Kia Rio 1.2 XL - test

Typowy dla Kii wlot powietrza i masywna sylwetka – nowe Rio ma charakterystyczny wygląd. Auto wyróżniają też spore gabaryty.
Typowy dla Kii wlot powietrza i masywna sylwetka – nowe Rio ma charakterystyczny wygląd. Auto wyróżniają też spore gabaryty.Motor
Deska rozdzielcza nowego Rio zrywa ze skromnym stylem poprzedników – wygląda nowocześnie i bogato. Pomimo rozbudowanego wyposażenia, obsługa jest prosta.
Deska rozdzielcza nowego Rio zrywa ze skromnym stylem poprzedników – wygląda nowocześnie i bogato. Pomimo rozbudowanego wyposażenia, obsługa jest prosta.Motor

Zobacz również:

    Kia Rio 1.2 XL

    Typowy dla Kii wlot powietrza i masywna sylwetka – nowe Rio ma charakterystyczny wygląd. Auto wyróżniają też spore gabaryty.
    Typowy dla Kii wlot powietrza i masywna sylwetka – nowe Rio ma charakterystyczny wygląd. Auto wyróżniają też spore gabaryty.Motor
    Najmocniejszą stroną kolejnej generacji Rio jest brak jednoznacznie słabych stron.
    Najmocniejszą stroną kolejnej generacji Rio jest brak jednoznacznie słabych stron.Motor
    Podstawowy silnik benzynowy zapewnia przeciętne osiągi.
    Podstawowy silnik benzynowy zapewnia przeciętne osiągi.Motor
    Dodatkowe okienko jest na tyle małe, że nie poprawia widoczności.
    Dodatkowe okienko jest na tyle małe, że nie poprawia widoczności.Motor
    Fotele są miękkie i mają słabo wyprofilowane boczne części, ale okazują się bardzo wygodne.
    Fotele są miękkie i mają słabo wyprofilowane boczne części, ale okazują się bardzo wygodne.Motor
    Deska rozdzielcza nowego Rio zrywa ze skromnym stylem poprzedników – wygląda nowocześnie i bogato. Pomimo rozbudowanego wyposażenia, obsługa jest prosta.
    Deska rozdzielcza nowego Rio zrywa ze skromnym stylem poprzedników – wygląda nowocześnie i bogato. Pomimo rozbudowanego wyposażenia, obsługa jest prosta.Motor
    Przyciski klimatyzacji przypominają te z klasycznych magnetofonów.
    Przyciski klimatyzacji przypominają te z klasycznych magnetofonów.Motor
    Łącze Bluetooth jest proste w obsłudze i działa błyskawicznie.
    Łącze Bluetooth jest proste w obsłudze i działa błyskawicznie.Motor
    Zachodzące na siebie zegary robią się znakiem rozpoznawczym Kii. W Rio tarcze ukryte są jednak w głębokich tubach.
    Zachodzące na siebie zegary robią się znakiem rozpoznawczym Kii. W Rio tarcze ukryte są jednak w głębokich tubach.Motor
    Pod podłogą bagażnika znalazło się miejsce na schowek...
    Pod podłogą bagażnika znalazło się miejsce na schowek...Motor
    ...pod którym jest jeszcze wnęka na dojazdowe koło zapasowe.
    ...pod którym jest jeszcze wnęka na dojazdowe koło zapasowe.Motor
    Bagażnik jest całkiem obszerny (mieści 288 l). Jego podłogę można ustawić na dwóch wysokościach.
    Bagażnik jest całkiem obszerny (mieści 288 l). Jego podłogę można ustawić na dwóch wysokościach.Motor
    Nowe Rio nastawione jest bardziej na wygodę jazdy niż zapewnienie sportowych wrażeń. Zachowuje się jednak stabilnie.
    Nowe Rio nastawione jest bardziej na wygodę jazdy niż zapewnienie sportowych wrażeń. Zachowuje się jednak stabilnie.Motor

    Dane techniczne: Kia Rio 1.2 XL

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1248 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    85 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    121 Nm/4000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    Masa/ładowność
    1029/531 kg
    Średnica zawracania
    10,5 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    288/923 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    43 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    405/172/146 cm
    Rozstaw osi
    257 cm
    Opony
    185/65 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    172 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,1 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    6,0/4,3/5,0
    Emisja dwutlenku węgla
    114 g/km
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,8 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    13,2 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    23,0 s (5. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    41,5 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    42,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    67,5 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    8,5/6,5
    Cena wersji podstawowej*
    41 490 zł
    Cena
    52 490 zł
    *z tym samym silnikiem