Porównanie: Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy

Dużo blachy, niskie szyby i wielki grill – Orlando wygląda „po amerykańsku”. Dacia ma nieproporcjonalnie małe koła, ale też prezentuje się zupełnie nieźle.
Dużo blachy, niskie szyby i wielki grill – Orlando wygląda „po amerykańsku”. Dacia ma nieproporcjonalnie małe koła, ale też prezentuje się zupełnie nieźle.Motor
Chevrolet Orlando 1.8 LS: kokpit Orlando nawet w bazowych odmianach robi wrażenie atrakcyjnym designem i niezłą jakością tworzyw. Jednak nie każdemu przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie wskaźników.
Chevrolet Orlando 1.8 LS: kokpit Orlando nawet w bazowych odmianach robi wrażenie atrakcyjnym designem i niezłą jakością tworzyw. Jednak nie każdemu przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie wskaźników.Motor
Dacia Lodgy 1.2 TCe 7-os. Prestige: ładny kokpit Dacii jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Przeszkadzać może tu co najwyżej duża ilość niewyszukanego plastiku – chociażby na drzwiach. Ale za to jego kolory są ciekawsze niż w Dacii.
Dacia Lodgy 1.2 TCe 7-os. Prestige: ładny kokpit Dacii jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Przeszkadzać może tu co najwyżej duża ilość niewyszukanego plastiku – chociażby na drzwiach. Ale za to jego kolory są ciekawsze niż w Dacii.Motor

Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy

Otwór po złożeniu siedzenia w drugim rzędzie jest wystarczająco duży, by łatwo zająć miejsce z tyłu.
Otwór po złożeniu siedzenia w drugim rzędzie jest wystarczająco duży, by łatwo zająć miejsce z tyłu.Motor
Dobry pomysł – za panelem radia kryje się schowek z wtyczką do podłączenia odtwarzacza MP3.
Dobry pomysł – za panelem radia kryje się schowek z wtyczką do podłączenia odtwarzacza MP3.Motor
Kokpit Orlando nawet w bazowych odmianach robi wrażenie atrakcyjnym designem i niezłą jakością tworzyw. Jednak nie każdemu przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie wskaźników.
Kokpit Orlando nawet w bazowych odmianach robi wrażenie atrakcyjnym designem i niezłą jakością tworzyw. Jednak nie każdemu przypadnie do gustu niebieskie podświetlenie wskaźników.Motor
W droższych wersjach Lodgy spory schowek u szczytu deski rozdzielczej jest zamykany.
W droższych wersjach Lodgy spory schowek u szczytu deski rozdzielczej jest zamykany.Motor
W Lodgy otwór wejściowy po odchyleniu siedzenia jest jeszcze większy niż w Chevrolecie.
W Lodgy otwór wejściowy po odchyleniu siedzenia jest jeszcze większy niż w Chevrolecie.Motor
Z testowanej pary tylko Chevrolet oferuje nawiewy w drugim rzędzie siedzeń.
Z testowanej pary tylko Chevrolet oferuje nawiewy w drugim rzędzie siedzeń.Motor
Ładny kokpit Dacii jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Przeszkadzać może tu co najwyżej duża ilość niewyszukanego plastiku – chociażby na drzwiach. Ale za to jego kolory są ciekawsze niż w Dacii.
Ładny kokpit Dacii jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Przeszkadzać może tu co najwyżej duża ilość niewyszukanego plastiku – chociażby na drzwiach. Ale za to jego kolory są ciekawsze niż w Dacii.Motor
W przeciwieństwie do Orlando, w Lodgy można dokupić koło zapasowe (mocowane pod autem).
W przeciwieństwie do Orlando, w Lodgy można dokupić koło zapasowe (mocowane pod autem).Motor
Dodatkowa kanapa Lodgy nie chowa się w podłogę, można ją co najwyżej zostawić w garażu.
Dodatkowa kanapa Lodgy nie chowa się w podłogę, można ją co najwyżej zostawić w garażu.Motor
Za to bagażnik jest większy niż u rywala – za trzema rzędami siedzeń mieści 207 l.
Za to bagażnik jest większy niż u rywala – za trzema rzędami siedzeń mieści 207 l.Motor
Z tyłu wygodniej siedzi się w Dacii – nad głową jest mnóstwo miejsca, nie trzeba też podkurczać nóg.
Z tyłu wygodniej siedzi się w Dacii – nad głową jest mnóstwo miejsca, nie trzeba też podkurczać nóg.Motor
Dodatkową kanapę umieszczono nieco za nisko, ale tylko wysokim zabraknie miejsca nad głowami.
Dodatkową kanapę umieszczono nieco za nisko, ale tylko wysokim zabraknie miejsca nad głowami.Motor
Dużo blachy, niskie szyby i wielki grill – Orlando wygląda „po amerykańsku”. Dacia ma nieproporcjonalnie małe koła, ale też prezentuje się zupełnie nieźle.
Dużo blachy, niskie szyby i wielki grill – Orlando wygląda „po amerykańsku”. Dacia ma nieproporcjonalnie małe koła, ale też prezentuje się zupełnie nieźle.Motor
Chevrolet Orlando
Chevrolet OrlandoMotor
Dacia Lodgy 1.2 TCe 7-os. Prestige
Dacia Lodgy 1.2 TCe 7-os. PrestigeMotor
Chromowana listwa w górnej części grilla wyróżnia dwie topowe odmiany Lodgy.
Chromowana listwa w górnej części grilla wyróżnia dwie topowe odmiany Lodgy.Motor
Z przodu najlepiej widać różnice w rozmiarach – Chevrolet jest znacznie szerszy i niższy od Dacii.
Z przodu najlepiej widać różnice w rozmiarach – Chevrolet jest znacznie szerszy i niższy od Dacii.Motor
Z powodu chowanej w podłogę kanapy bagażnik Chevroleta jest płaski i mniej pojemny od tego w Lodgy.
Z powodu chowanej w podłogę kanapy bagażnik Chevroleta jest płaski i mniej pojemny od tego w Lodgy.Motor
Za trzema rzędami siedzeń mieści zaledwie 101 l – trudno tu upchnąć nawet przeciętne zakupy.
Za trzema rzędami siedzeń mieści zaledwie 101 l – trudno tu upchnąć nawet przeciętne zakupy.Motor

Zobacz również:

    Porównanie: Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy - podsumowanie

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy

     
    Chevrolet
    Dacia
    Model
    Orlando
    Lodgy
    Wersja
    1.8 LS*
    1.2 TCe 7-os. Prestige
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1796 cm3
    1197 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    141 KM/6200
    115 KM/4500
    Maks. moment obrotowy
    176 Nm/3800
    190 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/5-biegowa
    manualna/5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    tarcz. went./bębnowe
    Długość/szerokość/wysokość
    465/184/163 cm
    450/175/168 cm
    Rozstaw osi
    276 cm
    281 cm
    Średnica zawracania
    11,3 m
    11,1 m
    Masa/ładowność
    1528/640 kg
    1192/693 kg
    Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
    101/466/1594 l
    207/634/1861 l
    Poj. zbiornika paliwa
    64 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    Opony
    215/60 R16
    195/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    195 km/h
    179 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,6 s
    11,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,6 s →
    11,4 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    10,9 s (4. bieg)
    9,9 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    17,4 s (5. bieg) →
    16,9 s (5. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,1 m →
    38,4 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,8 m →
    38,9 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,1 dB →
    67,6 dB
    Rzeczywista prędkość**
    95 km/h
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,8
    3,2
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,2/5,7/7,0
    7,7/5,1/6,2
    Teoretyczny zasięg
    910 km
    810 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,8/7,2/8,5
    8,4/6,0/7,2
    Rzeczywisty zasięg
    750 km
    690 km
    Cena wersjii podstawowej***
    60 990 zł
    52 900 zł
    Cena
    60 990 zł
    57 800 zł zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *na zdjęciach dynamicznych wersja LTZ; **przy wskazaniu 100 km/h; ***z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: minivany

    Porównanie: Chevrolet Orlando, Dacia Lodgy
    Porównanie: Chevrolet Orlando, Dacia LodgyMotor