Porównanie: Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS4, Volvo V40

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB TCT Distinctive, Volvo V40 T3 Kinetic, Citroen DS4 1.6 THP Aut. SoChic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB TCT Distinctive, Volvo V40 T3 Kinetic, Citroen DS4 1.6 THP Aut. SoChicMotor
Eleganckie wnętrze Giulietty pełne jest sportowych akcentów. Ciekawostką jest rząd nietypowych klawiszy pośrodku deski rozdzielczej, przypominający rozwiązania z aut sprzed lat.
Eleganckie wnętrze Giulietty pełne jest sportowych akcentów. Ciekawostką jest rząd nietypowych klawiszy pośrodku deski rozdzielczej, przypominający rozwiązania z aut sprzed lat.Motor
Jeśli chodzi o tworzywa użyte do wykończenia wnętrza, Volvo wygrywa z obydwoma rywalami. Centralny ekran jest seryjny (bez nawigacji), a mała kierownica – bardzo poręczna. Stacyjka umieszczona obok tego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie.
Jeśli chodzi o tworzywa użyte do wykończenia wnętrza, Volvo wygrywa z obydwoma rywalami. Centralny ekran jest seryjny (bez nawigacji), a mała kierownica – bardzo poręczna. Stacyjka umieszczona obok tego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie.Motor
Przeniesienie wielu funkcji na kierownicę, po chwili przyzwyczajenia, ułatwia kierowcy obsługę. Pokrętłem można np. przybliżać mapę w nawigacji lub przyciemnić podświetlenie kokpitu. Rozbudowana deska rozdzielcza i duża kierownica mogą nieco przytłaczać.
Przeniesienie wielu funkcji na kierownicę, po chwili przyzwyczajenia, ułatwia kierowcy obsługę. Pokrętłem można np. przybliżać mapę w nawigacji lub przyciemnić podświetlenie kokpitu. Rozbudowana deska rozdzielcza i duża kierownica mogą nieco przytłaczać.Motor

Zobacz również:

    Zobacz również:

      Porównanie: Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS4, Volvo V40

      Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB TCT Distinctive, Volvo V40 T3 Kinetic, Citroen DS4 1.6 THP Aut. SoChic
      Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB TCT Distinctive, Volvo V40 T3 Kinetic, Citroen DS4 1.6 THP Aut. SoChicMotor
      Wszystkim podróżnym brakuje miejsca na nogi.
      Wszystkim podróżnym brakuje miejsca na nogi.Motor
      Świetnie wyprofilowane fotele seryjnie oferują masaż pleców i wygodne zagłówki. Szkoda, że nie da się ich odsunąć dalej do tyłu.
      Świetnie wyprofilowane fotele seryjnie oferują masaż pleców i wygodne zagłówki. Szkoda, że nie da się ich odsunąć dalej do tyłu.Motor
      Skrzynia MCP potrzebuje zbyt dużo czasu na zmianę biegu. Szkoda, że nie zastosowano klasycznego „automatu”.
      Skrzynia MCP potrzebuje zbyt dużo czasu na zmianę biegu. Szkoda, że nie zastosowano klasycznego „automatu”.Motor
      Przeniesienie wielu funkcji na kierownicę, po chwili przyzwyczajenia, ułatwia kierowcy obsługę. Pokrętłem można np. przybliżać mapę w nawigacji lub przyciemnić podświetlenie kokpitu. Rozbudowana deska rozdzielcza i duża kierownica mogą nieco przytłaczać.
      Przeniesienie wielu funkcji na kierownicę, po chwili przyzwyczajenia, ułatwia kierowcy obsługę. Pokrętłem można np. przybliżać mapę w nawigacji lub przyciemnić podświetlenie kokpitu. Rozbudowana deska rozdzielcza i duża kierownica mogą nieco przytłaczać.Motor
      ...z tyłu kabina jest wąska i niewystarczająco wysoka.
      ...z tyłu kabina jest wąska i niewystarczająco wysoka.Motor
      Z przodu V40 miejsca jest niemal tyle, co w Alfie – czyli sporo. Lepiej żeby wysocy podróżni siedzieli właśnie tu, bo...
      Z przodu V40 miejsca jest niemal tyle, co w Alfie – czyli sporo. Lepiej żeby wysocy podróżni siedzieli właśnie tu, bo...Motor
      Panel w kształcie pilota TV jest bardzo intuicyjny w obsłudze, ale do czterech pokręteł trzeba się przyzwyczaić.
      Panel w kształcie pilota TV jest bardzo intuicyjny w obsłudze, ale do czterech pokręteł trzeba się przyzwyczaić.Motor
      Jeśli chodzi o tworzywa użyte do wykończenia wnętrza, Volvo wygrywa z obydwoma rywalami. Centralny ekran jest seryjny (bez nawigacji), a mała kierownica - bardzo poręczna. Stacyjka umieszczona obok tego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie.
      Jeśli chodzi o tworzywa użyte do wykończenia wnętrza, Volvo wygrywa z obydwoma rywalami. Centralny ekran jest seryjny (bez nawigacji), a mała kierownica - bardzo poręczna. Stacyjka umieszczona obok tego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie.Motor
      I z przodu, i w tylnej części kabina Giulietty jest najprzestronniejsza.
      I z przodu, i w tylnej części kabina Giulietty jest najprzestronniejsza.Motor
      Największe i najwygodniejsze fotele w teście. Szkoda, że trochę brakuje im podparcia bocznego.
      Największe i najwygodniejsze fotele w teście. Szkoda, że trochę brakuje im podparcia bocznego.Motor
      Panel systemu audio wygląda świetnie, ale sprawia problemy w obsłudze.
      Panel systemu audio wygląda świetnie, ale sprawia problemy w obsłudze.Motor
      Dwusprzęgłowa skrzynia TCT jest świetna – pracuje bardzo szybko i prawidłowo „wyczuwa” intencje kierowcy.
      Dwusprzęgłowa skrzynia TCT jest świetna – pracuje bardzo szybko i prawidłowo „wyczuwa” intencje kierowcy.Motor
      Eleganckie wnętrze Giulietty pełne jest sportowych akcentów. Ciekawostką jest rząd nietypowych klawiszy pośrodku deski rozdzielczej, przypominający rozwiązania z aut sprzed lat. Tworzywa są porządne, ale zdarza im się zazgrzytać na nierównościach.
      Eleganckie wnętrze Giulietty pełne jest sportowych akcentów. Ciekawostką jest rząd nietypowych klawiszy pośrodku deski rozdzielczej, przypominający rozwiązania z aut sprzed lat. Tworzywa są porządne, ale zdarza im się zazgrzytać na nierównościach.Motor
      V40 jest pierwszym od lat kompaktowym hatchbackiem Volvo. Wygląda nowocześnie i trudno je pomylić z innym samochodem.
      V40 jest pierwszym od lat kompaktowym hatchbackiem Volvo. Wygląda nowocześnie i trudno je pomylić z innym samochodem.Motor
      Zgrabna sylwetka w połączeniu z ciekawymi detalami cz ynią Giuliettę jednym z najładniejszych kompaktów na rynku.
      Zgrabna sylwetka w połączeniu z ciekawymi detalami cz ynią Giuliettę jednym z najładniejszych kompaktów na rynku.Motor
      Dzięki masywnemu, wysokiemu przodowi oraz sporemu prześwitowi DS4 bardzo łatwo jest odróżnić od innych aut.
      Dzięki masywnemu, wysokiemu przodowi oraz sporemu prześwitowi DS4 bardzo łatwo jest odróżnić od innych aut.Motor
      Mała pokrywa bagażnika i oryginalne światła tylne pasują do sylwetki Alfy.
      Mała pokrywa bagażnika i oryginalne światła tylne pasują do sylwetki Alfy.Motor
      Kształt tylnych świateł i pokrywy bagażnika to kwintesencja Volvo.
      Kształt tylnych świateł i pokrywy bagażnika to kwintesencja Volvo.Motor
      Ciekawe przetłoczenia i listwa imitująca podwójny wydech – DS4 wygląda efektownie.
      Ciekawe przetłoczenia i listwa imitująca podwójny wydech – DS4 wygląda efektownie.Motor

      Dane techniczne: Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS4, Volvo V40

      Dane techniczne
      Alfa Romeo
      Citroen
      Volvo
      Silnik
      benzynowy, turbo
      benzynowy, turbo
      benzynowy, turbo
      Pojemność skokowa
      1368 cm3
      1598 cm3
      1596 cm3
      Układ cylindrów/zawory
      R4/16
      R4/16
      R4/16
      Układ
      poprzeczny
      poprzeczny
      poprzeczny
      Zasilanie
      wtrysk wielopunktowy
      wtrysk wielopunktowy
      wtrysk bezpośredni
      Moc maksymalna
      170 KM/5500
      156 KM/6000
      150 KM/5700
      Maks. moment obrotowy
      230 Nm/2250
      240 Nm/1400
      240 Nm/1600
      Napęd
      przedni
      przedni
      przedni
      Skrzynia biegów
      aut./6-biegowa (TCT)
      aut./6-biegowa (MCP)
      manualna/6-biegowa
      Hamulce (przód/tył)
      tarczowe went./tarcz.
      tarczowe went./tarcz.
      tarczowe went./tarcz.
      Zawieszenie przednie
      McPherson
      McPherson
      McPherson
      Zawieszenie tylne
      wielowahaczowe
      belka skrętna
      wielowahaczowe
      Masa/ładowność
      1305/505 kg
      1345/450 kg
      1522/518 kg
      Średnica zawracania
      10,9 m
      10,7 m
      10,8 m
      Pojemność bagażnika (min./maks.)
      413/1254 l
      380/1380 l
      550/1490 l
      Pojemność zbiornika paliwa
      60 l (Pb 95)
      60 l (Pb 95)
      62 l (Pb 95)
      Wymiar (dł./szer./wys.)
      435/180/147 cm
      437/180/145 cm
      428/181/153 cm
      Rozstaw osi
      263 cm
      265 cm
      261 cm
      Opony
      205/55 R16
      215/55 R17
      215/55 R16
      Teoretyczny zasięg
      1150 km
      920 km
      1150 km
      Osiągi (dane producenta)
      Prędkość maksymalna
      218 km/h
      214 km/h
      210 km/h
      Przyspieszenie 0-100 km/h
      7,7 s
      9,0 s
      8,8 s
      Zużycie paliwa
      (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
      6,7/4,3/5,2
      9,0/5,1/6,5
      6,8/4,6/5,4
      Dane testowe
      Przyspieszenie 0-100 km/h
      8,6 s
      9,6 s
      8,3 s
      Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
      38,4 m
      37,0 m
      36,9 m
      Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
      38,9 m
      37,2 m
      37,0 m
      Poziom hałasu przy 100 km/h
      66,6 dB
      64,8 dB
      65,4 dB
      Zużycie paliwa
      (miasto/trasa w l/100 km)
      8,8/6,2
      10,3/7,4
      9,0/6,5
      Rzeczywisty zasięg
      800 km
      680 km
      800 km
      Cena wersji podstawowej*
      86 500 zł
      89 800 zł
      86 900 zł
      Cena
      92 900 zł
      89 800 zł
      92 900 zł
      *z tym samym silnikiem