Porównanie: Citroen C-Elysee, Skoda Rapid

C-Elysee i Rapid powstały według nieco innych założeń. Ma to wpływ na ceny aut.
C-Elysee i Rapid powstały według nieco innych założeń. Ma to wpływ na ceny aut.Motor
Całkiem ładny i nieźle wykonany kokpit Citroena. Kierownica mogłaby być mniejsza. Jest ona regulowana tylko w pionie. Utrudnia to kierowcy zajęcie wygodnej pozycji.
Całkiem ładny i nieźle wykonany kokpit Citroena. Kierownica mogłaby być mniejsza. Jest ona regulowana tylko w pionie. Utrudnia to kierowcy zajęcie wygodnej pozycji.Motor
Typowy dla Skody kokpit jest nieźle wykonany i bardzo łatwy w obsłudze. Nie wygląda zbyt efektownie, ale mało kto oczekuje tego od budżetowych modeli.
Typowy dla Skody kokpit jest nieźle wykonany i bardzo łatwy w obsłudze. Nie wygląda zbyt efektownie, ale mało kto oczekuje tego od budżetowych modeli.Motor

Zobacz również:

    Porównanie: Citroen C-Elysee, Skoda Rapid

    Wygodne, spore fotele zapewniają komfort – nawet podczas dalszych podróży.
    Wygodne, spore fotele zapewniają komfort – nawet podczas dalszych podróży.Motor
    Z tyłu miejsca nie brak. Wysokim osobom nie spodobają się dwa małe zagłówki.
    Z tyłu miejsca nie brak. Wysokim osobom nie spodobają się dwa małe zagłówki.Motor
    Bagażnik otwiera się przyciskiem na pilocie lub w kabinie. Brakuje zwykłej klamki.
    Bagażnik otwiera się przyciskiem na pilocie lub w kabinie. Brakuje zwykłej klamki.Motor
    Całkiem ładny i nieźle wykonany kokpit Citroena. Kierownica mogłaby być mniejsza. Jest ona regulowana tylko w pionie. Utrudnia to kierowcy zajęcie wygodnej pozycji.
    Całkiem ładny i nieźle wykonany kokpit Citroena. Kierownica mogłaby być mniejsza. Jest ona regulowana tylko w pionie. Utrudnia to kierowcy zajęcie wygodnej pozycji.Motor
    Tanie rozwiązanie – duże zawiasy pokrywy wnikają wgłąb bagażnika, utrudniając jego wykorzystanie. Mogą też uszkodzić przewożony bagaż.
    Tanie rozwiązanie – duże zawiasy pokrywy wnikają wgłąb bagażnika, utrudniając jego wykorzystanie. Mogą też uszkodzić przewożony bagaż.Motor
    Fotele właściwie nie różnią się od tych w Citroenie. Są spore i wygodne.
    Fotele właściwie nie różnią się od tych w Citroenie. Są spore i wygodne.Motor
    Niewielki otwór załadunkowy, ale pojemność więcej niż wystarczająca (506 l).
    Niewielki otwór załadunkowy, ale pojemność więcej niż wystarczająca (506 l).Motor
    W drugim rzędzie – trzy regulowane zagłówki i więcej miejsca niż w C-Elysee.
    W drugim rzędzie – trzy regulowane zagłówki i więcej miejsca niż w C-Elysee.Motor
    ...podobnie jak automatycznej klimatyzacji. Ją też można dokupić tylko w Rapidzie.
    ...podobnie jak automatycznej klimatyzacji. Ją też można dokupić tylko w Rapidzie.Motor
    System multimedialny to domena Skody – u rywala takiego nawet nie dokupimy...
    System multimedialny to domena Skody – u rywala takiego nawet nie dokupimy...Motor
    Typowy dla Skody kokpit jest nieźle wykonany i bardzo łatwy w obsłudze. Nie wygląda zbyt efektownie, ale mało kto oczekuje tego od budżetowych modeli.
    Typowy dla Skody kokpit jest nieźle wykonany i bardzo łatwy w obsłudze. Nie wygląda zbyt efektownie, ale mało kto oczekuje tego od budżetowych modeli.Motor
    Atut Rapida – ogromna i foremna przestrzeń bagażowa ze świetnym dostępem.
    Atut Rapida – ogromna i foremna przestrzeń bagażowa ze świetnym dostępem.Motor
    Citroen C-Elysee i Skoda Rapid powstały według nieco innych założeń.
    Citroen C-Elysee i Skoda Rapid powstały według nieco innych założeń.Motor
    Lepszą widoczność do tyłu zapewnia Citroen, ale w deszczowe dni łatwiej cofa się Skodą (dzięki tylnej wycieraczce).
    Lepszą widoczność do tyłu zapewnia Citroen, ale w deszczowe dni łatwiej cofa się Skodą (dzięki tylnej wycieraczce).Motor
    Największą, poza ceną, różnicą między C-Elysee i Rapidem jest dostęp do przestrzeni bagażowej.
    Największą, poza ceną, różnicą między C-Elysee i Rapidem jest dostęp do przestrzeni bagażowej.Motor

    Dane techniczne: Citroen C-Elysee, Skoda Rapid

    Dane techniczne
    Citroen
    Skoda
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1560 cm3
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    92 KM/4000
    105 KM/4400
    Maks. moment obrotowy
    230 Nm/1750
    250 Nm/1500
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/5-biegowa
    manualna/5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./bębn.
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1095/453 kg
    1265/460 kg
    Średnica zawracania
    10,7 m
    10,9 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    506/— l
    550/1490 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    48 l (ON)
    55 l (ON)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    443/175/147 cm
    448/171/146 cm
    Rozstaw osi
    265 cm
    259 cm
    Opony
    185/65 R15
    185/60 R15
    Teoretyczny zasięg
    1120 km
    1250 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    180 km/h
    190 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,2 s
    10,4 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    4,9/3,9/4,3
    5,6/3,7/4,4
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,4 s
    10,3 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    9,4 s (4. bieg)
    9,0 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    14,0 s (6. bieg)
    13,0 s (5. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    38,3 m
    36,4 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,6 m
    36,4 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,9 dB
    65,7 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    6,5/4,8
    7,0/5,0
    Rzeczywisty zasięg
    850 km
    920 km
    Cena wersji podstawowej*
    49 900 zł
    59 950 zł
    Cena
    54 900 zł
    65 150 zł
    *z tym samym silnikiem