Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossovery

Spośród 6 aut w teście, 3 to tegoroczni debiutanci. Nowe jest Suzuki SX4 S-Cross. Hyundai ix35 właśnie przeszedł lifting, a Citroen C4 Aircross – w końcu trafił do Polski.
Spośród 6 aut w teście, 3 to tegoroczni debiutanci. Nowe jest Suzuki SX4 S-Cross. Hyundai ix35 właśnie przeszedł lifting, a Citroen C4 Aircross – w końcu trafił do Polski.Motor
Chevrolet Trax 1.6 LT: mimo że materiały są twarde, deska rozdzielcza Traxa nie trąci taniością. Jest tu pełno schowków i półek. Zegary są czytelne. Cyfry na prędkościomierzu przy rozpędzaniu przeskakują o kilka.
Chevrolet Trax 1.6 LT: mimo że materiały są twarde, deska rozdzielcza Traxa nie trąci taniością. Jest tu pełno schowków i półek. Zegary są czytelne. Cyfry na prędkościomierzu przy rozpędzaniu przeskakują o kilka.Motor
Citroen C4 Aircross 1.6i 115 Seduction: deska rozdzielcza z niezłej jakości, miękkim materiałem w górnej części, pochodzi z ASX-a. Inna jest kierownica wielofunkcyjna z logo Citroena. Pokrętła do obsługi klimatyzacji pracują dość ciężko.
Citroen C4 Aircross 1.6i 115 Seduction: deska rozdzielcza z niezłej jakości, miękkim materiałem w górnej części, pochodzi z ASX-a. Inna jest kierownica wielofunkcyjna z logo Citroena. Pokrętła do obsługi klimatyzacji pracują dość ciężko.Motor
Hyundai ix35 1.6 GDI Classic: tablica rozdzielcza Hyundaia wygląda futurystycznie, jednak jest bardzo łatwa w obsłudze. Jakość montażu i tworzyw nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nie każdy polubi niebieskie podświetlenie.
Hyundai ix35 1.6 GDI Classic: tablica rozdzielcza Hyundaia wygląda futurystycznie, jednak jest bardzo łatwa w obsłudze. Jakość montażu i tworzyw nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nie każdy polubi niebieskie podświetlenie.Motor
Kia Sportage 1.6 GDI S: najlepsza jakość spośród aut biorących udział w teście i (z małym wyjątkiem) logicznie rozplanowane elementy obsługi. W wielki prędkościomierz wpisano wyświetlacz komputera pokładowego.
Kia Sportage 1.6 GDI S: najlepsza jakość spośród aut biorących udział w teście i (z małym wyjątkiem) logicznie rozplanowane elementy obsługi. W wielki prędkościomierz wpisano wyświetlacz komputera pokładowego.Motor
Nissan Qashqai 1.6 Acenta: morze ciemnego plastiku, ale porządnej jakości. Montaż jest staranny i nic nie trzeszczy na nierównościach. Panel seryjnej automatycznej klimatyzacji ma aż 11 niewielkich przycisków.
Nissan Qashqai 1.6 Acenta: morze ciemnego plastiku, ale porządnej jakości. Montaż jest staranny i nic nie trzeszczy na nierównościach. Panel seryjnej automatycznej klimatyzacji ma aż 11 niewielkich przycisków.Motor
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Comfort: srebrne wstawki nie są w stanie ożywić wnętrza. Deska rozdzielcza wygląda skromnie, za to jest banalna w obsłudze. Niestety, spasowanie oraz jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Comfort: srebrne wstawki nie są w stanie ożywić wnętrza. Deska rozdzielcza wygląda skromnie, za to jest banalna w obsłudze. Niestety, spasowanie oraz jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.Motor

Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossovery

Nissan zapewnia najgorszy dostęp na tylną kanapę. Na nogi jest tu tyle miejsca, co w ix35.
Nissan zapewnia najgorszy dostęp na tylną kanapę. Na nogi jest tu tyle miejsca, co w ix35.Motor
Za kierownicą Qashqaia ciężko znaleźć dobrą pozycję do jazdy. Oparcie – ustawiane skokowo.
Za kierownicą Qashqaia ciężko znaleźć dobrą pozycję do jazdy. Oparcie – ustawiane skokowo.Motor
Wynik Qashqaia (404 l) – najbliższy danym producenta. „Dojazdówka” jest seryjna. Minus za pokrywę bagażnika, unoszącą się na wysokość zaledwie 177 cm.
Wynik Qashqaia (404 l) – najbliższy danym producenta. „Dojazdówka” jest seryjna. Minus za pokrywę bagażnika, unoszącą się na wysokość zaledwie 177 cm.Motor
Morze ciemnego plastiku, ale porządnej jakości. Montaż jest staranny i nic nie trzeszczy na nierównościach. Panel seryjnej automatycznej klimatyzacji ma aż 11 niewielkich przycisków.
Morze ciemnego plastiku, ale porządnej jakości. Montaż jest staranny i nic nie trzeszczy na nierównościach. Panel seryjnej automatycznej klimatyzacji ma aż 11 niewielkich przycisków.Motor
Wynik Hyundaia jest wprawdzie gorszy o 43 l od danych fabrycznych, ale i tak najlepszy w porównaniu. Auto seryjnie ma zestaw naprawczy kół.
Wynik Hyundaia jest wprawdzie gorszy o 43 l od danych fabrycznych, ale i tak najlepszy w porównaniu. Auto seryjnie ma zestaw naprawczy kół.Motor
Z pomiarów wynika, że do tego bagażnika zmieści się łącznie 346 litrowych pudełek. Tyle tylko, że 74 – pod podłogą, gdzie znajduje się spora wnęka.
Z pomiarów wynika, że do tego bagażnika zmieści się łącznie 346 litrowych pudełek. Tyle tylko, że 74 – pod podłogą, gdzie znajduje się spora wnęka.Motor
Przedostatni wynik w pomiarze wielkości bagażnika (353 l). Po złożeniu kanapy powstaje przestrzeń o pojemności wynoszącej raptem 1169 l.
Przedostatni wynik w pomiarze wielkości bagażnika (353 l). Po złożeniu kanapy powstaje przestrzeń o pojemności wynoszącej raptem 1169 l.Motor
W testowanym aucie był pełnowymiarowy „zapas”, zapewne dlatego jego wynik tak odbiega (384 l) od danych fabrycznych. Seryjnie jest zestaw naprawczy.
W testowanym aucie był pełnowymiarowy „zapas”, zapewne dlatego jego wynik tak odbiega (384 l) od danych fabrycznych. Seryjnie jest zestaw naprawczy.Motor
Dobry dostęp do drugiego rzędu i najmniej miejsca na nogi, a najwięcej – na głowę.
Dobry dostęp do drugiego rzędu i najmniej miejsca na nogi, a najwięcej – na głowę.Motor
Oparcie ustawia się skokowo. W wersji LT – elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe.
Oparcie ustawia się skokowo. W wersji LT – elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe.Motor
Mimo że materiały są twarde, deska rozdzielcza Traxa nie trąci taniością. Jest tu pełno schowków i półek. Zegary są czytelne. Cyfry na prędkościomierzu przy rozpędzaniu przeskakują o kilka.
Mimo że materiały są twarde, deska rozdzielcza Traxa nie trąci taniością. Jest tu pełno schowków i półek. Zegary są czytelne. Cyfry na prędkościomierzu przy rozpędzaniu przeskakują o kilka.Motor
S-Cross ma podwójną podłogę, pod którą znalazła się „dojazdówka”. Po uniesieniu, blokuje się ona w jednej pozycji, ułatwiając pakowanie. Pomiar redakcyjny pojemności bagażnika: 416 l.
S-Cross ma podwójną podłogę, pod którą znalazła się „dojazdówka”. Po uniesieniu, blokuje się ona w jednej pozycji, ułatwiając pakowanie. Pomiar redakcyjny pojemności bagażnika: 416 l.Motor
