Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Suzuki SX4 S-Cross, Toyota C-HR - porównanie

Toyota od wielu lat oferuje sporego SUV-a RAV4, ale na kompaktowego crossovera kazała klientom długo czekać. Sprawdziliśmy, czy było warto.

Porównanie
PorównanieMotor

MITSUBISHI ASX 1.6 INSTYLEsilnik: benzynowy, R4, 1590 cm3moc maksymalna: 117 KM

W sesji zdjęciowej wzięło udział Mitsubishi ASX w wersji Intense Plus, ale oceniliśmy wyższą odmianę Instyle, która bardziej odpowiada ceną pozostałej trójce.Motor

NISSAN QASHQAI 1.2 DIG-T TEKNAsilnik: benzynowy, turbo, R4, 1197 cm3moc maksymalna: 115 KM

Kierowca Nissana ma zupełnie wystarczającą widoczność w tył, chociaż ASX pozwala o wiele lepiej zorientować się, co dzieje się wokół samochodu.Motor

SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 BJ 4X4 ELEGANCEsilnik: benzynowy, turbo, R4, 1373 cm3moc maksymalna: 140 KM

Kabina jest dość mocno przeszklona i zapewnia podobną widoczność co Qashqai. Suzuki ma najmniejsze koła w porównaniu – mają rozsądną średnicę 17''.Motor

TOYOTA C-HR 1.2 TURBO DYNAMICsilnik: benzynowy, turbo, R4, 1197 cm3moc maksymalna: 116 KM

Bardzo nietypowa sylwetka nowej Toyoty może się podobać. Ma jednak poważne konsekwencje – widoczność w tył na ukos jest tu bardzo ograniczona.Motor

Moda na samochody uterenowione nie przemija, lecz wciąż przybiera na sile. Modele te należą do najpopularniejszych w Polsce. W pierwszej pięćdziesiątce najchętniej kupowanych nowych aut w naszym kraju w 2016 r. jest aż 13 SUV-ów i crossoverów (dla porównania - jest też 14 kompaktów, 11 aut miejskich, 6 modeli klasy średniej i 3 minivany).

Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy, na czele są auta kompaktowe, a za nimi miejskie - ale SUV-y i crossovery już depczą im po piętach. Wśród owych 13 modeli ze zwiększonym prześwitem aż 9 ma kompaktowe rozmiary. I właśnie takie samochody postanowiliśmy porównać. Okazją jest pojawienie się na rynku Toyoty C-HR. Ten kompaktowy SUV ma wszystko, co potrzebne, by poważnie namieszać na rynku. Wystarczy wspomnieć, że Toyota RAV4, choć kosztuje od 111 do 182 tys. zł, jest u nas piątym najpopularniejszym SUV-em. A C-HR kosztuje znacznie mniej - od 82 do 123 tys. zł.

Popularne odmiany

W tym teście skupiliśmy się na odmianach w cenie ok. 100 tys. zł. Taka kwota zwykle pozwala na zakup niezbyt mocnej odmiany benzynowej z napędem na przednie koła i bogatym wyposażeniem.

Mitsubishi ASX ma 117 KM mocy i w topowej wersji Instyle kosztuje 98 990 zł. Za 116-konną Toyotę C-HR w odmianie Dynamic trzeba zapłacić 101 400 zł, a cena Nissana Qashqaia (o mocy 115 KM) w wersji wyposażeniowej Tekna to 102 850 zł.

Suzuki daje więcej

Z tych założeń wyłamuje się czwarty testowany model, Suzuki SX4 S-Cross. Powodem jest jego cena - zdecydowanie niższa niż u konkurentów. Wersja o mocy 111 KM z przednim napędem i najbogatszym dostępnym wyposażeniem kosztuje raptem 73 900 zł!

Dlatego do porównania wybraliśmy taką konfigurację, jaką można kupić w założonej cenie - wersję z silnikiem o mocy 140 KM i napędem 4x4 kosztującą zaledwie 94 900 zł.

Oczywiście stawia to SX4 na uprzywilejowanej pozycji, ale trudno by było sobie wyobrazić, żeby klienci mający do wydania 100 tysięcy zł rezygnowali z tego powodu z wyboru Suzuki w wersji 4x4. Wręcz przeciwnie - to po prostu potężny atut tego modelu, który już na starcie daje S-Crossowi sporą przewagę. Sprawdźmy, czy po uwzględnieniu wszystkich pozostałych parametrów uda mu się ją utrzymać.

MITSUBISHI Wnętrze ASX-a nie zachwyca doborem materiałów (dobrze prezentują się tylko te w górnej części deski rozdzielczej), za to trudno o łatwiejszy w obsłudze kokpit.Motor
NISSAN Kokpit typowy dla nowych Nissanów – przyjazny w obsłudze i nieźle wykończony. Plus za miękką podpórkę pod kolano kierowcy (z efektownym podświetleniem).Motor
SUZUKI Wnętrze SX4 S-Cross robi zupełnie niezłe wrażenie, ale nie dorównuje swoim konkurentom ani starannością wykonania, ani jakością użytych tworzyw.Motor
TOYOTA Z testowanej czwórki Toyota C-HR ma najlepiej wykończone wnętrze. Okazuje się ono także ergonomiczne i łatwe w obsłudze. A do tego ciekawie wygląda.Motor

Cenne centymetry

Jeśli chodzi o rozmiary, testowane samochody prezentują w miarę wyrównany poziom. Najmniejsze Suzuki mierzy 430 cm, najdłuższy Nissan - 438 cm. Suzuki ma też najmniejszy rozstaw osi wynoszący 260 cm (u pozostałej trójki to 264-267 cm) i jest najwęższe. Do najszerszego Mitsubishi brakuje mu jednak raptem 2,5 cm - takie różnice w niewielkim stopniu wpływają na przestronność wnętrz.

Zwykle większe znaczenie ma wysokość nadwozia - a tu rozbieżności są większe. Najniższa Toyota ma 156,5 cm "wzrostu", Suzuki przerasta ją o 2, a Nissan - o 2,5 cm. Najwyższy jest ASX - 164 cm to aż o 7,5 cm więcej niż u Toyoty.

Co ciekawe, różnice te nie za bardzo przekładają się na wielkość kabin. Okazuje się bowiem, że SX4 - mimo najmniejszych długości i rozstawu osi - oferuje podróżnym najwięcej miejsca na nogi. Z przodu nie jest to zbyt odczuwalne (najlepszego od najgorszego w teście dzielą tu tylko 2 cm), ale jadący na jego kanapie mają o całe 6 cm więcej miejsca na nogi niż w Mitsubishi i Toyocie (oraz o 4 cm więcej niż w Qashqaiu). A to już czuć.

C-HR ma najwęższą kabinę w porównaniu, ale wbrew pozorom wcale nie najniższą. Mniej przestrzeni na głowy oferuje bowiem... najwyższe w teście Mitsubishi. Łatwo to wyjaśnić - z testowanej czwórki tylko ASX seryjnie ma okno dachowe, a to rozwiązanie wyraźnie ogranicza ilość miejsca nad głowami. Dlatego z przodu brakuje go już przy 185 cm, a z tyłu nawet przy 180 cm wzrostu uderza się głową w podsufitkę. Toyota jest o 2-3 cm lepsza, a w Nissanie i Suzuki zepsucie fryzury grozi dopiero przy 190 cm wzrostu.

Największy bagażnik znajdziemy w SX4 (430 l), ten w ASX-ie ma 419 l pojemności, a w Qashqaiu - 401 l. Najmniej bagażu zmieści Toyota (377 l). I tylko w niej po złożeniu kanapy nie powstaje płaska podłoga.

C-HR ma też najmniejszą ładowność (445 kg), choć wyprzedza w tej kwestii Qashqaia zaledwie o 2 kg. Pozostałe dwa auta mają wyraźnie większą ładowność - SX4 S-Cross 515 kg, a ASX aż 610 kg.

PorównanieMotor

Teren? Raczej zabudowany

Kompaktowe SUV-y i crossovery z założenia nie służą do jazdy w terenie, ale zwiększony prześwit na co dzień ułatwia im pokonywanie krawężników, a czasami także nierównych leśnych i polnych duktów.

Największą odległość od nawierzchni dzieli podwozie Mitsubishi - niezłe 19 cm. W Nissanie i Suzuki to wciąż zupełnie przyzwoite 18 cm. Najgorzej pod tym względem prezentuje się Toyota. W jej przypadku osłonę silnika dzieli od ziemi niecałe 16 cm.

Nie sposób nie wspomnieć w tym miejscu o zdecydowanej przewadze Suzuki, jaką daje mu napęd 4x4. To dość proste rozwiązanie z napędem tylnej osi dołączanym automatycznie w razie poślizgu przednich kół. Jednak przy ograniczonej przyczepności nawet taki układ jest nie do przecenienia. Mieszkańcy terenów górzystych i wszyscy ci, którzy czasem muszą pokonać np. błotnistą drogę mają zatem ułatwiony wybór - dla nich najlepsze jest Suzuki. Ewentualnie mogą dokupić za 10 tys. zł napęd 4x4 do Toyoty (wybierając nieznacznie gorzej wyposażoną odmianę Premium). ASX i Qashqai oferują napęd obu osi tylko w znacznie droższych wersjach z silnikami Diesla.

MITSUBISHI [1] Na zdjęciu – ASX Intense Plus. Wersja Instyle ma skórzane fotele z elektrycznym sterowaniem. [2] Szklany dach ogranicza miejsce nad głowami w obu rzędach. Za fotelem odsunię- tym 1 m od pedałów zostaje tylko 67 cm. [3] Nietypowa obudowa sprawia wrażenie, jakby okno dachowe było dorobione, a nie należało do fabrycznego wyposażenia. Motor
NISSAN [1] Fotele Nissana są równie wygodne co te w Mitsubishi, ale zapewniają lepsze podparcie boczne. [2] Z tyłu Qashqaia jest mnóstwo przestrzeni nad głowami, ale miejsca na kolana jest tylko o 2 cm więcej niż w Mitsubishi. [3] Poza ASX-em z testowanej czwórki tylko Qashqai seryjnie oferuje elektryczne ustawianie foteli.Motor
SUZUKI [1] Wygodny (ale dość płaski) fotel oferuje wysokie oparcie. [2] Z tyłu jest dużo miejsca nad głowami i na nogi (siedzący za fotelem odsuniętym 1 m od pedałów ma do dyspozycji 73 cm). [3] Podłokietnik środkowy z przodu, choć wysuwany, zlokalizowano nieco zbyt daleko od koła kierownicy.Motor
TOYOTA [1] Fotel C-HR jest całkiem wygodny, choć ma najkrótsze siedzisko. [2] Tył kabiny C-HR jest nieco ciasnawy. Nie rozpieszcza miejscem na głowy, a na nogi jest go tyle co w ASX-ie. Czyli bardzo mało. [3] Na tle konkurentów atutem foteli Toyoty jest seryjna elektrycznie regulowana podpórka lędźwiowa.Motor

Silniki z dwóch półek

Jednostki napędowe porównywanych aut można podzielić na dwie grupy. Najbardziej tradycyjnie do sprawy podeszło Mitsubishi - ASX ma jedyny wolnossący silnik w teście (o pojemności 1,6 l) i tylko w nim wykorzystano wtrysk wielopunktowy. Pozostała trójka podąża już drogą downsizingu, oferując mniejsze silniki turbo. Nissan i Toyota mają jednostki 1,2-litrowe, a testowane Suzuki napędza silnik 1.4.

Według danych katalogowych cała czwórka zapewnia całkiem porównywalne osiągi - pod względem przyspieszenia od 0 do 100 km/h najlepsze Suzuki jest raptem o 1,3 s szybsze od najgorszego w tej kwestii Mitsubishi (w teorii potrzebują odpowiednio 10,2 i 11,5 s).

Jednak nasze pomiary wykazały znacznie większe rozbieżności. SX4 okazało się jeszcze szybsze - podczas redakcyjnych prób osiągało "setkę" już 8,8 s od startu. To świetny wynik. Mitsubishi i Nissanowi zajmowało to 11,1 s, a Toyota potrzebowała 11,8 s. Trzeba jednak zaznaczyć, że testowany egzemplarz C-HR miał tylko 600 km przebiegu, więc jego osiągi powinny się jeszcze poprawić.

Jeśli chodzi o elastyczność (znacznie ważniejszą podczas codziennej eksploatacji), znów bryluje Suzuki. Żeby przyspieszyć od 60 do 100 km/h na 4. biegu potrzebuje zaledwie 8,4 s. Toyocie zajmuje to 10,3 s, Nissanowi 10,7 s, a w najwolniejszym Mitsubishi ta sama próba trwa aż 13,8 s. Co prawda podczas pomiarów przyspieszania od 80 do 120 km/h na najwyższym przełożeniu ASX okazało się szybsze niż Qashqai i C-HR - ale tylko dlatego, że jako jedyne... nie ma szóstego biegu.

Mitsubishi ASX 1.6 Instyle

Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor
Mitsubishi ASX 1.6 InstyleMotor

Całkiem oszczędne

5-biegowa skrzynia ASX-a ma też niekorzystny wpływ na zużycie benzyny, czyniąc go najbardziej paliwożernym autem w teście. Choć w tej kwestii różnice między testowanymi samochodami nie są ogromne (wszystkie zadowalają się zupełnie akceptowalnymi ilościami benzyny). Mitsubishi średnio potrzebuje 7,3 l na 100 km, Nissan 6,9, Suzuki 6,8, a Toyota 6,7 l. ASX ma za to największy zbiornik paliwa o pojemności 63 l. Przekłada się to na największy zasięg - jego właściciel może podjeżdżać na stację benzynową średnio co 860 km, podczas gdy posiadacz Suzuki (z 47-litrowym bakiem) musi się tam stawiać co 690 km. Silnik S-Crossa ma jeszcze jeden mankament - dość głośno pracuje. Pozostała trójka jest pod tym względem zupełnie porównywalna, ale gdy przesiądzie się do Suzuki, od razu słychać większy hałas spod maski.

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T TeknaMotor

Frajda - w Toyocie

Do słabych stron S-Crossa trzeba doliczyć jeszcze jedną - nieco gorszy niż u pozostałej trójki komfort jazdy. Na większych wybojach zawieszenie Suzuki przenosi do wnętrza wstrząsy i zdarza mu się pracować dość głośno.

Pod względem prowadzenia na krętej trasie wyróżniają się dwa auta. Mitsubishi - negatywnie. Jego nadwozie najmocniej przechyla się w zakrętach, przednia oś najwcześniej traci przyczepność, a układ kierowniczy daje najmniejszy kontakt z kołami i wymaga największej liczby obrotów przy manewrowaniu. Z kolei na przeciwnym biegunie jest Toyota. Chociaż zapewnia co najmniej równie dobry komfort, daje przy tym zdecydowanie więcej przyjemności z jazdy. Podczas gwałtownych manewrów C-HR wychyla się na boki (znacznie mniej niż ASX), ale pozostaje bardzo stabilne i przewidywalne. A jego układ kierowniczy okazuje się najbardziej bezpośredni i zapewnia prowadzącemu zdecydowanie najlepsze "czucie".

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 Elegance

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 EleganceMotor

W Nissanie najbezpieczniej

Kosztujący prawie 103 tys. zł Qashqai jest najlepiej wyposażonym autem w teście. Jako jedyny seryjnie ma system wspomagający parkowanie, kamery 360º, felgi 19'' czy koło zapasowe. Oferuje też właściwie kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - asystentów pasa ruchu, martwego pola, znaków i świateł drogowych, układ monitorujący koncentracje kierowcy i kolejny, który pomaga uniknąć kolizji z innym pojazdem. Do pełni szczęścia brakuje tylko seryjnej u rywali poduszki kolanowej.

ASX i SX4 wypadają pod tym względem zupełnie nieźle, ale Mitsubishi mają poważne braki w wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa. I oferują bardzo mało dodatków. Z kolei najsłabiej wyposażona Toyota (tylko tu trzeba dopłacić np. za nawigację, dostęp bezkluczykowy czy czujniki cofania) daje spory wybór opcji.

Nissan, Suzuki i Toyota dają typową dla japońskich producentów gwarancję na 3 lata lub 100 000 km, a u Mitsubishi dystans jest ten sam, ale ochrona gwarancyjna trwa aż 5 lat.

Toyota C-HR 1.2 Turbo Dynamic

Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor
Toyota C-HR 1.2 Turbo DynamicMotor

MITSUBISHI ASX, NISSAN QASHQAI, SUZUKI SX4 S-CROSS, TOYOTA C-HR: PODSUMOWANIE

PorównanieMotor

Nowość Toyoty jest bardzo dobrze wykonana, oszczędna i ma świetny układ jezdny - okazała się tak udana, że mimo straty kilku punktów za przestronność czy wyposażenie ostatecznie wygrała porównanie, wyprzedzając przebojowego Nissana Qashqaia. Co ciekawe, mimo silnika i osiągów ze zdecydowanie wyższej półki oraz jedynego w teście napędu 4x4 Suzuki zajęło dopiero trzecią pozycję - choć też z niewielką stratą do pierwszej dwójki. Za to przegrana Mitsubishi jest wyraźna. Ta najstarsza w teście konstrukcja była ostatnia w każdej ocenianej kategorii.

 
Mitsubishi ASX
Nissan Qashqai
Suzuki SX4 S-Cross
Toyota C-HR
 
 1.6 Instyle
1.2 DIG-T Tekna
1.4 BoosterJet 4x4 Elegance
1.2 Turbo Dynamic
Silnik
benzynowy
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1590 cm3
1197 cm3
1373 cm3
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
117 KM/6000
115 KM/4500
140 KM/5500
116 KM/5200
Maks. moment obrotowy
154 Nm/4000
190 Nm/2000
220 Nm/1500
185 Nm/1500
Napęd
przedni
przedni
4x4
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe wentylowane/tarczowe
tarczowe wentylowane/tarczowe
tarczowe wentylowane/tarczowe
tarczowe wentylowane/tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
436/181/164 cm
438/181/159 cm
430/179/158 cm
436/180/157 cm
Rozstaw osi
267 cm
265 cm
260 cm
264 cm
Średnica zawracania
10,6 m
10,7 m
10,4 m
10,4 m
Masa/ładowność
1260/610 kg
1413/447 kg
1215/515 kg
1400/445 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
419/1219 l
401/1569 l
430/1269 l
377/1160 l
Poj. zbiornika paliwa
63 l (Pb 95)
55 l (Pb 95)
47 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
225/55 R18
225/45 R19
215/55 R17
225/50 R18
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna
183 km/h
185 km/h
200 km/h
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
10,6 s
10,2 s
10,9 s
Zużycie paliwa*
7,4/4,9/5,8
6,6/5,1/5,6
6,6/5,2/5,6
6,7/4,8/5,5
Zasięg
1080 km
980 km
830 km
900 km
Dane testowe**
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,1 s
11,1 s
8,8 s ↑
11,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
45,0 m
45,1 m
42,9 m
43,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
44,8 m →
44,9 m →
42,0 m ↑
43,9 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB→
66,3 m →
68,7 m ↓
65,5 m ↑
Zużycie paliwa*
8,4/6,2/7,3
7,9/5,9/6,9
7,8/5,8/6,8
7,6/5,8/6,7
Rzeczywisty zasięg
860 km
790 km
690 km
740 km
Cena
98 990 zł
102 850 zł
94 900 zł
101 400 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); ** pomiary na oponach zimowych
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
punktacjaMotor

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 6/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas