Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross

Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-CrossMotor
futurystyczny design kokpitu nie utrudnia obsługi. Dostępne jest też brązowo-beżowe wnętrze.
futurystyczny design kokpitu nie utrudnia obsługi. Dostępne jest też brązowo-beżowe wnętrze.Motor
bodaj najładniejszy kokpit w teście okazuje się równie łatwy w obsłudze co ten w ix35.
bodaj najładniejszy kokpit w teście okazuje się równie łatwy w obsłudze co ten w ix35.Motor
ten kokpit może nie wygląda najnowocześniej, ale jego obsługa jest najłatwiejsza.
ten kokpit może nie wygląda najnowocześniej, ale jego obsługa jest najłatwiejsza.Motor

Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross

Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-CrossMotor
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-CrossMotor
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-CrossMotor
Futurystyczny design kokpitu nie utrudnia obsługi. Dostępne jest też brązowo-beżowe wnętrze.
Futurystyczny design kokpitu nie utrudnia obsługi. Dostępne jest też brązowo-beżowe wnętrze.Motor
Przydatne udogodnienie: dwa gniazdka 12 V z przodu kabiny.
Przydatne udogodnienie: dwa gniazdka 12 V z przodu kabiny.Motor
W ix35 ogrzewane są siedzenia (przód i tył) oraz kierownica.
W ix35 ogrzewane są siedzenia (przód i tył) oraz kierownica.Motor
Hyundai mieści od 465 do 1436 l bagażu.
Hyundai mieści od 465 do 1436 l bagażu.Motor
Hyundaia napędza dokładnie ten sam silnik Diesla, co siostrzaną Kię. Przy identycznej masie własnej obu aut, ix35 okazuje się mieć nieco gorsze osiągi, ale wykazuje się przy tym nieznacznie mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo.
Hyundaia napędza dokładnie ten sam silnik Diesla, co siostrzaną Kię. Przy identycznej masie własnej obu aut, ix35 okazuje się mieć nieco gorsze osiągi, ale wykazuje się przy tym nieznacznie mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo.Motor
Duże i wygodne fotele z przodu, najwyższa pozycja kierowcy.
Duże i wygodne fotele z przodu, najwyższa pozycja kierowcy.Motor
Z tyłu ix35: najwięcej miejsca na głowy, ale i najmniej na nogi.
Z tyłu ix35: najwięcej miejsca na głowy, ale i najmniej na nogi.Motor
Najwięcej miejsca na nogi, ale i najwyższy tunel na podłodze.
Najwięcej miejsca na nogi, ale i najwyższy tunel na podłodze.Motor
Tu siedzi się najniżej, jak w kompakcie. Fotele – bez zarzutu.
Tu siedzi się najniżej, jak w kompakcie. Fotele – bez zarzutu.Motor
Nowy, 1,6-litrowy turbodiesel Suzuki może się co prawda pochwalić mocą zaledwie 120 KM, za to momentem obrotowym nie odstaje od obu dwulitrowych konkurentów (a nawet osiąga go nieznacznie wcześniej niż oni).
Nowy, 1,6-litrowy turbodiesel Suzuki może się co prawda pochwalić mocą zaledwie 120 KM, za to momentem obrotowym nie odstaje od obu dwulitrowych konkurentów (a nawet osiąga go nieznacznie wcześniej niż oni).Motor
Do wyposażenia seryjnego SX4 należy m.in. ogrzewanie foteli.
Do wyposażenia seryjnego SX4 należy m.in. ogrzewanie foteli.Motor
Między fotelami Suzuki – pokrętło do obsługi napędu 4x4.
Między fotelami Suzuki – pokrętło do obsługi napędu 4x4.Motor
Ten kokpit może nie wygląda najnowocześniej, ale jego obsługa jest najłatwiejsza.
Ten kokpit może nie wygląda najnowocześniej, ale jego obsługa jest najłatwiejsza.Motor
Do Suzuki wejdzie najmniej: 430-1269 l.
Do Suzuki wejdzie najmniej: 430-1269 l.Motor
Nawigacja z ekranem 7'' i kamerą cofania kosztuje tu 3000 zł.
Nawigacja z ekranem 7'' i kamerą cofania kosztuje tu 3000 zł.Motor
Wsiadanie na tył Kii ułatwiają zdecydowanie największe drzwi.
Wsiadanie na tył Kii ułatwiają zdecydowanie największe drzwi.Motor
Fotel jak w Hyundaiu, ale umieszczono go nieco niżej.
Fotel jak w Hyundaiu, ale umieszczono go nieco niżej.Motor
Słabsza z dwóch dostępnych w Kii Sportage wersji silnika 2.0 CRDi ma 136 KM mocy (mocniejsza legitymuje się mocą 184 KM i jest o 4000 zł droższa od testowanej odmiany). 136-konna jednostka okazuje się zupełnie wystarczająca.
Słabsza z dwóch dostępnych w Kii Sportage wersji silnika 2.0 CRDi ma 136 KM mocy (mocniejsza legitymuje się mocą 184 KM i jest o 4000 zł droższa od testowanej odmiany). 136-konna jednostka okazuje się zupełnie wystarczająca.Motor
Bodaj najładniejszy kokpit w teście okazuje się równie łatwy w obsłudze co ten w ix35.
Bodaj najładniejszy kokpit w teście okazuje się równie łatwy w obsłudze co ten w ix35.Motor
Kia – 465 l, ale maksymalnie tylko 1353 l.
Kia – 465 l, ale maksymalnie tylko 1353 l.Motor

Zobacz również:

    Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross - podsumowanie

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross

     
    Hyundai
    Kia
    Suzuki
    Model
    ix35
    Sportage
    SX4 S-Cross
    Wersja
    2.0 CRDi 4WD Comfort
    2.0 CRDi AWD L
    1.6 DDiS 4WD Elegance
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1995 cm3
    1995 cm3
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    136 KM/4000
    136 KM/4000
    120 KM/3750
    Maks. moment obrotowy
    320 Nm/1800
    320 Nm/1800
    320 Nm/1750
    Napęd
    4x4
    4x4
    4x4
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    441/182/166 cm
    444/186/164 cm
    430/177/158 cm
    Rozstaw osi
    264 cm
    264 cm
    260 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    10,6 m
    10,4 m
    Masa/ładowność
    1525/615 kg
    1525/615 kg
    1305/565 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    465/1436 l
    465/1353 l
    430/1269 l
    Poj. zbiornika paliwa
    58 l (ON)
    58 l (ON)
    47 l (ON)
    Opony
    225/55 R18
    225/60 R17
    205/50 R17
    Prześwit
    170 mm
    172 mm
    165 mm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    181 km/h
    181 km/h
    175 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,3 s
    11,3 s
    13,0 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,2 s
    11,0 s
    11,3 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,7 s (4. bieg)
    7,6 s (4. bieg)
    7,0 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    14,4 s (6. bieg) →
    14,2 s (6. bieg) →
    12,2 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,7 m →
    38,0 m →
    38,2 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,5 m
    38,8 m
    38,2 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,2 dB →
    66,1 dB →
    66,0 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    98 km/h
    98 km/h
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    3,0
    2,9
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,9/4,7/5,5
    6,8/5,1/5,7
    5,7/4,0/4,6
    Teoretyczny zasięg
    1040 km
    1020 km
    1020 km
    Dane testowe
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,0/6,0/7,0
    8,2/6,1/7,1
    6,8/5,4/6,1
    Rzeczywisty zasięg
    830 km
    820 km
    770 km
    Cena wersji podstawowej**
    113 400 zł
    99 990 zł
    103 900 zł
    Cena
    113 400 zł
    107 490 zł
    115 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: SUV-y i crossovery

    Punktacja - segment: SUV-y i crossovery
    Punktacja - segment: SUV-y i crossoveryMotor