Porównanie: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4

Stosunkowo duży prześwit, duże koła i jeszcze większe nadkola – cała trójka wydaje się lubić teren. Ale wszystkie o wiele lepiej czują się na asfalcie.
Stosunkowo duży prześwit, duże koła i jeszcze większe nadkola – cała trójka wydaje się lubić teren. Ale wszystkie o wiele lepiej czują się na asfalcie.Motor
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive: przemyślany, uporządkowany i łatwy w obsłudze kokpit. Dźwignia zmiany biegów jest w idealnym miejscu. Po jej bokach zamontowano miękkie poduszki, dzięki którym nie trzeba opierać kolan o twardy plastik. Nawigacja wymaga dopłaty, kamera cofania (ekran nad nią) jest seryjna.
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive: przemyślany, uporządkowany i łatwy w obsłudze kokpit. Dźwignia zmiany biegów jest w idealnym miejscu. Po jej bokach zamontowano miękkie poduszki, dzięki którym nie trzeba opierać kolan o twardy plastik. Nawigacja wymaga dopłaty, kamera cofania (ekran nad nią) jest seryjna.Motor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Instyle Navi: we wnętrzu Mitsubishi trudno znaleźć słabe strony -€“ może poza nieznacznie utrudnioną obsługą seryjnego systemu multimedialnego z nawigacją. Tworzywa wykończeniowe i staranność ich spasowania są na naprawdę wysokim poziomie -€“ tak samo jak w pozostałych dwóch SUV-ach.
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Instyle Navi: we wnętrzu Mitsubishi trudno znaleźć słabe strony -€“ może poza nieznacznie utrudnioną obsługą seryjnego systemu multimedialnego z nawigacją. Tworzywa wykończeniowe i staranność ich spasowania są na naprawdę wysokim poziomie -€“ tak samo jak w pozostałych dwóch SUV-ach.Motor
Toyota RAV4 2.2 D-4D Prestige: kokpit RAV4 jest niezbyt uporządkowany – elementy sterujące są porozrzucane po całej desce rozdzielczej. Obsługa nawigacji i multimediów jest tu zdecydowanie najłatwiejsza, a pozycja za kierownicą – najwygodniejsza (prowadzący może niemal wyprostować nogi).
Toyota RAV4 2.2 D-4D Prestige: kokpit RAV4 jest niezbyt uporządkowany – elementy sterujące są porozrzucane po całej desce rozdzielczej. Obsługa nawigacji i multimediów jest tu zdecydowanie najłatwiejsza, a pozycja za kierownicą – najwygodniejsza (prowadzący może niemal wyprostować nogi).Motor

Porównanie: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4

Stosunkowo duży prześwit, duże koła i jeszcze większe nadkola – cała trójka wydaje się lubić teren. Ale wszystkie o wiele lepiej czują się na asfalcie.
Stosunkowo duży prześwit, duże koła i jeszcze większe nadkola – cała trójka wydaje się lubić teren. Ale wszystkie o wiele lepiej czują się na asfalcie.Motor
Honda ma zdecydowanie najbardziej rodzinny charakter, najlepiej radzi sobie z krętymi trasami, najgorzej – w terenie.
Honda ma zdecydowanie najbardziej rodzinny charakter, najlepiej radzi sobie z krętymi trasami, najgorzej – w terenie.Motor
Najwięcej zalet, najmniej wad – Toyota zaprezentowała się z najlepszej strony, a do tego jest najtańsza z całej trójki SUV-ów.
Najwięcej zalet, najmniej wad – Toyota zaprezentowała się z najlepszej strony, a do tego jest najtańsza z całej trójki SUV-ów.Motor
Co prawda Mitsubishi ma kilka słabych stron, ale to jedyny siedmioosobowy model w porównaniu.
Co prawda Mitsubishi ma kilka słabych stron, ale to jedyny siedmioosobowy model w porównaniu.Motor
Po raz pierwszy w tym modelu pokrywę bagażnika otwiera się w górę, a nie w bok.
Po raz pierwszy w tym modelu pokrywę bagażnika otwiera się w górę, a nie w bok.Motor
Dużym i głębokim fotelom RAV4 trudno cokolwiek zarzucić.
Dużym i głębokim fotelom RAV4 trudno cokolwiek zarzucić.Motor
Mnóstwo miejsca na nogi i nad głowami, regulowane oparcie, ale i najwęższa kabina – oto RAV4.
Mnóstwo miejsca na nogi i nad głowami, regulowane oparcie, ale i najwęższa kabina – oto RAV4.Motor
Kolejne ukryte (za kierownicą) przyciski: blokada napędu 4x4 i otwieranie bagażnika.
Kolejne ukryte (za kierownicą) przyciski: blokada napędu 4x4 i otwieranie bagażnika.Motor
Ten zestaw przycisków jest schowany pod wystającym panelem klimatyzacji. Pierwsze dwa służą do wyboru trybów jazdy (ekonomiczny lub sportowy).
Ten zestaw przycisków jest schowany pod wystającym panelem klimatyzacji. Pierwsze dwa służą do wyboru trybów jazdy (ekonomiczny lub sportowy).Motor
Kokpit RAV4 jest niezbyt uporządkowany – elementy sterujące są porozrzucane po całej desce rozdzielczej. Obsługa nawigacji i multimediów jest tu zdecydowanie najłatwiejsza, a pozycja za kierownicą – najwygodniejsza (prowadzący może niemal wyprostować nogi).
Kokpit RAV4 jest niezbyt uporządkowany – elementy sterujące są porozrzucane po całej desce rozdzielczej. Obsługa nawigacji i multimediów jest tu zdecydowanie najłatwiejsza, a pozycja za kierownicą – najwygodniejsza (prowadzący może niemal wyprostować nogi).Motor
Minus dla Hondy za krótkie siedziska foteli i przeciętne podparcie boczne.
Minus dla Hondy za krótkie siedziska foteli i przeciętne podparcie boczne.Motor
Jadący z tyłu CR-V mają najmniej miejsca na nogi i nad głowami. Co absolutnie nie oznacza, że jest tu ciasno.
Jadący z tyłu CR-V mają najmniej miejsca na nogi i nad głowami. Co absolutnie nie oznacza, że jest tu ciasno.Motor
Honda oferuje m.in. elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika.
Honda oferuje m.in. elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika.Motor
Podgrzewanie foteli (obitych skórą) jest seryjne w każdym z testowanych aut.
Podgrzewanie foteli (obitych skórą) jest seryjne w każdym z testowanych aut.Motor
Przemyślany, uporządkowany i łatwy w obsłudze kokpit. Dźwignia zmiany biegów jest w idealnym miejscu. Po jej bokach zamontowano miękkie poduszki, dzięki którym nie trzeba opierać kolan o twardy plastik. Nawigacja wymaga dopłaty, kamera cofania (ekran nad nią) jest seryjna.
Przemyślany, uporządkowany i łatwy w obsłudze kokpit. Dźwignia zmiany biegów jest w idealnym miejscu. Po jej bokach zamontowano miękkie poduszki, dzięki którym nie trzeba opierać kolan o twardy plastik. Nawigacja wymaga dopłaty, kamera cofania (ekran nad nią) jest seryjna.Motor
Przednie siedzenia Mitsubishi są duże, wygodne i odpowiednio wyprofilowane.
Przednie siedzenia Mitsubishi są duże, wygodne i odpowiednio wyprofilowane.Motor
Atut w postaci dodatkowych dwóch miejsc trudno przebić. Owszem, są ciasne, ale bywają przydatne.
Atut w postaci dodatkowych dwóch miejsc trudno przebić. Owszem, są ciasne, ale bywają przydatne.Motor
Najlepsza kanapa w teście -€“ przesuwana i z regulacją kąta oparcia. Miejsca nieco więcej niż w Hondzie.
Najlepsza kanapa w teście -€“ przesuwana i z regulacją kąta oparcia. Miejsca nieco więcej niż w Hondzie.Motor
Kierowca ma do wyboru 3 tryby pracy napędu: ekonomiczny, automatyczny i „terenowy” (blokada 4x4).
Kierowca ma do wyboru 3 tryby pracy napędu: ekonomiczny, automatyczny i „terenowy” (blokada 4x4).Motor
We wnętrzu Mitsubishi trudno znaleźć słabe strony -€“ może poza nieznacznie utrudnioną obsługą seryjnego systemu multimedialnego z nawigacją. Tworzywa wykończeniowe i staranność ich spasowania są na naprawdę wysokim poziomie -€“ tak samo jak w pozostałych dwóch SUV-ach.
We wnętrzu Mitsubishi trudno znaleźć słabe strony -€“ może poza nieznacznie utrudnioną obsługą seryjnego systemu multimedialnego z nawigacją. Tworzywa wykończeniowe i staranność ich spasowania są na naprawdę wysokim poziomie -€“ tak samo jak w pozostałych dwóch SUV-ach.Motor

Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4 - podsumowanie

Za cenę Mitsubishi Outlandera można kupić dwie Toyoty: RAV4 i Aygo.
Za cenę Mitsubishi Outlandera można kupić dwie Toyoty: RAV4 i Aygo.Motor

Co trzy rzędy to nie dwa

Pomiar pojemności bagażników

CR-V imponuje głębokością przestrzeni bagażowej.
CR-V imponuje głębokością przestrzeni bagażowej.Motor
Producent obiecuje 589 l, w rzeczywistości jest 520 -€“ i tak nieźle.
Producent obiecuje 589 l, w rzeczywistości jest 520 -€“ i tak nieźle.Motor
Bagażnik Outlandera jest stosunkowo wąski i niewysoki.
Bagażnik Outlandera jest stosunkowo wąski i niewysoki.Motor
W Outlanderze zamiast 494 zmieściliśmy tylko 399 litrów.
W Outlanderze zamiast 494 zmieściliśmy tylko 399 litrów.Motor
Toyota przewiezie najszersze i najdłuższe przedmioty.
Toyota przewiezie najszersze i najdłuższe przedmioty.Motor
Bagażnik RAV4 mieści 494 l, czyli o 53 l mniej niż powinien.
Bagażnik RAV4 mieści 494 l, czyli o 53 l mniej niż powinien.Motor

Dane techniczne: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4

Dane techniczne
Honda
Mitsubishi
Toyota
Wersja
2.2 i-DTEC Executive
2.2 DID Instyle Navi
2.2 D-4D Prestige
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2199 cm3
2268 cm3
2231 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/4000
150 KM/3500
150 KM/3600
Maks. moment obrotowy
350 Nm/2000
380 Nm/1750
340 Nm/2000
Napęd
4x4
4x4
4x4
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1653/547 kg
1555/705 kg
1605/615 kg
Średnica zawracania
11,8 m
10,6 m
10,6 m
Prześwit
165 mm
190 mm
187 mm
Pojemność bagażnika (min./maks.)
589/1669 l
494/1625 l
547/1746 l
Pojemność zbiornika paliwa
58 l (ON)
60 l (ON)
60 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
457/182/169 cm
466/180/168 cm
457/185/166 cm
Rozstaw osi
263 cm
267 cm
266 cm
Opony
225/60 R18
225/55 R18
225/55 R18
Teoretyczny zasięg
1000 km
1130 km
1070 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
200 km/h
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,7 s
9,7 s
9,6 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,7/5,3/5,8
6,4/4,6/5,3
6,7/5,0/5,6
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
9,8 s
9,6 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,2 s (4. bieg)
6,6 s (4. bieg)
7,4 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,5 s (6. bieg)
13,7 s (6. bieg)
12,9 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,4 m
42,6 m
42,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,8 m
42,4 m
42,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,6 dB
66,4 dB
66,6 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,3/6,3
8,1/6,0
8,3/6,1
Rzeczywisty zasięg
790 km
860 km
830 km
Cena wersji podstawowej**
130 800 zł
158 490 zł
131 900 zł
Cena
157 800 zł
178 000 zł
143 900 zł
*pomiary przeprowadzono na oponach zimowych, przy temp. 3°C; **z tym samym silnikiem