Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive - test

Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
Pozycja za regulowaną dwuosiowo kierownicą jest wygodna, a widoczność do przodu i na boki znakomita. Gdy razi słońce, ogromną szybę można częściowo zasłonić (oddzielnie po stronie kierowcy i pasażera). Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości.
Pozycja za regulowaną dwuosiowo kierownicą jest wygodna, a widoczność do przodu i na boki znakomita. Gdy razi słońce, ogromną szybę można częściowo zasłonić (oddzielnie po stronie kierowcy i pasażera). Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości.Motor

Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive

By takie ukształtowanie tyłu nadwozia nie przeszkadzało w pakowaniu klapę mocno wyprofilowano.
By takie ukształtowanie tyłu nadwozia nie przeszkadzało w pakowaniu klapę mocno wyprofilowano.Motor
Genialna funkcjonalność dzięki trzem oddzielnym fotelom z tyłu i składanemu oparciu przedniego.
Genialna funkcjonalność dzięki trzem oddzielnym fotelom z tyłu i składanemu oparciu przedniego.Motor
Auto „widzi” zagrożenie i dobitnie informuje kierowcę.
Auto „widzi” zagrożenie i dobitnie informuje kierowcę.Motor
Nieprecyzyjne określenie: „prędkość zalecana” zamiast „ograniczenie prędkości”.
Nieprecyzyjne określenie: „prędkość zalecana” zamiast „ograniczenie prędkości”.Motor
Nietypowe oświetlenie w C4 Picasso: na górze umieszczono dzienne światła LED, pod nimi skuteczne reflektory główne, a na dole – światła przeciwmgielne.
Nietypowe oświetlenie w C4 Picasso: na górze umieszczono dzienne światła LED, pod nimi skuteczne reflektory główne, a na dole – światła przeciwmgielne.Motor
Schowek przed pasażerem jest niewielki. Umieszczono w nim odtwarzacz płyt CD.
Schowek przed pasażerem jest niewielki. Umieszczono w nim odtwarzacz płyt CD.Motor
W schowku znajdują się gniazda 230V, 12V, wejścia USB i AUX – trudno do nich sięgnąć.
W schowku znajdują się gniazda 230V, 12V, wejścia USB i AUX – trudno do nich sięgnąć.Motor
Fotele mają takie same rozmiary. Każdy można osobno przesuwać, regulować kąt pochylenia oparcia oraz składać.
Fotele mają takie same rozmiary. Każdy można osobno przesuwać, regulować kąt pochylenia oparcia oraz składać.Motor
W najbogatszej wersji wygodne siedzenia zostały wyposażone w funkcję masażu.
W najbogatszej wersji wygodne siedzenia zostały wyposażone w funkcję masażu.Motor
Elektrycznie regulowany podnóżek w fotelu pasażera obsługuje się przyciskiem z prawej strony siedziska.
Elektrycznie regulowany podnóżek w fotelu pasażera obsługuje się przyciskiem z prawej strony siedziska.Motor
Jedna z opcji – da się wgrać do systemu zdjęcia i ustawiać je jako tło wskaźników.
Jedna z opcji – da się wgrać do systemu zdjęcia i ustawiać je jako tło wskaźników.Motor
Górny ekran – wyświetlane są na nim wszystkie najważniejsze dane potrzebne podczas jazdy: można wybierać wygląd wskaźników i informacje, które mają być wyświetlane.
Górny ekran – wyświetlane są na nim wszystkie najważniejsze dane potrzebne podczas jazdy: można wybierać wygląd wskaźników i informacje, które mają być wyświetlane.Motor
Interaktywna instrukcja – zdecydowanie wygodniejsza niż wersja papierowa.
Interaktywna instrukcja – zdecydowanie wygodniejsza niż wersja papierowa.Motor
Większością funkcji steruje się na ekranie po wybraniu odpowiedniego menu.
Większością funkcji steruje się na ekranie po wybraniu odpowiedniego menu.Motor
Dolny ekran dotykowy – służy przede wszystkim do obsługi auta: zmiana ustawień klimatyzacji na panelu dotykowym wymaga nabrania wprawy.
Dolny ekran dotykowy – służy przede wszystkim do obsługi auta: zmiana ustawień klimatyzacji na panelu dotykowym wymaga nabrania wprawy.Motor
Pozycja za regulowaną dwuosiowo kierownicą jest wygodna, a widoczność do przodu i na boki znakomita. Gdy razi słońce, ogromną szybę można częściowo zasłonić (oddzielnie po stronie kierowcy i pasażera). Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości.
Pozycja za regulowaną dwuosiowo kierownicą jest wygodna, a widoczność do przodu i na boki znakomita. Gdy razi słońce, ogromną szybę można częściowo zasłonić (oddzielnie po stronie kierowcy i pasażera). Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości.Motor
Tu jest 10 przycisków i 4 pokrętła – trzeba się oswoić z ich położeniem i funkcjami.
Tu jest 10 przycisków i 4 pokrętła – trzeba się oswoić z ich położeniem i funkcjami.Motor
Pod podłogą bagażnika znalazło się miejsce na schowki na drobiazgi. Pod nim jest dojazdowe koło zapasowe.
Pod podłogą bagażnika znalazło się miejsce na schowki na drobiazgi. Pod nim jest dojazdowe koło zapasowe.Motor
Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
Klapa bagażnika jest masywna, a ściana bagażnika skośna.
Klapa bagażnika jest masywna, a ściana bagażnika skośna.Motor

