Porównanie: Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy

Dużo blachy, niskie szyby i wielki grill – Orlando wygląda „po amerykańsku”. Dacia ma nieproporcjonalnie małe koła, ale też prezentuje się zupełnie nieźle.
Dużo blachy, niskie szyby i wielki grill – Orlando wygląda „po amerykańsku”. Dacia ma nieproporcjonalnie małe koła, ale też prezentuje się zupełnie nieźle.Motor
Chevrolet Orlando 1.8 LS: kokpit Orlando nawet w bazowych odmianach robi wrażenie atrakcyjnym designem i niezłą jakością tworzyw. Jednak nie każdemu przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie wskaźników.
Chevrolet Orlando 1.8 LS: kokpit Orlando nawet w bazowych odmianach robi wrażenie atrakcyjnym designem i niezłą jakością tworzyw. Jednak nie każdemu przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie wskaźników.Motor
Dacia Lodgy 1.2 TCe 7-os. Prestige: ładny kokpit Dacii jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Przeszkadzać może tu co najwyżej duża ilość niewyszukanego plastiku – chociażby na drzwiach. Ale za to jego kolory są ciekawsze niż w Dacii.
Dacia Lodgy 1.2 TCe 7-os. Prestige: ładny kokpit Dacii jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Przeszkadzać może tu co najwyżej duża ilość niewyszukanego plastiku – chociażby na drzwiach. Ale za to jego kolory są ciekawsze niż w Dacii.Motor

Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy

Otwór po złożeniu siedzenia w drugim rzędzie jest wystarczająco duży, by łatwo zająć miejsce z tyłu.
Otwór po złożeniu siedzenia w drugim rzędzie jest wystarczająco duży, by łatwo zająć miejsce z tyłu.Motor
Dobry pomysł – za panelem radia kryje się schowek z wtyczką do podłączenia odtwarzacza MP3.
Dobry pomysł – za panelem radia kryje się schowek z wtyczką do podłączenia odtwarzacza MP3.Motor
Kokpit Orlando nawet w bazowych odmianach robi wrażenie atrakcyjnym designem i niezłą jakością tworzyw. Jednak nie każdemu przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie wskaźników.
Kokpit Orlando nawet w bazowych odmianach robi wrażenie atrakcyjnym designem i niezłą jakością tworzyw. Jednak nie każdemu przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie wskaźników.Motor
W droższych wersjach Lodgy spory schowek u szczytu deski rozdzielczej jest zamykany.
W droższych wersjach Lodgy spory schowek u szczytu deski rozdzielczej jest zamykany.Motor
W Lodgy otwór wejściowy po odchyleniu siedzenia jest jeszcze większy niż w Chevrolecie.
W Lodgy otwór wejściowy po odchyleniu siedzenia jest jeszcze większy niż w Chevrolecie.Motor
Z testowanej pary tylko Chevrolet oferuje nawiewy w drugim rzędzie siedzeń.
Z testowanej pary tylko Chevrolet oferuje nawiewy w drugim rzędzie siedzeń.Motor
Ładny kokpit Dacii jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Przeszkadzać może tu co najwyżej duża ilość niewyszukanego plastiku – chociażby na drzwiach. Ale za to jego kolory są ciekawsze niż w Dacii.
Ładny kokpit Dacii jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Przeszkadzać może tu co najwyżej duża ilość niewyszukanego plastiku – chociażby na drzwiach. Ale za to jego kolory są ciekawsze niż w Dacii.Motor
W przeciwieństwie do Orlando, w Lodgy można dokupić koło zapasowe (mocowane pod autem).
W przeciwieństwie do Orlando, w Lodgy można dokupić koło zapasowe (mocowane pod autem).Motor
Dodatkowa kanapa Lodgy nie chowa się w podłogę, można ją co najwyżej zostawić w garażu.
Dodatkowa kanapa Lodgy nie chowa się w podłogę, można ją co najwyżej zostawić w garażu.Motor
Za to bagażnik jest większy niż u rywala – za trzema rzędami siedzeń mieści 207 l.
Za to bagażnik jest większy niż u rywala – za trzema rzędami siedzeń mieści 207 l.Motor
Z tyłu wygodniej siedzi się w Dacii – nad głową jest mnóstwo miejsca, nie trzeba też podkurczać nóg.
Z tyłu wygodniej siedzi się w Dacii – nad głową jest mnóstwo miejsca, nie trzeba też podkurczać nóg.Motor
Dodatkową kanapę umieszczono nieco za nisko, ale tylko wysokim zabraknie miejsca nad głowami.
Dodatkową kanapę umieszczono nieco za nisko, ale tylko wysokim zabraknie miejsca nad głowami.Motor
Dużo blachy, niskie szyby i wielki grill – Orlando wygląda „po amerykańsku”. Dacia ma nieproporcjonalnie małe koła, ale też prezentuje się zupełnie nieźle.
Dużo blachy, niskie szyby i wielki grill – Orlando wygląda „po amerykańsku”. Dacia ma nieproporcjonalnie małe koła, ale też prezentuje się zupełnie nieźle.Motor
Chevrolet Orlando
Chevrolet OrlandoMotor
Dacia Lodgy 1.2 TCe 7-os. Prestige
Dacia Lodgy 1.2 TCe 7-os. PrestigeMotor
Chromowana listwa w górnej części grilla wyróżnia dwie topowe odmiany Lodgy.
Chromowana listwa w górnej części grilla wyróżnia dwie topowe odmiany Lodgy.Motor
Z przodu najlepiej widać różnice w rozmiarach – Chevrolet jest znacznie szerszy i niższy od Dacii.
Z przodu najlepiej widać różnice w rozmiarach – Chevrolet jest znacznie szerszy i niższy od Dacii.Motor
Z powodu chowanej w podłogę kanapy bagażnik Chevroleta jest płaski i mniej pojemny od tego w Lodgy.
Z powodu chowanej w podłogę kanapy bagażnik Chevroleta jest płaski i mniej pojemny od tego w Lodgy.Motor
Za trzema rzędami siedzeń mieści zaledwie 101 l – trudno tu upchnąć nawet przeciętne zakupy.
Za trzema rzędami siedzeń mieści zaledwie 101 l – trudno tu upchnąć nawet przeciętne zakupy.Motor

Porównanie: Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy - podsumowanie

Dane techniczne

Dane techniczne: Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy

 
Chevrolet
Dacia
Model
Orlando
Lodgy
Wersja
1.8 LS*
1.2 TCe 7-os. Prestige
Silnik
benzynowy
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1796 cm3
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
141 KM/6200
115 KM/4500
Maks. moment obrotowy
176 Nm/3800
190 Nm/2000
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
465/184/163 cm
450/175/168 cm
Rozstaw osi
276 cm
281 cm
Średnica zawracania
11,3 m
11,1 m
Masa/ładowność
1528/640 kg
1192/693 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
101/466/1594 l
207/634/1861 l
Poj. zbiornika paliwa
64 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
215/60 R16
195/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,6 s
11,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,6 s →
11,4 s →
Elastyczność 60-100 km/h
10,9 s (4. bieg)
9,9 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
17,4 s (5. bieg) →
16,9 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,1 m →
38,4 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,8 m →
38,9 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,1 dB →
67,6 dB
Rzeczywista prędkość**
95 km/h
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,8
3,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,2/5,7/7,0
7,7/5,1/6,2
Teoretyczny zasięg
910 km
810 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,8/7,2/8,5
8,4/6,0/7,2
Rzeczywisty zasięg
750 km
690 km
Cena wersjii podstawowej***
60 990 zł
52 900 zł
Cena
60 990 zł
57 800 zł zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*na zdjęciach dynamicznych wersja LTZ; **przy wskazaniu 100 km/h; ***z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: minivany

Porównanie: Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy
Porównanie: Chevrolet Orlando, Dacia LodgyMotor