Seat Leon 1.6 TDI DSG Style - test

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij

Stylizacja to mocna strona nowego Leona. W wersji 1.6 TDI satysfakcję sprawia także obserwacja wskaźnika paliwa.

Silnik zadowala się minimalnymi ilościami paliwa, ale jest średnio dynamiczny.
Silnik zadowala się minimalnymi ilościami paliwa, ale jest średnio dynamiczny.Motor
Deska rozdzielcza jest porządnie wykonana i nieprzeładowana przyciskami ani pokrętłami. Idealną pozycję za kierownicą znajdzie każdy, niezależnie od postury.Motor

Silniki TDI od zawsze słynęły z niewielkiego zużycia paliwa i jednostka 1.6 pracująca pod maska testowanego Leona nie jest pod tym względem wyjątkiem. Choćby nie wiadomo jak się starać, trudno jest zużyć więcej niż 7 litrów oleju napędowego na 100 km. Za to z łatwością można uzyskiwać rezultaty poniżej 5 l/100 km. Wskaźnik poziomu paliwa opada więc bardzo powoli - od tankowania do włączenia kontrolki paliwa spokojnie można przejechać dystans rzędu 1000 km. To wprawi każdego kierowcę w bardzo dobry nastrój.

Żeby nie było jednak zbyt wesoło, trochę rozczarowuje dynamika 105-konnego turbodiesla. Nie można nazwać tego auta zawalidrogą, ale brakuje tej lekkości rozpędzania, jaką charakteryzują się większe jednostki 2.0 TDI. Jazda w gęstym ruchu ulicznym czy drogach, na których trzeba często wyprzedzać zmusza przy tym do utrzymywania silnika na wyższych obrotach, czemu towarzyszy wyraźne, monotonne buczenie. Na dłuższą metę trochę męczące.

Umiarkowany temperament zwraca w tym aucie szczególną uwagę. Z dwóch powodów. Po pierwsze czuć, że nie wykorzystuje się możliwości zawieszenia. Choć w tej wersji jest ono bardzo proste (kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu) auto prowadzi się lekko i zwinnie. Aż prosi się o więcej koni mechanicznych. Po drugie - wygląd nadwozia sugeruje, że ma się do czynienia z mocnym i szybkim autem. Wręcz prowokującym innych kierowców np. do wyścigów spod świateł. Do tego Leon 1.6 TDI za bardzo się nie nadaje.

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style (czytaj test)

Choć fotele wyglądają niepozornie, gwarantują świetne trzymanie w z zakrętach.Motor
Miejsca z tyłu jest mnóstwo, wygodnie usiądą osoby o wzroście nawet 2 metrów.Motor
Deska rozdzielcza jest porządnie wykonana i nieprzeładowana przyciskami ani pokrętłami. Idealną pozycję za kierownicą znajdzie każdy, niezależnie od postury.Motor
Bagażnik ma 380 l. Od auta tej wielkości nie można oczekiwać dużo więcej.Motor
7-biegowa skrzynia DSG jest świetna. Do szybkiej jazdy warto włączyć tryb sport.Motor
Silnik zadowala się minimalnymi ilościami paliwa, ale jest średnio dynamiczny.Motor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor

W tym wariancie jest to po prostu porządny samochód codziennego użytku. Ma przestronne wnętrze, duży bagażnik, fotele są wygodne nawet po wielu godzinach jazdy, a jakość wykonania i design wnętrza nie odbiegają od modeli segmentu premium. W tym kontekście cena zakupu sięgająca 90 000 zł obiektywnie jest wysoka, ale nie można powiedzieć, by za samochód bardzo się przepłacało.

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style (czytaj test)

Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor
Seat Leon 1.6 TDI DSG StyleMotor

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style - podsumowanie

Ładny, przyciągający uwagę samochód. Na co dzień praktyczny i ekonomiczny.

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style: plusy

  • bardzo udana stylizacja nadwozia oraz efektowne, przestronne wnętrze,
  • niewielkie zużycie paliwa

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style: minusy

  • umiarkowane osiągi,
  • niezbyt przyjemny odgłos pracy silnika, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
105 KM/4000
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
426/182/146 cm
Rozstaw osi
262 cm
Masa/ładowność
1231/494 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
380/1210 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,2/4,0/4,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,9/4,7/5,3
Cena
85 600 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas
Przejdź na