Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ - test

Cichy silnik Malibu to przyjaciel w trakcie dłuższych podróży.
Cichy silnik Malibu to przyjaciel w trakcie dłuższych podróży.Auto Moto
Ładnie i czytelnie. Deska rozdzielcza Malibu już na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie. Co ważne, nie przemija ono nawet po dłuższym czasie.
Ładnie i czytelnie. Deska rozdzielcza Malibu już na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie. Co ważne, nie przemija ono nawet po dłuższym czasie.Auto Moto

Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ

Wielkie rury wydechowe, lampy w stylu Camaro i masywny bagażnik. Malibu przyciąga uwagę.
Wielkie rury wydechowe, lampy w stylu Camaro i masywny bagażnik. Malibu przyciąga uwagę.Auto Moto
Cichy silnik to przyjaciel w trakcie dłuższych podróży. Komfort jazdy dodatkowo podnosi miękko zestrojone zawieszenie.
Cichy silnik to przyjaciel w trakcie dłuższych podróży. Komfort jazdy dodatkowo podnosi miękko zestrojone zawieszenie.Auto Moto
Całkiem ciekawa funkcja centralnego wyświetlacza – może posłużyć m.in. za elektroniczną ramkę do zdjęć.
Całkiem ciekawa funkcja centralnego wyświetlacza – może posłużyć m.in. za elektroniczną ramkę do zdjęć.Auto Moto
xyzŁadnie i czytelnie. Deska rozdzielcza Malibu już na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie. Co ważne, nie przemija ono nawet po dłuższym czasie.
xyzŁadnie i czytelnie. Deska rozdzielcza Malibu już na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie. Co ważne, nie przemija ono nawet po dłuższym czasie.Auto Moto
No i jest problem – pasażerowie mają niewiele miejsca z tyłu. Przestrzeni brakuje tak na nogi, jak i na głowę. Wsiadanie do wygodnych też nie należy.
No i jest problem – pasażerowie mają niewiele miejsca z tyłu. Przestrzeni brakuje tak na nogi, jak i na głowę. Wsiadanie do wygodnych też nie należy.Auto Moto
Dzielone, składane oparcie kanapy to standard. Powiększona przestrzeń ładunkowa nie ma równej podłogi, przy kanapie tworzy się niewielki próg.
Dzielone, składane oparcie kanapy to standard. Powiększona przestrzeń ładunkowa nie ma równej podłogi, przy kanapie tworzy się niewielki próg.Auto Moto
Automat ma funkcję ręcznej zmiany przełożeń. Metoda jest jednak dość dziwna, służy do tego przycisk na gałce biegów. To niezbyt naturalne.
Automat ma funkcję ręcznej zmiany przełożeń. Metoda jest jednak dość dziwna, służy do tego przycisk na gałce biegów. To niezbyt naturalne.Auto Moto
Elektryczny hamulec ręczny jest wyposażeniem seryjnym wszystkich wersji Malibu.
Elektryczny hamulec ręczny jest wyposażeniem seryjnym wszystkich wersji Malibu.Auto Moto
Przednie fotele są duże, dość sztywne i wyraźnie wyprofilowane. Okazują się bardzo wygodne, wielogodzinna jazda męczy w niewielkim stopniu.
Przednie fotele są duże, dość sztywne i wyraźnie wyprofilowane. Okazują się bardzo wygodne, wielogodzinna jazda męczy w niewielkim stopniu.Auto Moto
Wiele elementów Malibu żywcem przejęto od Opla. Przyciski i pokrętła na kierownicy to tylko niektóre przykłady, ale klimat wnętrza jest zupełnie inny.
Wiele elementów Malibu żywcem przejęto od Opla. Przyciski i pokrętła na kierownicy to tylko niektóre przykłady, ale klimat wnętrza jest zupełnie inny.Auto Moto
Ekran unosi się po naciśnięciu przycisku. Za nim znajduje się schowek, swobodnie mieszczący np. spory portfel.
Ekran unosi się po naciśnięciu przycisku. Za nim znajduje się schowek, swobodnie mieszczący np. spory portfel.Auto Moto

Zobacz również:

    Historia modelu

    Chevrolet Malibu: historia modelu

    2000 r. - Chevrolet Evanda: początkowo oferowany jako Daewoo, Chevroletem stał się po przejęciu firmy przez GM.
    2000 r. - Chevrolet Evanda: początkowo oferowany jako Daewoo, Chevroletem stał się po przejęciu firmy przez GM.Auto Moto
    2006 r. - Chevrolet Epica: na rynku europejskim to bezpośredni poprzednik aktualnego Malibu. Także produkowany w Korei.
    2006 r. - Chevrolet Epica: na rynku europejskim to bezpośredni poprzednik aktualnego Malibu. Także produkowany w Korei.Auto Moto
    2012 r. - Chevrolet Malibu: jeden samochód – jedna nazwa, ale produkcja rozsiana po różnych fabrykach koncernu GM.
    2012 r. - Chevrolet Malibu: jeden samochód – jedna nazwa, ale produkcja rozsiana po różnych fabrykach koncernu GM.Chevrolet
    2008 r. - Chevrolet Malibu: a to dla odmiany poprzednie Malibu w wersji amerykańskiej. Auto spokrewnione było m.in. z Vectrą.
    2008 r. - Chevrolet Malibu: a to dla odmiany poprzednie Malibu w wersji amerykańskiej. Auto spokrewnione było m.in. z Vectrą.Chevrolet
    1978 r. - Chevrolet Malibu: najbardziej rozpoznawalna generacja Malibu. Kryzys paliwowy zmusił GM do opracowania wersji z dieslem.
    1978 r. - Chevrolet Malibu: najbardziej rozpoznawalna generacja Malibu. Kryzys paliwowy zmusił GM do opracowania wersji z dieslem.Chevrolet
    1964 r. - Chevrolet Malibu: pierwszy raz nazwa Malibu pojawiła się jako określenie „topowej” wersji modelu Chevelle.
    1964 r. - Chevrolet Malibu: pierwszy raz nazwa Malibu pojawiła się jako określenie „topowej” wersji modelu Chevelle.Chevrolet

    Konkurenci

    Ford Mondeo
    Ford MondeoAuto Moto
    Opel Insignia
    Opel InsigniaAuto Moto
    Toyota Avensis
    Toyota AvensisAuto Moto

    Układ jezdny – Chevrolet Malibu i wybrani konkurenci

    Spore rozstawy osi i kół wpływają stabilizująco na zachowanie Malibu w zakrętach, ale w połączeniu z miękkim zestrojeniem zawieszenia ograniczają zwinność auta przy gwałtownych manewrach. Nowy Chevrolet bardzo dobrze nadaje się do dalekich podróży.
    Spore rozstawy osi i kół wpływają stabilizująco na zachowanie Malibu w zakrętach, ale w połączeniu z miękkim zestrojeniem zawieszenia ograniczają zwinność auta przy gwałtownych manewrach. Nowy Chevrolet bardzo dobrze nadaje się do dalekich podróży.Auto Moto

    Układ jezdny – Chevrolet Malibu i wybrani konkurenci

     
    rozstaw osi
    rozstaw kół przód
    rozstaw kół tył
    Chevrolet Malibu
    273,7 cm
    158,3 cm
    158,5 cm
    Ford Mondeo
    280,5 cm
    158,8 cm
    160,5 cm
    Opel Insignia
    273,7 cm
    158,5 cm
    158,7 cm
    Toyota Avensis
    270,0 cm
    155,0 cm
    154,0 cm

    Pomiary wnętrza – Chevrolet Malibu i wybrani konkurenci

    Po odsunięciu przedniego fotela na odległość 1 m od pedału hamulca (co odpowiada pozycji kierowcy o wzroście ok. 180 cm) zmierzona ilość miejsca na nogi z tyłu należy do mniejszych w klasie. Subiektywnie jest jeszcze gorzej.
    Po odsunięciu przedniego fotela na odległość 1 m od pedału hamulca (co odpowiada pozycji kierowcy o wzroście ok. 180 cm) zmierzona ilość miejsca na nogi z tyłu należy do mniejszych w klasie. Subiektywnie jest jeszcze gorzej.Auto Moto

    Pomiary wnętrza – Chevrolet Malibu i wybrani konkurenci

     
    miejsce na nogi tył
    szerokość tył
    poj. bagażnika
    Chevrolet Malibu
    22 cm
    143 cm
    545 l
    Ford Mondeo
    25 cm
    140 cm
    550 l
    Opel Insignia
    17 cm
    137 cm
    500 l
    Toyota Avensis
    27 cm
    136 cm
    509 l

    Silnik – Chevrolet Malibu i wybrani konkurenci, dane fabryczne

    W konstrukcji silników benzynowych panuje spore zróżnicowanie. Chevrolet postawił na dużą pojemność, Ford i Opel zastąpiły ją turbodoładowaniem, Toyota wybrała zaawansowany układ rozrządu. Napęd Malibu pracuje cicho, ale zapewnia umiarkowaną dynamikę i jest łasy na paliwo.
    W konstrukcji silników benzynowych panuje spore zróżnicowanie. Chevrolet postawił na dużą pojemność, Ford i Opel zastąpiły ją turbodoładowaniem, Toyota wybrała zaawansowany układ rozrządu. Napęd Malibu pracuje cicho, ale zapewnia umiarkowaną dynamikę i jest łasy na paliwo.Auto Moto

    Silnik – Chevrolet Malibu i wybrani konkurenci, dane fabryczne

     
    pojemność
    moc maks.
    śr. zużycie paliwa
    Chevrolet Malibu
    2384 cm3
    167 KM
    8,0 l/100 km
    Ford Mondeo
    1596 cm3
    160 KM
    6,8 l/100 km
    Opel Insignia
    1598 cm3
    180 KM
    7,5 l/100 km
    Toyota Avensis
    1986 cm3
    152 KM
    6,9 l/100 km

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ

    Silnik
    benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, wolnossący, wtrysk wielopunktowy, 4 zawory na cylinder
    średnica cyl./skok tł.
    88,0/98,0 mm
    pojemność
    2384 cm3
    stopień sprężania
    10,4:1
    moc maksymalna
    123 kW/167 KM przy 5800/min
    maksymalny
    moment obrotowy
    225 Nm przy 4600/min
    Przeniesienie napędu
    skrzynia biegów
    6-bieg., automat.
    napęd
    przedni
    przełożenia
    biegi do przodu
    I 4,58; II 2,96; III 1,91; IV 1,45; V 1,00; VI 0,75
    b. wst./p. główne
    2,94/3,23
    Układ jezdny
    przód
    kolumny McPhersona, wahacze trójkątne, stabilizator
    tył
    wielowahaczowe, amortyzatory, sprężyny śrubowe
    układ kierowniczy
    zębatkowy, ze wspomaganiem elektrycznym systemy wspomagające: kontrola toru jazdy (ESC)
    Układ hamulcowy/koła
    przód
    tarczowe wentylowane
    tył
    tarczowe
    systemy wspomagania
    wspomaganie hamowania
    awaryjnego, elektroniczny
    rozdział siły hamowania (EBD)
    Opony testowe przód
    225/55 R17
    opony testowe tył
    225/55 R17
    marka i model
    Michelin Pilot Alpin
    felgi przód
    7x17 cali
    felgi tył
    7x17 cali
    średnica zawracania
    11,5 m
    Masy
    masa własna
    1539 kg
    dopuszczalna
    masa całkowita
    2100 kg
    ładowność
    561 kg
    rozkład masy przód/tył
    brak danych
    masa przyczepy
    z hamulcem
    1200 kg
    bez hamulca
    750 kg
    obciążenie haka hol.
    75 kg
    obciążenie dachu
    100 kg
    Malibu nie boi się ciężarów. Zarówno ładowność, jak i dopuszczalne obciążenie dachu czy możliwości ciągnięcia przyczepy są wystarczające dla auta tej klasy.
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: wykres mocy/momentu obr.
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: wykres mocy/momentu obr.Auto Moto
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: prędkości na biegach
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: prędkości na biegachAuto Moto
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: najważniejsze wymiary
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: najważniejsze wymiaryAuto Moto

    Pomiary testowe

    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: przyspieszenia

    0-100 km/h
    10,0 (10,2*) s
    0-120 km/h
    13,6 s
    0-140 km/h
    18,7 s
    60-100 km/h (V bieg)
    9,0 s
    80-120 km/h (VI bieg)
    27,4 s
    prędkość maksymalna
    206 km/h*
    Rozpędzanie do 100 km/h trwa nieco krócej, niż zapowiada producent. O dynamice sportowca nie można jednak mówić. Zaskakująco długi jest także czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h na szóstym biegu.
    *dane fabryczne
    Malibu 2.4 jest bardzo dobrze wyciszone. Subiektywne odczucia pokrywają się w tym przypadku z wynikami pomiarów.
    Malibu 2.4 jest bardzo dobrze wyciszone. Subiektywne odczucia pokrywają się w tym przypadku z wynikami pomiarów.Auto Moto
    Dobra powtarzalność pomiarów, temperatura hamulców nie ma wpływu na ich skuteczność. Ale wynik nie jest rewelacyjny.
    Dobra powtarzalność pomiarów, temperatura hamulców nie ma wpływu na ich skuteczność. Ale wynik nie jest rewelacyjny.Auto Moto
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: 8 l/100 km? Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa trudno uzyskać nawet w trakcie jazdy w trasie.
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: 8 l/100 km? Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa trudno uzyskać nawet w trakcie jazdy w trasie.Auto Moto

    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ

    rodzaj paliwa
    benzyna 95-okt.
    poj. zbiornika paliwa
    73 l
    zasięg wg spalania test.
    716 km
    emisja dwutlenku węgla
    188 g/km
    norma emisji spalin
    Euro 5

    Ceny

    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ: ceny

    Chevrolet Malibu 2.4 MT LS
    92 390 zł
    Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ
    113 790 zł