Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi Avantgarde - test

Mercedes ostatnimi czasy nie stosuje żadnych półśrodków i jeśli bierze się za lifting, to na całego. Tak też stało się z klasą E. W teście odmiana E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi.

Nowy przód klasy E w wersji Avantgarde wyróżnia się gwiazdą na osłonie chłodnicy. Lampy wykonano w technologii LED.
Nowy przód klasy E w wersji Avantgarde wyróżnia się gwiazdą na osłonie chłodnicy. Lampy wykonano w technologii LED.Motor

Mocny turbodiesel, napęd 4x4 i 7-biegowa przekładnia automatyczna. Do tego pneumatyczne zawieszenie Airmatic (dostępne za dopłatą) oraz genialne fotele wielokonturowe z masażem. To niemal idealny obraz Mercedesa. Niemal, bo testowane auto nie jest sedanem, tylko kombi, dysponującym wielkim bagażnikiem o pojemności od 695 do aż 1950 l.

Wewnątrz zmodernizowanej klasy E najwięcej nowego dzieje się w obrębie konsoli środkowej, gdzie pomiędzy kratkami nawiewu pojawił się zegarek analogowy. Elementy obsługi systemu multimedialnego nadal są zdublowane. Kierowca ma do wyboru albo klasyczne przyciski, albo pokrętło. Mimo wielu rozbudowanych funkcji, "skakanie" pomiędzy poszczególnymi ekranami czy też wybór kontaktu z książki telefonicznej odbywa się bezproblemowo.

Deska rozdzielcza nadal ma przyciężkie linie. Na wysokim poziomie pozostała jakość materiałów i wykończenia. Dookoła ekranu systemu multimedialnego pojawiła się srebrna obwódka, a pomiędzy kratkami nawiewu – zegarek analogowy.Motor

Tradycyjnie Mercedes klasy E zapewnia znakomity komfort akustyczny. Silnik na wysokich obrotach jest ledwie słyszalny, a kabina - świetnie odizolowana od hałasu.

Kosztujący 23 429 zł zestaw audio firmy Bang & Olufsen robi mocne wrażenie. Niestety, również na aucie. Zdarza się, że po podkręceniu głośności uszy pasażerów atakowane są przez rezonans, dobiegający z paneli ustawiania foteli, umieszczonych w drzwiach.

80 Nm więcej

Silnik E 350 BlueTEC rozwija o 21 KM wyższą moc niż w aucie sprzed liftingu. Przy okazji maksymalny moment obrotowy wzrósł z 540 do 620 Nm i nadal dostępny jest w przedziale od 1600 do 2400 obr./min. To potężna wartość, sprawiająca, że jednostka napędowa praktycznie nigdy nie męczy się z ponad 2-tonową masą auta. Świadczy o tym chociażby czas rozpędzania do 100 km/h - zaledwie 7,1 s.

Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi Avantgarde

Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi Avantgarde (czytaj test)

Bardzo wygodna kanapa i dużo miejsca – więcej niż w Audi A6 Avant.Motor
Świetna pozycja za kierownicą. Fotele wielokonturowe warte są każdej złotówki.Motor
Po wciśnięciu tego przycisku zwiększa się prześwit.Motor
Ekran ustawiania foteli wielokonturowych, wyposażonych w masaż (cztery rodzaje) oraz aktywne podparcie ciał kierowcy i pasażera w zakrętach.Motor
Wybierak automatycznej skrzyni biegów umieszczono przy kierownicy.Motor
Głośnik wysokotonowy zestawu audio Bang & Olufsen BeoSound AMG. Podświetlany po zmierzchu.Motor
Deska rozdzielcza nadal ma przyciężkie linie. Na wysokim poziomie pozostała jakość materiałów i wykończenia. Dookoła ekranu systemu multimedialnego pojawiła się srebrna obwódka, a pomiędzy kratkami nawiewu – zegarek analogowy.Motor
Nowy przód klasy E w wersji Avantgarde wyróżnia się gwiazdą na osłonie chłodnicy. Lampy wykonano w technologii LED.Motor
W klasie E po liftingu zrezygnowano z przetłoczenia nad tylnym nadkolem. 19-calowe obręcze wyglądają świetnie, ale obniżają komfort jazdy.Motor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor

Duża klasa E świetnie czuje się także podczas jazdy autostradą. Wystarczy chwila zapomnienia, by szybko oddalić się od 140 km/h. Jeśli kierowca jedzie przepisowo, wtedy silnik zużywa ok. 9 l/100 km. W mieście trzeba się już liczyć z wynikiem dwucyfrowym.

7-biegowy automat może pracować w jednym z trzech trybów. W "E" dąży do jak najszybszego wdrapania się na jak najwyższy bieg. W "S" jeszcze przez jakiś czas trzyma silnik na obrotach i ma niemal natychmiastową reakcję na kickdown. Jest też chwilowy tryb "M", ale działa na tyle wolno, że nie warto z niego korzystać.

Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi Avantgarde

Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi Avantgarde (czytaj test)

Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor
Mercedes E 350 BlueTEC 4MATIC Kombi AvantgardeMotor

Gdyby nie te koła...

Zawieszenie w ustawieniu Comfort przy niskich prędkościach pozwala nawet na wzdłużne bujanie nadwozia. Wraz ze wzrostem tempa jazdy wprawdzie mocniej trzyma auto w ryzach, ale niezmiennie znakomicie tłumi pofałdowania jezdni. Niestety, 19-calowe obręcze testowanego auta z niskoprofilowymi oponami sprawiają, że już płytkie dziury w jezdni dają się we znaki. Czuć je i słychać. A szkoda! Jest też tryb Sport, w którym do kabiny dociera znacznie więcej informacji o jakości nawierzchni.

Klasa E 4MATIC ma mnóstwo przyczepności i jest dobrze wyważona. W ostrych zakrętach we znaki daje się wysoka masa przodu, ale auto nie protestuje przed przeskakiwaniem z jednego łuku w drugi. Z drugiej strony, nie ma zwinności Audi A6. Układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu jest wprawdzie nieco leniwy bliskopołożenia środkowego, ale im dalej od niego - tym staje się lepszy.

Obyło się bez półśrodków, jednak efekt został osiągnięty. To najlepszy Mercedes klasy E w historii!

Żadne kombi na rynku nie ma tak dużego bagażnika. Mierzy on od 695 do 1950 l, ale w wyposażeniu zabrakło choćby „dojazdówki”.Motor
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2987 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
252 KM/3600
Maks. moment obrotowy
620 Nm/1600
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
2010/575 kg
Średnica zawracania
11,3 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
695/1950 l
Pojemność zbiornika paliwa
80 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
490/185/152 cm
Rozstaw osi
287 cm
Opony
245/45 R17
Teoretyczny zasięg
1110 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
247 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,8/6,4/7,2
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,1 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
61,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
10,3/7,2
Rzeczywisty zasięg
920 km
Cena wersji podstawowej*
291 000 zł
Cena
301 839 zł
*z tym samym silnikiem

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas