Seat Leon 1.4 TSI 122 Style - test

Poza testowaną wersją pięciodrzwiową, Leon po raz pierwszy jest oferowany także z trojgiem drzwi (później dołączy kombi).
Poza testowaną wersją pięciodrzwiową, Leon po raz pierwszy jest oferowany także z trojgiem drzwi (później dołączy kombi).Motor
Design kokpitu nie jest może tak efektowny jak dotąd, ale poprawiły się jakość tworzyw i staranność wykonania, osiągając poziom nowej Octavii (do Golfa trochę brakuje). Ergonomia – perfekcyjna.
Design kokpitu nie jest może tak efektowny jak dotąd, ale poprawiły się jakość tworzyw i staranność wykonania, osiągając poziom nowej Octavii (do Golfa trochę brakuje). Ergonomia – perfekcyjna.Motor

Seat Leon 1.4 TSI 122 Style

Poza testowaną wersją pięciodrzwiową, Leon po raz pierwszy jest oferowany także z trojgiem drzwi (później dołączy kombi).
Poza testowaną wersją pięciodrzwiową, Leon po raz pierwszy jest oferowany także z trojgiem drzwi (później dołączy kombi).Motor
Na gładkim asfalcie Seat Leon zawsze czuł sie dobrze, nowa generacja wyróżnia się jednak zupełnie niezłym komfortem jazdy po drogach o gorszej nawierzchni.
Na gładkim asfalcie Seat Leon zawsze czuł sie dobrze, nowa generacja wyróżnia się jednak zupełnie niezłym komfortem jazdy po drogach o gorszej nawierzchni.Motor
Między zegarami – dobrej jakości ekran komputera pokładowego. Jego obsługa przyciskami na kierownicy jest wygodna i banalnie prosta.
Między zegarami – dobrej jakości ekran komputera pokładowego. Jego obsługa przyciskami na kierownicy jest wygodna i banalnie prosta.Motor
Wreszcie przestronnie jest także z tyłu Leona – miejsca wystarczy tu nawet dla wysokich osób.
Wreszcie przestronnie jest także z tyłu Leona – miejsca wystarczy tu nawet dla wysokich osób.Motor
Pod bagażnikiem zmieszczono jeszcze tzw. dojazdówkę.
Pod bagażnikiem zmieszczono jeszcze tzw. dojazdówkę.Motor
W załadunku przeszkadza wysoki próg – walizki trzeba podnieść aż 75 cm nad ziemię, a potem opuścić na położoną 27 cm niżej podłogę.
W załadunku przeszkadza wysoki próg – walizki trzeba podnieść aż 75 cm nad ziemię, a potem opuścić na położoną 27 cm niżej podłogę.Motor
Bagażnik kompaktowego Seata urósł z 341 do 380 l. Po złożeniu tylnego oparcia (dzielonego w proporcji 40:60) pojemność rośnie do 1210 l, ale na podłodze powstaje dość wysoki stopień.
Bagażnik kompaktowego Seata urósł z 341 do 380 l. Po złożeniu tylnego oparcia (dzielonego w proporcji 40:60) pojemność rośnie do 1210 l, ale na podłodze powstaje dość wysoki stopień.Motor
Design kokpitu nie jest może tak efektowny jak dotąd, ale poprawiły się jakość tworzyw i staranność wykonania, osiągając poziom nowej Octavii (do Golfa trochę brakuje). Ergonomia – perfekcyjna.
Design kokpitu nie jest może tak efektowny jak dotąd, ale poprawiły się jakość tworzyw i staranność wykonania, osiągając poziom nowej Octavii (do Golfa trochę brakuje). Ergonomia – perfekcyjna.Motor
Schowek kryje czytnik CD i wejście na kartę SD, a także kabel do łączenia się przez USB.
Schowek kryje czytnik CD i wejście na kartę SD, a także kabel do łączenia się przez USB.Motor
Duże fotele z niezłym podparciem bocznym. Szkoda, że pasy nie mają regulacji wysokości.
Duże fotele z niezłym podparciem bocznym. Szkoda, że pasy nie mają regulacji wysokości.Motor
Płaski grill i zdecydowanie narysowane reflektory z efektownymi światłami dziennymi LED dodają Leonowi sportowego charakteru.
Płaski grill i zdecydowanie narysowane reflektory z efektownymi światłami dziennymi LED dodają Leonowi sportowego charakteru.Motor

Seat Leon 1.4 TSI 122 Style

Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor

Seat Leon 1.4 TSI 122 Style - podsumowanie

  • przestronna i porządnie wykończona kabina,
  • duży i foremny bagażnik,
  • wysoka ergonomia i łatwość obsługi
  • brak regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa,
  • wysoki próg bagażnika
  • bardzo dobre osiągi,
  • świetna elastyczność,
  • nieduże zużycie paliwa,
  • precyzyjna i dobrze zestopniowana skrzynia biegów
  • spore zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe
  • szybka reakcja na ruchy kierownicy,
  • odporność na boczne podmuchy wiatru,
  • spory komfort jazdy
  • tylnemu zawieszeniu zdarza się "dobić" przy pełnym obciążeniu
  • rozsądna cena zakupu,
  • seryjne zewnętrzne oświetlenie LED,
  • multimedia w standardzie,
  • nieprzesadzone ceny opcji
  • część dodatków dostępna
  • tylko w topowej wersji FR

Porównanie cen kompaktów Grupy Volkswagena

Wyposażenie

 
Audi A3
Seat Leon
Skoda Octavia
VW Golf
Wersja
1.4 TSI 122
Attraction
1.4 TSI 122
Style
1.4 TSI
140 Ambition
1.4 TSI 122
Comfortline
7 poduszek powietrznych
i ESP
seryjne
seryjne
seryjne
seryjne
Automatyczna klimatyzacja
dopłata 4060 zł*
seryjne
dopłata 1800 zł
dopłata 1390 zł
Radio CD z MP3
seryjne
seryjne
seryjne
seryjne
Tempomat
dopłata 1300 zł
seryjne
dopłata 700 zł
seryjne
Czujniki cofania
dopłata 4060 zł*
dopłata 1374 zł
seryjne
dopłata 1020 zł
Światła ksenonowe (lub LED)
dopłata 4060 zł*
seryjne
dopłata 4000 zł
dopłata 1330 zł
Aluminiowe felgi 16''
dopłata 4060 zł*
seryjne
seryjne
seryjne
Lakier metaliczny
dopłata 3110 zł
dopłata 2370 zł
dopłata 1950 zł
dopłata 1820 zł
Cena
95 070 zł
72 505 zł
74 350 zł
72 390 zł
Cena po zrównaniu wyposażenia
103 540 zł
76 249 zł
82 800 zł
77 950 zł
*pakiet

Seat Leon 1.4 TSI 122 Style - diodowa rewolucja w segmencie kompaktów

Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor
Seat Leon 1.4 TSI 122 Style
Seat Leon 1.4 TSI 122 StyleMotor

Dane techniczne: Seat Leon 1.4 TSI 122 Style

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1395 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
122 KM/5000
Maks. moment obrotowy
200 Nm/1400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
426/182/146 cm
Rozstaw osi
264 cm
Średnica zawracania
10,2 m
Masa/ładowność
1224/506 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
380/1210 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (ON)
Opony
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
14,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,7 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,5/4,4/5,2
Teoretyczny zasięg
960 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,8/5,5/7,2
Rzeczywisty zasięg
690 km
Cena wersji podstawowej**
72 505 zł
Cena
72 505 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem