Porównanie: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4

Stosunkowo duży prześwit, duże koła i jeszcze większe nadkola – cała trójka wydaje się lubić teren. Ale wszystkie o wiele lepiej czują się na asfalcie.
Stosunkowo duży prześwit, duże koła i jeszcze większe nadkola – cała trójka wydaje się lubić teren. Ale wszystkie o wiele lepiej czują się na asfalcie.Motor
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive: przemyślany, uporządkowany i łatwy w obsłudze kokpit. Dźwignia zmiany biegów jest w idealnym miejscu. Po jej bokach zamontowano miękkie poduszki, dzięki którym nie trzeba opierać kolan o twardy plastik. Nawigacja wymaga dopłaty, kamera cofania (ekran nad nią) jest seryjna.
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive: przemyślany, uporządkowany i łatwy w obsłudze kokpit. Dźwignia zmiany biegów jest w idealnym miejscu. Po jej bokach zamontowano miękkie poduszki, dzięki którym nie trzeba opierać kolan o twardy plastik. Nawigacja wymaga dopłaty, kamera cofania (ekran nad nią) jest seryjna.Motor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Instyle Navi: we wnętrzu Mitsubishi trudno znaleźć słabe strony -€“ może poza nieznacznie utrudnioną obsługą seryjnego systemu multimedialnego z nawigacją. Tworzywa wykończeniowe i staranność ich spasowania są na naprawdę wysokim poziomie -€“ tak samo jak w pozostałych dwóch SUV-ach.
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Instyle Navi: we wnętrzu Mitsubishi trudno znaleźć słabe strony -€“ może poza nieznacznie utrudnioną obsługą seryjnego systemu multimedialnego z nawigacją. Tworzywa wykończeniowe i staranność ich spasowania są na naprawdę wysokim poziomie -€“ tak samo jak w pozostałych dwóch SUV-ach.Motor
Toyota RAV4 2.2 D-4D Prestige: kokpit RAV4 jest niezbyt uporządkowany – elementy sterujące są porozrzucane po całej desce rozdzielczej. Obsługa nawigacji i multimediów jest tu zdecydowanie najłatwiejsza, a pozycja za kierownicą – najwygodniejsza (prowadzący może niemal wyprostować nogi).
Toyota RAV4 2.2 D-4D Prestige: kokpit RAV4 jest niezbyt uporządkowany – elementy sterujące są porozrzucane po całej desce rozdzielczej. Obsługa nawigacji i multimediów jest tu zdecydowanie najłatwiejsza, a pozycja za kierownicą – najwygodniejsza (prowadzący może niemal wyprostować nogi).Motor

Porównanie: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4

Stosunkowo duży prześwit, duże koła i jeszcze większe nadkola – cała trójka wydaje się lubić teren. Ale wszystkie o wiele lepiej czują się na asfalcie.
Stosunkowo duży prześwit, duże koła i jeszcze większe nadkola – cała trójka wydaje się lubić teren. Ale wszystkie o wiele lepiej czują się na asfalcie.Motor
Honda ma zdecydowanie najbardziej rodzinny charakter, najlepiej radzi sobie z krętymi trasami, najgorzej – w terenie.
Honda ma zdecydowanie najbardziej rodzinny charakter, najlepiej radzi sobie z krętymi trasami, najgorzej – w terenie.Motor
Najwięcej zalet, najmniej wad – Toyota zaprezentowała się z najlepszej strony, a do tego jest najtańsza z całej trójki SUV-ów.
Najwięcej zalet, najmniej wad – Toyota zaprezentowała się z najlepszej strony, a do tego jest najtańsza z całej trójki SUV-ów.Motor
Co prawda Mitsubishi ma kilka słabych stron, ale to jedyny siedmioosobowy model w porównaniu.
Co prawda Mitsubishi ma kilka słabych stron, ale to jedyny siedmioosobowy model w porównaniu.Motor
Po raz pierwszy w tym modelu pokrywę bagażnika otwiera się w górę, a nie w bok.
Po raz pierwszy w tym modelu pokrywę bagażnika otwiera się w górę, a nie w bok.Motor
Dużym i głębokim fotelom RAV4 trudno cokolwiek zarzucić.
Dużym i głębokim fotelom RAV4 trudno cokolwiek zarzucić.Motor
Mnóstwo miejsca na nogi i nad głowami, regulowane oparcie, ale i najwęższa kabina – oto RAV4.
Mnóstwo miejsca na nogi i nad głowami, regulowane oparcie, ale i najwęższa kabina – oto RAV4.Motor
Kolejne ukryte (za kierownicą) przyciski: blokada napędu 4x4 i otwieranie bagażnika.
Kolejne ukryte (za kierownicą) przyciski: blokada napędu 4x4 i otwieranie bagażnika.Motor
Ten zestaw przycisków jest schowany pod wystającym panelem klimatyzacji. Pierwsze dwa służą do wyboru trybów jazdy (ekonomiczny lub sportowy).
Ten zestaw przycisków jest schowany pod wystającym panelem klimatyzacji. Pierwsze dwa służą do wyboru trybów jazdy (ekonomiczny lub sportowy).Motor
Kokpit RAV4 jest niezbyt uporządkowany – elementy sterujące są porozrzucane po całej desce rozdzielczej. Obsługa nawigacji i multimediów jest tu zdecydowanie najłatwiejsza, a pozycja za kierownicą – najwygodniejsza (prowadzący może niemal wyprostować nogi).
Kokpit RAV4 jest niezbyt uporządkowany – elementy sterujące są porozrzucane po całej desce rozdzielczej. Obsługa nawigacji i multimediów jest tu zdecydowanie najłatwiejsza, a pozycja za kierownicą – najwygodniejsza (prowadzący może niemal wyprostować nogi).Motor
Minus dla Hondy za krótkie siedziska foteli i przeciętne podparcie boczne.
Minus dla Hondy za krótkie siedziska foteli i przeciętne podparcie boczne.Motor
Jadący z tyłu CR-V mają najmniej miejsca na nogi i nad głowami. Co absolutnie nie oznacza, że jest tu ciasno.
Jadący z tyłu CR-V mają najmniej miejsca na nogi i nad głowami. Co absolutnie nie oznacza, że jest tu ciasno.Motor
Honda oferuje m.in. elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika.
Honda oferuje m.in. elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika.Motor
Podgrzewanie foteli (obitych skórą) jest seryjne w każdym z testowanych aut.
Podgrzewanie foteli (obitych skórą) jest seryjne w każdym z testowanych aut.Motor
Przemyślany, uporządkowany i łatwy w obsłudze kokpit. Dźwignia zmiany biegów jest w idealnym miejscu. Po jej bokach zamontowano miękkie poduszki, dzięki którym nie trzeba opierać kolan o twardy plastik. Nawigacja wymaga dopłaty, kamera cofania (ekran nad nią) jest seryjna.
Przemyślany, uporządkowany i łatwy w obsłudze kokpit. Dźwignia zmiany biegów jest w idealnym miejscu. Po jej bokach zamontowano miękkie poduszki, dzięki którym nie trzeba opierać kolan o twardy plastik. Nawigacja wymaga dopłaty, kamera cofania (ekran nad nią) jest seryjna.Motor
Przednie siedzenia Mitsubishi są duże, wygodne i odpowiednio wyprofilowane.
Przednie siedzenia Mitsubishi są duże, wygodne i odpowiednio wyprofilowane.Motor
Atut w postaci dodatkowych dwóch miejsc trudno przebić. Owszem, są ciasne, ale bywają przydatne.
Atut w postaci dodatkowych dwóch miejsc trudno przebić. Owszem, są ciasne, ale bywają przydatne.Motor
Najlepsza kanapa w teście -€“ przesuwana i z regulacją kąta oparcia. Miejsca nieco więcej niż w Hondzie.
Najlepsza kanapa w teście -€“ przesuwana i z regulacją kąta oparcia. Miejsca nieco więcej niż w Hondzie.Motor
Kierowca ma do wyboru 3 tryby pracy napędu: ekonomiczny, automatyczny i „terenowy” (blokada 4x4).
Kierowca ma do wyboru 3 tryby pracy napędu: ekonomiczny, automatyczny i „terenowy” (blokada 4x4).Motor
We wnętrzu Mitsubishi trudno znaleźć słabe strony -€“ może poza nieznacznie utrudnioną obsługą seryjnego systemu multimedialnego z nawigacją. Tworzywa wykończeniowe i staranność ich spasowania są na naprawdę wysokim poziomie -€“ tak samo jak w pozostałych dwóch SUV-ach.
We wnętrzu Mitsubishi trudno znaleźć słabe strony -€“ może poza nieznacznie utrudnioną obsługą seryjnego systemu multimedialnego z nawigacją. Tworzywa wykończeniowe i staranność ich spasowania są na naprawdę wysokim poziomie -€“ tak samo jak w pozostałych dwóch SUV-ach.Motor

Zobacz również:

    Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4 - podsumowanie

    Za cenę Mitsubishi Outlandera można kupić dwie Toyoty: RAV4 i Aygo.
    Za cenę Mitsubishi Outlandera można kupić dwie Toyoty: RAV4 i Aygo.Motor

    Co trzy rzędy to nie dwa

    Pomiar pojemności bagażników

    CR-V imponuje głębokością przestrzeni bagażowej.
    CR-V imponuje głębokością przestrzeni bagażowej.Motor
    Producent obiecuje 589 l, w rzeczywistości jest 520 -€“ i tak nieźle.
    Producent obiecuje 589 l, w rzeczywistości jest 520 -€“ i tak nieźle.Motor
    Bagażnik Outlandera jest stosunkowo wąski i niewysoki.
    Bagażnik Outlandera jest stosunkowo wąski i niewysoki.Motor
    W Outlanderze zamiast 494 zmieściliśmy tylko 399 litrów.
    W Outlanderze zamiast 494 zmieściliśmy tylko 399 litrów.Motor
    Toyota przewiezie najszersze i najdłuższe przedmioty.
    Toyota przewiezie najszersze i najdłuższe przedmioty.Motor
    Bagażnik RAV4 mieści 494 l, czyli o 53 l mniej niż powinien.
    Bagażnik RAV4 mieści 494 l, czyli o 53 l mniej niż powinien.Motor

    Dane techniczne: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4

    Dane techniczne
    Honda
    Mitsubishi
    Toyota
    Wersja
    2.2 i-DTEC Executive
    2.2 DID Instyle Navi
    2.2 D-4D Prestige
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2199 cm3
    2268 cm3
    2231 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    poprzeczny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    150 KM/4000
    150 KM/3500
    150 KM/3600
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm/2000
    380 Nm/1750
    340 Nm/2000
    Napęd
    4x4
    4x4
    4x4
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    wielowahaczowe
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1653/547 kg
    1555/705 kg
    1605/615 kg
    Średnica zawracania
    11,8 m
    10,6 m
    10,6 m
    Prześwit
    165 mm
    190 mm
    187 mm
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    589/1669 l
    494/1625 l
    547/1746 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    58 l (ON)
    60 l (ON)
    60 l (ON)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    457/182/169 cm
    466/180/168 cm
    457/185/166 cm
    Rozstaw osi
    263 cm
    267 cm
    266 cm
    Opony
    225/60 R18
    225/55 R18
    225/55 R18
    Teoretyczny zasięg
    1000 km
    1130 km
    1070 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    200 km/h
    190 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,7 s
    9,7 s
    9,6 s
    Zużycie paliwa
    (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    6,7/5,3/5,8
    6,4/4,6/5,3
    6,7/5,0/5,6
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,4 s
    9,8 s
    9,6 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,2 s (4. bieg)
    6,6 s (4. bieg)
    7,4 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    12,5 s (6. bieg)
    13,7 s (6. bieg)
    12,9 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    42,4 m
    42,6 m
    42,5 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    42,8 m
    42,4 m
    42,5 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,6 dB
    66,4 dB
    66,6 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    8,3/6,3
    8,1/6,0
    8,3/6,1
    Rzeczywisty zasięg
    790 km
    860 km
    830 km
    Cena wersji podstawowej**
    130 800 zł
    158 490 zł
    131 900 zł
    Cena
    157 800 zł
    178 000 zł
    143 900 zł
    *pomiary przeprowadzono na oponach zimowych, przy temp. 3°C; **z tym samym silnikiem