Porównanie: Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max

Trzy pomysły na miejskiego minivana, czyli Citroen, Fiat i Ford. Najnowsze 500L jest największe spośród konkurentów.
Trzy pomysły na miejskiego minivana, czyli Citroen, Fiat i Ford. Najnowsze 500L jest największe spośród konkurentów.Motor
Citroen C3 Picasso 1.4 VTi Seduction: cyfrowe zegary są dobrze widoczne i czytelne. Drążek zmiany biegów sam wpada w dłoń.
Citroen C3 Picasso 1.4 VTi Seduction: cyfrowe zegary są dobrze widoczne i czytelne. Drążek zmiany biegów sam wpada w dłoń.Motor
Fiat 500L 1.4 16V Lounge: prosta obsługa, ale zegary dość słabo czytelne. Dobra jakość materiałów i spasowanie.
Fiat 500L 1.4 16V Lounge: prosta obsługa, ale zegary dość słabo czytelne. Dobra jakość materiałów i spasowanie.Motor
Ford B-Max 1.4 Titanium X: miękkie tworzywa i staranny montaż. Konsola środkowa jest przeładowana przyciskami.
Ford B-Max 1.4 Titanium X: miękkie tworzywa i staranny montaż. Konsola środkowa jest przeładowana przyciskami.Motor
Miejskie minivany spełniają oczekiwania niewielkich rodzin i są przy tym bardziej funkcjonalne niż zwykłe kompakty

Porównanie: Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max

Silnik Fiata niespecjalnie przepada za niskimi obrotami i nie garnie się do wysokich. Na 100 km zużywa średnio 7,2 l benzyny. Współpracuje ze skrzynią 6-biegową.
Silnik Fiata niespecjalnie przepada za niskimi obrotami i nie garnie się do wysokich. Na 100 km zużywa średnio 7,2 l benzyny. Współpracuje ze skrzynią 6-biegową.Motor
Seryjna regulacja radia. Pokrętło głośności jest za małe i zdarza się, że palec się po nim ślizga.
Seryjna regulacja radia. Pokrętło głośności jest za małe i zdarza się, że palec się po nim ślizga.Motor
Mimo że silnik zmaga się z największą masą własną, zapewnia zdecydowanie najlepsze osiągi i przekonuje dobrą elastycznością. Średnio na 100 km zużywa 7,6 l benzyny.
Mimo że silnik zmaga się z największą masą własną, zapewnia zdecydowanie najlepsze osiągi i przekonuje dobrą elastycznością. Średnio na 100 km zużywa 7,6 l benzyny.Motor
Cyfrowe zegary są dobrze widoczne i czytelne. Drążek zmiany biegów sam wpada w dłoń.
Cyfrowe zegary są dobrze widoczne i czytelne. Drążek zmiany biegów sam wpada w dłoń.Motor
Do obsługi radia służy joystick, umieszczony za kierownicą. To dobre i sprawdzone rozwiązanie.
Do obsługi radia służy joystick, umieszczony za kierownicą. To dobre i sprawdzone rozwiązanie.Motor
Najmniej miejsca z przodu, ale miękko wyściełane fotele.
Najmniej miejsca z przodu, ale miękko wyściełane fotele.Motor
Kanapa jest przesuwana i ma regulowany kąt oparcia. Schowki w podłodze – tylko w najbogatszej wersji.
Kanapa jest przesuwana i ma regulowany kąt oparcia. Schowki w podłodze – tylko w najbogatszej wersji.Motor
Kładzione oparcie (tylko w najbogatszej odmianie) pozwala przewieźć długie przedmioty.
Kładzione oparcie (tylko w najbogatszej odmianie) pozwala przewieźć długie przedmioty.Motor
Przyzwoita pozycja kierowcy. Fotele o za krótkim siedzisku.
Przyzwoita pozycja kierowcy. Fotele o za krótkim siedzisku.Motor
Ogromna ilość miejsca. Regulowane oparcie ma dwa ustawienia – normalne lub półleżące.
Ogromna ilość miejsca. Regulowane oparcie ma dwa ustawienia – normalne lub półleżące.Motor
Prosta obsługa, ale zegary dość słabo czytelne. Dobra jakość materiałów i spasowanie.
Prosta obsługa, ale zegary dość słabo czytelne. Dobra jakość materiałów i spasowanie.Motor
Złożone części kanapy „pięćsetki” mogą być stawiane za przednimi fotelami.
Złożone części kanapy „pięćsetki” mogą być stawiane za przednimi fotelami.Motor
Do żadnego z testowanych aut nie wsiada się tak łatwo. Najwięcej miejsca z przodu i najlepsza pozycja za kierownicą. Z tyłu brakuje przede wszystkim miejsca na szerokość.
Do żadnego z testowanych aut nie wsiada się tak łatwo. Najwięcej miejsca z przodu i najlepsza pozycja za kierownicą. Z tyłu brakuje przede wszystkim miejsca na szerokość.Motor
Miękkie tworzywa i staranny montaż. Konsola środkowa jest przeładowana przyciskami.
Miękkie tworzywa i staranny montaż. Konsola środkowa jest przeładowana przyciskami.Motor
Seryjne kładzione oparcie fotela. Pozwala przewieźć przedmioty o długości 235 cm.
Seryjne kładzione oparcie fotela. Pozwala przewieźć przedmioty o długości 235 cm.Motor
Trzy pomysły na miejskiego minivana, czyli Citroen, Fiat i Ford. Najnowsze 500L jest największe spośród konkurentów.
Trzy pomysły na miejskiego minivana, czyli Citroen, Fiat i Ford. Najnowsze 500L jest największe spośród konkurentów.Motor
Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max
Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-MaxMotor
Najdłuższe, najwyższe i najszersze nadwozie zapewnia największą przestrzeń wewnątrz, szczególnie w drugim rzędzie. Fiat tylko nazwą i wyglądem nawiązuje do „pięćsetki”.
Najdłuższe, najwyższe i najszersze nadwozie zapewnia największą przestrzeń wewnątrz, szczególnie w drugim rzędzie. Fiat tylko nazwą i wyglądem nawiązuje do „pięćsetki”.Motor
Citroen C3 Picasso: najstarsze auto w porównaniu wyróżnia się zgrabną sylwetką. Pod względem ilości miejsca wewnątrz nie dorównuje Fiatowi. Z przodu jest ciasne. Z tyłu – nie tak obszerne, jak 500L.
Citroen C3 Picasso: najstarsze auto w porównaniu wyróżnia się zgrabną sylwetką. Pod względem ilości miejsca wewnątrz nie dorównuje Fiatowi. Z przodu jest ciasne. Z tyłu – nie tak obszerne, jak 500L.Motor
Najtańszy jest Ford, który kosztuje od 48 400 zł. O 1590 zł więcej trzeba zapłacić za Fiata, a za Citroena – o 9000 zł.
Najtańszy jest Ford, który kosztuje od 48 400 zł. O 1590 zł więcej trzeba zapłacić za Fiata, a za Citroena – o 9000 zł.Motor
Citroen, dzięki podwójnym słupkom przednim, zapewnia bardzo dobrą widoczność w przód.
Citroen, dzięki podwójnym słupkom przednim, zapewnia bardzo dobrą widoczność w przód.Motor
Szerokie słupki przednie Forda wpływają negatywnie na widoczność z miejsca kierowcy.
Szerokie słupki przednie Forda wpływają negatywnie na widoczność z miejsca kierowcy.Motor
W Fiacie są dwa słupki z przodu – szeroki i wąski. Ten drugi tylko minimalnie ogranicza widoczność.
W Fiacie są dwa słupki z przodu – szeroki i wąski. Ten drugi tylko minimalnie ogranicza widoczność.Motor
Jednostka B-Maxa jest całkiem żwawa, a jej najgorsze wyniki elastyczności to wina skrzyni biegów o długich przełożeniach. Na 100 km zużywa 7,5 l paliwa.
Jednostka B-Maxa jest całkiem żwawa, a jej najgorsze wyniki elastyczności to wina skrzyni biegów o długich przełożeniach. Na 100 km zużywa 7,5 l paliwa.Motor
Także w Fordzie seryjna obsługa radia z kierownicy. Przyciski są dobrze oznaczone i wygodne.
Także w Fordzie seryjna obsługa radia z kierownicy. Przyciski są dobrze oznaczone i wygodne.Motor
Wszędzie, gdzie liczy się przestronność, Fiat nie ma sobie równych. Ford to auto zorientowane na... kierowcę

Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max - podsumowanie

Dane techniczne: Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max

 
Citroen
Fiat
Ford
Model
C3 Picasso
500L
B-Max
Wersja
1.4 VTi Seduction
1.4 16V Lounge
1.4 Titanium X
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1397 cm3
1368 cm3
1388 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
95 KM/6000
95 KM/6000
90 KM/5700
Maks. moment obrotowy
135 Nm/4000
127 Nm/4500
128 Nm/3500
Napęd
przedni
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/6-biegowa
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
408/177/162 cm
415/178/166 cm
408/175/160 cm
Rozstaw osi
254 cm
261 cm
249 cm
Średnica zawracania
10,6 m
10,7 m
10,5 m
Masa/ładowność
1300/447 kg
1245/485 kg
1275/470 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
385/1506 l
343/1310 l
318/1386 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
48 l (Pb 95)
Opony
195/60 R15
195/65 R15
195/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
178 km/h
178 km/h
171 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,2 s
12,4 s
13,8 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
13,2 s →
13,6 s →
Elastyczność 60-100 km/h
10,9 s (4. bieg)
13,3 s (4. bieg) →
16,0 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
17,7 s (5. bieg)
21,4 s (5. bieg) →
28,8 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,8 m →
37,1 m ↑
38,6 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,4 m →
37,4 m ↑
39,0 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,8 dB
65,8 dB →
66,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
98 km/h
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
2,9
2,5
Zużycie paliwa
 
 
 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,7/5,4/6,6
8,3/5,0/6,2
7,9/4,9/6,0
Teoretyczny zasięg
760 km
810 km
800 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,8/6,4/7,6
8,4/5,9/7,2
9,0/6,0/7,5
Rzeczywisty zasięg
660 km
690 km
640 km
Cena wersji podstawowej**
57 400 zł
49 990 zł
48 400 zł
Cena
63 400 zł
65 000 zł
63 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta miejskie

Punktacja - segment: auta miejskie
Punktacja - segment: auta miejskieMotor