Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate - test

Nadwozie Dacii ma aż 185 cm wysokości. To o 10 cm więcej niż mierzy np. Lancia Voyager.
Nadwozie Dacii ma aż 185 cm wysokości. To o 10 cm więcej niż mierzy np. Lancia Voyager.Motor
Gdzie okiem sięgnąć – twarde plastiki. Montaż jest solidny, nie brakuje półek i wnęk. Obsługa – łatwa.
Gdzie okiem sięgnąć – twarde plastiki. Montaż jest solidny, nie brakuje półek i wnęk. Obsługa – łatwa.Motor

Zobacz również:

    Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate

    Wielki otwór ułatwia zajmowanie miejsca na kanapie. Ogromna przestrzeń.
    Wielki otwór ułatwia zajmowanie miejsca na kanapie. Ogromna przestrzeń.Motor
    Kierownica ustawiana jest w jednej płaszczyźnie. Siedzi się wysoko.
    Kierownica ustawiana jest w jednej płaszczyźnie. Siedzi się wysoko.Motor
    Dzielone drzwi bagażnika ograniczają widoczność w lusterku wstecznym.
    Dzielone drzwi bagażnika ograniczają widoczność w lusterku wstecznym.Motor
    Po postawieniu kanapy za fotelami powstaje 3000-litrowy bagażnik. Jest tak długi, że mieści europaletę.
    Po postawieniu kanapy za fotelami powstaje 3000-litrowy bagażnik. Jest tak długi, że mieści europaletę.Motor
    Gdzie okiem sięgnąć – twarde plastiki. Montaż jest solidny, nie brakuje półek i wnęk. Obsługa – łatwa.
    Gdzie okiem sięgnąć – twarde plastiki. Montaż jest solidny, nie brakuje półek i wnęk. Obsługa – łatwa.Motor
    Zamiast przycisków na kierownicy – joystick zestawu audio. To naprawdę wygodne rozwiązanie.
    Zamiast przycisków na kierownicy – joystick zestawu audio. To naprawdę wygodne rozwiązanie.Motor
    Klasyka po francusku, czyli klakson nie w kierownicy, a w dźwigience.
    Klasyka po francusku, czyli klakson nie w kierownicy, a w dźwigience.Motor
    Dokker dobrze sprawdza się w roli auta rodzinnego. Do bagażnika można wpakować wózek, i to bez konieczności składania go.
    Dokker dobrze sprawdza się w roli auta rodzinnego. Do bagażnika można wpakować wózek, i to bez konieczności składania go.Motor
    Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate
    Dacia Dokker 1.5 dCi LaureateMotor
    Nadwozie Dacii ma aż 185 cm wysokości. To o 10 cm więcej niż mierzy np. Lancia Voyager.
    Nadwozie Dacii ma aż 185 cm wysokości. To o 10 cm więcej niż mierzy np. Lancia Voyager.Motor

    Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate - podsumowanie

    • obszerne wnętrze o świetnym dostępie,
    • bardzo duży bagażnik,
    • łatwa obsługa,
    • solidny montaż,
    • oszczędny silnik,
    • wystarczający komfort
    • słabe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa,
    • twarde plastiki,
    • goła blacha w kabinie,
    • duża głośność przy wyższych prędkościach

    Dane techniczne: Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate

     
    Dacia Dokker
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1461 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    90 KM/3750
    Maks. moment obrotowy
    200 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./bębnowe
    Długość/szerokość/wysokość
    436/175/185 cm
    Rozstaw osi
    281 cm
    Średnica zawracania
    11,1 m
    Masa/ładowność
    1205/649 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    800/3000 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    Opony
    185/65 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    162 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    14,8 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    13,4 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    17,1 s (5. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    41,4 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    41,6 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    69,6 dB
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,2
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,2/4,1/4,5
    Teoretyczny zasięg
    1110 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,8/4,9/5,4
    Rzeczywisty zasięg
    920 km
    Cena wersji podstawowej**
    53 700 zł
    Cena
    53 700 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem