Hyundai i20 Active 1.0T - test

Z „terenowymi” dodatkami i małym silnikiem turbo Hyundai i20 Active wpisuje się w najnowsze trendy.

Hyundai i20
Hyundai i20Motor

Wszyscy mają crossovera, mam i ja - i20 Active to odpowiedź Hyundaia na rosnącą popularność miejskich crossoverów. Zamiast tworzenia nowego modelu, koreański producent zdecydował się jednak "uterenowić" miejskiego hatchbacka i20.

Efekt jest skuteczny - ze zmienionymi zderzakami, osłonami progów i nadkoli oraz relingami i20 Active nieźle udaje SUV-a, a przy tym oferuje walor praktyczny w postaci większego o 2 cm prześwitu (16 zamiast 14 cm).

Bezbłędna ergonomia, estetyczne materiały i precyzyjny montaż – wykończenie to mocna strona i20. Gdyby tylko zrezygnować z niebieskiego podświetlenia...Motor

Mocna podstawa

Podwyższone zawieszenie zapewnia wysoki komfort jazdy - starannie i cicho tłumi nierówności, zwłaszcza te krótkie. Niestety, spory skok przekłada się na przeciętną stabilność w zakrętach oraz podczas szybszej jazdy, w czym nie pomagają Hyundaiowi fabryczne, "zielone" opony Michelin.

Wyrośnięte nadwozie i20 (rozstaw osi wynosi 257 cm - to wartość do niedawna zarezerwowana dla aut kompaktowych) zapewnia dobre warunki podróży dla czterech dorosłych osób.

Szkoda, że więcej uwagi nie poświęcono architekturze przednich foteli. Ich skokowo regulowane oparcia są bardzo wąskie, przez co niewygodne nawet dla szczupłych osób.

Wygodna pozycja, ale sam fotel skrojono wyłącznie dla osób drobniejszej budowy. Motor
Duży rozstaw osi (257 cm) przekłada się na sporą ilość miejsca na nogi z tyłu.Motor

Poza tym za otoczenie kierowcy i20 zbiera same pochwały - kokpit jest schludny i oferuje sporo miejsc na drobiazgi. Niestety, przedni podłokietnik ze schowkiem wymaga dokupienia pakietu Premium (6500 zł).

Turborozczarowanie

Hyundai oferuje i20 Active z turbodieslem 1.4 CRDi (90 KM) oraz silnikami benzynowymi: wolnossącym 1.4 (100 KM) i nowym, 3-cylindrowym 1.0 turbo (100 lub 120 KM).

Silnik 1.0T rozczarowuje zarówno temperamentem, jak i zużyciem paliwa.Motor

Słabsza wersja tego ostatniego pracuje kulturalnie, ale pozostawia duży niedosyt: jest ospała na niskich obrotach i zużywa sporo paliwa. Na dodatek, w przeciwieństwie do pozostałych, współpracuje z 5-, nie z 6-stopniową przekładnią manualną.

Bagażnik mieści 326 l, a to już wartość typowa dla mniejszych kompaktów.Motor
 
Hyundai i20 Active 1.0T
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Moc maksymalna
100 KM/4500
Maks. moment obrotowy
172 Nm/1500
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
407/176/153 cm
Rozstaw osi
257 cm
Masa/ładowność
1065/555 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
326/1042 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
5,9/4,1/4,8
Zużycie paliwa w teście*
7,8/5,8/6,8
Cena
63 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

HYUNDAI i20 ACTIVE 1.0T: PLUSY I MINUSY

+ przestronna kabina+ duży bagażnik+ dobre ergonomia i wykończenie+ precyzyjna skrzynia+ niezły komfort+ mała średnica zawracania

- niewygodne fotele- przeciętne osiągi i zużycie paliwa- tylko 5-stopniowa skrzynia biegów- wersja Active wymaga 7300 zł dopłaty

HYUNDAI i20 ACTIVE 1.0T: PODSUMOWANIE

Hyundai i20Motor

Dojrzałe auto, ale droższe np. od Renault Captura. Większy sens ma z wolnossącym silnikiem 1.4.

Hyundai i20 Active 1.0T

Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor
Hyundai i20 Active 1.0TMotor

Tekst: Marcin Sobolewski, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 26/2016

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas