsolą środkową z dużą liczbą niewielkich przycisków.
Nie tak ładnie zaprojektowana, jak w Alfie i wykonana z gorszych materiałów. Deska rozdzielcza Focusa przytłacza bardzo rozbudowaną konsolą środkową z dużą liczbą niewielkich przycisków.Motor
Z dodatkowych zegarów na szczycie kokpitu praktycznie w ogóle się nie korzysta.
Z dodatkowych zegarów na szczycie kokpitu praktycznie w ogóle się nie korzysta.Motor
Podobny układ zegarów, jak w Giulietcie, ale tu wyświetlacz komputera jest kolorowy.
Podobny układ zegarów, jak w Giulietcie, ale tu wyświetlacz komputera jest kolorowy.Motor
Kamera cofania ma porządną rozdzielczość. Do kupienia – w zestawie z nawigacją, za 7250 zł.
Kamera cofania ma porządną rozdzielczość. Do kupienia – w zestawie z nawigacją, za 7250 zł.Motor
Kubełkowe fotele – zbyt ciasne dla przeciętnie zbudowanej osoby. Na dodatek są zabudowane bardzo wysoko i mają krótkie siedziska.
Kubełkowe fotele – zbyt ciasne dla przeciętnie zbudowanej osoby. Na dodatek są zabudowane bardzo wysoko i mają krótkie siedziska.Motor
Miejsca z tyłu Focusa jest minimalnie więcej niż w Alfie.
Miejsca z tyłu Focusa jest minimalnie więcej niż w Alfie.Motor
W Fordzie – szerszy otwór oraz niższej umieszczony próg.
W Fordzie – szerszy otwór oraz niższej umieszczony próg.Motor

Dane techniczne: Alfa Romeo Giulietta QV, Ford Focus ST

Dane techniczne
Alfa Romeo
Ford
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1742 cm3
2000 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
235 KM/5500
250 KM/5500
Maks. moment obrotowy
340 Nm/1900
340 Nm/1750*
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1395/430 kg
1362/688 kg
Średnica zawracania
10,9 m
12,0 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
350/1045 l
363/1148 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
55 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
435/180/146 cm
436/182/148 cm
Rozstaw osi
263 cm
265 cm
Opony
225/45 R17
235/40 R18
Teoretyczny zasięg
790 km
760 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
242 km/h
247 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,8 s
6,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,8/5,8/7,6
9,9/5,6/7,2
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,1 s
6,6 s
Elastyczność 60-100 km/h
4,9 s (4. bieg)
4,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
9,2 s (6. bieg)
7,7 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,7 m
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,9 m
35,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,7 dB
64,8 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
12,3/6,9
13,7/7,5
Rzeczywisty zasięg
630 km
520 km
Cena wersji podstawowej**
109 400 zł
115 300 zł
Cena
109 400 zł
115 300 zł
*z funkcją Overboost – 360 Nm; **z tym samym silnikiem