Spośród 6 aut w teście, 3 to tegoroczni debiutanci. Nowe jest Suzuki SX4 S-Cross. Hyundai ix35 właśnie przeszedł lifting, a Citroen C4 Aircross – w końcu trafił do Polski.
Spośród 6 aut w teście, 3 to tegoroczni debiutanci. Nowe jest Suzuki SX4 S-Cross. Hyundai ix35 właśnie przeszedł lifting, a Citroen C4 Aircross – w końcu trafił do Polski.Motor
Przycisk komputera pokładowego – niewygodny w obsłudze
Przycisk komputera pokładowego – niewygodny w obsłudzeMotor
Dźwignia hamulca ręcznego znajduje się bliżej pasażera.
Dźwignia hamulca ręcznego znajduje się bliżej pasażera.Motor
Deska rozdzielcza z niezłej jakości, miękkim materiałem w górnej części, pochodzi z ASX-a. Inna jest kierownica wielofunkcyjna z logo Citroena. Pokrętła do obsługi klimatyzacji pracują dość ciężko.
Deska rozdzielcza z niezłej jakości, miękkim materiałem w górnej części, pochodzi z ASX-a. Inna jest kierownica wielofunkcyjna z logo Citroena. Pokrętła do obsługi klimatyzacji pracują dość ciężko.Motor
Citroen ma oparcie kanapy ustawiane w 3. pozycjach. Miejsca – nieco więcej niż w Traxie.
Citroen ma oparcie kanapy ustawiane w 3. pozycjach. Miejsca – nieco więcej niż w Traxie.Motor
Fotele są największe w teście, ale mają skokową regulację oparcie. Najmniej miejsca z przodu.
Fotele są największe w teście, ale mają skokową regulację oparcie. Najmniej miejsca z przodu.Motor
Mimo skokowo ustawianego oparcia, za kierownicą SX4 siedzi się całkiem dobrze.
Mimo skokowo ustawianego oparcia, za kierownicą SX4 siedzi się całkiem dobrze.Motor
Największa ilość miejsca na nogi. Oparcie kanapy jest ustawiane w dwóch położeniach.
Największa ilość miejsca na nogi. Oparcie kanapy jest ustawiane w dwóch położeniach.Motor
Srebrne wstawki nie są w stanie ożywić wnętrza. Deska rozdzielcza wygląda skromnie, za to jest banalna w obsłudze. Niestety, spasowanie oraz jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.
Srebrne wstawki nie są w stanie ożywić wnętrza. Deska rozdzielcza wygląda skromnie, za to jest banalna w obsłudze. Niestety, spasowanie oraz jakość materiałów pozostawiają wiele do życzenia.Motor
Nawigacja dostępna jest po podłączeniu telefonu z internetem.
Nawigacja dostępna jest po podłączeniu telefonu z internetem.Motor
Złącza AUX i USB schowano w schowku przed pasażerem.
Złącza AUX i USB schowano w schowku przed pasażerem.Motor
Hyundai w każdej odmianie ma system kontroli zjazdu.
Hyundai w każdej odmianie ma system kontroli zjazdu.Motor
Nietrafione umieszczenie klawiszy komputera – na krawędzi zegarów. Obsługa wymaga oderwania ręki od kierownicy.
Nietrafione umieszczenie klawiszy komputera – na krawędzi zegarów. Obsługa wymaga oderwania ręki od kierownicy.Motor
Panel (z lewej strony kierownicy) z wyłącznikiem ESP i joystickiem do ustawiania lusterek, został umieszczony zbyt nisko.
Panel (z lewej strony kierownicy) z wyłącznikiem ESP i joystickiem do ustawiania lusterek, został umieszczony zbyt nisko.Motor
Płaska podłoga to znak rozpoznawczy kabiny Kii. Kanapa nie ma regulowanego kąta oparcia.
Płaska podłoga to znak rozpoznawczy kabiny Kii. Kanapa nie ma regulowanego kąta oparcia.Motor
Kia zapewnia najlepszą pozycję do jazdy. Fotele nie męczą nawet w długiej podróży.
Kia zapewnia najlepszą pozycję do jazdy. Fotele nie męczą nawet w długiej podróży.Motor
Najlepsza jakość spośród aut biorących udział w teście i (z małym wyjątkiem) logicznie rozplanowane elementy obsługi. W wielki prędkościomierz wpisano wyświetlacz komputera pokładowego.
Najlepsza jakość spośród aut biorących udział w teście i (z małym wyjątkiem) logicznie rozplanowane elementy obsługi. W wielki prędkościomierz wpisano wyświetlacz komputera pokładowego.Motor
Tablica rozdzielcza Hyundaia wygląda futurystycznie, jednak jest bardzo łatwa w obsłudze. Jakość montażu i tworzyw nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nie każdy polubi niebieskie podświetlenie.
Tablica rozdzielcza Hyundaia wygląda futurystycznie, jednak jest bardzo łatwa w obsłudze. Jakość montażu i tworzyw nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nie każdy polubi niebieskie podświetlenie.Motor
Widoczność do tyłu jest słaba ze względu na niską szybę. Na szczęście Kia ma duże lusterka wsteczne.
Widoczność do tyłu jest słaba ze względu na niską szybę. Na szczęście Kia ma duże lusterka wsteczne.Motor
Kia Sportage 1.6 GDI S
Kia Sportage 1.6 GDI SMotor
Karoseria Qashqaia, mimo że ma już 6 lat, wcale się nie postarzała. Auto nadal prezentuje się ładnie i ponadczasowo.
Karoseria Qashqaia, mimo że ma już 6 lat, wcale się nie postarzała. Auto nadal prezentuje się ładnie i ponadczasowo.Motor
Nissan Qashqai 1.6 Acenta
Nissan Qashqai 1.6 AcentaMotor
Odnowione auto od tyłu najlepiej rozpoznać po innych lampach z jasnym wnętrzem i czerwoną obwódką.
Odnowione auto od tyłu najlepiej rozpoznać po innych lampach z jasnym wnętrzem i czerwoną obwódką.Motor
Hyundai ix35 1.6 GDI Classic
Hyundai ix35 1.6 GDI ClassicMotor
Citroen C4 Aircross 1.6i 115 Seduction
Citroen C4 Aircross 1.6i 115 SeductionMotor
Tylną część nadwozia Citroena od Mitsubishi ASX-a odróżniają nowe pokrywa bagażnika, zderzak oraz lampy.
Tylną część nadwozia Citroena od Mitsubishi ASX-a odróżniają nowe pokrywa bagażnika, zderzak oraz lampy.Motor
Nadwozie Chevroleta jest najwyższe i niemal najwęższe w teście. Ma nieco zachwiane proporcje i niską szybę tylną.
Nadwozie Chevroleta jest najwyższe i niemal najwęższe w teście. Ma nieco zachwiane proporcje i niską szybę tylną.Motor
Chevrolet Trax 1.6 LT
Chevrolet Trax 1.6 LTMotor
Najnowsze Suzuki nie wygląda najnowocześniej. Z tyłu styliści upodobnili je wyraźnie do... Nissana Qashqaia.
Najnowsze Suzuki nie wygląda najnowocześniej. Z tyłu styliści upodobnili je wyraźnie do... Nissana Qashqaia.Motor
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Comfort
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ComfortMotor
Przednionapędowe odmiany SUV-ów i crossoverów to auta nadające się właśnie w taki... teren.
Przednionapędowe odmiany SUV-ów i crossoverów to auta nadające się właśnie w taki... teren.Motor
Zupełnie jak w klasycznych japońskich autach, do obsługi komputera służy bolec wystający z zegarów. Gorzej się nie da.
Zupełnie jak w klasycznych japońskich autach, do obsługi komputera służy bolec wystający z zegarów. Gorzej się nie da.Motor
Dwa gniazda 12V. Pomiędzy nimi – złącza AUX/USB. Seryjne.
Dwa gniazda 12V. Pomiędzy nimi – złącza AUX/USB. Seryjne.Motor
Płaska podłoga i sporo przestrzeni na kanapie. Nie brakuje też miejsca na drobne rzeczy.
Płaska podłoga i sporo przestrzeni na kanapie. Nie brakuje też miejsca na drobne rzeczy.Motor
W ix35 łatwo dobrać wygodną pozycję do jazdy. Fotele nie trzymają dobrze ciał na boki.
W ix35 łatwo dobrać wygodną pozycję do jazdy. Fotele nie trzymają dobrze ciał na boki.Motor
Przednionapędowe odmiany SUV-ów i crossoverów to auta nadające się właśnie w taki... teren.
Przednionapędowe odmiany SUV-ów i crossoverów to auta nadające się właśnie w taki... teren.Motor

Zobacz również:

    Kompaktowe SUV-y i crossovery - podsumowanie

    Dane techniczne: Chevrolet Trax, Citroen C4 Aircross, Hyundai ix35

     
    Chevrolet
    Citroen
    Hyundai
    Model
    Trax
    C4 Aircross
    ix35
    Wersja
    1.6 LT
    1.6i 115 Seduction
    1.6 GDI Classic
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1590 cm3
    1591 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    115 KM/6200
    117 KM/6000
    135 KM/6300
    Maks. moment obrotowy
    155 Nm/4000
    154 Nm/4000
    165 Nm/4850
    Napęd
    przedni
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manulna/5-biegowa
    manulna/5-biegowa
    manulna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    425/178/167 cm
    434/180/163 cm
    441/182/166 cm
    Rozstaw osi
    256 cm
    267 cm
    264 cm
    Średnica zawracania
    10,9 m
    10,6 m
    10,6 m
    Masa/ładowność
    1365/422 kg
    1305/565 kg
    1350/480 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    356/1372 l
    442/1169 l
    465/1436 l
    Poj. zbiornika paliwa
    53 l (Pb 95)
    63 l (Pb 95)
    58 l (Pb 95)
    Opony
    215/55 R16
    215/70 R16
    215/70 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    173 km/h
    182 km/h
    178 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,3 s
    11,3 s
    11,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,2 s
    11,1 s →
    11,5 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    10,4 s (4. bieg)
    12,7 s (4. bieg) →
    11,9 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    17,4 s (5. bieg) →
    20,1 s (5. bieg)
    17,4 s (5. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,9 m
    39,7 m
    38,1 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,9 m
    40,7 m
    38,4 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,1 dB →
    66,6 dB
    65,0 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    97 km/h
    98 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    3,3
    2,7
    Zużycie paliwa
     
     
     
    Dane producenta**
    8,2/5,5/6,5
    7,8/5,0/6,0
    8,2/6,0/6,8
    Teoretyczny zasięg
    820 km
    1050 km
    850 km
    Zużycie testowe**
    9,6/6,7/8,2
    8,5/6,3/7,4
    9,4/6,6/8,0
    Rzeczywisty zasięg
    650 km
    850 km
    720 km
    Cena wersji podstawowej***
    59 900 zł
    83 000 zł
    73 900 zł
    Cena
    70 990 zł
    83 000 zł
    73 500 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); ***z tym samym silnikiem

    Dane techniczne: Kia Sportage, Nissan Qashqai, Suzuki SX4 S-Cross

     
    Kia
    Nissan
    Suzuki
    Model
    Sportage
    Qashqai
    SX4 S-Cross
    Wersja
    1.6 GDI S
    1.6 Acenta
    1.6 VVT Comfort
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1591 cm3
    1596 cm3
    1586 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    135 KM/6300
    117 KM/6000
    120 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    165 Nm/4850
    158 Nm/4400
    156 Nm/4400
    Napęd
    przedni
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manulna/6-biegowa
    manulna/5-biegowa
    manulna/5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    444/186/164 cm
    433/178/162 cm
    430/177/158 cm
    Rozstaw osi
    264 cm
    263 cm
    260 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    10,6 m
    10,4 m
    Masa/ładowność
    1305/565 kg
    1297/533 kg
    1085/645 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    465/1353 l
    410/1515 l
    430/1269 l
    Poj. zbiornika paliwa
    55 l (Pb 95)
    65 l (Pb 95)
    47 l (Pb 95)
    Opony
    215/70 R16
    215/65 R16
    205/60 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    178 km/h
    181 km/h
    180 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,1 s
    11,9 s
    11,0 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,7 s →
    12,1 s
    10,4 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    12,0 s (4. bieg) →
    13,3 s (4. bieg)
    11,3 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    17,3 s (5. bieg) →
    16,8 s (5. bieg)
    18,4 s (5. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    38,0 m →
    36,8 m
    36,9 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,8 m →
    37,5 m
    38,3 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,2 dB →
    64,8 dB →
    65,3 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    98 km/h
    94 km/h
    92 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    3,4
    3,1
    Zużycie paliwa
     
     
     
    Dane producenta**
    8,2/6,0/6,8
    7,9/5,2/6,2
    6,8/4,8/5,5
    Teoretyczny zasięg
    810 km
    1050 km
    850 km
    Zużycie testowe**
    9,3/6,4/7,9
    9,0/6,1/7,6
    8,2/5,9/7,1
    Rzeczywisty zasięg
    700 km
    850 km
    660 km
    Cena wersji podstawowej***
    68 800 zł
    64 500 zł
    69 900 zł
    Cena
    68 800 zł
    70 300 zł
    69 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); ***z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: SUV-y i crossovery

    Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossovery
    Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossoveryMotor