Infiniti Q50 S Hybrid AWD - test

Infiniti Q50 S Hybrid AWD
Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
W świetnie wykończonym kokpicie Q50 uwagę zwracają aż trzy kolorowe ekrany: 5-calowy między licznikami oraz dwa na konsoli centralnej (górny – 8'', dolny – 7'', obydwa dotykowe).
W świetnie wykończonym kokpicie Q50 uwagę zwracają aż trzy kolorowe ekrany: 5-calowy między licznikami oraz dwa na konsoli centralnej (górny – 8'', dolny – 7'', obydwa dotykowe).Motor

Infiniti Q50 S Hybrid AWD

Układ kierowniczy bez mechanicznego połączenia kierownicy i kół niweluje (z pomocą małych, nieodczuwalnych kontr) wpływ bocznych podmuchów wiatru, zapewniając wielką stabilność.
Układ kierowniczy bez mechanicznego połączenia kierownicy i kół niweluje (z pomocą małych, nieodczuwalnych kontr) wpływ bocznych podmuchów wiatru, zapewniając wielką stabilność.Motor
Szkoda, że seryjne światła LED nie mają spryskiwaczy.
Szkoda, że seryjne światła LED nie mają spryskiwaczy.Motor
Mimo iż felgi mają aż 19'' średnicy, jazda pozostaje komfortowa.
Mimo iż felgi mają aż 19'' średnicy, jazda pozostaje komfortowa.Motor
Q50 nie tylko wygląda na szybkie auto. Jego faktyczne możliwości są imponujące.
Q50 nie tylko wygląda na szybkie auto. Jego faktyczne możliwości są imponujące.Motor
Ani kształt kanapy, ani ilość miejsca z tyłu nie zachęcają do podróży z kompletem pasażerów. Dwójce będzie w sam raz.
Ani kształt kanapy, ani ilość miejsca z tyłu nie zachęcają do podróży z kompletem pasażerów. Dwójce będzie w sam raz.Motor
Duże, wygodne i dobrze wyprofilowane fotele ze skórzaną tapicerką oraz regulacją „ciasności” są bliskie ideału.
Duże, wygodne i dobrze wyprofilowane fotele ze skórzaną tapicerką oraz regulacją „ciasności” są bliskie ideału.Motor
Multimediami i nawigacją steruje się głosem, ekranem dotykowym lub wygodnym sterownikiem między fotelami. Tuż obok umieszczono przełącznik trybów jazdy – do wyboru: Standard, Sport, Eco, Snow i Personal (ten ostatni można konfigurować).
Multimediami i nawigacją steruje się głosem, ekranem dotykowym lub wygodnym sterownikiem między fotelami. Tuż obok umieszczono przełącznik trybów jazdy – do wyboru: Standard, Sport, Eco, Snow i Personal (ten ostatni można konfigurować).Motor
Kolumna kierownicy jest regulowana elektrycznie i ma pamięć ustawień.
Kolumna kierownicy jest regulowana elektrycznie i ma pamięć ustawień.Motor
Układ VSP (dźwięk ostrzegający przechodniów poniżej 30 km/h) można wyłączyć.
Układ VSP (dźwięk ostrzegający przechodniów poniżej 30 km/h) można wyłączyć.Motor
W świetnie wykończonym kokpicie Q50 uwagę zwracają aż trzy kolorowe ekrany: 5-calowy między licznikami oraz dwa na konsoli centralnej (górny – 8'', dolny – 7'', obydwa dotykowe).
W świetnie wykończonym kokpicie Q50 uwagę zwracają aż trzy kolorowe ekrany: 5-calowy między licznikami oraz dwa na konsoli centralnej (górny – 8'', dolny – 7'', obydwa dotykowe).Motor
Bagażnik hybrydowego Q50 mieści zaledwie 310 l i nie da się powiększyć przez złożenie kanapy.
Bagażnik hybrydowego Q50 mieści zaledwie 310 l i nie da się powiększyć przez złożenie kanapy.Motor
Infiniti Q50 S Hybrid AWD
Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor

Zobacz również:

    Infiniti Q50 S Hybrid AWD

    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor

    Infiniti Q50 S Hybrid AWD - podsumowanie

    • szykowna, dynamiczna i oryginalna sylwetka,
    • eleganckie i świetnie wykończone wnętrze,
    • rewelacyjne wyciszenie kabiny
    • mała przestrzeń bagażowa bez możliwości powiększenia
    • świetne osiągi,
    • błyskawiczna reakcja na dodanie gazu,
    • możliwość jazdy "na prądzie" nawet 100 km/h,
    • wydłużona, 5-letnia gwarancja na układ hybrydowy
    • neutralne zachowanie w zakrętach,
    • duża precyzja i szybkość reakcji układu kierowniczego,
    • bardzo skuteczny napęd
    • dość sztuczne opory na kierownicy w trybie Sport
    • bogate wyposażenie standardowe,
    • komplet układów podnoszących bezpieczeństwo podróżnych,
    • cena niższa aż o 23 tys. zł niż w przypadku rywala - BMW 3 ActiveHybrid

    Napęd Q50 Hybrid

    Układ napędowy hybrydowego Q50 nazywa się Direct Response Hybrid (był już wcześniej stosowany w najszybszej dotąd seryjnej „hybrydzie” świata, czyli Infiniti M35h). Łączy on pięknie brzmiące, 3,5-litrowe V6 o mocy 306 KM i zasilany bateriami litowo-jonowymi, 68-konny silnik elektryczny. Moc zestawu wynosi 364 KM, a łączny moment obrotowy to aż 546 Nm. Dzięki temu tylnonapędowa odmiana Q50 osiąga 100 km/h w 5,1 s (tylko o 0,2 s wolniej niż BMW M3 E90!), a cięższa o 76 kg wersja AWD – w 5,4 s.
    Układ napędowy hybrydowego Q50 nazywa się Direct Response Hybrid (był już wcześniej stosowany w najszybszej dotąd seryjnej „hybrydzie” świata, czyli Infiniti M35h). Łączy on pięknie brzmiące, 3,5-litrowe V6 o mocy 306 KM i zasilany bateriami litowo-jonowymi, 68-konny silnik elektryczny. Moc zestawu wynosi 364 KM, a łączny moment obrotowy to aż 546 Nm. Dzięki temu tylnonapędowa odmiana Q50 osiąga 100 km/h w 5,1 s (tylko o 0,2 s wolniej niż BMW M3 E90!), a cięższa o 76 kg wersja AWD – w 5,4 s.Motor

    Rozbudowana elektronika pokładowa

    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor
    Infiniti Q50 S Hybrid AWD
    Infiniti Q50 S Hybrid AWDMotor

    Dane techniczne: Infiniti Q50 S Hybrid AWD

    Silnik
    benz./elektryczny
    Pojemność skokowa
    3498 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Moc maksymalna (benz.)
    306 KM/6800
    Moc maksymalna (elektr.)
    68 KM
    Moc maksymalna (łączna)
    364 KM
    Maks. moment obrotowy (benz.)
    420 Nm/1500
    Maks. moment obrotowy (elektr.)
    270 Nm
    Maks. moment obrotowy (łączny)
    546 Nm
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    480/182/143 cm
    Rozstaw osi
    285 cm
    Średnica zawracania
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1901/454 kg
    Pojemność bagażnika
    310 l
    Poj. zbiornika paliwa
    70 l (Pb 95)
    Opony
    245/40 R19
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,4 s
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,4 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    41,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    42,9 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,6 dB
    Rzeczywista prędkość**
    93 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,1
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,6/5,3/6,8
    Teoretyczny zasięg
    1030 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,4/5,9/7,7
    Rzeczywisty zasięg
    910 km
    Cena wersjii podstawowej***
    215 849 zł
    Cena
    226 336 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *pomiar na oponach zimowych, przy temp. 5ºC, na suchej nawierzcni;
    **przy wskazaniu 100 km/h; ***z tym samym silnikiem