Porównanie: Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf

W designie Focusa i Golfa dominują zdecydowane linie, na ich tle Astra wyróżnia się obłościami.
W designie Focusa i Golfa dominują zdecydowane linie, na ich tle Astra wyróżnia się obłościami.Motor
Mocno rozbudowany, wręcz „przerysowany” kokpit Focusa jest porządnie wykonany z dobrej jakości materiałów, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia.
Mocno rozbudowany, wręcz „przerysowany” kokpit Focusa jest porządnie wykonany z dobrej jakości materiałów, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia.Motor
Widać, że przy projekcie kokpitu Astry styliści mieli więcej do powiedzenia niż u rywali. Mnóstwo przycisków i pokręteł upchniętych na małej powierzchni utrudnia obsługę.
Widać, że przy projekcie kokpitu Astry styliści mieli więcej do powiedzenia niż u rywali. Mnóstwo przycisków i pokręteł upchniętych na małej powierzchni utrudnia obsługę.Motor
Z całej trójki deska rozdzielcza nowego Golfa jest najlepiej wykonana i najłatwiejsza w obsłudze. Ma ona stosunkowo prosty design, ale trudno jej odmówić elegancji.
Z całej trójki deska rozdzielcza nowego Golfa jest najlepiej wykonana i najłatwiejsza w obsłudze. Ma ona stosunkowo prosty design, ale trudno jej odmówić elegancji.Motor

Porównanie: Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf

Volkswagen Golf znów obejmuje prowadzenie wśród niemieckich aut kompaktowych. Powinien je utrzymać przynajmniej do momentu premiery kolejnej generacji Astry.
Volkswagen Golf znów obejmuje prowadzenie wśród niemieckich aut kompaktowych. Powinien je utrzymać przynajmniej do momentu premiery kolejnej generacji Astry.Motor
Z tej strony Ford i Opel wyglądają bardzo podobnie. Charakterystyczny szeroki słupek z tyłu wyróżnia Golfa.
Z tej strony Ford i Opel wyglądają bardzo podobnie. Charakterystyczny szeroki słupek z tyłu wyróżnia Golfa.Motor
Bagażnik Golfa mieści 380-1270 l. Seryjna podwójna podłoga sprawia, że po złożeniu kanapy nie ma progu.
Bagażnik Golfa mieści 380-1270 l. Seryjna podwójna podłoga sprawia, że po złożeniu kanapy nie ma progu.Motor
Fotele Forda są wygodne, ale ich siedziska mogłyby być głębiej wyprofilowane.
Fotele Forda są wygodne, ale ich siedziska mogłyby być głębiej wyprofilowane.Motor
Mocno rozbudowany, wręcz „przerysowany” kokpit Focusa jest porządnie wykonany z dobrej jakości materiałów, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia.
Mocno rozbudowany, wręcz „przerysowany” kokpit Focusa jest porządnie wykonany z dobrej jakości materiałów, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia.Motor
Focus ma najmniejszy bagażnik (363-1148 l), a złożenie oparcia wymaga podniesienia siedziska.
Focus ma najmniejszy bagażnik (363-1148 l), a złożenie oparcia wymaga podniesienia siedziska.Motor
Fotele Opla mają najdłuższe siedziska i dają wystarczające podparcie boczne.
Fotele Opla mają najdłuższe siedziska i dają wystarczające podparcie boczne.Motor
Widać, że przy projekcie kokpitu Astry styliści mieli więcej do powiedzenia niż u rywali. Mnóstwo przycisków i pokręteł upchniętych na małej powierzchni utrudnia obsługę.
Widać, że przy projekcie kokpitu Astry styliści mieli więcej do powiedzenia niż u rywali. Mnóstwo przycisków i pokręteł upchniętych na małej powierzchni utrudnia obsługę.Motor
Bagażnik można powiększyć z 370 do 1235 l. Trzeba jednak dopłacić 250 zł, aby miał podwójne dno.
Bagażnik można powiększyć z 370 do 1235 l. Trzeba jednak dopłacić 250 zł, aby miał podwójne dno.Motor
W designie Focusa i Golfa dominują zdecydowane linie, na ich tle Astra wyróżnia się obłościami.
W designie Focusa i Golfa dominują zdecydowane linie, na ich tle Astra wyróżnia się obłościami.Motor
W Golfie siedzenia najlepiej trzymają w zakrętach, są też bardzo wygodne.
W Golfie siedzenia najlepiej trzymają w zakrętach, są też bardzo wygodne.Motor
Z całej trójki deska rozdzielcza nowego Golfa jest najlepiej wykonana i najłatwiejsza w obsłudze. Ma ona stosunkowo prosty design, ale trudno jej odmówić elegancji.
Z całej trójki deska rozdzielcza nowego Golfa jest najlepiej wykonana i najłatwiejsza w obsłudze. Ma ona stosunkowo prosty design, ale trudno jej odmówić elegancji.Motor
Pod względem prowadzenia Ford Focus nadal jest wzorem dla innych kompaktów.
Pod względem prowadzenia Ford Focus nadal jest wzorem dla innych kompaktów.Motor
Zawieszenie Golfa najlepiej łączy pewność prowadzenia z komfortem podróżowania.
Zawieszenie Golfa najlepiej łączy pewność prowadzenia z komfortem podróżowania.Motor
Astra ma dość miękkie zawieszenie. Prowadzi się nieźle, ale gorzej niż Ford i VW.
Astra ma dość miękkie zawieszenie. Prowadzi się nieźle, ale gorzej niż Ford i VW.Motor

Dane techniczne: Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf

Dane techniczne
Ford
Opel
Volkswagen
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
1956 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
163 KM/3750
165 KM/4000
150 KM/3500
Maks. moment obrotowy
340 Nm/2000
350 Nm/1750
320 Nm/1750
Napęd
przedni
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
belka skrętna
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1421/629 kg
1430/595 kg
1375/580 kg
Średnica zawracania
11,0 m
10,9 m
11,0 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
363/1148 l
370/1235 l
380/1270 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (ON)
52 l (ON)
50 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
436/182/148 cm
442/181/151 cm
426/179/145 cm
Rozstaw osi
265 cm
269 cm
264 cm
Opony
215/55 R16
215/50 R17
205/55 R16
Teoretyczny zasięg
1220 km
1060 km
1110 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
218 km/h
215 km/h
212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
9,0 s
8,6 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,1/4,1/4,9
6,2/4,1/4,9
5,2/4,0/4,5
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,8 s
9,4 s
8,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,0 s (4. bieg)
7,2 s (4. bieg)
7,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
13,5 s (6. bieg)
14,3 s (6. bieg)
13,8 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,9 m
36,8 m
36,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,2 m
37,0 m
36,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,2 dB
66,6 dB
65,1 dB
Prędkość w slalomie (co 18 m)
64,3 km/h
62,7 km/h
64,0 km/h
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
6,8/5,1
7,8/5,7
6,7/4,9
Rzeczywisty zasięg
1020 km
770 km
860 km
Cena wersji podstawowej*
87 300 zł
93 600 zł
93 130 zł
Cena
91 900 zł
93 600 zł
93 130 zł
*z tym samym silnikiem