Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossovery

Spośród 6 aut w teście, 3 to tegoroczni debiutanci. Nowe jest Suzuki SX4 S-Cross. Hyundai ix35 właśnie przeszedł lifting, a Citroen C4 Aircross – w końcu trafił do Polski.
Spośród 6 aut w teście, 3 to tegoroczni debiutanci. Nowe jest Suzuki SX4 S-Cross. Hyundai ix35 właśnie przeszedł lifting, a Citroen C4 Aircross – w końcu trafił do Polski.Motor
Chevrolet Trax 1.6 LT: mimo że materiały są twarde, deska rozdzielcza Traxa nie trąci taniością. Jest tu pełno schowków i półek. Zegary są czytelne. Cyfry na prędkościomierzu przy rozpędzaniu przeskakują o kilka.
Chevrolet Trax 1.6 LT: mimo że materiały są twarde, deska rozdzielcza Traxa nie trąci taniością. Jest tu pełno schowków i półek. Zegary są czytelne. Cyfry na prędkościomierzu przy rozpędzaniu przeskakują o kilka.Motor
Citroen C4 Aircross 1.6i 115 Seduction: deska rozdzielcza z niezłej jakości, miękkim materiałem w górnej części, pochodzi z ASX-a. Inna jest kierownica wielofunkcyjna z logo Citroena. Pokrętła do obsługi klimatyzacji pracują dość ciężko.
Citroen C4 Aircross 1.6i 115 Seduction: deska rozdzielcza z niezłej jakości, miękkim materiałem w górnej części, pochodzi z ASX-a. Inna jest kierownica wielofunkcyjna z logo Citroena. Pokrętła do obsługi klimatyzacji pracują dość ciężko.Motor
Hyundai ix35 1.6 GDI Classic: tablica rozdzielcza Hyundaia wygląda futurystycznie, jednak jest bardzo łatwa w obsłudze. Jakość montażu i tworzyw nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nie każdy polubi niebieskie podświetlenie.
Hyundai ix35 1.6 GDI Classic: tablica rozdzielcza Hyundaia wygląda futurystycznie, jednak jest bardzo łatwa w obsłudze. Jakość montażu i tworzyw nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nie każdy polubi niebieskie podświetlenie.Motor
Kia Sportage 1.6 GDI S: najlepsza jakość spośród aut biorących udział w teście i (z małym wyjątkiem) logicznie rozplanowane elementy obsługi. W wielki prędkościomierz wpisano wyświetlacz komputera pokładowego.
Kia Sportage 1.6 GDI S: najlepsza jakość spośród aut biorących udział w teście i (z małym wyjątkiem) logicznie rozplanowane elementy obsługi. W wielki prędkościomierz wpisano wyświetlacz komputera pokładowego.Motor
Nissan Qashqai 1.6 Acenta: morze ciemnego plastiku, ale porządnej jakości. Montaż jest staranny i nic nie trzeszczy na nierównościach. Panel seryjnej automatycznej klimatyzacji ma aż 11 niewielkich przycisków.
Nissan Qashqai 1.6 Acenta: morze ciemnego plastiku, ale porządnej jakości. Montaż jest staranny i nic nie trzeszczy na nierównościach. Panel seryjnej automatycznej klimatyzacji ma aż 11 niewielkich przycisków.Motor
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Comfort: srebrne wstawki nie są w stanie ożywić wnętrza. Deska rozdzielcza wygląda skromnie, za to jest banalna w obsłudze. Niestety, spasowanie oraz jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Comfort: srebrne wstawki nie są w stanie ożywić wnętrza. Deska rozdzielcza wygląda skromnie, za to jest banalna w obsłudze. Niestety, spasowanie oraz jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.Motor

Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossovery

Nissan zapewnia najgorszy dostęp na tylną kanapę. Na nogi jest tu tyle miejsca, co w ix35.
Nissan zapewnia najgorszy dostęp na tylną kanapę. Na nogi jest tu tyle miejsca, co w ix35.Motor
Za kierownicą Qashqaia ciężko znaleźć dobrą pozycję do jazdy. Oparcie – ustawiane skokowo.
Za kierownicą Qashqaia ciężko znaleźć dobrą pozycję do jazdy. Oparcie – ustawiane skokowo.Motor
Wynik Qashqaia (404 l) – najbliższy danym producenta. „Dojazdówka” jest seryjna. Minus za pokrywę bagażnika, unoszącą się na wysokość zaledwie 177 cm.
Wynik Qashqaia (404 l) – najbliższy danym producenta. „Dojazdówka” jest seryjna. Minus za pokrywę bagażnika, unoszącą się na wysokość zaledwie 177 cm.Motor
Morze ciemnego plastiku, ale porządnej jakości. Montaż jest staranny i nic nie trzeszczy na nierównościach. Panel seryjnej automatycznej klimatyzacji ma aż 11 niewielkich przycisków.
Morze ciemnego plastiku, ale porządnej jakości. Montaż jest staranny i nic nie trzeszczy na nierównościach. Panel seryjnej automatycznej klimatyzacji ma aż 11 niewielkich przycisków.Motor
Wynik Hyundaia jest wprawdzie gorszy o 43 l od danych fabrycznych, ale i tak najlepszy w porównaniu. Auto seryjnie ma zestaw naprawczy kół.
Wynik Hyundaia jest wprawdzie gorszy o 43 l od danych fabrycznych, ale i tak najlepszy w porównaniu. Auto seryjnie ma zestaw naprawczy kół.Motor
Z pomiarów wynika, że do tego bagażnika zmieści się łącznie 346 litrowych pudełek. Tyle tylko, że 74 – pod podłogą, gdzie znajduje się spora wnęka.
Z pomiarów wynika, że do tego bagażnika zmieści się łącznie 346 litrowych pudełek. Tyle tylko, że 74 – pod podłogą, gdzie znajduje się spora wnęka.Motor
Przedostatni wynik w pomiarze wielkości bagażnika (353 l). Po złożeniu kanapy powstaje przestrzeń o pojemności wynoszącej raptem 1169 l.
Przedostatni wynik w pomiarze wielkości bagażnika (353 l). Po złożeniu kanapy powstaje przestrzeń o pojemności wynoszącej raptem 1169 l.Motor
W testowanym aucie był pełnowymiarowy „zapas”, zapewne dlatego jego wynik tak odbiega (384 l) od danych fabrycznych. Seryjnie jest zestaw naprawczy.
W testowanym aucie był pełnowymiarowy „zapas”, zapewne dlatego jego wynik tak odbiega (384 l) od danych fabrycznych. Seryjnie jest zestaw naprawczy.Motor
Dobry dostęp do drugiego rzędu i najmniej miejsca na nogi, a najwięcej – na głowę.
Dobry dostęp do drugiego rzędu i najmniej miejsca na nogi, a najwięcej – na głowę.Motor
Oparcie ustawia się skokowo. W wersji LT – elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe.
Oparcie ustawia się skokowo. W wersji LT – elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe.Motor
Mimo że materiały są twarde, deska rozdzielcza Traxa nie trąci taniością. Jest tu pełno schowków i półek. Zegary są czytelne. Cyfry na prędkościomierzu przy rozpędzaniu przeskakują o kilka.
Mimo że materiały są twarde, deska rozdzielcza Traxa nie trąci taniością. Jest tu pełno schowków i półek. Zegary są czytelne. Cyfry na prędkościomierzu przy rozpędzaniu przeskakują o kilka.Motor
S-Cross ma podwójną podłogę, pod którą znalazła się „dojazdówka”. Po uniesieniu, blokuje się ona w jednej pozycji, ułatwiając pakowanie. Pomiar redakcyjny pojemności bagażnika: 416 l.
S-Cross ma podwójną podłogę, pod którą znalazła się „dojazdówka”. Po uniesieniu, blokuje się ona w jednej pozycji, ułatwiając pakowanie. Pomiar redakcyjny pojemności bagażnika: 416 l.Motor
Spośród 6 aut w teście, 3 to tegoroczni debiutanci. Nowe jest Suzuki SX4 S-Cross. Hyundai ix35 właśnie przeszedł lifting, a Citroen C4 Aircross – w końcu trafił do Polski.
Spośród 6 aut w teście, 3 to tegoroczni debiutanci. Nowe jest Suzuki SX4 S-Cross. Hyundai ix35 właśnie przeszedł lifting, a Citroen C4 Aircross – w końcu trafił do Polski.Motor
Przycisk komputera pokładowego – niewygodny w obsłudze
Przycisk komputera pokładowego – niewygodny w obsłudzeMotor
Dźwignia hamulca ręcznego znajduje się bliżej pasażera.
Dźwignia hamulca ręcznego znajduje się bliżej pasażera.Motor
Deska rozdzielcza z niezłej jakości, miękkim materiałem w górnej części, pochodzi z ASX-a. Inna jest kierownica wielofunkcyjna z logo Citroena. Pokrętła do obsługi klimatyzacji pracują dość ciężko.
Deska rozdzielcza z niezłej jakości, miękkim materiałem w górnej części, pochodzi z ASX-a. Inna jest kierownica wielofunkcyjna z logo Citroena. Pokrętła do obsługi klimatyzacji pracują dość ciężko.Motor
Citroen ma oparcie kanapy ustawiane w 3. pozycjach. Miejsca – nieco więcej niż w Traxie.
Citroen ma oparcie kanapy ustawiane w 3. pozycjach. Miejsca – nieco więcej niż w Traxie.Motor
Fotele są największe w teście, ale mają skokową regulację oparcie. Najmniej miejsca z przodu.
Fotele są największe w teście, ale mają skokową regulację oparcie. Najmniej miejsca z przodu.Motor
Mimo skokowo ustawianego oparcia, za kierownicą SX4 siedzi się całkiem dobrze.
Mimo skokowo ustawianego oparcia, za kierownicą SX4 siedzi się całkiem dobrze.Motor
Największa ilość miejsca na nogi. Oparcie kanapy jest ustawiane w dwóch położeniach.
Największa ilość miejsca na nogi. Oparcie kanapy jest ustawiane w dwóch położeniach.Motor
Srebrne wstawki nie są w stanie ożywić wnętrza. Deska rozdzielcza wygląda skromnie, za to jest banalna w obsłudze. Niestety, spasowanie oraz jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.
Srebrne wstawki nie są w stanie ożywić wnętrza. Deska rozdzielcza wygląda skromnie, za to jest banalna w obsłudze. Niestety, spasowanie oraz jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.Motor
Nawigacja dostępna jest po podłączeniu telefonu z internetem.
Nawigacja dostępna jest po podłączeniu telefonu z internetem.Motor
Złącza AUX i USB schowano w schowku przed pasażerem.
Złącza AUX i USB schowano w schowku przed pasażerem.Motor
Hyundai w każdej odmianie ma system kontroli zjazdu.
Hyundai w każdej odmianie ma system kontroli zjazdu.Motor
Nietrafione umieszczenie klawiszy komputera – na krawędzi zegarów. Obsługa wymaga oderwania ręki od kierownicy.
Nietrafione umieszczenie klawiszy komputera – na krawędzi zegarów. Obsługa wymaga oderwania ręki od kierownicy.Motor
Panel (z lewej strony kierownicy) z wyłącznikiem ESP i joystickiem do ustawiania lusterek, został umieszczony zbyt nisko.
Panel (z lewej strony kierownicy) z wyłącznikiem ESP i joystickiem do ustawiania lusterek, został umieszczony zbyt nisko.Motor
Płaska podłoga to znak rozpoznawczy kabiny Kii. Kanapa nie ma regulowanego kąta oparcia.
Płaska podłoga to znak rozpoznawczy kabiny Kii. Kanapa nie ma regulowanego kąta oparcia.Motor
Kia zapewnia najlepszą pozycję do jazdy. Fotele nie męczą nawet w długiej podróży.
Kia zapewnia najlepszą pozycję do jazdy. Fotele nie męczą nawet w długiej podróży.Motor
Najlepsza jakość spośród aut biorących udział w teście i (z małym wyjątkiem) logicznie rozplanowane elementy obsługi. W wielki prędkościomierz wpisano wyświetlacz komputera pokładowego.
Najlepsza jakość spośród aut biorących udział w teście i (z małym wyjątkiem) logicznie rozplanowane elementy obsługi. W wielki prędkościomierz wpisano wyświetlacz komputera pokładowego.Motor
Tablica rozdzielcza Hyundaia wygląda futurystycznie, jednak jest bardzo łatwa w obsłudze. Jakość montażu i tworzyw nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nie każdy polubi niebieskie podświetlenie.
Tablica rozdzielcza Hyundaia wygląda futurystycznie, jednak jest bardzo łatwa w obsłudze. Jakość montażu i tworzyw nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nie każdy polubi niebieskie podświetlenie.Motor
Widoczność do tyłu jest słaba ze względu na niską szybę. Na szczęście Kia ma duże lusterka wsteczne.
Widoczność do tyłu jest słaba ze względu na niską szybę. Na szczęście Kia ma duże lusterka wsteczne.Motor
Kia Sportage 1.6 GDI S
Kia Sportage 1.6 GDI SMotor
Karoseria Qashqaia, mimo że ma już 6 lat, wcale się nie postarzała. Auto nadal prezentuje się ładnie i ponadczasowo.
Karoseria Qashqaia, mimo że ma już 6 lat, wcale się nie postarzała. Auto nadal prezentuje się ładnie i ponadczasowo.Motor
Nissan Qashqai 1.6 Acenta
Nissan Qashqai 1.6 AcentaMotor
Odnowione auto od tyłu najlepiej rozpoznać po innych lampach z jasnym wnętrzem i czerwoną obwódką.
Odnowione auto od tyłu najlepiej rozpoznać po innych lampach z jasnym wnętrzem i czerwoną obwódką.Motor
Hyundai ix35 1.6 GDI Classic
Hyundai ix35 1.6 GDI ClassicMotor
Citroen C4 Aircross 1.6i 115 Seduction
Citroen C4 Aircross 1.6i 115 SeductionMotor
Tylną część nadwozia Citroena od Mitsubishi ASX-a odróżniają nowe pokrywa bagażnika, zderzak oraz lampy.
Tylną część nadwozia Citroena od Mitsubishi ASX-a odróżniają nowe pokrywa bagażnika, zderzak oraz lampy.Motor
Nadwozie Chevroleta jest najwyższe i niemal najwęższe w teście. Ma nieco zachwiane proporcje i niską szybę tylną.
Nadwozie Chevroleta jest najwyższe i niemal najwęższe w teście. Ma nieco zachwiane proporcje i niską szybę tylną.Motor
Chevrolet Trax 1.6 LT
Chevrolet Trax 1.6 LTMotor
Najnowsze Suzuki nie wygląda najnowocześniej. Z tyłu styliści upodobnili je wyraźnie do... Nissana Qashqaia.
Najnowsze Suzuki nie wygląda najnowocześniej. Z tyłu styliści upodobnili je wyraźnie do... Nissana Qashqaia.Motor
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Comfort
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ComfortMotor
Przednionapędowe odmiany SUV-ów i crossoverów to auta nadające się właśnie w taki... teren.
Przednionapędowe odmiany SUV-ów i crossoverów to auta nadające się właśnie w taki... teren.Motor
Zupełnie jak w klasycznych japońskich autach, do obsługi komputera służy bolec wystający z zegarów. Gorzej się nie da.
Zupełnie jak w klasycznych japońskich autach, do obsługi komputera służy bolec wystający z zegarów. Gorzej się nie da.Motor
Dwa gniazda 12V. Pomiędzy nimi – złącza AUX/USB. Seryjne.
Dwa gniazda 12V. Pomiędzy nimi – złącza AUX/USB. Seryjne.Motor
Płaska podłoga i sporo przestrzeni na kanapie. Nie brakuje też miejsca na drobne rzeczy.
Płaska podłoga i sporo przestrzeni na kanapie. Nie brakuje też miejsca na drobne rzeczy.Motor
W ix35 łatwo dobrać wygodną pozycję do jazdy. Fotele nie trzymają dobrze ciał na boki.
W ix35 łatwo dobrać wygodną pozycję do jazdy. Fotele nie trzymają dobrze ciał na boki.Motor
Przednionapędowe odmiany SUV-ów i crossoverów to auta nadające się właśnie w taki... teren.
Przednionapędowe odmiany SUV-ów i crossoverów to auta nadające się właśnie w taki... teren.Motor

Kompaktowe SUV-y i crossovery - podsumowanie

Dane techniczne: Chevrolet Trax, Citroen C4 Aircross, Hyundai ix35

 
Chevrolet
Citroen
Hyundai
Model
Trax
C4 Aircross
ix35
Wersja
1.6 LT
1.6i 115 Seduction
1.6 GDI Classic
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
1590 cm3
1591 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
115 KM/6200
117 KM/6000
135 KM/6300
Maks. moment obrotowy
155 Nm/4000
154 Nm/4000
165 Nm/4850
Napęd
przedni
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manulna/5-biegowa
manulna/5-biegowa
manulna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
425/178/167 cm
434/180/163 cm
441/182/166 cm
Rozstaw osi
256 cm
267 cm
264 cm
Średnica zawracania
10,9 m
10,6 m
10,6 m
Masa/ładowność
1365/422 kg
1305/565 kg
1350/480 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
356/1372 l
442/1169 l
465/1436 l
Poj. zbiornika paliwa
53 l (Pb 95)
63 l (Pb 95)
58 l (Pb 95)
Opony
215/55 R16
215/70 R16
215/70 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
173 km/h
182 km/h
178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,3 s
11,3 s
11,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,2 s
11,1 s →
11,5 s →
Elastyczność 60-100 km/h
10,4 s (4. bieg)
12,7 s (4. bieg) →
11,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
17,4 s (5. bieg) →
20,1 s (5. bieg)
17,4 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,9 m
39,7 m
38,1 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,9 m
40,7 m
38,4 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,1 dB →
66,6 dB
65,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
97 km/h
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
3,3
2,7
Zużycie paliwa
 
 
 
Dane producenta**
8,2/5,5/6,5
7,8/5,0/6,0
8,2/6,0/6,8
Teoretyczny zasięg
820 km
1050 km
850 km
Zużycie testowe**
9,6/6,7/8,2
8,5/6,3/7,4
9,4/6,6/8,0
Rzeczywisty zasięg
650 km
850 km
720 km
Cena wersji podstawowej***
59 900 zł
83 000 zł
73 900 zł
Cena
70 990 zł
83 000 zł
73 500 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); ***z tym samym silnikiem

Dane techniczne: Kia Sportage, Nissan Qashqai, Suzuki SX4 S-Cross

 
Kia
Nissan
Suzuki
Model
Sportage
Qashqai
SX4 S-Cross
Wersja
1.6 GDI S
1.6 Acenta
1.6 VVT Comfort
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1591 cm3
1596 cm3
1586 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
135 KM/6300
117 KM/6000
120 KM/6000
Maks. moment obrotowy
165 Nm/4850
158 Nm/4400
156 Nm/4400
Napęd
przedni
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manulna/6-biegowa
manulna/5-biegowa
manulna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
444/186/164 cm
433/178/162 cm
430/177/158 cm
Rozstaw osi
264 cm
263 cm
260 cm
Średnica zawracania
10,6 m
10,6 m
10,4 m
Masa/ładowność
1305/565 kg
1297/533 kg
1085/645 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
465/1353 l
410/1515 l
430/1269 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
65 l (Pb 95)
47 l (Pb 95)
Opony
215/70 R16
215/65 R16
205/60 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
178 km/h
181 km/h
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,1 s
11,9 s
11,0 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,7 s →
12,1 s
10,4 s
Elastyczność 60-100 km/h
12,0 s (4. bieg) →
13,3 s (4. bieg)
11,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
17,3 s (5. bieg) →
16,8 s (5. bieg)
18,4 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,0 m →
36,8 m
36,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,8 m →
37,5 m
38,3 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,2 dB →
64,8 dB →
65,3 dB →
Rzeczywista prędkość*
98 km/h
94 km/h
92 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
3,4
3,1
Zużycie paliwa
 
 
 
Dane producenta**
8,2/6,0/6,8
7,9/5,2/6,2
6,8/4,8/5,5
Teoretyczny zasięg
810 km
1050 km
850 km
Zużycie testowe**
9,3/6,4/7,9
9,0/6,1/7,6
8,2/5,9/7,1
Rzeczywisty zasięg
700 km
850 km
660 km
Cena wersji podstawowej***
68 800 zł
64 500 zł
69 900 zł
Cena
68 800 zł
70 300 zł
69 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); ***z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: SUV-y i crossovery

Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossovery
Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossoveryMotor