Infiniti QX70S 5.0 Premium - test
Już nie FX, tylko zgodnie z nowym nazewnictwem Infiniti – QX70. W odmianie S 5.0 to mocny i szybki SUV.
Debiutował w 2008 r. Po drodze przeszedł dwa liftingi, a przed rokiem otrzymał nowe oznaczenie, w którym litera X określa uterenowione modele Infiniti.
Pomimo stałego napędu 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym, QX70 ciężko nazwać terenowym. To bulwarowy SUV, o czym najlepiej świadczą potężne, 21-calowe koła, dbające głównie o trakcję na asfalcie.
A ta jest wyśmienita. Ponad 2,1-tonowe auto z 5-litrowym silnikiem z ogromną swobodą rusza z miejsca. Rozpędzanie do 100 km/h trwa raptem 5,8 s. Silnik ma dużo siły już od niskich obrotów, a jeszcze więcej - powyżej 4500 obr./min. Niestety, połyka każdą ilość paliwa. W mieście ciężko o wynik niższy niż 20 l/100 km. I to benzyny 98!
7-biegowy automat szybko i bez szarpnięć zmienia biegi. Zmuszony do kickdownu o 1-2 przełożenia działa sprawnie. Jeśli jednak w rachubę wchodzi więcej biegów - zwłoka robi się już wyraźna.
QX70 wyróżnia się wysokim komfortem akustycznym i pięknym dźwiękiem silnika. Adaptacyjne zawieszenie z natury jest sztywne, nawet w ustawieniu "Auto", dlatego o wygodnej jeździe można mówić tylko na równych drogach
Mimo upływu lat, Infiniti nadal daje dużo radości z jazdy i przekonuje precyzją prowadzenia. Jest też poręczne, a jego dużą masę czuć (w ograniczonym stopniu) wyłącznie przy nagłych manewrach.
Infiniti QX70S 5.0 Premium
Infiniti QX70S 5.0 Premium (czytaj test)
Infiniti QX70S 5.0 Premium - podsumowanie
QX70 nadal dobrze jeździ. Niestety, obsługa jest skomplikowana, a bagażnik i ładowność - małe.
Infiniti QX70S: plusy
- świetna trakcja,
- znakomite osiągi,
- wysoki komfort akustyczny,
- bogate wyposażenie,
- pewne prowadzenie
Infiniti QX70S: minusy
- ogromne zużycie paliwa,
- mały bagażnik,
- niska ładowność,
- ograniczony komfort zawieszenia,
- cena zakupu
Infiniti QX70S | |
---|---|
Silnik | benzynowy |
Pojemność skokowa | 5026 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | V8/32 |
Moc maksymalna | 390 KM/6500 |
Maks. moment obrotowy | 500 Nm/4400 |
Skrzynia biegów | aut./7-biegowa |
Napęd | 4x4 |
Dług./szer./wys. | 487/193/168 cm |
Rozstaw osi | 289 cm |
Masa/ładowność | 2120/475 kg |
Pojemność bagażnika (min./maks.) | 410/1305 l |
Poj. zbiornika paliwa | 90 l (Pb 98) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,8 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 18,9/9,8/13,1 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 20,3/12,2/16,3 |
Cena | 319 325 zł |
Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Krzysztof Paliński