Porównanie: Kia Sportage, Nissan Qashqai

Kia Sportage 1.6 GDI L, Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
Kia Sportage 1.6 GDI L, Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
w cztery lata po debiucie wnętrze Sportage nadal robi bardzo dobre wrażenie.
w cztery lata po debiucie wnętrze Sportage nadal robi bardzo dobre wrażenie.Motor
w porównaniu z poprzednim modelem wnętrze nowego jest ładniejsze i lepiej wykonane.
w porównaniu z poprzednim modelem wnętrze nowego jest ładniejsze i lepiej wykonane.Motor

Zobacz również:

    Porównanie: Kia Sportage, Nissan Qashqai

    Kia jest przestronna, ale wysokim osobom mogą przeszkadzać plastikowe obudowy foteli.
    Kia jest przestronna, ale wysokim osobom mogą przeszkadzać plastikowe obudowy foteli.Motor
    Skórzana tapicerka to opcja za 3 tys. zł. Elektryczna regulacja jest seryjna w najbogatszej wersji XL.
    Skórzana tapicerka to opcja za 3 tys. zł. Elektryczna regulacja jest seryjna w najbogatszej wersji XL.Motor
    Kia Sportage 1.6 GDI L, Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Kia Sportage 1.6 GDI L, Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor
    Widoczność do tyłu – słaba. Sytuację w pewnym stopniu poprawiają boczne okienka. Czujniki parkowania to w wersji Acenta opcja.
    Widoczność do tyłu – słaba. Sytuację w pewnym stopniu poprawiają boczne okienka. Czujniki parkowania to w wersji Acenta opcja.Motor
    Sterowanie komputerem pokładowym jest niewygodne.
    Sterowanie komputerem pokładowym jest niewygodne.Motor
    Widoczność do tyłu jest w Kii bardzo kiepska, bo słupki są szerokie, a szyba niewielka. Czujniki cofania są seryjne od wersji L.
    Widoczność do tyłu jest w Kii bardzo kiepska, bo słupki są szerokie, a szyba niewielka. Czujniki cofania są seryjne od wersji L.Motor
    Silnik Kii jest o 0,4 l większy od Nissana i o 20 KM mocniejszy.
    Silnik Kii jest o 0,4 l większy od Nissana i o 20 KM mocniejszy.Motor
    W cztery lata po debiucie wnętrze Sportage nadal robi bardzo dobre wrażenie.
    W cztery lata po debiucie wnętrze Sportage nadal robi bardzo dobre wrażenie.Motor
    System parkowania – opcja w pakiecie z przednimi czujnikami.
    System parkowania – opcja w pakiecie z przednimi czujnikami.Motor
    Wspomaganie kierownicy ma w Kii tryby sport, comfort i normal. W Nissanie – sport i normal.
    Wspomaganie kierownicy ma w Kii tryby sport, comfort i normal. W Nissanie – sport i normal.Motor
    Podstawowa pojemność bagażnika Kii to 401 l. Taśmy znacznie ułatwiają podnoszenie oparć.
    Podstawowa pojemność bagażnika Kii to 401 l. Taśmy znacznie ułatwiają podnoszenie oparć.Motor
    Także z tyłu siedzi się w Qashqaiu wygodnie. Tak jak w Kii, brakuje tu nawiewów powietrza.
    Także z tyłu siedzi się w Qashqaiu wygodnie. Tak jak w Kii, brakuje tu nawiewów powietrza.Motor
    Siedzenia Nissana są wygodniejsze niż te w Kii. Szkoda tylko, że nie zastosowano płynnej regulacji oparcia.
    Siedzenia Nissana są wygodniejsze niż te w Kii. Szkoda tylko, że nie zastosowano płynnej regulacji oparcia.Motor
    Ogrzewanie kierownicy włącza się przyciskiem na kolumnie.
    Ogrzewanie kierownicy włącza się przyciskiem na kolumnie.Motor
    W porównaniu z poprzednim modelem wnętrze nowego jest ładniejsze i lepiej wykonane.
    W porównaniu z poprzednim modelem wnętrze nowego jest ładniejsze i lepiej wykonane.Motor
    Ciekawy detal – podświetlenie konsoli między fotelami.
    Ciekawy detal – podświetlenie konsoli między fotelami.Motor
    Rozbudowanym komputerem pokładowym steruje się bardzo wygodnie, bo z kierownicy.
    Rozbudowanym komputerem pokładowym steruje się bardzo wygodnie, bo z kierownicy.Motor
    Komputer nie „zna” polskiego, a system multimedialny – tak.
    Komputer nie „zna” polskiego, a system multimedialny – tak.Motor
    Chassis Control – stabilizuje auto na zakrętach i nierównościach.
    Chassis Control – stabilizuje auto na zakrętach i nierównościach.Motor
    Bagażnik Nissana też mieści 401 l. Z tego 32 litry przypadają na schowek pod wyjmowaną podłogą.
    Bagażnik Nissana też mieści 401 l. Z tego 32 litry przypadają na schowek pod wyjmowaną podłogą.Motor
    Jednostka 1.2 Nissana ma turbo. Jest zrywniejsza i mniej pali.
    Jednostka 1.2 Nissana ma turbo. Jest zrywniejsza i mniej pali.Motor
    Szybka jazda daje więcej przyjemności w Nissanie. Przechyły nadwozia są mniejsze, a reakcje na ruch kierownicą – szybsze.
    Szybka jazda daje więcej przyjemności w Nissanie. Przechyły nadwozia są mniejsze, a reakcje na ruch kierownicą – szybsze.Motor
    Kia Sportage 1.6 GDI L
    Kia Sportage 1.6 GDI LMotor
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
    Nissan Qashqai 1.2 DIG-T AcentaMotor

    Kia Sportage, Nissan Qashqai - podsumowanie

    Kia Sportage, Nissan Qashqai - prześwity

    Kia Sportage
    Kia SportageMotor
    Nissan Qashqai
    Nissan QashqaiMotor

    Kia Sportage, Nissan Qashqai - dane techniczne

    Dane techniczne: Kia Sportage 1.6 GDI L, Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Acenta

     
    Kia
    Nissan
    Model
    Sportage
    Qashqai
    Wersja
    1.6 GDI L
    1.2 DIG-T Acenta
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1591 cm3
    1197 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    135 KM/6300
    115 KM/4500
    Maks. moment obrotowy
    165 Nm/4850
    190 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    444/186/164 cm
    438/181/159 cm
    Rozstaw osi
    264 cm
    265 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    10,7 m
    Masa/ładowność
    1305/525 kg
    1350/510 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    401/1289 l
    401/1569 l
    Poj. zbiornika paliwa
    55 l (Pb 95)
    65 l (Pb 95)
    Opony
    225/60 R17
    215/60 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    178 km/h
    185 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,1 s
    11,3 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,8 s →
    11,1 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    12,6 s (4. bieg)
    10,7 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    23,3 s (6. bieg)
    24,8 s (6. bieg) 
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    38,3 m →
    38,2 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,0 m →
    38,2 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,2 dB →
    66,3 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,9
    3,2
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,2/6,0/6,8
    6,9/4,9/5,6
    Teoretyczny zasięg
    810 km
    1160 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,3/6,4/7,9
    8,0/5,8/6,9
    Rzeczywisty zasięg
    700 km
    940 km
    Cena wersji podstawowej**
    69 990 zł
    74 500 zł
    Cena
    82 490 zł
    81 300 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: SUV-y i crossovery

    Punktacja - segment: SUV-y i crossovery
    Punktacja - segment: SUV-y i crossoveryMotor