Infiniti QX70S 5.0 Premium - test

Już nie FX, tylko zgodnie z nowym nazewnictwem Infiniti – QX70. W odmianie S 5.0 to mocny i szybki SUV.

Infiniti QX70S 5.0 Premium - test
Infiniti QX70S 5.0 Premium - testMotor

Debiutował w 2008 r. Po drodze przeszedł dwa liftingi, a przed rokiem otrzymał nowe oznaczenie, w którym litera X określa uterenowione modele Infiniti.

Pomimo stałego napędu 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym, QX70 ciężko nazwać terenowym. To bulwarowy SUV, o czym najlepiej świadczą potężne, 21-calowe koła, dbające głównie o trakcję na asfalcie.

Wysoka jakość, choć to nie poziom np. BMW X5. System multimedialny jest skomplikowany w obsłudze i z przestarzałą mapą. Gruba kierownica.Motor

A ta jest wyśmienita. Ponad 2,1-tonowe auto z 5-litrowym silnikiem z ogromną swobodą rusza z miejsca. Rozpędzanie do 100 km/h trwa raptem 5,8 s. Silnik ma dużo siły już od niskich obrotów, a jeszcze więcej - powyżej 4500 obr./min. Niestety, połyka każdą ilość paliwa. W mieście ciężko o wynik niższy niż 20 l/100 km. I to benzyny 98!

7-biegowy automat szybko i bez szarpnięć zmienia biegi. Zmuszony do kickdownu o 1-2 przełożenia działa sprawnie. Jeśli jednak w rachubę wchodzi więcej biegów - zwłoka robi się już wyraźna.

QX70 wyróżnia się wysokim komfortem akustycznym i pięknym dźwiękiem silnika. Adaptacyjne zawieszenie z natury jest sztywne, nawet w ustawieniu "Auto", dlatego o wygodnej jeździe można mówić tylko na równych drogach

Mimo upływu lat, Infiniti nadal daje dużo radości z jazdy i przekonuje precyzją prowadzenia. Jest też poręczne, a jego dużą masę czuć (w ograniczonym stopniu) wyłącznie przy nagłych manewrach.

Infiniti QX70S 5.0 Premium

Infiniti QX70S 5.0 Premium (czytaj test)

Infiniti QX70S 5.0 PremiumMotor
Infiniti QX70S 5.0 PremiumMotor
Tylko 410-litrowy bagażnik. Za to ładnie wykończony i z kołem dojazdowym.Motor
Przyciski komputera pokładowego są zbyt daleko od kierowcy. Niewygodne.Motor
Tryb „Snow” poprawia trakcję zimą. Przycisk z prawej utwardza zawieszenie.Motor
Wysoka jakość, choć to nie poziom np. BMW X5. System multimedialny jest skomplikowany w obsłudze i z przestarzałą mapą. Gruba kierownica.Motor
Wysoki tunel środkowy. Kanapa z ustawianym kątem oparcia. Dużo miejsca.Motor
Świetne fotele z regulacją szerokości. Szkoda, że nie da się ich bardziej cofnąć.Motor

Infiniti QX70S 5.0 Premium - podsumowanie

QX70 nadal dobrze jeździ. Niestety, obsługa jest skomplikowana, a bagażnik i ładowność - małe.

Infiniti QX70S: plusy

  • świetna trakcja,
  • znakomite osiągi,
  • wysoki komfort akustyczny,
  • bogate wyposażenie,
  • pewne prowadzenie

Infiniti QX70S: minusy

  • ogromne zużycie paliwa,
  • mały bagażnik,
  • niska ładowność,
  • ograniczony komfort zawieszenia,
  • cena zakupu
 
Infiniti QX70S
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
5026 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Moc maksymalna
390 KM/6500
Maks. moment obrotowy
500 Nm/4400
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
487/193/168 cm
Rozstaw osi
289 cm
Masa/ładowność
2120/475 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
410/1305 l
Poj. zbiornika paliwa
90 l (Pb 98)
Osiągi
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,8 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 
18,9/9,8/13,1
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
20,3/12,2/16,3
Cena
319 325 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas