Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross

Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-CrossMotor
futurystyczny design kokpitu nie utrudnia obsługi. Dostępne jest też brązowo-beżowe wnętrze.
futurystyczny design kokpitu nie utrudnia obsługi. Dostępne jest też brązowo-beżowe wnętrze.Motor
bodaj najładniejszy kokpit w teście okazuje się równie łatwy w obsłudze co ten w ix35.
bodaj najładniejszy kokpit w teście okazuje się równie łatwy w obsłudze co ten w ix35.Motor
ten kokpit może nie wygląda najnowocześniej, ale jego obsługa jest najłatwiejsza.
ten kokpit może nie wygląda najnowocześniej, ale jego obsługa jest najłatwiejsza.Motor

Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross

Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-CrossMotor
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-CrossMotor
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-CrossMotor
Futurystyczny design kokpitu nie utrudnia obsługi. Dostępne jest też brązowo-beżowe wnętrze.
Futurystyczny design kokpitu nie utrudnia obsługi. Dostępne jest też brązowo-beżowe wnętrze.Motor
Przydatne udogodnienie: dwa gniazdka 12 V z przodu kabiny.
Przydatne udogodnienie: dwa gniazdka 12 V z przodu kabiny.Motor
W ix35 ogrzewane są siedzenia (przód i tył) oraz kierownica.
W ix35 ogrzewane są siedzenia (przód i tył) oraz kierownica.Motor
Hyundai mieści od 465 do 1436 l bagażu.
Hyundai mieści od 465 do 1436 l bagażu.Motor
Hyundaia napędza dokładnie ten sam silnik Diesla, co siostrzaną Kię. Przy identycznej masie własnej obu aut, ix35 okazuje się mieć nieco gorsze osiągi, ale wykazuje się przy tym nieznacznie mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo.
Hyundaia napędza dokładnie ten sam silnik Diesla, co siostrzaną Kię. Przy identycznej masie własnej obu aut, ix35 okazuje się mieć nieco gorsze osiągi, ale wykazuje się przy tym nieznacznie mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo.Motor
Duże i wygodne fotele z przodu, najwyższa pozycja kierowcy.
Duże i wygodne fotele z przodu, najwyższa pozycja kierowcy.Motor
Z tyłu ix35: najwięcej miejsca na głowy, ale i najmniej na nogi.
Z tyłu ix35: najwięcej miejsca na głowy, ale i najmniej na nogi.Motor
Najwięcej miejsca na nogi, ale i najwyższy tunel na podłodze.
Najwięcej miejsca na nogi, ale i najwyższy tunel na podłodze.Motor
Tu siedzi się najniżej, jak w kompakcie. Fotele – bez zarzutu.
Tu siedzi się najniżej, jak w kompakcie. Fotele – bez zarzutu.Motor
Nowy, 1,6-litrowy turbodiesel Suzuki może się co prawda pochwalić mocą zaledwie 120 KM, za to momentem obrotowym nie odstaje od obu dwulitrowych konkurentów (a nawet osiąga go nieznacznie wcześniej niż oni).
Nowy, 1,6-litrowy turbodiesel Suzuki może się co prawda pochwalić mocą zaledwie 120 KM, za to momentem obrotowym nie odstaje od obu dwulitrowych konkurentów (a nawet osiąga go nieznacznie wcześniej niż oni).Motor
Do wyposażenia seryjnego SX4 należy m.in. ogrzewanie foteli.
Do wyposażenia seryjnego SX4 należy m.in. ogrzewanie foteli.Motor
Między fotelami Suzuki – pokrętło do obsługi napędu 4x4.
Między fotelami Suzuki – pokrętło do obsługi napędu 4x4.Motor
Ten kokpit może nie wygląda najnowocześniej, ale jego obsługa jest najłatwiejsza.
Ten kokpit może nie wygląda najnowocześniej, ale jego obsługa jest najłatwiejsza.Motor
Do Suzuki wejdzie najmniej: 430-1269 l.
Do Suzuki wejdzie najmniej: 430-1269 l.Motor
Nawigacja z ekranem 7'' i kamerą cofania kosztuje tu 3000 zł.
Nawigacja z ekranem 7'' i kamerą cofania kosztuje tu 3000 zł.Motor
Wsiadanie na tył Kii ułatwiają zdecydowanie największe drzwi.
Wsiadanie na tył Kii ułatwiają zdecydowanie największe drzwi.Motor
Fotel jak w Hyundaiu, ale umieszczono go nieco niżej.
Fotel jak w Hyundaiu, ale umieszczono go nieco niżej.Motor
Słabsza z dwóch dostępnych w Kii Sportage wersji silnika 2.0 CRDi ma 136 KM mocy (mocniejsza legitymuje się mocą 184 KM i jest o 4000 zł droższa od testowanej odmiany). 136-konna jednostka okazuje się zupełnie wystarczająca.
Słabsza z dwóch dostępnych w Kii Sportage wersji silnika 2.0 CRDi ma 136 KM mocy (mocniejsza legitymuje się mocą 184 KM i jest o 4000 zł droższa od testowanej odmiany). 136-konna jednostka okazuje się zupełnie wystarczająca.Motor
Bodaj najładniejszy kokpit w teście okazuje się równie łatwy w obsłudze co ten w ix35.
Bodaj najładniejszy kokpit w teście okazuje się równie łatwy w obsłudze co ten w ix35.Motor
Kia – 465 l, ale maksymalnie tylko 1353 l.
Kia – 465 l, ale maksymalnie tylko 1353 l.Motor

Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross - podsumowanie

Dane techniczne

Dane techniczne: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross

 
Hyundai
Kia
Suzuki
Model
ix35
Sportage
SX4 S-Cross
Wersja
2.0 CRDi 4WD Comfort
2.0 CRDi AWD L
1.6 DDiS 4WD Elegance
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
1995 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
136 KM/4000
136 KM/4000
120 KM/3750
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1800
320 Nm/1800
320 Nm/1750
Napęd
4x4
4x4
4x4
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
man./6-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
441/182/166 cm
444/186/164 cm
430/177/158 cm
Rozstaw osi
264 cm
264 cm
260 cm
Średnica zawracania
10,6 m
10,6 m
10,4 m
Masa/ładowność
1525/615 kg
1525/615 kg
1305/565 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
465/1436 l
465/1353 l
430/1269 l
Poj. zbiornika paliwa
58 l (ON)
58 l (ON)
47 l (ON)
Opony
225/55 R18
225/60 R17
205/50 R17
Prześwit
170 mm
172 mm
165 mm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
181 km/h
181 km/h
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s
11,3 s
13,0 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
11,0 s
11,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,7 s (4. bieg)
7,6 s (4. bieg)
7,0 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
14,4 s (6. bieg) →
14,2 s (6. bieg) →
12,2 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,7 m →
38,0 m →
38,2 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,5 m
38,8 m
38,2 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,2 dB →
66,1 dB →
66,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
98 km/h
98 km/h
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
3,0
2,9
Zużycie paliwa 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,9/4,7/5,5
6,8/5,1/5,7
5,7/4,0/4,6
Teoretyczny zasięg
1040 km
1020 km
1020 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,0/6,0/7,0
8,2/6,1/7,1
6,8/5,4/6,1
Rzeczywisty zasięg
830 km
820 km
770 km
Cena wersji podstawowej**
113 400 zł
99 990 zł
103 900 zł
Cena
113 400 zł
107 490 zł
115 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: SUV-y i crossovery

Punktacja - segment: SUV-y i crossovery
Punktacja - segment: SUV-y i crossoveryMotor