Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate - test

Nadwozie Dacii ma aż 185 cm wysokości. To o 10 cm więcej niż mierzy np. Lancia Voyager.
Nadwozie Dacii ma aż 185 cm wysokości. To o 10 cm więcej niż mierzy np. Lancia Voyager.Motor
Gdzie okiem sięgnąć – twarde plastiki. Montaż jest solidny, nie brakuje półek i wnęk. Obsługa – łatwa.
Gdzie okiem sięgnąć – twarde plastiki. Montaż jest solidny, nie brakuje półek i wnęk. Obsługa – łatwa.Motor

Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate

Wielki otwór ułatwia zajmowanie miejsca na kanapie. Ogromna przestrzeń.
Wielki otwór ułatwia zajmowanie miejsca na kanapie. Ogromna przestrzeń.Motor
Kierownica ustawiana jest w jednej płaszczyźnie. Siedzi się wysoko.
Kierownica ustawiana jest w jednej płaszczyźnie. Siedzi się wysoko.Motor
Dzielone drzwi bagażnika ograniczają widoczność w lusterku wstecznym.
Dzielone drzwi bagażnika ograniczają widoczność w lusterku wstecznym.Motor
Po postawieniu kanapy za fotelami powstaje 3000-litrowy bagażnik. Jest tak długi, że mieści europaletę.
Po postawieniu kanapy za fotelami powstaje 3000-litrowy bagażnik. Jest tak długi, że mieści europaletę.Motor
Gdzie okiem sięgnąć – twarde plastiki. Montaż jest solidny, nie brakuje półek i wnęk. Obsługa – łatwa.
Gdzie okiem sięgnąć – twarde plastiki. Montaż jest solidny, nie brakuje półek i wnęk. Obsługa – łatwa.Motor
Zamiast przycisków na kierownicy – joystick zestawu audio. To naprawdę wygodne rozwiązanie.
Zamiast przycisków na kierownicy – joystick zestawu audio. To naprawdę wygodne rozwiązanie.Motor
Klasyka po francusku, czyli klakson nie w kierownicy, a w dźwigience.
Klasyka po francusku, czyli klakson nie w kierownicy, a w dźwigience.Motor
Dokker dobrze sprawdza się w roli auta rodzinnego. Do bagażnika można wpakować wózek, i to bez konieczności składania go.
Dokker dobrze sprawdza się w roli auta rodzinnego. Do bagażnika można wpakować wózek, i to bez konieczności składania go.Motor
Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate
Dacia Dokker 1.5 dCi LaureateMotor
Nadwozie Dacii ma aż 185 cm wysokości. To o 10 cm więcej niż mierzy np. Lancia Voyager.
Nadwozie Dacii ma aż 185 cm wysokości. To o 10 cm więcej niż mierzy np. Lancia Voyager.Motor

Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate - podsumowanie

  • obszerne wnętrze o świetnym dostępie,
  • bardzo duży bagażnik,
  • łatwa obsługa,
  • solidny montaż,
  • oszczędny silnik,
  • wystarczający komfort
  • słabe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa,
  • twarde plastiki,
  • goła blacha w kabinie,
  • duża głośność przy wyższych prędkościach

Dane techniczne: Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate

 
Dacia Dokker
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
90 KM/3750
Maks. moment obrotowy
200 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
436/175/185 cm
Rozstaw osi
281 cm
Średnica zawracania
11,1 m
Masa/ładowność
1205/649 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
800/3000 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (ON)
Opony
185/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
162 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
13,4 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
17,1 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
41,4 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,6 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
69,6 dB
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,2/4,1/4,5
Teoretyczny zasięg
1110 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,8/4,9/5,4
Rzeczywisty zasięg
920 km
Cena wersji podstawowej**
53 700 zł
Cena
53 700 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem