Peugeot 308 e-HDi Allure - test

W odmianie Allure do wyposażenia seryjnego należą przednie reflektory diodowe.
W odmianie Allure do wyposażenia seryjnego należą przednie reflektory diodowe.Motor
Nowy Peugeot 308 to duży krok naprzód. Z silnikiem e-HDi jest oszczędny, dynamiczny i wygodny. Nowością jest też wysoka cena
Tutaj nie ma miejsca na tanie materiały. Kierownica ma niewielką średnicę wynoszącą zaledwie 35 cm. Dla porównania ten sam wymiar w VW Golfie to 37,5 cm. Na konsoli środkowej dominuje 9,7-calowy ekran. Seryjnie są dwa złącza USB (jedno w zamykanym schowku).
Tutaj nie ma miejsca na tanie materiały. Kierownica ma niewielką średnicę wynoszącą zaledwie 35 cm. Dla porównania ten sam wymiar w VW Golfie to 37,5 cm. Na konsoli środkowej dominuje 9,7-calowy ekran. Seryjnie są dwa złącza USB (jedno w zamykanym schowku).Motor

Peugeot 308 e-HDi Allure

Oba mają funkcję masażu. Elektryczna regulacja – tylko po stronie kierowcy.
Oba mają funkcję masażu. Elektryczna regulacja – tylko po stronie kierowcy.Motor
System pomaga wyszukać np. restauracje czy stacje benzynowe, ale tylko po podłączeniu telefonu z internetem.
System pomaga wyszukać np. restauracje czy stacje benzynowe, ale tylko po podłączeniu telefonu z internetem.Motor
Ekran ustawień samochodu. Duże ikony są dobrze opisane. Ponadto, można śledzić m.in. zasięg auta i zużycie paliwa.
Ekran ustawień samochodu. Duże ikony są dobrze opisane. Ponadto, można śledzić m.in. zasięg auta i zużycie paliwa.Motor
Zamiast stacyjki – opcjonalny przycisk start/stop, przy dźwigni zmiany biegów. Elektryczny hamulec postojowy jest seryjny w odmianie Allure.
Zamiast stacyjki – opcjonalny przycisk start/stop, przy dźwigni zmiany biegów. Elektryczny hamulec postojowy jest seryjny w odmianie Allure.Motor
Przeciętna ilość miejsca na kolana. Nawet w wersji Allure nie ma nawiewów na tylną część kabiny.
Przeciętna ilość miejsca na kolana. Nawet w wersji Allure nie ma nawiewów na tylną część kabiny.Motor
Skórzane fotele nie tylko wyglądają na wygodne, ale takie są.
Skórzane fotele nie tylko wyglądają na wygodne, ale takie są.Motor
Obrotomierz ma odwróconą skalę, a jego wskazówka wędruje z prawej strony do lewej. Zdarza się, że z opóźnieniem pokazuje aktualne obroty silnika.
Obrotomierz ma odwróconą skalę, a jego wskazówka wędruje z prawej strony do lewej. Zdarza się, że z opóźnieniem pokazuje aktualne obroty silnika.Motor
Bagażnik jest duży – ma od 398 do 1206 l pojemności. Po złożeniu oparcia nie powstaje płaska podłoga.
Bagażnik jest duży – ma od 398 do 1206 l pojemności. Po złożeniu oparcia nie powstaje płaska podłoga.Motor
Silnik e-HDi z systemem start/stop jest dynamiczny i bardzo oszczędny.
Silnik e-HDi z systemem start/stop jest dynamiczny i bardzo oszczędny.Motor
Tutaj nie ma miejsca na tanie materiały. Kierownica ma niewielką średnicę wynoszącą zaledwie 35 cm. Dla porównania ten sam wymiar w VW Golfie to 37,5 cm. Na konsoli środkowej dominuje 9,7-calowy ekran. Seryjnie są dwa złącza USB (jedno w zamykanym schowku).
Tutaj nie ma miejsca na tanie materiały. Kierownica ma niewielką średnicę wynoszącą zaledwie 35 cm. Dla porównania ten sam wymiar w VW Golfie to 37,5 cm. Na konsoli środkowej dominuje 9,7-calowy ekran. Seryjnie są dwa złącza USB (jedno w zamykanym schowku).Motor
Nowe 308 wyróżnia się szerokimi słupkami tylnymi i sylwetką pozbawioną ekstrawagancji.
Nowe 308 wyróżnia się szerokimi słupkami tylnymi i sylwetką pozbawioną ekstrawagancji.Motor
W odmianie Allure do wyposażenia seryjnego należą przednie reflektory diodowe.
W odmianie Allure do wyposażenia seryjnego należą przednie reflektory diodowe.Motor
Nawigacja satelitarna to płatna opcja. Ma dokładną mapę, a jej obsługa nie nastręcza żadnych problemów.
Nawigacja satelitarna to płatna opcja. Ma dokładną mapę, a jej obsługa nie nastręcza żadnych problemów.Motor
Nawet ustawianie klimatyzacji odbywa się przez ekran dotykowy. Szkoda, że nie przewidziano osobnych przycisków.
Nawet ustawianie klimatyzacji odbywa się przez ekran dotykowy. Szkoda, że nie przewidziano osobnych przycisków.Motor
Pokrętła ogrzewania foteli przednich umieszczono nie przy siedzeniach, a na konsoli środkowej. Niestety, pracują ze zbyt dużym oporem.
Pokrętła ogrzewania foteli przednich umieszczono nie przy siedzeniach, a na konsoli środkowej. Niestety, pracują ze zbyt dużym oporem.Motor
W stosunku do poprzednika, nowy Peugeot 308 jest odrobinę krótszy i niższy.
W stosunku do poprzednika, nowy Peugeot 308 jest odrobinę krótszy i niższy.Motor

Zobacz również:

    Peugeot 308 e-HDi Allure - podsumowanie

    • wysoka jakość wykonania,
    • pojemny bagażnik,
    • obszerna kabina z przodu,
    • bardzo dobra pozycja za kierownicą
    • tylko przeciętna ilość miejsca na kolana z tyłu,
    • niedostatki w ergonomii
    • dynamiczny i elastyczny silnik,
    • dobrze zestopniowana skrzynia biegów,
    • niewielkie zużycie paliwa,
    • duży zasięg
    • przeciętna precyzja dźwigni zmiany biegów
    • stabilne zachowanie podczas jazdy,
    • precyzyjny układ kierowniczy,
    • dobry komfort jazdy,
    • niski poziom hałasu
    • nie najlepsze tłumienie pojedynczych nierówności
    • bogate wyposażenie seryjne,
    • mnogość opcji,
    • przeglądy co 25 000 km
    • wysoka cena zakupu,
    • tylko dwa lata gwarancji mechanicznej

    Dane techniczne: Peugeot 308 e-HDi Allure

     
    Peugeot 308
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1560 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    Zasilanie
    common rail
    Moc maksymalna
    115 KM/3600
    Maks. moment obrotowy
    270 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    425/180/146 cm
    Rozstaw osi
    262 cm
    Średnica zawracania
    10,4 m
    Masa/ładowność
    1160/620 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    398/1206 l
    Poj. zbiornika paliwa
    53 l (ON)
    Opony
    205/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    191 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,1 s
    Elastyczność 60-100 km/h (4. bieg)
    7,6 s
    Elastyczność 80-100 km/h (6. bieg)
    15,3 s →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,2 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,9 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,4 dB
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,8
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    4,4/3,5/3,8
    Teoretyczny zasięg
    1390 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,3/4,2/5,3
    Rzeczywisty zasięg
    1000 km
    Cena wersji podstawowej**
    80 900 zł
    Cena
    87 400 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem