Seat Leon 1.4 TSI 122 Style - test

Poza testowaną wersją pięciodrzwiową, Leon po raz pierwszy jest oferowany także z trojgiem drzwi (później dołączy kombi).
Poza testowaną wersją pięciodrzwiową, Leon po raz pierwszy jest oferowany także z trojgiem drzwi (później dołączy kombi).Motor
Design kokpitu nie jest może tak efektowny jak dotąd, ale poprawiły się jakość tworzyw i staranność wykonania, osiągając poziom nowej Octavii (do Golfa trochę brakuje). Ergonomia – perfekcyjna.
Design kokpitu nie jest może tak efektowny jak dotąd, ale poprawiły się jakość tworzyw i staranność wykonania, osiągając poziom nowej Octavii (do Golfa trochę brakuje). Ergonomia – perfekcyjna.Motor

Seat Leon 1.4 TSI 122 Style

Poza testowaną wersją pięciodrzwiową, Leon po raz pierwszy jest oferowany także z trojgiem drzwi (później dołączy kombi).
Poza testowaną wersją pięciodrzwiową, Leon po raz pierwszy jest oferowany także z trojgiem drzwi (później dołączy kombi).Motor
Na gładkim asfalcie Seat Leon zawsze czuł sie dobrze, nowa generacja wyróżnia się jednak zupełnie niezłym komfortem jazdy po drogach o gorszej nawierzchni.
Na gładkim asfalcie Seat Leon zawsze czuł sie dobrze, nowa generacja wyróżnia się jednak zupełnie niezłym komfortem jazdy po drogach o gorszej nawierzchni.Motor
Między zegarami – dobrej jakości ekran komputera pokładowego. Jego obsługa przyciskami na kierownicy jest wygodna i banalnie prosta.
Między zegarami – dobrej jakości ekran komputera pokładowego. Jego obsługa przyciskami na kierownicy jest wygodna i banalnie prosta.Motor
Wreszcie przestronnie jest także z tyłu Leona – miejsca wystarczy tu nawet dla wysokich osób.
Wreszcie przestronnie jest także z tyłu Leona – miejsca wystarczy tu nawet dla wysokich osób.Motor
Pod bagażnikiem zmieszczono jeszcze tzw. dojazdówkę.
Pod bagażnikiem zmieszczono jeszcze tzw. dojazdówkę.Motor
W załadunku przeszkadza wysoki próg – walizki trzeba podnieść aż 75 cm nad ziemię, a potem opuścić na położoną 27 cm niżej podłogę.
W załadunku przeszkadza wysoki próg – walizki trzeba podnieść aż 75 cm nad ziemię, a potem opuścić na położoną 27 cm niżej podłogę.Motor
Bagażnik kompaktowego Seata urósł z 341 do 380 l. Po złożeniu tylnego oparcia (dzielonego w proporcji 40:60) pojemność rośnie do 1210 l, ale na podłodze powstaje dość wysoki stopień.
Bagażnik kompaktowego Seata urósł z 341 do 380 l. Po złożeniu tylnego oparcia (dzielonego w proporcji 40:60) pojemność rośnie do 1210 l, ale na podłodze powstaje dość wysoki stopień.Motor
Design kokpitu nie jest może tak efektowny jak dotąd, ale poprawiły się jakość tworzyw i staranność wykonania, osiągając poziom nowej Octavii (do Golfa trochę brakuje). Ergonomia – perfekcyjna.
Design kokpitu nie jest może tak efektowny jak dotąd, ale poprawiły się jakość tworzyw i staranność wykonania, osiągając poziom nowej Octavii (do Golfa trochę brakuje). Ergonomia – perfekcyjna.Motor
Schowek kryje czytnik CD i wejście na kartę SD, a także kabel do łączenia się przez USB.
Schowek kryje czytnik CD i wejście na kartę SD, a także kabel do łączenia się przez USB.Motor
Duże fotele z niezłym podparciem bocznym. Szkoda, że pasy nie mają regulacji wysokości.
Duże fotele z niezłym podparciem bocznym. Szkoda, że pasy nie mają regulacji wysokości.Motor
Płaski grill i zdecydowanie narysowane reflektory z efektownymi światłami dziennymi LED dodają Leonowi sportowego charakteru.
Płaski grill i zdecydowanie narysowane reflektory z efektownymi światłami dziennymi LED dodają Leonowi sportowego charakteru.Motor

Zobacz również:

    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style

    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor

    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style - podsumowanie

    • przestronna i porządnie wykończona kabina,
    • duży i foremny bagażnik,
    • wysoka ergonomia i łatwość obsługi
    • brak regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa,
    • wysoki próg bagażnika
    • bardzo dobre osiągi,
    • świetna elastyczność,
    • nieduże zużycie paliwa,
    • precyzyjna i dobrze zestopniowana skrzynia biegów
    • spore zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe
    • szybka reakcja na ruchy kierownicy,
    • odporność na boczne podmuchy wiatru,
    • spory komfort jazdy
    • tylnemu zawieszeniu zdarza się "dobić" przy pełnym obciążeniu
    • rozsądna cena zakupu,
    • seryjne zewnętrzne oświetlenie LED,
    • multimedia w standardzie,
    • nieprzesadzone ceny opcji
    • część dodatków dostępna
    • tylko w topowej wersji FR

    Porównanie cen kompaktów Grupy Volkswagena

    Wyposażenie

     
    Audi A3
    Seat Leon
    Skoda Octavia
    VW Golf
    Wersja
    1.4 TSI 122
    Attraction
    1.4 TSI 122
    Style
    1.4 TSI
    140 Ambition
    1.4 TSI 122
    Comfortline
    7 poduszek powietrznych
    i ESP
    seryjne
    seryjne
    seryjne
    seryjne
    Automatyczna klimatyzacja
    dopłata 4060 zł*
    seryjne
    dopłata 1800 zł
    dopłata 1390 zł
    Radio CD z MP3
    seryjne
    seryjne
    seryjne
    seryjne
    Tempomat
    dopłata 1300 zł
    seryjne
    dopłata 700 zł
    seryjne
    Czujniki cofania
    dopłata 4060 zł*
    dopłata 1374 zł
    seryjne
    dopłata 1020 zł
    Światła ksenonowe (lub LED)
    dopłata 4060 zł*
    seryjne
    dopłata 4000 zł
    dopłata 1330 zł
    Aluminiowe felgi 16''
    dopłata 4060 zł*
    seryjne
    seryjne
    seryjne
    Lakier metaliczny
    dopłata 3110 zł
    dopłata 2370 zł
    dopłata 1950 zł
    dopłata 1820 zł
    Cena
    95 070 zł
    72 505 zł
    74 350 zł
    72 390 zł
    Cena po zrównaniu wyposażenia
    103 540 zł
    76 249 zł
    82 800 zł
    77 950 zł
    *pakiet

    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style - diodowa rewolucja w segmencie kompaktów

    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
    Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
    Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor

    Dane techniczne: Seat Leon 1.4 TSI 122 Style

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1395 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    122 KM/5000
    Maks. moment obrotowy
    200 Nm/1400
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    426/182/146 cm
    Rozstaw osi
    264 cm
    Średnica zawracania
    10,2 m
    Masa/ładowność
    1224/506 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    380/1210 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    Opony
    205/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    202 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,3 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,4 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,9 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    14,0 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,3 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,7 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,5/4,4/5,2
    Teoretyczny zasięg
    960 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,8/5,5/7,2
    Rzeczywisty zasięg
    690 km
    Cena wersji podstawowej**
    72 505 zł
    Cena
    72 505 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem