Porównanie: Citroen C-Elysee, Skoda Rapid

C-Elysee i Rapid powstały według nieco innych założeń. Ma to wpływ na ceny aut.
C-Elysee i Rapid powstały według nieco innych założeń. Ma to wpływ na ceny aut.Motor
Całkiem ładny i nieźle wykonany kokpit Citroena. Kierownica mogłaby być mniejsza. Jest ona regulowana tylko w pionie. Utrudnia to kierowcy zajęcie wygodnej pozycji.
Całkiem ładny i nieźle wykonany kokpit Citroena. Kierownica mogłaby być mniejsza. Jest ona regulowana tylko w pionie. Utrudnia to kierowcy zajęcie wygodnej pozycji.Motor
Typowy dla Skody kokpit jest nieźle wykonany i bardzo łatwy w obsłudze. Nie wygląda zbyt efektownie, ale mało kto oczekuje tego od budżetowych modeli.
Typowy dla Skody kokpit jest nieźle wykonany i bardzo łatwy w obsłudze. Nie wygląda zbyt efektownie, ale mało kto oczekuje tego od budżetowych modeli.Motor

Porównanie: Citroen C-Elysee, Skoda Rapid

Wygodne, spore fotele zapewniają komfort – nawet podczas dalszych podróży.
Wygodne, spore fotele zapewniają komfort – nawet podczas dalszych podróży.Motor
Z tyłu miejsca nie brak. Wysokim osobom nie spodobają się dwa małe zagłówki.
Z tyłu miejsca nie brak. Wysokim osobom nie spodobają się dwa małe zagłówki.Motor
Bagażnik otwiera się przyciskiem na pilocie lub w kabinie. Brakuje zwykłej klamki.
Bagażnik otwiera się przyciskiem na pilocie lub w kabinie. Brakuje zwykłej klamki.Motor
Całkiem ładny i nieźle wykonany kokpit Citroena. Kierownica mogłaby być mniejsza. Jest ona regulowana tylko w pionie. Utrudnia to kierowcy zajęcie wygodnej pozycji.
Całkiem ładny i nieźle wykonany kokpit Citroena. Kierownica mogłaby być mniejsza. Jest ona regulowana tylko w pionie. Utrudnia to kierowcy zajęcie wygodnej pozycji.Motor
Tanie rozwiązanie – duże zawiasy pokrywy wnikają wgłąb bagażnika, utrudniając jego wykorzystanie. Mogą też uszkodzić przewożony bagaż.
Tanie rozwiązanie – duże zawiasy pokrywy wnikają wgłąb bagażnika, utrudniając jego wykorzystanie. Mogą też uszkodzić przewożony bagaż.Motor
Fotele właściwie nie różnią się od tych w Citroenie. Są spore i wygodne.
Fotele właściwie nie różnią się od tych w Citroenie. Są spore i wygodne.Motor
Niewielki otwór załadunkowy, ale pojemność więcej niż wystarczająca (506 l).
Niewielki otwór załadunkowy, ale pojemność więcej niż wystarczająca (506 l).Motor
W drugim rzędzie – trzy regulowane zagłówki i więcej miejsca niż w C-Elysee.
W drugim rzędzie – trzy regulowane zagłówki i więcej miejsca niż w C-Elysee.Motor
...podobnie jak automatycznej klimatyzacji. Ją też można dokupić tylko w Rapidzie.
...podobnie jak automatycznej klimatyzacji. Ją też można dokupić tylko w Rapidzie.Motor
System multimedialny to domena Skody – u rywala takiego nawet nie dokupimy...
System multimedialny to domena Skody – u rywala takiego nawet nie dokupimy...Motor
Typowy dla Skody kokpit jest nieźle wykonany i bardzo łatwy w obsłudze. Nie wygląda zbyt efektownie, ale mało kto oczekuje tego od budżetowych modeli.
Typowy dla Skody kokpit jest nieźle wykonany i bardzo łatwy w obsłudze. Nie wygląda zbyt efektownie, ale mało kto oczekuje tego od budżetowych modeli.Motor
Atut Rapida – ogromna i foremna przestrzeń bagażowa ze świetnym dostępem.
Atut Rapida – ogromna i foremna przestrzeń bagażowa ze świetnym dostępem.Motor
Citroen C-Elysee i Skoda Rapid powstały według nieco innych założeń.
Citroen C-Elysee i Skoda Rapid powstały według nieco innych założeń.Motor
Lepszą widoczność do tyłu zapewnia Citroen, ale w deszczowe dni łatwiej cofa się Skodą (dzięki tylnej wycieraczce).
Lepszą widoczność do tyłu zapewnia Citroen, ale w deszczowe dni łatwiej cofa się Skodą (dzięki tylnej wycieraczce).Motor
Największą, poza ceną, różnicą między C-Elysee i Rapidem jest dostęp do przestrzeni bagażowej.
Największą, poza ceną, różnicą między C-Elysee i Rapidem jest dostęp do przestrzeni bagażowej.Motor

Dane techniczne: Citroen C-Elysee, Skoda Rapid

Dane techniczne
Citroen
Skoda
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1560 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
92 KM/4000
105 KM/4400
Maks. moment obrotowy
230 Nm/1750
250 Nm/1500
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./bębn.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1095/453 kg
1265/460 kg
Średnica zawracania
10,7 m
10,9 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
506/— l
550/1490 l
Pojemność zbiornika paliwa
48 l (ON)
55 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
443/175/147 cm
448/171/146 cm
Rozstaw osi
265 cm
259 cm
Opony
185/65 R15
185/60 R15
Teoretyczny zasięg
1120 km
1250 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
180 km/h
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
10,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
4,9/3,9/4,3
5,6/3,7/4,4
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s
10,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,4 s (4. bieg)
9,0 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
14,0 s (6. bieg)
13,0 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,3 m
36,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,6 m
36,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,9 dB
65,7 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,5/4,8
7,0/5,0
Rzeczywisty zasięg
850 km
920 km
Cena wersji podstawowej*
49 900 zł
59 950 zł
Cena
54 900 zł
65 150 zł
*z tym samym silnikiem