Porównanie: Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf

W designie Focusa i Golfa dominują zdecydowane linie, na ich tle Astra wyróżnia się obłościami.
W designie Focusa i Golfa dominują zdecydowane linie, na ich tle Astra wyróżnia się obłościami.Motor
Mocno rozbudowany, wręcz „przerysowany” kokpit Focusa jest porządnie wykonany z dobrej jakości materiałów, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia.
Mocno rozbudowany, wręcz „przerysowany” kokpit Focusa jest porządnie wykonany z dobrej jakości materiałów, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia.Motor
Widać, że przy projekcie kokpitu Astry styliści mieli więcej do powiedzenia niż u rywali. Mnóstwo przycisków i pokręteł upchniętych na małej powierzchni utrudnia obsługę.
Widać, że przy projekcie kokpitu Astry styliści mieli więcej do powiedzenia niż u rywali. Mnóstwo przycisków i pokręteł upchniętych na małej powierzchni utrudnia obsługę.Motor
Z całej trójki deska rozdzielcza nowego Golfa jest najlepiej wykonana i najłatwiejsza w obsłudze. Ma ona stosunkowo prosty design, ale trudno jej odmówić elegancji.
Z całej trójki deska rozdzielcza nowego Golfa jest najlepiej wykonana i najłatwiejsza w obsłudze. Ma ona stosunkowo prosty design, ale trudno jej odmówić elegancji.Motor

Zobacz również:

    Zobacz również:

      Porównanie: Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf znów obejmuje prowadzenie wśród niemieckich aut kompaktowych. Powinien je utrzymać przynajmniej do momentu premiery kolejnej generacji Astry.
      Volkswagen Golf znów obejmuje prowadzenie wśród niemieckich aut kompaktowych. Powinien je utrzymać przynajmniej do momentu premiery kolejnej generacji Astry.Motor
      Z tej strony Ford i Opel wyglądają bardzo podobnie. Charakterystyczny szeroki słupek z tyłu wyróżnia Golfa.
      Z tej strony Ford i Opel wyglądają bardzo podobnie. Charakterystyczny szeroki słupek z tyłu wyróżnia Golfa.Motor
      Bagażnik Golfa mieści 380-1270 l. Seryjna podwójna podłoga sprawia, że po złożeniu kanapy nie ma progu.
      Bagażnik Golfa mieści 380-1270 l. Seryjna podwójna podłoga sprawia, że po złożeniu kanapy nie ma progu.Motor
      Fotele Forda są wygodne, ale ich siedziska mogłyby być głębiej wyprofilowane.
      Fotele Forda są wygodne, ale ich siedziska mogłyby być głębiej wyprofilowane.Motor
      Mocno rozbudowany, wręcz „przerysowany” kokpit Focusa jest porządnie wykonany z dobrej jakości materiałów, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia.
      Mocno rozbudowany, wręcz „przerysowany” kokpit Focusa jest porządnie wykonany z dobrej jakości materiałów, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia.Motor
      Focus ma najmniejszy bagażnik (363-1148 l), a złożenie oparcia wymaga podniesienia siedziska.
      Focus ma najmniejszy bagażnik (363-1148 l), a złożenie oparcia wymaga podniesienia siedziska.Motor
      Fotele Opla mają najdłuższe siedziska i dają wystarczające podparcie boczne.
      Fotele Opla mają najdłuższe siedziska i dają wystarczające podparcie boczne.Motor
      Widać, że przy projekcie kokpitu Astry styliści mieli więcej do powiedzenia niż u rywali. Mnóstwo przycisków i pokręteł upchniętych na małej powierzchni utrudnia obsługę.
      Widać, że przy projekcie kokpitu Astry styliści mieli więcej do powiedzenia niż u rywali. Mnóstwo przycisków i pokręteł upchniętych na małej powierzchni utrudnia obsługę.Motor
      Bagażnik można powiększyć z 370 do 1235 l. Trzeba jednak dopłacić 250 zł, aby miał podwójne dno.
      Bagażnik można powiększyć z 370 do 1235 l. Trzeba jednak dopłacić 250 zł, aby miał podwójne dno.Motor
      W designie Focusa i Golfa dominują zdecydowane linie, na ich tle Astra wyróżnia się obłościami.
      W designie Focusa i Golfa dominują zdecydowane linie, na ich tle Astra wyróżnia się obłościami.Motor
      W Golfie siedzenia najlepiej trzymają w zakrętach, są też bardzo wygodne.
      W Golfie siedzenia najlepiej trzymają w zakrętach, są też bardzo wygodne.Motor
      Z całej trójki deska rozdzielcza nowego Golfa jest najlepiej wykonana i najłatwiejsza w obsłudze. Ma ona stosunkowo prosty design, ale trudno jej odmówić elegancji.
      Z całej trójki deska rozdzielcza nowego Golfa jest najlepiej wykonana i najłatwiejsza w obsłudze. Ma ona stosunkowo prosty design, ale trudno jej odmówić elegancji.Motor
      Pod względem prowadzenia Ford Focus nadal jest wzorem dla innych kompaktów.
      Pod względem prowadzenia Ford Focus nadal jest wzorem dla innych kompaktów.Motor
      Zawieszenie Golfa najlepiej łączy pewność prowadzenia z komfortem podróżowania.
      Zawieszenie Golfa najlepiej łączy pewność prowadzenia z komfortem podróżowania.Motor
      Astra ma dość miękkie zawieszenie. Prowadzi się nieźle, ale gorzej niż Ford i VW.
      Astra ma dość miękkie zawieszenie. Prowadzi się nieźle, ale gorzej niż Ford i VW.Motor

      Dane techniczne: Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf

      Dane techniczne
      Ford
      Opel
      Volkswagen
      Silnik
      turbodiesel
      turbodiesel
      turbodiesel
      Pojemność skokowa
      1997 cm3
      1956 cm3
      1968 cm3
      Układ cylindrów/zawory
      R4/16
      R4/16
      R4/16
      Układ
      poprzeczny
      poprzeczny
      poprzeczny
      Zasilanie
      wtrysk common rail
      wtrysk common rail
      wtrysk common rail
      Moc maksymalna
      163 KM/3750
      165 KM/4000
      150 KM/3500
      Maks. moment obrotowy
      340 Nm/2000
      350 Nm/1750
      320 Nm/1750
      Napęd
      przedni
      przedni
      przedni
      Skrzynia biegów
      manualna/6-biegowa
      manualna/6-biegowa
      manualna/6-biegowa
      Hamulce (przód/tył)
      tarczowe went./tarcz.
      tarczowe went./tarcz.
      tarczowe went./tarcz.
      Zawieszenie przednie
      McPherson
      McPherson
      McPherson
      Zawieszenie tylne
      wielowahaczowe
      belka skrętna
      wielowahaczowe
      Masa/ładowność
      1421/629 kg
      1430/595 kg
      1375/580 kg
      Średnica zawracania
      11,0 m
      10,9 m
      11,0 m
      Pojemność bagażnika (min./maks.)
      363/1148 l
      370/1235 l
      380/1270 l
      Pojemność zbiornika paliwa
      60 l (ON)
      52 l (ON)
      50 l (ON)
      Wymiar (dł./szer./wys.)
      436/182/148 cm
      442/181/151 cm
      426/179/145 cm
      Rozstaw osi
      265 cm
      269 cm
      264 cm
      Opony
      215/55 R16
      215/50 R17
      205/55 R16
      Teoretyczny zasięg
      1220 km
      1060 km
      1110 km
      Osiągi (dane producenta)
      Prędkość maksymalna
      218 km/h
      215 km/h
      212 km/h
      Przyspieszenie 0-100 km/h
      8,6 s
      9,0 s
      8,6 s
      Zużycie paliwa
      (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
      6,1/4,1/4,9
      6,2/4,1/4,9
      5,2/4,0/4,5
      Dane testowe
      Przyspieszenie 0-100 km/h
      8,8 s
      9,4 s
      8,7 s
      Elastyczność 60-100 km/h
      7,0 s (4. bieg)
      7,2 s (4. bieg)
      7,3 s (4. bieg)
      Elastyczność 80-120 km/h
      13,5 s (6. bieg)
      14,3 s (6. bieg)
      13,8 s (6. bieg)
      Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
      36,9 m
      36,8 m
      36,4 m
      Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
      37,2 m
      37,0 m
      36,2 m
      Poziom hałasu przy 100 km/h
      66,2 dB
      66,6 dB
      65,1 dB
      Prędkość w slalomie (co 18 m)
      64,3 km/h
      62,7 km/h
      64,0 km/h
      Zużycie paliwa
      (miasto/trasa w l/100 km)
      6,8/5,1
      7,8/5,7
      6,7/4,9
      Rzeczywisty zasięg
      1020 km
      770 km
      860 km
      Cena wersji podstawowej*
      87 300 zł
      93 600 zł
      93 130 zł
      Cena
      91 900 zł
      93 600 zł
      93 130 zł
      *z tym samym silnikiem