Porównanie: Honda Civic Tourer, Seat Leon ST

Porównanie: Honda Civic Tourer, Seat Leon ST
Porównanie: Honda Civic Tourer, Seat Leon STMotor
Civic zapewnia łatwą obsługę radia i klimatyzacji. Niestety, kierownica niektórym osobom może zasłaniać prędkościomierz, a komputer pokładowy jest przekombinowany. Zamiast czujników – tylko kamera cofania. Dobra jakość i dużo przydatnych wnęk.
Civic zapewnia łatwą obsługę radia i klimatyzacji. Niestety, kierownica niektórym osobom może zasłaniać prędkościomierz, a komputer pokładowy jest przekombinowany. Zamiast czujników – tylko kamera cofania. Dobra jakość i dużo przydatnych wnęk.Motor
Książkowe rozplanowanie elementów obsługi, bardzo czytelne zegary i wysoka jakość wykonania. Seryjny zestaw multimedialny jest intuicyjny i wyświetla odległość do przeszkody z opcjonalnych czujników parkowania.
Książkowe rozplanowanie elementów obsługi, bardzo czytelne zegary i wysoka jakość wykonania. Seryjny zestaw multimedialny jest intuicyjny i wyświetla odległość do przeszkody z opcjonalnych czujników parkowania.Motor

Honda Civic Tourer, Seat Leon ST

Seryjny zestaw multimedialny jest intuicyjny i wyświetla odległość do przeszkody z opcjonalnych czujników parkowania.
Seryjny zestaw multimedialny jest intuicyjny i wyświetla odległość do przeszkody z opcjonalnych czujników parkowania.Motor
Zamiast czujników – tylko kamera cofania.
Zamiast czujników – tylko kamera cofania.Motor
Wysokim osobom z przodu brakować może miejsca na nogi i nad głowami.
Wysokim osobom z przodu brakować może miejsca na nogi i nad głowami.Motor
...podłoga jest niemal płaska, a siedzisko kanapy można postawić do pionu.
...podłoga jest niemal płaska, a siedzisko kanapy można postawić do pionu.Motor
Tylne drzwi otwierają się pod kątem prostym...
Tylne drzwi otwierają się pod kątem prostym...Motor
Civic zapewnia łatwą obsługę radia i klimatyzacji. Niestety, kierownica niektórym osobom może zasłaniać prędkościomierz, a komputer pokładowy jest przekombinowany. Dobra jakość i dużo przydatnych wnęk.
Civic zapewnia łatwą obsługę radia i klimatyzacji. Niestety, kierownica niektórym osobom może zasłaniać prędkościomierz, a komputer pokładowy jest przekombinowany. Dobra jakość i dużo przydatnych wnęk.Motor
Mniejszy schowek w podłodze ma miejsce na roletę, a większy – pomieści walizkę o wymiarach: 68 x 45 x 27 cm.
Mniejszy schowek w podłodze ma miejsce na roletę, a większy – pomieści walizkę o wymiarach: 68 x 45 x 27 cm.Motor
Leon oferuje kierowcy bardzo dobre warunki do jazdy. Siedzi się tu nisko, a oparcie ma płynną regulację. Niezłe trzymanie boczne.
Leon oferuje kierowcy bardzo dobre warunki do jazdy. Siedzi się tu nisko, a oparcie ma płynną regulację. Niezłe trzymanie boczne.Motor
W odróżnieniu od Hondy, jest tu wydatny tunel środkowy. Zbliżona do konkurenta ilość miejsca.
W odróżnieniu od Hondy, jest tu wydatny tunel środkowy. Zbliżona do konkurenta ilość miejsca.Motor
Seryjne koło dojazdowe. Podłoga ma dwie różne wysokości.
Seryjne koło dojazdowe. Podłoga ma dwie różne wysokości.Motor
Książkowe rozplanowanie elementów obsługi, bardzo czytelne zegary i wysoka jakość wykonania.
Książkowe rozplanowanie elementów obsługi, bardzo czytelne zegary i wysoka jakość wykonania.Motor
Dźwignia w bagażniku do rozkładania oparcia.
Dźwignia w bagażniku do rozkładania oparcia.Motor
Niewielka różnica między danymi fabrycznymi (620 l) a pomiarami (603 l).
Niewielka różnica między danymi fabrycznymi (620 l) a pomiarami (603 l).Motor
Duża różnica w wielkości bagażnika między pomiarami (450 l) a danymi producenta (587 l).
Duża różnica w wielkości bagażnika między pomiarami (450 l) a danymi producenta (587 l).Motor
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport, Seat Leon ST 1.4 TSI Style
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport, Seat Leon ST 1.4 TSI StyleMotor
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport, Seat Leon ST 1.4 TSI Style
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport, Seat Leon ST 1.4 TSI StyleMotor
Jednobryłowa sylwetka Civica wygląda bardzo nowocześnie. Auto ma seryjne diodowe światła do jazdy dziennej.
Jednobryłowa sylwetka Civica wygląda bardzo nowocześnie. Auto ma seryjne diodowe światła do jazdy dziennej.Motor
Zgrabne i dynamiczne nadwozie Seata. W wersji Style – seryjne LED-owe lampy przednie.
Zgrabne i dynamiczne nadwozie Seata. W wersji Style – seryjne LED-owe lampy przednie.Motor
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport, Seat Leon ST 1.4 TSI Style
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport, Seat Leon ST 1.4 TSI StyleMotor
Seat Leon ST 1.4 TSI Style
Seat Leon ST 1.4 TSI StyleMotor
Seat Leon ST 1.4 TSI Style
Seat Leon ST 1.4 TSI StyleMotor
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC SportMotor
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC SportMotor

Honda Civic Tourer, Seat Leon ST - podsumowanie

Dane techniczne: Honda Civic Tourer, Seat Leon ST

 
Honda
Seat
Model
Civic Tourer
Leon ST
Wersja
1.8 i-VTEC Sport
1.4 TSI Style
Silnik
benzynowy
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1798 cm3
1395 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
142 KM/6500
140 KM/4500
Maks. moment obrotowy
174 Nm/4300
250 Nm/1500
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
454/177/148 cm
454/182/145 cm
Rozstaw osi
260 cm
264 cm
Średnica zawracania
11,5 m
10,2 m
Masa/ładowność
1280/510 kg
1276/564 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
624/1668 l
587/1470 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
225/45 R17
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
8,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,0 s
8,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,7 s (4. bieg) →
6,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
16,9 s (6. bieg) →
11,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,0 m →
42,1 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
43,4 m →
42,3 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,2 dB →
66,7 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,5
2,7
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,8/5,5/6,4
6,6/4,5/5,3
Teoretyczny zasięg
780 km
940 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,7/6,4/7,6
8,4/5,3/6,9
Rzeczywisty zasięg
660 km
720 km
Cena wersji podstawowej**
81 400 zł
80 900 zł
Cena
86 100 zł
80 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta kompaktowe

Punktacja - segment: auta kompaktowe
Punktacja - segment: auta kompaktoweMotor