Zobacz również:

    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive

    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
    Citroen C4 Picasso 1.6 THP ExclusiveMotor

    Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive - podsumowanie

    • przestronne wnętrze,
    • pojemny i funkcjonalny bagażnik,
    • doskonała widoczność,
    • wygodne fotele
    • klimatyzacja obsługiwana jedynie poprzez ekran dotykowy
    • spokojna praca silnika i szybka reakcja na "gaz",
    • precyzyjnie pracująca skrzynia biegów,
    • dobre wyciszenie odgłosów pracy jednostki napędowej
    • przeciętna elastyczność na szóstym biegu
    • pewne właściwości jezdne na równej drodze,
    • dobrze dobrana siła wspomagania kierownicy
    • wyboje na zakrętach mają wyraźny wpływ na precyzję prowadzenia auta ,
    • za głośna praca zawieszenia
    • bogate wyposażenie seryjne z zakresu komfortu i bezpieczeństwa,
    • nieduże zużycia paliwa
    • wysoka cena zakupu,
    • nawet w topowej wersji dopłata za reflektory ksenonowe

    Minivany Citroena – w awangardzie klasy

    Citroen Xsara Picasso
    Citroen Xsara PicassoMotor
    Xsara Picasso szokowała sylwetką i nietypowo rozplanowaną, ale całkiem łatwą w obsłudze deską rozdzielczą.
    Xsara Picasso szokowała sylwetką i nietypowo rozplanowaną, ale całkiem łatwą w obsłudze deską rozdzielczą.Motor
    Citroen C4 Picasso I
    Citroen C4 Picasso IMotor
    C4 Picasso I także był pełen nietypowych rozwiązań: debiutowała w nim m.in. olbrzymia panoramiczna przednia szyba.
    C4 Picasso I także był pełen nietypowych rozwiązań: debiutowała w nim m.in. olbrzymia panoramiczna przednia szyba.Motor
    Citroen C4 Picasso II
    Citroen C4 Picasso IIMotor
    C4 Picasso II przenosi jadących w erę tabletów. Kierownica nie ma nieruchomego środka, ale za to nie jest całkiem okrągła.
    C4 Picasso II przenosi jadących w erę tabletów. Kierownica nie ma nieruchomego środka, ale za to nie jest całkiem okrągła.Motor

    Dane techniczne: Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    156 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    240 Nm/1400
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went/tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    443/183/161 cm
    Rozstaw osi
    279 cm
    Średnica zawracania
    11,3 m
    Masa/ładowność
    1460/480 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    537/1709 l
    Poj. zbiornika paliwa
    57 l (Pb 95)
    Opony
    205/55 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    209 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,2 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    9,4 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    17,8 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    38,3 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,9 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,6 dB
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,2/4,8/6,0
    Teoretyczny zasięg
    950 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,1/6,6/7,9
    Rzeczywisty zasięg
    720 km
    Cena wersji podstawowej*
    86 200 zł
    Cena
    106 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *z tym samym silnikiem