Ford Ka 1.2 Trend+ - test

Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Kokpit nie razi śladami nadmiernej oszczędności. Minus za niewygodne w obsłudze przyciski na kierownicy oraz niewielkie klawisze radia.
Kokpit nie razi śladami nadmiernej oszczędności. Minus za niewygodne w obsłudze przyciski na kierownicy oraz niewielkie klawisze radia.Motor

Ford Ka 1.2 Trend+

Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Ford
Z tyłu przestrzeń zabiera opadająca linia dachu. W obu rzędach niezbyt dużo miejsca na szerokość.
Z tyłu przestrzeń zabiera opadająca linia dachu. W obu rzędach niezbyt dużo miejsca na szerokość.Ford
1,2-litrowy silnik zapewnia przyzwoite osiągi podczas jazdy po mieście, jednak zużywa wtedy sporo paliwa – ponad 8 l/100 km.
1,2-litrowy silnik zapewnia przyzwoite osiągi podczas jazdy po mieście, jednak zużywa wtedy sporo paliwa – ponad 8 l/100 km.Ford
Z przodu bez trudu zmieszczą się osoby liczące 190 cm wzrostu.
Z przodu bez trudu zmieszczą się osoby liczące 190 cm wzrostu.Ford
Seryjny układ start-stop działa dość sprawnie, a w razie potrzeby można go na stałe wyłączyć.
Seryjny układ start-stop działa dość sprawnie, a w razie potrzeby można go na stałe wyłączyć.Ford
Zegary są czytelne i kompletne – nie zabrakło nawet wskaźnika temperatury chłodziwa.
Zegary są czytelne i kompletne – nie zabrakło nawet wskaźnika temperatury chłodziwa.Ford
Kokpit nie razi śladami nadmiernej oszczędności. Minus za niewygodne w obsłudze przyciski na kierownicy oraz niewielkie klawisze radia.
Kokpit nie razi śladami nadmiernej oszczędności. Minus za niewygodne w obsłudze przyciski na kierownicy oraz niewielkie klawisze radia.Ford
Dzielona kanapa za dopłatą (500 zł).
Dzielona kanapa za dopłatą (500 zł).Ford
Bagażnik ma pojemność 224 l – konkurencja wypada podobnie.
Bagażnik ma pojemność 224 l – konkurencja wypada podobnie.Ford

Ford Ka 1.2 Trend+ - podsumowanie

  • ergonomiczny kokpit,
  • sporo miejsca z przodu,
  • pewne właściwości jezdne,
  • niezła dynamika podczas jazdy po mieście,
  • niska cena
  • stosunkowo wąska kabina,
  • niewiele schowków,
  • przeciętna widoczność,
  • zbyt wysokie zużycie paliwa,
  • brak wersji 5-drzwiowej w ofercie

Ford Ka 1.2 Trend+

Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor
Ford Ka 1.2 Trend+
Ford Ka 1.2 Trend+Motor

Dane techniczne: Ford Ka 1.2 Trend+

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1242 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
69 KM/5500
Maks. moment obrotowy
102 Nm/3000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
362/166/151 cm
Rozstaw osi
230 cm
Średnica zawracania
10,7 m
Masa/ładowność
940/380 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
224/747 l
Poj. zbiornika paliwa
35 l (Pb 95)
Opony
175/65 R14
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
159 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,1 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,5 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
69,0 dB
Rzeczywista prędkość*
94 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,1
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,8/4,4/4,9
Teoretyczny zasięg
710 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,4/5,1/6,8
Rzeczywisty zasięg
520 km
Cena wersji podstawowej**
26 900 zł
Cena
28 700 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem