Porównanie: Alfa Romeo Giulietta QV, Ford Focus ST

Dwa mocne hatchbacki o specjalnych barwach nadwozia. Gdyby kierować się tylko nimi, jaskrawy Focus pokonałby Alfę. Jednak kolor to nie wszystko!
Dwa mocne hatchbacki o specjalnych barwach nadwozia. Gdyby kierować się tylko nimi, jaskrawy Focus pokonałby Alfę. Jednak kolor to nie wszystko!Motor
Alfa Romeo Giulietta QV: piękne akcenty – aluminiowy pas biegnący przez cały kokpit, pedały oraz gałka zmiany biegów. Trójramienna kierownica jest dobrze wyprofilowana, ale ma nieco zbyt cienki wieniec.
Alfa Romeo Giulietta QV: piękne akcenty – aluminiowy pas biegnący przez cały kokpit, pedały oraz gałka zmiany biegów. Trójramienna kierownica jest dobrze wyprofilowana, ale ma nieco zbyt cienki wieniec.Motor
Ford Focus ST: nie tak ładnie zaprojektowana, jak w Alfie i wykonana z gorszych materiałów. Deska rozdzielcza Focusa przytłacza bardzo rozbudowaną konsolą środkową z dużą liczbą niewielkich przycisków.
Ford Focus ST: nie tak ładnie zaprojektowana, jak w Alfie i wykonana z gorszych materiałów. Deska rozdzielcza Focusa przytłacza bardzo rozbudowaną konsolą środkową z dużą liczbą niewielkich przycisków.Motor

Porównanie: Alfa Romeo Giulietta QV, Ford Focus ST

Dwa mocne hatchbacki o specjalnych barwach nadwozia. Gdyby kierować się tylko nimi, jaskrawy Focus pokonałby Alfę. Jednak kolor to nie wszystko!
Dwa mocne hatchbacki o specjalnych barwach nadwozia. Gdyby kierować się tylko nimi, jaskrawy Focus pokonałby Alfę. Jednak kolor to nie wszystko!Motor
Ford wygląda zadziorniej niż Alfa, od której jest dłuższy o 1 cm. Uwagę zwraca wyrazisty spoiler nad pokrywą bagażnika.
Ford wygląda zadziorniej niż Alfa, od której jest dłuższy o 1 cm. Uwagę zwraca wyrazisty spoiler nad pokrywą bagażnika.Motor
Dwa razy turbosprężarka i wtrysk bezpośredni. 235 KM przeciwko 250 KM. Konie mechaniczne Giulietty zużywają mniej paliwa niż te w Focusie, szczególnie w ruchu miejskim.
Dwa razy turbosprężarka i wtrysk bezpośredni. 235 KM przeciwko 250 KM. Konie mechaniczne Giulietty zużywają mniej paliwa niż te w Focusie, szczególnie w ruchu miejskim.Motor
Na wyjściu z zakrętu Giulietta QV zapewnia znacznie lepszą trakcję niż Focus ST.
Na wyjściu z zakrętu Giulietta QV zapewnia znacznie lepszą trakcję niż Focus ST.Motor
Klasyka po włosku, czyli zgrabna sylwetka Giulietty. W wersji QV wyróżnia się m.in. dokładkami progów i srebrnymi obudowami lusterek.
Klasyka po włosku, czyli zgrabna sylwetka Giulietty. W wersji QV wyróżnia się m.in. dokładkami progów i srebrnymi obudowami lusterek.Motor
Do Forda nie przewidziano innych felg niż 18-calowe.
Do Forda nie przewidziano innych felg niż 18-calowe.Motor
18-calowe obręcze kół wymagają dopłaty 4000 zł.
18-calowe obręcze kół wymagają dopłaty 4000 zł.Motor
W pierwszym rzędzie – nieco za mało miejsca dla dużych pasażerów i fotele o zbyt krótkim siedzisku.
W pierwszym rzędzie – nieco za mało miejsca dla dużych pasażerów i fotele o zbyt krótkim siedzisku.Motor
Z tyłu Giulietta także nie rozpieszcza nadmiarem przestrzeni, szczególnie na szerokość.
Z tyłu Giulietta także nie rozpieszcza nadmiarem przestrzeni, szczególnie na szerokość.Motor
Piękne akcenty – aluminiowy pas biegnący przez cały kokpit, pedały oraz gałka zmiany biegów. Trójramienna kierownica jest dobrze wyprofilowana, ale ma nieco zbyt cienki wieniec.
Piękne akcenty – aluminiowy pas biegnący przez cały kokpit, pedały oraz gałka zmiany biegów. Trójramienna kierownica jest dobrze wyprofilowana, ale ma nieco zbyt cienki wieniec.Motor
W trybie Dynamic można na bieżąco obserwować ciśnienie ładowania turbosprężarki i moc.
W trybie Dynamic można na bieżąco obserwować ciśnienie ładowania turbosprężarki i moc.Motor
Perfekcyjnie czytelne zegary Alfy. Pośrodku – wyświetlacz komputera pokładowego.
Perfekcyjnie czytelne zegary Alfy. Pośrodku – wyświetlacz komputera pokładowego.Motor
Przełącznik systemu D.N.A., który pozwala zmieniać ustawienia samochodu.
Przełącznik systemu D.N.A., który pozwala zmieniać ustawienia samochodu.Motor
Dostęp do bagażnika utrudnia wysoki próg załadunkowy.
Dostęp do bagażnika utrudnia wysoki próg załadunkowy.Motor
Nie tak ładnie zaprojektowana, jak w Alfie i wykonana z gorszych materiałów. Deska rozdzielcza Focusa przytłacza bardzo rozbudowaną konsolą środkową z dużą liczbą niewielkich przycisków.
Nie tak ładnie zaprojektowana, jak w Alfie i wykonana z gorszych materiałów. Deska rozdzielcza Focusa przytłacza bardzo rozbudowaną konsolą środkową z dużą liczbą niewielkich przycisków.Motor
Z dodatkowych zegarów na szczycie kokpitu praktycznie w ogóle się nie korzysta.
Z dodatkowych zegarów na szczycie kokpitu praktycznie w ogóle się nie korzysta.Motor
Podobny układ zegarów, jak w Giulietcie, ale tu wyświetlacz komputera jest kolorowy.
Podobny układ zegarów, jak w Giulietcie, ale tu wyświetlacz komputera jest kolorowy.Motor
Kamera cofania ma porządną rozdzielczość. Do kupienia – w zestawie z nawigacją, za 7250 zł.
Kamera cofania ma porządną rozdzielczość. Do kupienia – w zestawie z nawigacją, za 7250 zł.Motor
Kubełkowe fotele – zbyt ciasne dla przeciętnie zbudowanej osoby. Na dodatek są zabudowane bardzo wysoko i mają krótkie siedziska.
Kubełkowe fotele – zbyt ciasne dla przeciętnie zbudowanej osoby. Na dodatek są zabudowane bardzo wysoko i mają krótkie siedziska.Motor
Miejsca z tyłu Focusa jest minimalnie więcej niż w Alfie.
Miejsca z tyłu Focusa jest minimalnie więcej niż w Alfie.Motor
W Fordzie – szerszy otwór oraz niższej umieszczony próg.
W Fordzie – szerszy otwór oraz niższej umieszczony próg.Motor

Zobacz również:

    Dane techniczne: Alfa Romeo Giulietta QV, Ford Focus ST

    Dane techniczne
    Alfa Romeo
    Ford
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1742 cm3
    2000 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    235 KM/5500
    250 KM/5500
    Maks. moment obrotowy
    340 Nm/1900
    340 Nm/1750*
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1395/430 kg
    1362/688 kg
    Średnica zawracania
    10,9 m
    12,0 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    350/1045 l
    363/1148 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    55 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    435/180/146 cm
    436/182/148 cm
    Rozstaw osi
    263 cm
    265 cm
    Opony
    225/45 R17
    235/40 R18
    Teoretyczny zasięg
    790 km
    760 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    242 km/h
    247 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,8 s
    6,5 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    10,8/5,8/7,6
    9,9/5,6/7,2
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,1 s
    6,6 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    4,9 s (4. bieg)
    4,5 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    9,2 s (6. bieg)
    7,7 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,7 m
    36,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,9 m
    35,9 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,7 dB
    64,8 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    12,3/6,9
    13,7/7,5
    Rzeczywisty zasięg
    630 km
    520 km
    Cena wersji podstawowej**
    109 400 zł
    115 300 zł
    Cena
    109 400 zł
    115 300 zł
    *z funkcją Overboost – 360 Nm; **z tym samym silnikiem