Kia Cee'd GT - test

Kia Cee'd GT
Kia Cee'd GTMotor
Deska rozdzielcza GT wygląda praktycznie tak samo, jak w innych wersjach. Uwagę zwracają aluminiowe nakładki na pedały, inny drążek zmiany biegów oraz napis na kierownicy. Jakość – wysoka.
Deska rozdzielcza GT wygląda praktycznie tak samo, jak w innych wersjach. Uwagę zwracają aluminiowe nakładki na pedały, inny drążek zmiany biegów oraz napis na kierownicy. Jakość – wysoka.Motor

Kia Cee'd GT

18-calowe obręcze szczelnie wypełniają nadkola Cee'da GT.
18-calowe obręcze szczelnie wypełniają nadkola Cee'da GT.Motor
Niezależnie od której strony oglądane, GT prezentuje się bardzo nowocześnie.
Niezależnie od której strony oglądane, GT prezentuje się bardzo nowocześnie.Motor
Kia Cee'd GT
Kia Cee'd GTMotor
Pod względem miejsca z tyłu Cee'd jest blisko klasowej czołówki.
Pod względem miejsca z tyłu Cee'd jest blisko klasowej czołówki.Motor
Fotele Recaro z elektrycznym ustawianiem odcinka lędźwiowego mają płynną regulację oparcia i są równie wygodne, co sportowe.
Fotele Recaro z elektrycznym ustawianiem odcinka lędźwiowego mają płynną regulację oparcia i są równie wygodne, co sportowe.Motor
...na sportowy (na fot.).
...na sportowy (na fot.).Motor
Seryjnie Cee'd GT ma dźwignię hamulca ręcznego. Za dopłatą – hamulec elektryczny.
Seryjnie Cee'd GT ma dźwignię hamulca ręcznego. Za dopłatą – hamulec elektryczny.Motor
Deska rozdzielcza GT wygląda praktycznie tak samo, jak w innych wersjach. Uwagę zwracają aluminiowe nakładki na pedały, inny drążek zmiany biegów oraz napis na kierownicy. Jakość – wysoka.
Deska rozdzielcza GT wygląda praktycznie tak samo, jak w innych wersjach. Uwagę zwracają aluminiowe nakładki na pedały, inny drążek zmiany biegów oraz napis na kierownicy. Jakość – wysoka.Motor
...zmienia się wygląd prędkościomierza z klasycznego (na fot.) na...
...zmienia się wygląd prędkościomierza z klasycznego (na fot.) na...Motor
Przyciskiem GT...
Przyciskiem GT...Motor
Ponadprzeciętnie duży bagażnik o pojemności 380-1318 l.
Ponadprzeciętnie duży bagażnik o pojemności 380-1318 l.Motor

Kia Cee'd GT - podsumowanie

  • obszerna kabina,
  • spory bagażnik,
  • bardzo dobre fotele i pozycja kierowcy,
  • porządna jakość,
  • nieskomplikowana obsługa
  • stosunkowo niewielka ładowność
  • świetna elastyczność,
  • duża łatwość nabierania obrotów,
  • bardzo dobre osiągi,
  • świetna reakcja na gaz,
  • precyzyjna przekładnia
  • zużycie paliwa mogłoby być niższe
  • skuteczne wybieranie nierówności,
  • pewne zachowanie w czasie jazdy,
  • skuteczne hamulce
  • niezbyt bezpośredni układ kierowniczy,
  • spora podsterowność
  • wyjątkowe korzystne warunki gwarancji,
  • konkurencyjna cena zakupu,
  • bardzo bogate wyposażenie seryjne
  • mniejszy niż u rywali wybór aktywnych systemów bezpieczeństwa

Kia Cee'd GT na tle zwyczajnej odmiany auta

Kia Cee'd GT na tle zwyczajnej odmiany auta
Kia Cee'd GT na tle zwyczajnej odmiany autaMotor
Zmienione reflektory. Ich kształt jest wprawdzie identyczny w przypadku obu aut, jednak te w Cee'dzie GT nie mają paska z diodami do jazdy dziennej.
Zmienione reflektory. Ich kształt jest wprawdzie identyczny w przypadku obu aut, jednak te w Cee'dzie GT nie mają paska z diodami do jazdy dziennej.Motor
Poczwórne diody to najbardziej charakterystyczny element Cee'da GT. Po prawej: światła przeciwmgielne Cee'da.
Poczwórne diody to najbardziej charakterystyczny element Cee'da GT. Po prawej: światła przeciwmgielne Cee'da.Motor
Dwie owalne końcówki wydechu oraz inny panel ze światłami odblaskowymi to wyróżniki usportowionej odmiany.
Dwie owalne końcówki wydechu oraz inny panel ze światłami odblaskowymi to wyróżniki usportowionej odmiany.Motor

Sportowa specjalność

W Pucharze Kia Lotos Race startują bardzo młodzi kierowcy.
W Pucharze Kia Lotos Race startują bardzo młodzi kierowcy.Kia Lotos Race
Sportowa specjalność
Sportowa specjalnośćKia

Dane techniczne

Dane techniczne: Kia Cee'd GT

 
Kia Cee'd GT
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1591 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
204 KM/6000
Maks. moment obrotowy
265 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
431/178/147 cm
Rozstaw osi
265 cm
Średnica zawracania
10,6 m
Masa/ładowność
1471/399 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
380/1318 l
Poj. zbiornika paliwa
53 l (Pb 95)
Opony
225/40 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,5 s
Przyspieszenie 0-130 km/h
11,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
5,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
8,2 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,6 dB →
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,8
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,7/6,1/7,4
Teoretyczny zasięg
720 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,4/6,6/8,0
Rzeczywisty zasięg
660 km
Cena wersji podstawowej**
88 990 zł
Cena
95 990 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem