Infiniti Q50 2.2d 7AT - test

Pod wieloma względami jest pierwszy. To pierwsze Infiniti z 4-cylindrowym turbodieslem, pierwszy współczesny model marki określany literą Q i pierwszy z układem napędowym Mercedesa.

Infiniti Q50 2.2d 7AT
Infiniti Q50 2.2d 7ATAuto Moto

Zastępuje wysłużone G37 sedan. Chce konkurować z BMW serii 3 czy Lexusem IS. Jak na standardy klasy średniej Infiniti Q50 jest bardzo wyrośnięte. Jego 479 cm długości oznacza, że serię 3 przebija o 17 cm. Rozstaw osi, wynoszący 285 cm, jest z kolei większy o 4 cm niż w "trójce". To dużo.

Z dwoma ekranami

Kabina Q50 nie okazuje się jednak pod żadnym względem "naj". Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, ale fotel daje się odsunąć na mniejszą odległość niż w BMW. Z tyłu miejsca nie braknie nawet za wysokim kierowcą, choć znów nieco mniej go niż u rywala z Bawarii.

Infiniti w obu rzędach ma za to szerszą kabinę i w stosunku do poprzednika zostało lepiej wykończone. Może z wyjątkiem materiału użytego w tylnej, dolnej części foteli.

Nie brakuje schowków i półek. Jakość jest wysoka, a ergonomia – prawie bez zarzutu. Komputer pokładowy obsługuje się teraz z kierownicy, a nie przyciskami na desce rozdzielczej.Auto Moto

Ciekawostką są dwa ekrany na konsoli środkowej. Ten umieszczony wyżej wyświetla wskazania nawigacji (dopłata 9840 zł). Poniżej znajduje się zaś tablet, oferujący mnogość funkcji i ustawień. Konkurencja może patrzeć na niego z zazdrością.

Pełen wibracji

Podstawową wadą turbodiesla pochodzącego od Mercedesa są drgania przenoszące się na nadwozie i kierownicę. 170-konny silnik najlepsze wrażenie robi w średnim zakresie obrotów, a powyżej 3500/min - zbytnio hałasuje. Osiągi są tylko przyzwoite, o czym świadczy przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s.

7-biegowy automat przełożenia zmienia gładko i... dość wolno. Co gorsza, kickdown trwa całą wieczność. Tryb ręczny, który obsługuje się jedynie za pomocą dźwigni z pozamienianymi kierunkami (wyższy bieg włącza się, pchając ją w przód), także działa ze sporym opóźnieniem. Lepiej zaoszczędzić 9187 zł i wybrać auto z przekładnią ręczną.

Q50 wyróżnia się wysoką jakością układu jezdnego. Mimo że jego nastawy są dynamiczne, nawet na 18-calowych obręczach (4100 zł) i na zniszczonej drodze przekonuje cichą pracą i przyjemnym, mięsistym resorowaniem. Japońskie auto odznacza się też dużą pewnością siebie i przewidywalnymi zachowaniami. Chętnie jeździ po krętym, ale blisko wartości granicznej zachowuje mniej spokoju niż np. BMW serii 3.

P.S. Do Q50 2.2d za 4100 zł można dokupić układ kierowniczy typu fly-by-wire. Odradzamy - odbiera czucie auta!

Infiniti Q50 2.2d 7AT

Infiniti Q50 2.2d 7AT (czytaj test)

Infiniti Q50 2.2d 7ATAuto Moto
Infiniti Q50 2.2d 7ATAuto Moto
Niezbyt obszerne fotele są wygodne. Elektryczna regulacja to opcja.Auto Moto
Silnik to konstrukcja Mercedesa. W Q50 zmieniono m.in. moduł sterujący jego pracą, miskę olejową i system dopalania spalin.Auto Moto
Bagażnik ma porządną pojemność 500 l i za dopłatą 1640 zł – składane oparcie kanapy. Otwór załadunkowy jest jednak stosunkowo niewielki, a próg – umieszczony wysoko.Auto Moto
Nie brakuje schowków i półek. Jakość jest wysoka, a ergonomia – prawie bez zarzutu. Komputer pokładowy obsługuje się teraz z kierownicy, a nie przyciskami na desce rozdzielczej.Auto Moto
Aby skorzystać z przełącznika trybów jazdy trzeba cofnąć łokieć.Auto Moto
Infiniti Q50 2.2d 7ATAuto Moto
Q50 ma długi przód, krótki tył i ładne proporcje. Świetny współczynnik oporu powietrza – 0,26.Auto Moto

Infiniti Q50 2.2d 7AT - podsumowanie

Infiniti Q50 to ciekawa alternatywa dla niemieckiego trio. Prowadzi się jak na auto klasy premium przystało, ale silnik 2.2d ma niską kulturę pracy.

Konkurenci

BMW 320d 8AT

BMW 320d 8ATBMW

silnik: turbodiesel, 2.0, R4, 184 KMcena: od 157 377 złw skrócie: dopracowane pod każdym względem, wygodne i fantastyczne w prowadzeniu auto

Lexus IS 300h Elite

Lexus IS 300h EliteLexus

silnik: elektryczny, benzynowy, 2.5, R4, 223 KMcena: od 157 900 złw skrócie: w ofercie nie ma silnika wysokoprężnego; zastępuje go hybrydowy układ napędowy

System multimedialny Infiniti InTouch

Menu główne ekranu dotykowego. Poprzez InTouch obsługuje się nawigację satelitarną, telefon, a także zmienia ustawienia np. układu kierowniczego.Auto Moto
Z App Garage kierowcy Q50 mogą ściągać przeróżne aplikacje do swojego samochodu. Zupełnie jak w smartfonach np. z systemem Android.Auto Moto

Dane fabryczne

SILNIK
turbodiesel, R4, 16V, umieszczony poprzecznie z przodu, common rail
pojemność
2143 cm3
średnica cyl./skok tł.
83,0/89,0 mm
stopień sprężania
16,2:1
moc maksymalna
125 kW/170 KM
przy obrotach
3200/min
maks. moment obr.
400 Nm
przy obrotach
1600/min
UKŁAD JEZDNY
przeniesienie napędu
napęd na koła tylne, skrzynia automatyczna, 7-biegowa
zawieszenie przód
podwójne wahacze
zawieszenie tył
oś wielowahaczowa
opony testowe/hamulce
225/50 R18/przód i tył – tarcze wentylowane
NADWOZIE
długość/rozstaw osi
479/285 cm
szerokość/wysokość
182/146 cm
pojemność bagażnika
500 l

Pomiary testowe

PRZYSPIESZENIA
0-100 km/h
8,9 s (8,5 s**)
0-140 km/h
18,1 s
prędkość maksymalna
230 km/h**
DROGI HAMOWANIA***
100-0 km/h zimne
43,4 m
100-0 km/h rozgrzane
44,3 m
ZUŻYCIE PALIWA
śred. zużycie wg prod.
5,0 l/100 km
śred. zużycie w teście
7,3 l/100 km
pojemność zbiornika paliwa
74 l
zasięg wg spalania test.
1013 km
**dane fabryczne;
***pomiary na oponach zimowych

Ceny

najniższa
153 680 zł
testowana (Premium)
164 586 zł

Tekst: Maciej Struk; zdjęcia: Robert Brykała, Artur Perzanowski, BMW, Lexus

Auto Moto
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas